Šta je novo?

Tramvaji

Grad Beograd nabavlja 100 novih tramvaja?


Kupovina novih tramavaja za potrebe GSP "Beograd" i obnavljanje tramvajskog podsistema, najavljuje se godinama, ali raspisivanja javnih nabavki za njihovu kupovinu nije bilo. Da će kupovine novih tramvaja doći konačno na dnevni red, ukazuju izjave gradonačelnika Aleksandar Šapićća na ovu temu.

Šapić je u nekoliko navrata ove godine istakao da se otvara mogućnost za pregovore oko nabavke novih vozila. Govoreći o obnavljanju voznog parka GSP-a, Šapić je u toku ovog proleća i leta najavio da je ideja da se između ostalog kupi i 100 tramvaja dodajući da će, ako se trenutni planovi o nabavci novih vozila ostvare, u roku od dve do tri godine praktično biti obnovljen celokupni vozni park najvećeg beogradskog javnog prevoznika.

Da ovoga puta najava kupovine novih tramvaja nije bez osnova ukazuje i najavlljeni dnevni red predstojeće sedice Skupštine grada Beograda koja je zakazana za 13. septembar, a na kojoj će se, između ostalog, naći i Predlog odluke o izmenama Odluke o budžetu Grada Beograda za 2023. godinu, ali i Rešenje o davanju saglasnosti na odluku o dugoročnom finansijskom zaduženju GSP Beograd.

 
Priprema za izbore. :bubanj:

Ako ovako nastave da "rekonstruišu", (retro)grade, (ne)održavaju, menjaju linije bez oznake o devijaciji na displeju, uvode zamenske pokrivene solo autobusima (skinutih sa redovnih koje ni same nisu dobro opslužene), trpaju bezbroj autobuskih linija pored tramvajskih baštica bolje i da ne gomilaju taj krš iz Turkije i Kine.

Sad im ni Siemens u Kragujevcu nije dostižan. Mislim ako ne možeš da platiš nemoj onda ni da se zadužuješ, mada realno imamo Škodu kao middle ground.

Šteta što su S-Bahn i premetro večito gurali pod tepih, jer sagledavši zavrzlamu oko trasiranja metroa, kao i stanje postojećih sistema upravo bi oni spasli prevoz daljeg urušavanja.
 
To odbijanje da se uposli Siemens u Kragujevcu, ili da se makar preko njih poruče tramvaji, je tek slepilo posebne vrste.

Pre neku godinu sam napisao ovde na forumu kako bi bio vrhunac paradoksa i debilizma da u Beogradu vidimo tramvaj rađen po evropskim tehnologijama, sklopljen u Kragujevcu, kako prolazi kroz Beograd idući negde na dalek put. I onda se to i desilo, godinu dana kasnije neko je ovde okačio sliku Siemensa iz Kragujevca kako obilaznicom obilazi Beograd i ide negde u neku treću zemlju, a Beograd ostaje na starudijama i futur-potencijalnim tenderima koji još nisu ni na vidiku da se ostvare.

Gde počinje Srbija, tu prestaje logika.
 
Nije neka fotografija, ali GB 2143 je izgubio svoju originalnu prikolicu i dobio novu, sada imamo mutanta "BLT" & "BVB".:p
Ako ne ništa, dobro je što se trude da sve Švajcarce drže sa prikolicama, s obzirom da je veći kapacitet uvek dobrodošao.

20230906_134839(0).jpg
 
Ne postoji struka, mogu da se kladim da pojma nemaju da li ovi tramvaji uopšte mogu da idi na 5,9 i 11, nego će to tek videti kad ih uzmu. Oni nemaju nikakve planove, struka se ne pita nizašta i jedini interes je da se što više ugrade. Kupiće 100 tramvaja, a sto im je prosečna brzina u Bgu 10kmh, sto kruže gradom i ne isplati se uopšte voziti njima, to nikom ništa. Bačenih 300M u bunar, a za taj novac je mogao da se nabavi ogroman broj autobusa i to najkvalitetnijih, ali očigledno je interes da privatnici pokupe sto je više linija moguće, a da ne spominjem trole i odbijanje Škode na tenderu zbog navodno loših uslova i iznenadno podignute cene, pod izgovorom da će biti raspisan nov tender gde će se uzeti samo manji broj vozila za isti novac. Nakon toga novi tender nije raspisan i Šapić je izjavio da će razmisliti da li je uopšte isplativo imati trole u gradu, ili će umesto njih ići autobusi
 
Katica 377 rashodovana. Izvinjavam se ako je pominjano.
 
Сад

Читајући овај и претходне текстове, могу да закључимо следеће:
А) Оцена покушаја и релативно добре стране:
1. СНС као и увек требају брзи и лаки поени
2. Питање трамваја је актуелно и одговара овом под 1.
3. Турцима требају међународни пројекти и сами траже куда да утрапе своју продукцију
4. Набавити ове трамваје није проблем јер новац не обезбеђујемо ми сами већ турска Халкбанка, сами капацитети су слободни јер немају дуге поруџбине
5. Сигуран сам да иницијатива није кренула са наше стране, јер да јесте, било неколико произвођача игри, КАФ исто има програм финансирања а још су у дилу са Соларисом, то би могао да се направи добар посао, па чак и да се локализује део производње. И други имају програме финансирања, поједини чак дају у лизинг трамваје док их одржавају сами за то време.

