Šta je novo?

Tramvaji

direktor":mxs6nhek je napisao(la):
Vozaci tramvaja su odavno dobli kljuceve ali ih mrzi da izlazr radije cekaju, inac jedan vozac je izasao sa kljucem kod vuka da prebaci semafor samo da mi pokze :kafa:
Да ли је у плану даљинска контрола семафора у склопу оног електронског праћења возила. Тиме би проблем лењости био решен.
 
У нормалној земљи би даљинска контрола већ давно била зацртана у плановима. Али, сумњам да ће Београд дочекати то. Ако неће даљинско управљање семафорима за трамваје, нек онда на шине барем ставе сензоре кретње трамваја у склопу преференције и проблем решен.
 
Treba pred svaki semafor staviti nagaznu papucicu kao kod veterinarskog fakulteta i problem rijesen i tek bi onda vidjeli pravi aspekt tramvajskog sobracaja :vops:
 
Трамвај је прође (нагази је на шинама) и семафор дава одма сагласност за прелаз, ово има и у Братислави на делимично преферираној прузи у насељу Карлова Вес. Ово је најједноставније решење за преференцију трамвајског саобраћаја, сигурно боље него кључеве, које нико не користи.
 
Па џаба кључеви, ако мора да изађе из трамваја да би променио семафор. Ово ми се чини боље решење.
 
Наравно да је реч о најбољем решењу. Код Ветеринарског факултета већ годинама успешно функционише и права ми је енигма зашто се исти систем не користи још понегде.
 
sizif":3ewtisxt je napisao(la):
Наравно да је реч о најбољем решењу. Код Ветеринарског факултета већ годинама успешно функционише и права ми је енигма зашто се исти систем не користи још понегде.
Вероватно је "пилот пројекат". код нас такви експерименти трају јако дуго.:bash:
 
Jedno vreme je slično bilo između Savske i Mostarske petlje, sa tramvajima - samo što mislim nije bila papučica na šinama, već kamera ili neki drugi oblik senzora. Posle rekonstrukcije tramvajske pruge, to je naravno ukinuto, a nakon dodavanja dve nove trake sve je dodatno usporeno onim silnim raskrsnicama, tako da je putovanje tramvaja dodatno usporeno! Direkciji sam pisao, dok je još bio yu domen, 2007, i naravno ništa od tada se nije desilo! Lažem, odgovorili su mi posle dve nedelje. Slede moje pismo, a zatim i odgovor.
I":3jf3pbaw je napisao(la):
To: info@bgsaobracaj.co.yu
Sent: Tuesday, August 28, 2007 4:14 AM
Subject: Problem bezbednosti i brzine prolaska tramvaja na raskrsnici ispred MUP-a u Savskoj ulici.


Poštovan gospodine/Poštovana gospođo,

Pišem Vam u nadi da ćete jedan manji problem, koji muči veći broj Beograđana i Beograđanki i značajno ugrožava bezbednost u saobraćaju, rešiti vrlo brzo.

Naime, tramvaju koji ide bilo iz smera Železničke stanice ka Mostarskoj petlji, ili od Mostarske petlje ka Železničkoj stanici, treba preko 3 minuta da bi prešao raskrsnicu ispred policijske stanici u Savskoj ulici. Tramvaj prvo staje na prvom semaforu, na kojem čeka između minut i dva minuta, zatim prelazi 50 metara, ulazi u deo gde se nalazi parking MUP-a, i na drugom semaforu čeka takođe između jednog i dva minuta. Situacija se dodatno komplikuje ako za redom idu dva ili tri tramvaja, a nije retko da je jedan od njih dupli. Neretko se dešava da zbog toliko dugog čekanja na semaforu vozač tramvaja odluči da prođe kroz raskrsnicu iako nema signal za prolazak! Takvi postupci značajno ugoržava bezbednost svih učesnika u saobraćaju.

Pošto je pre rekonstrukcije Savske ulice tramvaj momentalno prolazio kroz tu raskrsnicu (mislim da su postojali senzori koji su registrovali prilazak tramvaja), pretpostavljam da ponovno osposobljavanje starih, ili uvođenje novih senzora, koji bi omogućili prolazak tramvaja kroz raskrsnicu pri punoj brzini, ne bi bilo komplikovano. Paradoksalno je to da je, pre rekonstrukcije Savske ulice, tramvaj brže stizao od Mostarske petlje do Železničke stanice nego što je to slučaj sada. Jedan od razloga rekonstrukcije, navođen od strane gradskih zvaničnika, je bio upravo sporost tramvaja na toj deonici!

Rešavanje problema ovih semafora značajno bi povećalo bezbednost svih učesnika u saobraćaju na toj raskrsnici i smanjilo vreme putovanja tramvajem na linijama 13, 7, 3 i 9A.

Iščekujem Vaš odgovor i brzo rešenje ovog problema.

Srdačan pozdrav,
They":3jf3pbaw je napisao(la):
date 11 September 2007 13:24
subject Re: Problem bezbednosti i brzine prolaska tramvaja na raskrsnici ispred MUP-a u Savskoj ulici.
hide details 11/09/2007
Postovani,

Sekretarijat za saobracaj je upoznat sa problemom koji ste naveli tako da je u toku dorada Projekta algoritma rada semafora na raskrsnici koju ste naveli. Planirano je, u najskorij vreme, da sistem bude vracen na detektorski rezim rada.

