Šta je novo?

Tramvaji

Cujem da su uspeli danas i divaga da zapale ali je regovano na vreme
 
Da kako neko mozda da bude srecan u onoj sramoti od tramvaja šipke nema gde nisu oguljene sve ispucalo izmazano duwag kad naidje premija a za vaf su šanse male posto ih je ponovo više od vecine u kvaru
Da mnogo sam srećan u CAF-u kad mi klizi dupe sa sedišta i kad neko sedne pored mene pa se guramo a sedište je napravljeno za jednu i po osobu a ne za 2, i posebno sam srećan kad je krcat pa kad ne mogu da se mimoidjem sa drugom osobom koliko je skučeno
 
Da mnogo sam srećan u CAF-u kad mi klizi dupe sa sedišta i kad neko sedne pored mene pa se guramo a sedište je napravljeno za jednu i po osobu a ne za 2, i posebno sam srećan kad je krcat pa kad ne mogu da se mimoidjem sa drugom osobom koliko je skučeno
Zato sam srećan u Duwagu kako je udoban i milina je sedeti u njemu, jedva čekam da stigne donacija Schindlera
 
Zanimljive fotografije nekadašnje pruge za Malu Krsnu koja se ukrštala sa tramvajskom prugom za Rakovicu.

20240314_110141.jpg

20240314_110135.jpg


Bez tramvajske pruge, današnji Bulevar.
20240314_110127.jpg


I nešto zanimljivo što nisam znao, a to je da je postojao tramvajski kolosek koji je bio povezan sa Ranžirnom stanicom u Topčideru, čime je bio omogućen lakši pretovar tramvaja sa voza na površinu.
Danas je kolosek izgradnjom Bulevara ukinut, eto koliko se ne razmišlja.
20240314_110156.jpg
 
Фотографије нам сведоче да се сада транспорт трамваја обавља специјалним приколицама и камионима. Дакле, истоварна рампа може да буде и негде другде.
Али, ус ваком случају, то не оправдава ово клање инфраструктуре.
 
Eh, koliko sam puta kočio zbog tih šina!
Ti je bila i rampa na kojoj su istovarani trolejbusi, paralelna sa železničkim šinama
 
Da mnogo sam srećan u CAF-u kad mi klizi dupe sa sedišta i kad neko sedne pored mene pa se guramo a sedište je napravljeno za jednu i po osobu a ne za 2, i posebno sam srećan kad je krcat pa kad ne mogu da se mimoidjem sa drugom osobom koliko je skučeno
Ни прозор не може да се отвори. Данас сам се возио пуним Шпанцем, било је поприлично загушљиво унутра и тешко за дисање. Најбоља седишта су им она за инвалиде што се налазе испред врата кад уђеш унутра. Све у свему срање од трамваја, увек ми је драже кад наиђе Швајцарац или Ката.
 
@Jelancha Rampa za istovar tramvaja je tu odma posle nadvoznjaka. Sine motaju na desno pa se penju kako bi bile u ravni sa vagonom.Secam se da su su nam tu stizali Svajcarci. Kad tramvaj 'sidje' sa voza,ode do Knezevca pa nazad za garazu.
@branik Gde je ta rampa za trolejbuse? Negde imam fotografiju BKM-ova u stanici Donji grad,koliko se secam tamo su istovareni pa prevuceni do garaze.
 
Mislim da je korišćena ista ili je tu negde u trnju. Tu su stajali vagoni sa njima, nekada davno, davno dok su ziu osvajali beogradske ulice i banjičke i zvezdarske visove.
 
Zanimljivo da niko ne spominje nikakvu obnovu baštice od Vuka do Taša koja je verovatna lošija u pojedinim delovima i od one Cvetkova-Ustanička.
Jeste da je to najopterećenija deonica u Beogradu (linije 2, 3, 6, 7, 12, 14), ali ne može se ovako doveka.

Takođe, semafor na raskrsnici Kneginje Zorke je retardiran, svaki tramvaj zaustavi, to može odmah sada da se našteluje.
 
Inspirisan ovom slikom iz Dižona, Francuska, pitao sma se kolika je sirina ove ulice i koliko je u stvari bilo potrebno "kolovoznog resursa" u ulici, da bi se ovakav projekat realizovao.
Iako je sve na nivou amaterizma, možda sednem da ovo sve malo bolje prostudiram kada budem imao vremena ali okvirni zaključci su sledeći:

431167892_937267098404122_1271906742244195648_n.jpg
1710501845031.png

1. Širina ulice gde je sproveden ovaj projekat tj. kolovoza iznosi probližno 12m (3m+6m+3m). Ovo me je navelo na razmišljanje, da li bi na potezu BDS - Višnjička ILI Bogoslovija - Višnjička, ovo bilo izvodljivo.