Б) Критика:
1. У брзе поене не улази прича о ширењу мреже јер то захтева време, реални новац, и компаније које то заиста могу да ураде, а пројектовање и експропријација захтевају додатно време
2. Турски произвођач у свом портфолију нема изграђене трамваје за метарски колосек, што доводи до мисли да немају ни готова колица. Ово није питање једног дана да се направи а да будемо покусни кунићи, са транспортом брзине корњаче довешће нас до брзине пужа.
3. 1+2 наводи на помисао да постојећа мрежа треба да се прошири/употпуни трећим шином, али и то кошта и не може за кратко време да се испуни.
4. Турци нису поуздани партнери (не говорим о брендовима који се производе у Турској, причам баш и турским брендовима)
 
Узеће Шапић и екипа по које милионче. Уместо да узму добре трамваје који ће стварно да нам служе по повољним условима они ће узети неке тамо трамваје сумњивог квалитета на којима су успели лепо да се уграде и обогате на рачун овог чудног народа. Озбиљан кеш је овде у игри. Добро ће да се уграде али ни том им неће бити доста већ ће то радити изнова и изнова докле год буду могли иако већ имају озбиљно богатство које су стекли на крађи и отимању. Нисмо ми цивилизован свет, иако има нормалних и поштених људи овде ипак ст*** предњачи, ја кажем ако и треба ово да нам раде дали смо им. Такво нам је друштво болесно.
 
Poslednja izmena:
Sad tek videh da taj tip vozi u Temišvaru :) Proletos sam zbog posla živeo kratko oko mesec dana tamo i skoro svaki dan sam se vozio tim tramvajima a pojma nisam imao da su Turci :) Iz prve ruge, uopšte nisu loši, veoma su udobni. Ništa nije lupalo, ništa nije isfušereno, ništa nije smrdelo na kinesku radnju... Iskreno mislio da su neki zapadni modeli... Govorim isključivo iz ugla putnika, nemam pojma kakvi su "ispod haube".

Naravno, nikako ne odobravam bilo kakve kupovine ispod žita i bez prethodne doooobre tehničke provere i probe... Tramvaju su vozila koja se kupuju da traju 30+ godina a to se ne kupuje kao parizer u prodavnici.
 
Poslednja izmena:
Vučić je pre nekoliko godina na otvaranju one fabrike tramvaja Kragujevcu rekao: ,,I želim da ove najmodernije tramvaje prvo kupi Beograd'',tih reči se svaki put setim i ne mogu da verujem da i pored fabrike koja je na 80km od BG-a oni kupuju iz Turske.
 
И да су узели најквалитетније трамваје а покрали пара колико ће да покраду ми смо у губитку и то је за затвор. Не верујем да су ови трамваји најбоље могуће решење за нас ма ни у топ седам осам решења нису, а уз то додај и њихов криминал.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Баш ме интересује шта ће да ураде за троле, не би ме чудило да на крају буду у фазону да укину троле и да то прође глатко. Шапић је то помињао као опцију што је тотално поремећено.
 
Pink je već jednom sproveo ofanzivu u pravcu opravdanja za ukidanje trolejbusa kada je to Vesić pre više godina najavio,a kako je vozni park sada još stariji,neće biti problem da kažu kako ih treba ukinuti jer su stari,zapušteni...
 
Znajući SNS ološ, ako se odluče za ukidanje trola, sprovešće to ovako:
1) pustiće BKMove da propadnu što više, do te mere da se čak dese i neki incidenti i havarije
2) dok oni budu propadali i postajali sinonim za agoniju i raspad, nabaviće još elektroautobusa, koje će em dobro održavati em ih još obogatiti dodatnim pikanterijama, kao npr muzikica i temeljna higijena u Eko linijama
3) kada dođe vreme za objavu ukidanja, mobilisaće svoja medijska glasila da ispišu par članaka o tome kako su prevaziđeni i kako je vreme da se ukinu. Nemojte da se čudite ako čak i jedna Politika objavi tako nešto - to je sada ista septička jama kao i Kurir ili Deformer, u službi Partije
4) napraviće neku lažnu anketu po medijima u kojoj će kobajagi pitati narod za odluku, a onda će pretposlednje noći, pred kraj ankete, rezultati magično da se promene u korist onoga što Partija želi
5) ako i posle bude bunta među narodom, mobilisaće botine da seju komentare podrške ukidanju i da ubeđuju ljude da nam ne trebaju trole a da su kineski krševi kupljeni preko rođačko-partijske firme u kući ispod Prokopa, ono što treba Beogradu
6) u slučaju da se frka nastavi i nakon svega toga, skrenuće pažnju javnosti (kahmzlatnimribicama) nekim novim stvarima (recimo "sledećeg meseca kreću pripremni radovi za Most na Adi Huji!") a priču oko trola zakopati što više, sve dok to ne dođe pred svršen čin. Kad se taj čin i finalizuje, i stave potpisi na odluke o ukidanju, biće sasvim hladnokrvna priča "pa da, rekli smo vam da ćemo to uraditi, i baš to samo i uradili, šta se čudite sad..."
 
Poslednja izmena:
Vrh