Šta je novo?

Tramvaji

Srećna Nova godina svima i da vam svaka bude sve posebnija!!! 😊

U nastavku dabldekeri.

Screenshot_20240102-162716_Facebook.jpg

:)
 
Raznosi me ova lažna propaganda, nisu ni tender raspisali, a na bilbordima su naručeni 😂😂
Pogledajte prilog 182981
Nisu zvanično naručeni, ali iza zatvorenih vrata garant dogovaraju muljačinu s Bozankayom i Durmazlarom. Pominjao Jovanović kako su namestili dokumentaciju Turcima, ali nažalost nije ušao u detalje. Od vlasti se samo može očekivati prikrivanje, demantovanje i spinovanje.

Petločlani dužine L=29-32m ne odgovara Aveniju (tročlani 27m, četvoročlani 36m), a znaju da se petočlani Avenio M (savremeni ekvivalent Kombina) zasad ne proizvodi u Srbiji, niti ga je iko poručio posle Ulma. Osim toga minimalan broj sedišta sada iznosi 40 ili za trećinu manje od CAF-a. Španac jeste skučen pa i da kažeš kako je neophodno manje sedišta na postoljima, međutim kada oba Turčina sa uskim sanducima <2,65m imaju po 8 sedišta na postoljima i komotniji prolaz (u odnosu na Špance) ne može se reći da im nisu izašli u susret, tim pre što su dužinom i konstrukcijom diskvalifikovali Simens koji nudi isti ili veći broj sedišta (nudi i 1+2 na postoljima), uz to i sva široka vrata kao na Tatrama, i pored niskopodne konstrukcije.

Srećna Nova godina svima i da vam svaka bude sve posebnija!!! 😊

U nastavku dabldekeri.

Pogledajte prilog 185301
:)

Ti su više turistički sa jednim parom vrata, ali posebno je interesantan ovaj poslednji proizvedeni praktičan dabldeker tramvaj u Velikoj Britaniji:
2013-09-14+a+Blackpool+762+&+Sheffield+15.jpg


Šteta što nisu našli širu primenu budući da bi niskopodni sa većim brojem vrata (dvosmerni sa troja od kojih dvoja između postolja, a jednosmerni četvora poput starih poljskih singldekera) primali isti broj putnika kao duža vozila sklona blokadi raskrsnica u gradovima poput Beograda.

Više puta sam u Požeškoj video kako red penzionera kod Doma zdravlja na prvim vratima CAF-a i Divaga izaziva kolonu zglobnih buseva iza CAF-a i Divaga sa prikolicom što dovodi do blokade raskrsnice sa Petra Mećave. Doduše tome je značajno doprineo Đilas budući da kao tadašnji gradonačelnik bar prilikom nabavke novih tramvaja nije insistirao na dvokrilnim vratima na prepustima čija je primena uslovno izvodljiva na vozilima prilagođenim našoj infrastrukturi (koje u ponudi sa visećim modulima ima samo Štadler).
 
Nisu zvanično naručeni, ali iza zatvorenih vrata garant dogovaraju muljačinu s Bozankayom i Durmazlarom. Pominjao Jovanović kako su namestili dokumentaciju Turcima, ali nažalost nije ušao u detalje. Od vlasti se samo može očekivati prikrivanje, demantovanje i spinovanje.

GSP-ov tender nije bio namešten za Turčina, bili smo to detaljno analizirali, nije se uklapao Bozankaya u to.

Sve gabarite je jedino imao Stadler, osim petodelnog modela, mada verujem da im to ne bi predstavljalo problem da prerade.
Nekome nije bilo u interesu da GSP nabavi vozila direktno, nego opet preko sekretarijata (čitaj grada), e tu se otvara šansa za Turčina.
 
Evo jedne zanimljive informacije, počev od prošle godine niskopodne prikolice su sa linije 15/16 povučene iz upotrebe u Bazelu zbog nove "biciklističke frendli" gume uz šine za koje je procenjeno da su previše opasne za prikolice zbog male težine.
Sporadično se pojavljuju na linijama 6, ali to je to, tako da su im sada višak.
Od niskopodnih prikolica u Bazelu su ostali: 1449, 1456, 1463, 1464, 1466, 1469, 1480, 1486, 1487, 1488, 1489, 1491, 1492, 1493, 1495, 1501 & 1505.

Bilo bi lepo da se neko iz GSP-a aktivira i dovuče tih nekoliko komada i zameni ih sa prikolicama poput 1405, 1406, 1409, 1413 itd...
Inače u rashod kod nas, koliko sam video, otišle su dve Kate 2202, 2377, skoro svi Šindleri osim 2704 & 2705 i još nekoliko Divaga.

Pošto nisam dugo ništa kačio evo malo niskopodnih (sve ufotkano u Oktobru.)

