Šta je novo?

Tramvaji

to su najudobniji tramvaji kod nas, a koliko tramvaja su nam donirali briksovci? nadm se nijedan, ne trebaju nam nepouzdani i opasni dizajni na ulicama.
Kakve veze ima BRICS sa nesposobnošću naših da obnove gradski prevoz? Zašto uporno svaku temu koristite da promovišete rusofobne stavove?
 
to su najudobniji tramvaji kod nas, a koliko tramvaja su nam donirali briksovci? nadm se nijedan, ne trebaju nam nepouzdani i opasni dizajni na ulicama.
То су дртине којих су се швацарци ратосиљали како не би плаћали прескупу утилизацију. Отпад је дошао код нас. И још захвљаујући томе, Београд се није напрезао да купи нове трамваје који би свакако били боље решење него олупина из Швајцарске, док се крокодилски смеје натпис како Ди Швејц унд штадт Базел Грус Белград док ти цепа државу и прави све живе и неживе проблеме.
 
Tramvaji uz dobro održavanje zaista mogu da traju dugo, i jeste, sad im je stvarno kraj, imaju 70 godina i nisu više za remon ali su odlično poslužili. Veoma udobni, velikog kapaciteta za sedenje, i prvi put posle nogo decenija smo imali fleksibilnu opciju tramvaja sa prikolicama. Naravno, novo vreme zahteva novu tehnologiju, ubrzanje bolje materijale, zaštitu od požara, klimu... ali su Švajcarci obavili svoj posao dobro i bili jako pouzdani. I dok su oni dominirali tramvajskom flotom, GSP i Grad su imali više sredstava da obnove autobusku i trolejbusku flotu, uložei u infrastrukturu koja se bila potpuno raspadala.
 
1974
IMG-20230914-WA0012.jpg

2023
20230914_121549.jpg
 
Prevoz jednostavno nije prioritet Beogradjana.
Beogradjani zele sport, kladjenje, Nacionalni stadion, doceke sportista i besplatne koncerte narodnjaka.
Vecina zeli da se vozi kolima,,a voznja u prevozu smatra se sramotom.
Ko se vozi u prevozu spreman je da istrpi jos mnogo gore uslove i jos nizi nivo bezbednosti.

Vlast sve to zna i zasto bo onda kupovali kvalitetne tramvaje?

Pored toga, tramvaji i trolejbusi su slozen sistem. Radikali nemju kadrove za to.
A i mogu da prepuste linije njihovim firmama koje imaju autobuse.
 
Skupi su trolejbusi sa velikom autonomijom. Ali, za uzvrat, daju najbolje od oba sistema: fleksibilnost i sposobnost rada bez ograničenja.
A da li je GSP sposoban, ovakav kakav je, da se bori sa tako sofisticiranim vozilima kad se jedva borio sa ekstremno jednostavnim ziu i sada bkm.
Bkm su bili veoma jeftini i u kombinaciji sa kilavim održavanjem sada posle 12 godina, umiru.
Trebalo ih je pre nekoliko godina remontovati i tako im produžiti vek. Ali, za to je trebalo imati viška vozila, volje i para. Sad je bezizlaz. I 2010.nije bilo druge nego da se odjednom kupi veliki broj. Greška je i što u narednih 10 godina nije kupljen ni jedan. A da je kupljeno za to vreme 2x10, bilo bi prostora za temeljne remonte i sada veću pouzdanost.
 
Poslednja izmena:
Prevoz jednostavno nije prioritet Beogradjana.
Beogradjani zele sport, kladjenje, Nacionalni stadion, doceke sportista i besplatne koncerte narodnjaka.
Vecina zeli da se vozi kolima,,a voznja u prevozu smatra se sramotom.
Ko se vozi u prevozu spreman je da istrpi jos mnogo gore uslove i jos nizi nivo bezbednosti.

Vlast sve to zna i zasto bo onda kupovali kvalitetne tramvaje?

Pored toga, tramvaji i trolejbusi su slozen sistem. Radikali nemju kadrove za to.
A i mogu da prepuste linije njihovim firmama koje imaju autobuse.
Управо.
Постоји неки промил суграђана који раде у центру а могу да приуште себи аутомобил али због паркинга иду јавним превозом, тротинетом или бициклом и то је то.
Сви остали потпадају у ове горе побројане
 
Nema potrebe za tim, sasvim bi dovoljna bila prednost na raskrsnicama i zabrana automobila u Resavskoj.
 