Odeljenje za informacione tehnologije i informisanje javnosti
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
GRAD BEOGRAD - Gradska uprava - Sekretarijat za saobracaj
27. marta 43-45, 11000 Beograd
tel. ++381 (0)11 3247-023, fax 2754-636
www.beograd.org.yu, e-mail: info@bgsaobracaj.co.yu
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Najskorije vreme je verovatno 4-5 godina..

Na railserbia je član -Aleksandar- okačio "Fotomontaža tramvaja iz Saragose", zabavno izgleda. :)
kdk1go.jpg
 
Hvala na objasnjenju Rocker +1.

Za rekonstrukciju bulevara su pominjali nesto mada mislim da nisu stavljali nista u sine vec rekose da ce sav saobracaj biti inteligentno upravljan?Od toga za sada nema nista koliko vidim,valjda ce sa novim tramvajima i uvesti to.
 
Јао како лепо изгледа. Само се надам да их неће излепити као нове троле. БГ:Трамвај
 
Наравно да хоће, обавештењем да се не шара по трамвајима преко целог трамваја. :rant:
 
Е копманиа, добро запажење. Надајмо се, да неће опет бити мућка око БГ:Трамваја као око БГ:Трола и осталих шема за извлачење новчића.
 
Kod Veterinarskog fakulteta tramvaj ( u pravcu Slavije) već godinama dijagonalno seče ulicu i sa leve strane prelazi na desnu. To je rešenje privremeno i bilo je neophodno kad je građena petlja. Mislim da je rešenje da oba koloseka tramvaja ostanu sa iste (leve ka Slaviji) strane kao što i idu od autokomande. Tu su sada dva problema. Prvi je velika blizina zgrade fakulteta. Koloseci mogu proće ali će šine biti neposredno ispred ulaza na fak. Sam taj fakultet je ružna zgrada, strogo funkcionalna bez ikakve estetske kreacije arhitekta. Pogotovu je ružna kad se gleda sa autoputa. Drugi problem je neophodna seča platana sa leve strane da bi se dobio prostor za dva koloseka. Ti platani nemaju vrednost kao oni na bulevaru kralja A. i mogu se zasaditi novi samo ne na istom mestu (tu će biti koloseci). Platani (kojih ima malo) nisu problem ali je problem zgrada fakulteta koja je velika i masivna, u dobrom stanju i neće se ni rušiti ni pomerati. Šta urbanisti planiraju - videćemo.
 
Da, planirano je prebacivanje šina na jednu stranu. Inače, mislim da taj semafor što omogućuje tramvaju da pređe preko kolovoza funkcioniše detektorski, tj. kada tramvaj pristigne onda stopira drumski saobraćaj i propusti tramvaj da preseče ulicu.
 
Sve je to u redu, ali šta će da rade putnici koji treba da putuju u smeru koji nije neposredno uz trotoar? Morali bi da gaze po šinama što nije najsrećnije rešenje, kod Franša postoji podzemni prolaz, ali ne verujem da za stanicu napr. kod Hrama to može da se napravi...
 
Kod hrama će tramvaji ići pod zemljom. Ali ako je to stvar dalje budućnosti, dok su tramvaji na površini dovoljno je razmaknuti malo stanice onu u smeru ka Slaviji od one u smeru ka autokomandi. Slično je kod Kalemegdana. Jedna stanica je kod Knez Mihajlove uz trotoar a druga na dole malo niže ka Dorćolu ima svoje ostrvo za putnike koji hoće da uđu.
 
Zasto ne bi moglo?MIslim da je vazno da se tu napravi podzeman prolazim kojim bi se i povecala protocnost saobracaja sa juga ka centru grada i Slaviji.

I po gup-u ce preusmeriti kneginje zorke direktno na bircaninovu ulicu.
 
Ма није ни сад проблем да се оба колосека пребаце на једну страну. Проблем је што би онда и комплетан ГСП морао да и даље иде шинама. Има ли места за још једну траку, суштинско је питање.
 
Има, али, у том случају нема места за паркинг.

Питање је, колико се добија пребацивањем трамваја на десну страну Б.Ослобођења. Изгубиће се то пресецање код Франша, али ће се добити пресецање на Славији, што је далеко ужаснија опција.
 
Ма од свих прелаза/семафора то је најбољи део. Не сећам се да сам икад чекао више од 1 минута. И кад се чека то је због гужве. Има много горих места о којима треба причати :) По мени Немањина би требало да се лепо направи да трамвај од Славије до Ж.Станице нигде не стане а не на сваки семафор да стане притом сваки семафор држи минут два.
 
Javlja mi se ideja da denivelisu tramvaje na raskrsnici nemanjine i kneza Milosa.

Mislim da sam postao tramvajski denivelator fetisista
 
Само немој да постанеш трамвајски фетишиста а за денивелатора ћемо лако :lol:
 
Vucko, zar je dotle doslo da ukopavas tramvaj da bi imali iluziju metroa! :laugh:

Stf, Slaviji treba novi izazov, ljudi su vec apsolvirali tenutno stanje, tako da bi nova putanja tramvaja i recimo pesacki ka spomeniku bili vrh! :)

Na toj strani ima mesta za prosirenje ali o tom potom!
Bolje bi im bilo da malo zakrpe basticu pored Karadjordjevog parka, na sta ono lici, sunce li ti... :bash:
 
Vrh