Šta je novo?

Tramvaji

Нисам сигуран да су троле боље од електричних аутобуса. Поготово аутобуса који би били на течни водоник а не са батеријама. Међутим чак и ови са батеријама би требали да буду једноставнији за одржавање него цела мрежа за троле.

Оно што сам свакакако против је укидање или умањивање трамвајских линија (а ово је ипак тема за трамваје), шта више, ја сам за проширење мреже истих.
 
Za GSP i Grad Beograd, klasični trolejbusi, autobusi na dizel i tramvaji treba da budu kičma i norma sve do 2030. , dok se javni prevoz i GSP ne reformišu. I dok se ne donese strategija i vizija kako treba da izgleda sistem od 2030. pa na dalje. Svako srljanje u nove tehnologije i poduhvate pre toga je ravno ambiciji nekoga ko boluje od uznapredovanog kancera da ide da trči maraton.
 
sa malo pozitivnije strane - napokon se vraća tramvajska stanica na savskom trgu u savskoj
20230913_135516.jpg
 
Сад

Читајући овај и претходне текстове, могу да закључимо следеће:
А) Оцена покушаја и релативно добре стране:
1. СНС као и увек требају брзи и лаки поени
2. Питање трамваја је актуелно и одговара овом под 1.
3. Турцима требају међународни пројекти и сами траже куда да утрапе своју продукцију
4. Набавити ове трамваје није проблем јер новац не обезбеђујемо ми сами већ турска Халкбанка, сами капацитети су слободни јер немају дуге поруџбине
5. Сигуран сам да иницијатива није кренула са наше стране, јер да јесте, било неколико произвођача игри, КАФ исто има програм финансирања а још су у дилу са Соларисом, то би могао да се направи добар посао, па чак и да се локализује део производње. И други имају програме финансирања, поједини чак дају у лизинг трамваје док их одржавају сами за то време.

Б) Критика:
1. У брзе поене не улази прича о ширењу мреже јер то захтева време, реални новац, и компаније које то заиста могу да ураде, а пројектовање и експропријација захтевају додатно време
2. Турски произвођач у свом портфолију нема изграђене трамваје за метарски колосек, што доводи до мисли да немају ни готова колица. Ово није питање једног дана да се направи а да будемо покусни кунићи, са транспортом брзине корњаче довешће нас до брзине пужа.
3. 1+2 наводи на помисао да постојећа мрежа треба да се прошири/употпуни трећим шином, али и то кошта и не може за кратко време да се испуни.
4. Турци нису поуздани партнери (не говорим о брендовима који се производе у Турској, причам баш и турским брендовима)
Kritika: U najbrže moguće poene ne ulazi nabavka trolejbusa, te vraćanje iste na linije 21 i 40, produžetak (vraćanje) Vračarskih linija na Studentski trg, kao i stavljanje u funkciju nedavno izgrađenu mrežu u Nemanjinoj i na Dorćolu, u cilju unapređenja trolejbuskog podsistema. To naravno ne znači izmeštanje linije 41 iz Svetogorske i Makedonske.
 
Znajući SNS ološ, ako se odluče za ukidanje trola, sprovešće to ovako:
1) pustiće BKMove da propadnu što više, do te mere da se čak dese i neki incidenti i havarije
2) dok oni budu propadali i postajali sinonim za agoniju i raspad, nabaviće još elektroautobusa, koje će em dobro održavati em ih još obogatiti dodatnim pikanterijama, kao npr muzikica i temeljna higijena u Eko linijama
3) kada dođe vreme za objavu ukidanja, mobilisaće svoja medijska glasila da ispišu par članaka o tome kako su prevaziđeni i kako je vreme da se ukinu. Nemojte da se čudite ako čak i jedna Politika objavi tako nešto - to je sada ista septička jama kao i Kurir ili Deformer, u službi Partije
4) napraviće neku lažnu anketu po medijima u kojoj će kobajagi pitati narod za odluku, a onda će pretposlednje noći, pred kraj ankete, rezultati magično da se promene u korist onoga što Partija želi
5) ako i posle bude bunta među narodom, mobilisaće botine da seju komentare podrške ukidanju i da ubeđuju ljude da nam ne trebaju trole a da su kineski krševi kupljeni preko rođačko-partijske firme u kući ispod Prokopa, ono što treba Beogradu
6) u slučaju da se frka nastavi i nakon svega toga, skrenuće pažnju javnosti (kahmzlatnimribicama) nekim novim stvarima (recimo "sledećeg meseca kreću pripremni radovi za Most na Adi Huji!") a priču oko trola zakopati što više, sve dok to ne dođe pred svršen čin. Kad se taj čin i finalizuje, i stave potpisi na odluke o ukidanju, biće sasvim hladnokrvna priča "pa da, rekli smo vam da ćemo to uraditi, i baš to samo i uradili, šta se čudite sad..."
7. Креће градња Дорћол Резиденс/Парк/Данјуб вју...елитног стамбеног хркљуша на месту тролејбуског депоа, а што је главни мотив у целој овој трагичној причи.
 
