Šta je novo?

Tramvaji

Šta je sa linijom 12? Opet ide preko mosta na Adi?
 
Ja ne bih hteo da uzimamo donacije iskljucivo već da kupimo nove tramvaje a koji su prilgađeni potrebama putnika.
Da ali 1 košta 4-5 miliona evra, a koliko se to nama isplati i šta ćemo toliko dobiti tim ogromnim ulaganjem. 50 komada= 200 miliona evra što je stvarno previše za gsp. Trebalo bi prvo napraviti nove linije, srediti sve šine, pa onda nabavljati nove tramvaje.
 
Meni su KAF-ovi odlični, malo problema kada je gužva, ali i narod je takav kakav je pa se često zabija ili napred ili pozadi te je nekada središnji deo prazan, a napred gužva.

Volim kod duplih katica onaj kraj sa kutijom skroz pozadi, sednem na nju i gledam grad..

Ali niskopodnost je na strani CAF-a, pre neki dan sam 2 minuta uglavljivao 3 teške torbe u Katicu svi su izludeli od mene, dok u Kafa u povratku lagano ušao odjednom bez problema..
Možete misliti tek koliko i invalidima to znači..
 
@Vinča307
Kupuje toliko njih nove tramvaje, pa što bi onda mi bili toliki izuzetak🙂 Ima i za manje od 4 miliona evra, ako se zna šta se traži. Mi smo i sa CAF-om napravili grešku, a u odnosu na ondašnje učesnike na tenderu. Tramvaji koštaju, al znaju to i da vrate, jer im je samo radni vek projektovan na 30 godina, a skoro svuda rade i duže. I ona priča od pre vezano za veliku efikasnost kad je potrošnja energije u pitanju u kombinaciji sa kapacitetom. Nisu bez razloga šinska vozila, generalno gledano, skupa. Njihova izrada i košta, plus mnogo različitih verzija, jer neretko imamo unikatne primerke spram tržišta. Infrastruktura je nešto što treba gledati odvojeno od nabavke samih vozila. Tu tek treba para i pametnog planiranja.
 
@Vinča307
Kupuje toliko njih nove tramvaje, pa što bi onda mi bili toliki izuzetak🙂 Ima i za manje od 4 miliona evra, ako se zna šta se traži. Mi smo i sa CAF-om napravili grešku, a u odnosu na ondašnje učesnike na tenderu. Tramvaji koštaju, al znaju to i da vrate, jer im je samo radni vek projektovan na 30 godina, a skoro svuda rade i duže. I ona priča od pre vezano za veliku efikasnost kad je potrošnja energije u pitanju u kombinaciji sa kapacitetom. Nisu bez razloga šinska vozila, generalno gledano, skupa. Njihova izrada i košta, plus mnogo različitih verzija, jer neretko imamo unikatne primerke spram tržišta. Infrastruktura je nešto što treba gledati odvojeno od nabavke samih vozila. Tu tek treba para i pametnog planiranja.
Ja kažem da bez infrastrukture nema potrebe nabavljati tramvaje, a onda starije samo baciti na otpad jer prostora za pojačanje postojećih linija nema. Mnogo su nam potrebniji novi trolejbusi i autobusi, nego tramvaji. A možemo nabaviti polovne tramvaje koji nisu tako stari poput Zagreba, a koštaju kao 1 solo autobus.
 
Jedino gde su nosilac je u Bulevaru i nigde drugde. Da li je to vredno investicije od 200m evra, nisam baš siguran.
 
Moraju se kupiti i novi, jer su postojeći prosto dotrajali. Imaju i sad gde da voze. Ako i sa vozilima toliko popustimo, izgubićemo i ovo što trenutno imamo od tramvajskog podsistema. Na gomili svega što se tiče javnog prevoza u Beogradu, tramvaji nikako ne smeju biti pušteni niz vodu.
 
Meni su KAF-ovi odlični, malo problema kada je gužva, ali i narod je takav kakav je pa se često zabija ili napred ili pozadi te je nekada središnji deo prazan, a napred gužva.

Volim kod duplih katica onaj kraj sa kutijom skroz pozadi, sednem na nju i gledam grad..

Ali niskopodnost je na strani CAF-a, pre neki dan sam 2 minuta uglavljivao 3 teške torbe u Katicu svi su izludeli od mene, dok u Kafa u povratku lagano ušao odjednom bez problema..
Možete misliti tek koliko i invalidima to znači..
Ne samo invalidima ima i drugih kategorija kojima bi niskopodnost značila, stariji ljudi, deca, porodice sa bebom u kolicima, putnici s prtljagom...Leto 2021 sam proveo u BG sa slomljenom nogom u gipsu a kako sam za prevoz najviše upućen na tramvaje mogao sam iz prve ruke da isprobam koliko znači niskopodnost 🤣. Katice su užas da se popneš na štakama tako da sam uvek gledao da ulazim na skroz zadnja vrata gde nema onog rukohvata koji sužava ulaz. Švajcarci su isti, uske, strme, male stepenice plus ona automatska vrata se nekad nepredvidivo zatvore dok ljudi ulaze/izlaze, kad skakućeš na jednoj nozi recept za katastrofu. U tom pogledu španci su milina za ulazak i izlazak ali kad je malo veća gužva i ljudi stoje su preuski i nije lako dokopati se vrata u gužvi. Bukvalno mi je to iskustvo otrežnjujuće bilo, a o priči kako otići ili doći do KCS sa gipsom na nozi koristeći prevoz tek bih mogao avanturistički roman da napišem 😅
 
Za Švajcarce samo da znaš da je prvi stepenik okidač za vrata. Zato onako i klacka. Čim se stepenik odigne, tj ne trpi nikakav pritisak, vrata će krenuti da se zatvaraju za par sekundi.
 