2. Odogovor je opet, prema širini profila kolovoza, da. Širina je proverena na 4 lokacije.
  • Ugao BDS i Cetinjske
  • Usko grlo BDS
  • Banija
  • Mije Kovačevića
1710502399164.png
1710502468834.png
1710502541943.png
1710502275561.png


3. Ukratkao, zaključak je da na ovoj trasi postoji veliki potencijal da se u budućnosti tramvajska mreža proširi. Nagib terena i razlike u istom su prihvatljive i najviše se razlikuju u ulici Mije Kovačevića. Sve ulice imaju približnu ili mčak i veću širinu od gore pomenute ulice u Dižonu, uz to da je Mije K. skoro proširena pa je taj podatak možda malo drugačiji. Ostaje ipak največi univerzalni problem usko grlo u BDS, ukoliko bi se išlo na širenje mreže u tom pravcu i naravno dalji razvoj i povezivanje sa mrežom na NBGD. Ipak primarno, potez Bogoslovija - Rospi Ćuprija - Mirijevski Bulevar ima, po mom mišljenju najveću perpektivu da se razvije, pre svega zbog širine Višnjičke ulice i njene blizine okretnici tramvaja. Ovo jeste bila jedna štura analiza, tako da molim da se uzme sa rezervom, ali poenta jeste bila reći, pretpostavljam, da ostaje veliki žal za apsolutno suludim širenjem Višnjičke, bez ikakvog razmatranja uvođenja tramvaja iako je đirenje tramvajske mreže predviđeno PGR-om šinskih sistema u Beogradu. Za kraj, evo slike inspirisane ovom gore iz Francuske:

New Project (1).png
 

Prilozi

  • 1710502067364.png
    1710502067364.png
    793,8 KB · Pregleda: 49
Zanimljivo da niko ne spominje nikakvu obnovu baštice od Vuka do Taša koja je verovatna lošija u pojedinim delovima i od one Cvetkova-Ustanička.
Jeste da je to najopterećenija deonica u Beogradu (linije 2, 3, 6, 7, 12, 14), ali ne može se ovako doveka.

Takođe, semafor na raskrsnici Kneginje Zorke je retardiran, svaki tramvaj zaustavi, to može odmah sada da se našteluje.
Тај потез Таш-Вук је једно од горих уских грла за трамваје и мислим да би ту било оправдано спровести трамвај подземно, уз продужетак од Таша до Скупштине исто подземно.

Inspirisan ovom slikom iz Dižona, Francuska, pitao sma se kolika je sirina ove ulice i koliko je u stvari bilo potrebno "kolovoznog resursa" u ulici, da bi se ovakav projekat realizovao.
Iako je sve na nivou amaterizma, možda sednem da ovo sve malo bolje prostudiram kada budem imao vremena ali okvirni zaključci su sledeći:

Pogledajte prilog 192612Pogledajte prilog 192613
1. Širina ulice gde je sproveden ovaj projekat tj. kolovoza iznosi probližno 12m (3m+6m+3m). Ovo me je navelo na razmišljanje, da li bi na potezu BDS - Višnjička ILI Bogoslovija - Višnjička, ovo bilo izvodljivo.

2. Odogovor je opet, prema širini profila kolovoza, da. Širina je proverena na 4 lokacije.
  • Ugao BDS i Cetinjske
  • Usko grlo BDS
  • Banija
  • Mije Kovačevića
Pogledajte prilog 192618Pogledajte prilog 192619Pogledajte prilog 192620Pogledajte prilog 192616

3. Ukratkao, zaključak je da na ovoj trasi postoji veliki potencijal da se u budućnosti tramvajska mreža proširi. Nagib terena i razlike u istom su prihvatljive i najviše se razlikuju u ulici Mije Kovačevića. Sve ulice imaju približnu ili mčak i veću širinu od gore pomenute ulice u Dižonu, uz to da je Mije K. skoro proširena pa je taj podatak možda malo drugačiji. Ostaje ipak največi univerzalni problem usko grlo u BDS, ukoliko bi se išlo na širenje mreže u tom pravcu i naravno dalji razvoj i povezivanje sa mrežom na NBGD. Ipak primarno, potez Bogoslovija - Rospi Ćuprija - Mirijevski Bulevar ima, po mom mišljenju najveću perpektivu da se razvije, pre svega zbog širine Višnjičke ulice i njene blizine okretnici tramvaja. Ovo jeste bila jedna štura analiza, tako da molim da se uzme sa rezervom, ali poenta jeste bila reći, pretpostavljam, da ostaje veliki žal za apsolutno suludim širenjem Višnjičke, bez ikakvog razmatranja uvođenja tramvaja iako je đirenje tramvajske mreže predviđeno PGR-om šinskih sistema u Beogradu. Za kraj, evo slike inspirisane ovom gore iz Francuske:

Pogledajte prilog 192621
Одличан предлог, цео тај правац од трга низ Деспота Стефана до Вишњичке бање са краком уз Миријевски булевар плаче за трамвајем.
 
Očigledno da nema ovo veze sa time što postoji polukružno preko šina kao takvo, jer ne sećam se da sam za bilo koji drugi takav slučaj čuo, osim ovde sa Tršćanskom. Ne isključujem da se desilo i na drugim mestima, a da ja nisam čuo, što opet govori nešto.​
 
3-4 komada svakako mije bilo u planu da dođe kod nas, ne mora da znači da će sve rashodovati
 
Ukupno imaju 57 tramvaja, a pričalo se da nama ide 53 komada. Možda će i neke rasturiti za delove koje će nam poslati.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: nm_
Vrh