2650 & 1484
2650 & 1484 (1).JPG


2620 & 1494
2644 & 1494 (1).JPG

2644 & 1494 (2).JPG


Postoji još i 1495, njega još nisam nahvatao, ali jeste jedan forumaš ovde. :)
 
GSP-ov tender nije bio namešten za Turčina, bili smo to detaljno analizirali, nije se uklapao Bozankaya u to.

Sve gabarite je jedino imao Stadler, osim petodelnog modela, mada verujem da im to ne bi predstavljalo problem da prerade.
Nekome nije bilo u interesu da GSP nabavi vozila direktno, nego opet preko sekretarijata (čitaj grada), e tu se otvara šansa za Turčina.
Ne mogu sad da prelistavam. Ne sećam se šta je sve pomenuto. Jel možeš da sumiraš po čemu su sve Turci izvisili? Meni suština cele priče leži u držanju distance od Simensa, iz njima poznatog razloga. Upravo ta naklonjenost grada Turcima govori o sposobnosti na pritiskanje GSP. Mislim da je nažalost u ovakvoj političkoj klimi irelevantno ko je naručilac na papiru, jer se zna ko i kako finansira. Ovako jeste lakše ali ne sumnjam da bi se dugo prenemagali oko smene direkora. To im je uža specijalnost.

Ne vidim problem da Turci naprave anoreksične LŠV kao što je to inače i CAF uradio baš u Beogradu (Bozankaya za Kajseri i Durmazlar Panorama Olštin). Sa druge strane rumunski s širokim vratima ne samo što ne odgovaraju po gabaritu već zbog prevelikog prepusta ne mogu ni u naše krivine.

To naravno ne znači da upravo Štadler nema u ponudi odgovarajući praktičan petodelni model za naše uslove (2,3x32m sa 5-6 vrata, 600VDC napajanjm i duplim vratima na uskim prepustima), tim pre što je relativno skoro (2016) Majnc nabavio model za metarski kolosek s oštrim radijusima, što se može zapaziti golim okom (poput minhenskog ima zasečenu upravljačnicu):
mvg-stadler-variobahn-223-am-1055360.jpg
 
Замишљам само двоспратни глисту у БКВ кад скреће код правног. Или петоделини или вишеделни. Без детаљне реконструкције траса, Славије, трамвај је осуђен да буде тешка прерада било ког произвођача а капацитет раван или сличан дупла Катица са средњим брзинама пужа...
 
Bilo bi odlično da uzmu te prikolice iz Bazela jer su stvarno odlične, jako dobre i praktične
 
Dve vesti iz ZG, pristigao im je prvi od 11 Adtranz GT 6M trodelnih tramvaja koje su kupili da popune “rupu” dok ne počne da pristiže nova serija Končarevih, a ČKD T4/B4 već duže vreme jedan po jedan idu u rashod (na sreću ne i KT4 koje su novije i generalno u boljem stanju).

Od jučer, kada je istekao poslednji važeći ugovor za reklame, tramvaji su svi ponovo plavi.
Sećam se da je reklama bilo i 70-ih, 80-ih, ali su uvek bile samo ispod prozora do postolja, ovo poslednjih godina kada je sve sem vozačke kabine bilo oblepljeno reklamnom folijom je stvarno postalo ludilo.
 
Ne mogu sad da prelistavam. Ne sećam se šta je sve pomenuto. Jel možeš da sumiraš po čemu su sve Turci izvisili? Meni suština cele priče leži u držanju distance od Simensa, iz njima poznatog razloga. Upravo ta naklonjenost grada Turcima govori o sposobnosti na pritiskanje GSP. Mislim da je nažalost u ovakvoj političkoj klimi irelevantno ko je naručilac na papiru, jer se zna ko i kako finansira. Ovako jeste lakše ali ne sumnjam da bi se dugo prenemagali oko smene direkora. To im je uža specijalnost.

Ne vidim problem da Turci naprave anoreksične LŠV kao što je to inače i CAF uradio baš u Beogradu (Bozankaya za Kajseri i Durmazlar Panorama Olštin). Sa druge strane rumunski s širokim vratima ne samo što ne odgovaraju po gabaritu već zbog prevelikog prepusta ne mogu ni u naše krivine.

To naravno ne znači da upravo Štadler nema u ponudi odgovarajući praktičan petodelni model za naše uslove (2,3x32m sa 5-6 vrata, 600VDC napajanjm i duplim vratima na uskim prepustima), tim pre što je relativno skoro (2016) Majnc nabavio model za metarski kolosek s oštrim radijusima, što se može zapaziti golim okom (poput minhenskog ima zasečenu upravljačnicu):
mvg-stadler-variobahn-223-am-1055360.jpg

Screenshot_20240104_113455_Chrome.jpg


Bozankaya je sa 5 modula dugačak 31 metara, ali nije ispunjavao neke od gore navedenih uslova poput prečnika i širine.
 