A da li je GSP sposoban, ovakav kakav je, da se bori sa tako sofisticiranim vozilima kad se jedva borio sa ekstremno jednostavnim ziu i sada bkm.
Što ne znači da treba da se odreknemo trolejbusa i tramvaja, i da nam se, parafraziram i karikiram, prevoz svede na električne trotinete koji bi se pošto se pokvare, bacili na otpad a kupili novi.​
 
Nema potrebe za tim, sasvim bi dovoljna bila prednost na raskrsnicama i zabrana automobila u Resavskoj.
mislim da nije fazon dodatno usporavati i otežavati saobraćaj motornih vozila. Resavska je pritom najmanji problem i zabranom koju predlžeš ne bi se ništa dobilo, tramvaj bi dobio do 30 sekundi. Prednost na raskrsnicama imaju ali semafori su najveći problem. Optimalno bi bilo da idu pod zemlju od Djerma, sa stanicama kod Vuka, Pravnog, Pionirski park, Trg Republike, Plato. I još jedna podzemna veza od Bogoslovije.

Takodje proširenje mreže od od Prokopa do Autokomande i Južnim bulevarom do Cvetka. Tramvaj mora dobiti veći značaj u našem sistemu javnog prevoza.
 
Bogami, ume tramvaj da se zaglavi u Resavskoj i po 10 minuta. Ne vidim da bi to bilo ne znam kakvo otežavanje saobraćaja motornim vozilima.

Ukopavanje na Bulevaru mi se čini kao besmisleno arčenje para. Tu već sad stvari relativno pristojno funkcionišu. Kada bi se semafori tako uredili da se automatski tramvaju otvara zeleno kada prilazi raskrsnici to bi rešilo sve probleme.

Ukopavanje pre tamo gde tramvaj nije izdvojen od ostatka saobraćaja, mada se i to može rešiti na mnogo jeftinije načine.
 
Možda i najgora tačka u gradu je kod Veterinarskog fakulteta. Ako dva tramvaja čekaju na semaforu u pravcu Slavije, a vi se nalazite u drugom, čekaćete pet minuta sigurno.
 
Bogami, ume tramvaj da se zaglavi u Resavskoj i po 10 minuta. Ne vidim da bi to bilo ne znam kakvo otežavanje saobraćaja motornim vozilima.
Kada bi se izmestio automobilski saobraćaj iz Resavske, tramvaj bi brže išao samom ulicom, ali bi zato bio usporen u Nemanjinoj i Beogradskoj.

Kada bi se semafori tako uredili da se automatski tramvaju otvara zeleno kada prilazi raskrsnici to bi rešilo sve probleme.
Sasvim dovoljno je da se napravi da tramvaj kada već dobije na prednosti time što ide bašticom, na semaforu ne čeka zeleno zajedno za ostalim vozilima, nego da ima prednost. To se najbolje vidi na raskrsnici sa Bulevara sa Beogradskom.
 
usporen u Nemanjinoj i Beogradskoj.
U Nemanjinoj je izdvojen u baštici, tako da ne vidim što bi bio usporen. Što se Beogradske tiče, ona je u svakom slučaju katastrofa, kao i Slavija i njima mnogo pomoći nema. Tu bi se možda moglo razmišljati o ukopavanju, ali mi se čini da nema prostora gde bi tramvaj mogao da siđe pod zemlju.

Svakako, linije 7 i 12 su daleko prioritetnije od linija 2, 10 i 14.

U slučaju isključivo tramvajske Resavske, svakako bi dvojku trebalo prebaciti u nju.
 
Tramvaji uz dobro održavanje zaista mogu da traju dugo, i jeste, sad im je stvarno kraj, imaju 70 godina i nisu više za remon ali su odlično poslužili. Veoma udobni, velikog kapaciteta za sedenje, i prvi put posle nogo decenija smo imali fleksibilnu opciju tramvaja sa prikolicama. Naravno, novo vreme zahteva novu tehnologiju, ubrzanje bolje materijale, zaštitu od požara, klimu... ali su Švajcarci obavili svoj posao dobro i bili jako pouzdani. I dok su oni dominirali tramvajskom flotom, GSP i Grad su imali više sredstava da obnove autobusku i trolejbusku flotu, uložei u infrastrukturu koja se bila potpuno raspadala.
Da bi se ta nova što brže raspala?

Pritom nisu samo vremešni Švajcarci problem već i Tatre kao najbrojnije. Iako mlađe ipak su to jeftinija vozila u ne baš sjajnom stanju. Da se razumemo svi su oni tehnički prevaziđeni i ta zaostalost za autobusima dovoljan je razlog za povlačenje. Nije to metro voz sa pristupom u nivou.