Trole su nam se svima smučile i gradjani su već besni zbog toga u kakvom su stanju, ne samo putnici nego i vozači automobila, svakodnevno se trole 29 kvare oko plavog mosta i svaki dan moraš da ih obilaziš i to se više svima smučilo jer trola bukvalno svaki dan zarobi jednu traku. Velika je sramota što nisu uzete Škode kad je bila šansa za to da konačno imamo iole pristojna vozila u Gspu od Solarisa iz 2013 koji su poslednja nabavka renomiranog proizvodjača . Da ponovim da za vreme ove vlasti nije nabavljeno nijedno kvalitetno vozilo za Gsp, a privatnici su se popunili većinski Akia kršinama koje se raspadnu u roku od 3-4 godine i onda se treba voziti njima još jedno 6-7 godina u ocajnom stanju. A za tramvaje mi je neshvatljivo da se planira tolika nabavka, umesto da ulože u proširenje mreže, u rekonstrukciju šina gde god su one oštećene i u lošem stanju, a onda i u samo ubrzavanje tramvaja u Beogradu, jer su sada stvarno prespori i u vecini linija je neisplativo voziti se koliko su spori. Plus treba dodati da je pola linija koje uopšte postoje osakaćeno ili ukinuto, kao što na primer linija 3 ne postoji godinama i pitanje ja kada će opet zaživeti.
 
Koliko bi trebalo da se proizvede 100 tramvaja kada bi proizvođač radio punim kapacitetima za jednog kupca?
 
7. Креће градња Дорћол Резиденс/Парк/Данјуб вју...елитног стамбеног хркљуша на месту тролејбуског депоа, а што је главни мотив у целој овој трагичној причи.
Energiju mladih uspesno apsorbuje pornografija, utakmice, klubovi, igrice..
.
Nema ko da se buni.
 
Kad dođu novi tramvaji samo će otpisati sto komada KT4 umesto da se proširi mreža ili poveća učestalost polazaka tamo gde je to moguće. Ista priča kao sa železnicom i Flirtovima. Za trećinu milijarde evra dobićemo blago povećanje komfora i to je to. Čak, s obzirom na upitan kvalitet možda posle nekoliko godina bude i gore nego što je bilo. Neverovatna je količina rasipništva u ovako siromašnoj zemlji.

A kad već sve rade po šemama za ugrađivanje, nek se ušeme sa Simensom ili Škodom.
 
Sad kaže dvadesetak... još ako budu Stadler bar, pošto imaju neki deal sa njima extra bi bilo.
 
Каже данас Шапић отприлике видећемо шта ћемо са тролејбусима, скоро смо реконструисали контактну мрежу, али ја нисам знао као вероватно ни ви да један тролејбус кошта више него 4 аутобуса итд
 
Каже данас Шапић отприлике видећемо шта ћемо са тролејбусима, скоро смо реконструисали контактну мрежу, али ја нисам знао као вероватно ни ви да један тролејбус кошта више него 4 аутобуса итд
Gledajući neku logiku, pre bih rekao da su električni autobusi skuplji, a i manje efikasniji od trolejbusa, jer moraju imati baterije u sebi. Cena verovatno poraste kada dodjemo do održavanja celog sistema i mreže. Ako neko zna bolje nek me ispravi.
 
Каже данас Шапић отприлике видећемо шта ћемо са тролејбусима, скоро смо реконструисали контактну мрежу, али ја нисам знао као вероватно ни ви да један тролејбус кошта више него 4 аутобуса итд

Мала исправка, рекао је да су 3 пута скупљи, а не 4.
 
Која Тролза је расходована? Скроз црвена?
 
Vrh