Hvala. Jel se pod visinom misli na visinu spuštenog pantografa ili visinu sanduka do gornje ivice kultija za elektrovuču?

U referencama na štadlerovom sajtu stoji da je sarajevski trodelni Tango NF3 visok 3600mm a prečnik točka iznosi 610mm. Sudeći po sličnim dimenzijama i istom broju sedišta zvuči kao sarajevski, samo malo korigovan uskokolosečni.

Štadler nudi i ekvivalent našeg CAF-a u vidu ex Vossloh Tramlinka čija se referenca za Bern može naći na sajtu proizvođača pa je moguće uporediti karakteristike različitih koncepata. Imaš reference Variobahna za Potsdam, Majnc i Grac. Ubaci u fotošop, kropuj tako da uhvatiš samo ivice vozila i idi na resize tako da broj piksela odgovara dužini i to 4250px (42,5m) za Bern, 2997px (29,97m) za Potsdam i 3110px (31,1m) za Sarajevo.

Ja dobio da je prepust Tramlinka s uskim vratima i punom upravljačnicom 507cm, Variobahna sa širokim vratima i zasečenom ("gradskom") upravljačnicom 443cm (razlika od 64cm koja za koliko je otprilike širi bočni prozor upravljačnice našeg CAF-a u odnosu na potsdamski Štadler, dok je kod sarajevskog Tanga negde između sa 4,8m i to sa blago zakošenom upravljačnicom i pored jednokrilnih vrata na zakošenju koja Variobahn sa širokim ima, ali ni Tramlink ni Urbos sa uskim nemaju.

Svaki grad ima drugačije karakteristike sistema ali eto mogu se uočiti šablonske razlike što svakako treba uzeti u obzir pri sastavljanju tenderske dokumentacije. Takav Tango je više za obod grada nego za dijametralne gradske koridore poput 7 i 9. Po poziciji postulja i modula identičan je zglobnom Simens Inspiru za londonski metro pa je (uz značajne modifikacije) primenjiv i u BG vozu. Štadler je specijalista pa ne sumnjam da je ustanju da ponudi idealno šinsko vozilo za naše uslove, bilo da je to tramvaj ili voz.

A Bozankaya nema šanse, osim ako ne učine isto kao CAF (modifikuju postojeće) ili ponude "tailor made" tramvaj poput Variobahna.

Inače umalo da zaboravim. Sarajevo je za 34,7mil nabavilo 15 komada 2021 što sad izađe 2,8mil/kom, a Potsdam je 2012 ugovorio 18 komada za 2,5mil (naredne serije 2,6, pa 2,7mil zbog povećanja troškova i inflacije) što danas izađe 3,3mil/kom. Variobahn je dakle 18% skuplji pa bi tako za 100mil mogli da uzmemo 30 vozila.

Uz to interesantno da je Sarajevo naručilo 15 sa pravom na 10 opcija što Beograd nikad nije činio. U svakom slučaju mislim da je 20 za Beograd premalo, posebno u ovakvom stanju posle više od decenije apstinencije.
 
Dva pitanja:
1. Da li dvospratni tramvaji mogu da se koriste uz standardnu visinu zice za napajanje?
2. Koji od novih tramvaja ima kapacitet putnika ekvivalentan sa KT4?
 
1997 godina novi pogon fabrike ČKD proizvodni proces katica za bg
Screenshot_20240106-233215_Viber.jpg

Ono što je bilo specificno jeste da su nase čoper katice prve i poslednje proizvedene u novom pogonu onda dosao siemens kupio zatvorio
Screenshot_20240106-233146_Viber.jpg

Gotove čekaju isporuku za bg 1997 god dok smo se naterali oko plaćanja istih fotke iz knjige

11.1997, slika iz knjige Roberta Mare "Článkove tramvaje KT4 - Kurzgelenktriebwagen KT4
 
Ima li neko informacije, da li je sekretarijat JGP raspisao taj novi tender? Jel Gangula spominjao da će biti do kraja decembra? Pojela maca, kao onu Vesićevu nabavku trolejbusa od pre 2 godine.
 
Koliko vidim, deluje kao da pored trolejbusa razmišljaju da ukinu i tramvaje i da ceo prevoz u Beogradu svedu samo na autobuse i BG voz. (uniformno, lakše im za održavanje) 😞

Primećujem da su i oni baš retki. Jedine nabavke do sada koje su se ostvarile su nabavke autobusa.

Ako sam se ogrešila, najiskrenije se izvinjavam. Ali, tako deluje.
 
Bulevar patrijarha Pavla se ne bi složio sa tobom. ;)
Sve i da tramvaje na NBG zamene sa autobusima, ili u Vojvode Stepe, da prosečan korisnik gradskog prevoza to ne bi ni priometio.
 
Vrh