Tako je, zato nikad ne trčim za Duwagom, a kad je Caf u pitanju, tu namerno stavim ruku na vrata i ona će se automatski otvoriti Isko ih je vozač zaključao. Imaju svoje prednosti novi tramvaji, ali imaju i mana i kad sve sagledaš ne isplati se prosto tolikog novca bez da ae napravi ozbiljno ulaganje u infrastrukturu. 10-20 tramvaja i okej, ali sve preko toga je baš previše. A oni polovni tramvaji koje je Zagreb kupio su niskopodni, a i Schindleri imaju niskopodne delove kod jednog dela tramavaja od onih 53 koje dobijamo.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: rvr
Za Švajcarce samo da znaš da je prvi stepenik okidač za vrata. Zato onako i klacka. Čim se stepenik odigne, tj ne trpi nikakav pritisak, vrata će krenuti da se zatvaraju za par sekundi.
Desilo mi se tada samo 1x na izlasku da krenu da se naglo zatvaraju a da mi noga nije bila na poslednjem stepeniku nego štake na koje se nisam još bio oslonio da prepozna težinu i bilo je jezivo jer sam mislio da će da me obore. Nije isto kad se sjuri za par sekundi napolje i kad ti treba 10ak sekundi do tog stepenika okidača i pri to nemaš oslonca.
 
Znam kako ti je bilo. Ja sam lomio kuk u saobraćajki pre petnaestak godina i bio devet meseci na štakama. Morao sam da biram čime ću ići, pa kako sam stanovao kod Stare Hercegovine, 37 mi bi tu odmah najbliža. Bilo je te 2007 svega na njoj, a niskopdni tek stižu u najavi. No, moglo se i nekako u svaki bus, al u Conecto najlakše, dok u A537 ubedljivo najteže. Uvek sam išao na prva vrata da bi vozaču bio na oku. I kod Švajcaraca se ista ta prva, al jednokrilna vrata kontrolišu u potpunosti od strane vozača. Al opet usko je. No, njihova vrata su jako masivna, kvalitetna, al i teška kao da je kakva železnička kompozicija u pitanju. U Beogradu nije nimalo lako licima, koja se iz bilo kog razloga otežano kreću, a pogotovo ko mora da koristi baš tramvaj.

@Vinča307
U suštini, nemam ni ja ništa protiv da se uzmu i polovni, al potpuno niskopodni tramvaji, ne stariji od 15 godina. Samo se to jako teško nalazi. Nisu to autobusi. Treba mnogo stavri tu da se poklopi. Naravno da si u pravu da treba ulagati u infrastrukturu, al džaba i to bez voznog parka, koji je trenutno, blago je reći, kriminalan. Možemo uzeti i hrvatski Ctotram, na primer. Ima dosta dobru konfiguraciju za naše uslove, a nije baš toliko skup. Postoji i poljska Pesa na primer. Nisam za štednju kad su tramvaji u pitanju nikako, pošto to stvarno može skupo da nas košta, al opet ne moraju se baš dati ni 4 milona za komad, ako je samo to problem vrhuški zadnjih 10+ godina. Al definitivno se moraju uzeti i novi tramvaji. Nikako do u nedogled oslanjanje na Švajcarsku, i grad Bazel, tj biti deo njihovih planova obnove voznog parka, pa još posle moliti da nam daju džabe, da se na lažemo, jedan vid industrijskog otpada. Jesu oni dobri sigurno još uvek, al ne toliko dobri da nam ceo tramvajski podsistem zavisi od nabavke BLT-a i BVB-a. Uletie tu malo i Sofija u par navrata. Veruj mi da nismo baš toliki slepci da ne možemo kupiti 50 tramvaja jednom u deset godina.
 
Zaboravlja se jedna bitna stvar kod Zagreba.
Njihovi tramvaji su uzeti zbog nedostatka u voznom parku i u cilju pojačanja reda vožnje, u prevodu šihta u Beogradskim uslovima.
Zagreb svakako planira i trenutno čeka veliku nabavku od Končara i to ne samo Zagreb već i Osijek.
Pa ako Sarajevo i Osijek kupuju nove tramvaje onda za Beograd nema nikakvih opravdanja, imamo veću mrežu.
 
Sa Blt-om smo završili kada dobijemo ove Schindlere jer će im onda najstariji tramvaji biti 2008 godište, dok od Bvb se možemo nadati donacijama u skorijoj budućnosti. Imaju 25 Schindlera 86/87 godište i 27 Siemensa iz 2000/01.
 
Jesam li ja jedini koji vise voli katice od CAF-a, pogotovo ako je dupla katica (sa prikolicom)?
Da kako neko mozda da bude srecan u onoj sramoti od tramvaja šipke nema gde nisu oguljene sve ispucalo izmazano duwag kad naidje premija a za vaf su šanse male posto ih je ponovo više od vecine u kvaru
 
Vrh