Početkom 21. Veka Tatre nisu praktično ni pipnute sve do Đilasove obnove voznog parka, kamoli slane na umetanje low entry modula. Sada je već kasno. Gaze ih godine.

Tramvaj su mi sahranili Mostom na Adi, a BG:Voz brzom prugom.

Ja sam do preusmerenja 13 na Most na Adi uglavnom koristio tramvaj do Mostara radi presedanja, ali sam posle prestao kako zbog prepolovljenog takta, tako usled drastične redukcije niskopodnih i švajcarskih prikoličara.

Nekada su upadale i modernizovane ili najnovije multice dok su matore samostalne bile prava retkost i nedeljom. Da, tada kada su bile mlađe i manje trule.

To je bilo pre 10 godina, toliko o napretku. Tako da ako misle da će mi oduzetu pogodnost vratiti s 20 krševa džabe se trude. Ja osedeti u Tatri neću makar peške išao.

Mislim da imam metro u Požeškoj ili bar S-Bahn na Carevoj ćupriji ili kod Ade koristio bi bilo šta na 4 ili 6 gumenih točkova za tih par stanica. BMC i nije za više, a solo kante mogu da prođu nakratko. Vraćati se u 90-e sedanjem u komunistički tramvaj ili lokalnu električku na gradskom legu više jednostavno nije i ne treba da mi bude na listi opcija, niti bilo kome drugom u 21. Veku.

Švajcarcima zaista hvala, ali koliko ljudi još treba da umre da ne bi u skoro svaki tramvaj planinarilo? Mislim stvarno.

Skupi su trolejbusi sa velikom autonomijom. Ali, za uzvrat, daju najbolje od oba sistema: fleksibilnost i sposobnost rada bez ograničenja.
A da li je GSP sposoban, ovakav kakav je, da se bori sa tako sofisticiranim vozilima kad se jedva borio sa ekstremno jednostavnim ziu i sada bkm.
Bkm su bili veoma jeftini i u kombinaciji sa kilavim održavanjem sada posle 12 godina, umiru.
Trebalo ih je pre nekoliko godina remontovati i tako im produžiti vek. Ali, za to je trebalo imati viška vozila, volje i para. Sad je bezizlaz. I 2010.nije bilo druge nego da se odjednom kupi veliki broj. Greška je i što u narednih 10 godina nije kupljen ni jedan. A da je kupljeno za to vreme 2x10, bilo bi prostora za temeljne remonte i sada veću pouzdanost.
Uzeti su na kilo bez osvrta na model proizvodnje. Isplativi su matičnoj zemlji i zemljama članicama tamošnje trgovinske unije. Praktično Sovjetska ideologija u postsovjetskom svetu koja ne odgovara našim trenutnim i budućim potrebama (a nije ni nekadašnjim).

Uz to su ignorisali neophodan nivo pouzdanosti i kapaciteta. BKM ma koliko loš u našim uslovima bio, ipak bi zglobni model spasao vračarski i banjički pravac današnje apokaliptične slike.

Ali videćemo šta će na kraju biti, da li će Šapić kupiti vreme tramvajima kao Đilas trolama (svakako uz mnogo veći trošak na štetu BG:Voza i autobusa).

Ipak ne treba zaboraviti činjenicu da je tada starost voznog parka bila manja a pouzdanost veća pa je Đilas 50% većom nabavkom takoreći kupio 15 godina neznatno produženom sistemu. Ovi sudeći po najavama neće pregurati tramvaj ni u sledeću deceniju.

Tako da bojim se da na isti način ne upropaste i tramvaj budući da ne bi valjao ni mali ni veliki broj niskobudžetne muke, niti premali broj kvalitetnih. U slučaju da ne žrtvuju ostale podsisteme nesumnjivo bi isušili budžet namenjen ako ne metrou onda sigurno BG:Vozu koji inače u ovom momentu predstavlja i dugoročno najracionalnije ulaganje.
 

Tačno, ali tačno sam čekao da se ovako nešto desi na tom mestu.
Već sam kačio u temi bahatog parkiranja, ali da podsetim da se zbog kafića određena kategorija ljudi parkira na trotoaru, a da bi došla do trotoara vozi tramvajskom bašticom i time ugrožava bezbednost.

I najgori deo je u tome što se sve to dešava naočigled bumbara koji regulišu saobraćaj tokom špica na kružnom i vide celu situaciju.
Uopšteno je ceo Trg Oslobođenja crna tačka za tramvaje.
 
Vrh