Šta je novo?

Tramvaji

Samo da ne bude 2+2 sedista jer se ipak kod nas tramvaj koristi kao metro a ne kao sekundarni vid javnog prevoza.
 
dedinje":1dssa4qc je napisao(la):
Ove sadašnje pruge čiji centar je prokop nisu nikakva improvizacija. Gde si bio pre 35 godina da objasniš saobraćajnim i građevinskim inžinjerima da greše. Pa vidiš da tuneli Vračarski i Dedinjski sa mostom preko Save (sve je to davno izgrađeno u doba komunjara) omogućuju građanima da iz Zemuna i Novog B. (da ne nabrajam desetine ostalih mesta) stignu do npr. Resnika ili Karaburme za 20 minuta bez ijednog ukrštanja u nivou. Naravno tu je i stanica Vukov spomenik koja je u širem centru grada. Pošto u Beograd dolaze vozovi iz udaljenih gradova i iz inostranstva biće sačuvana u funkciji stara železnička stanica. To neće ni malo ugroziti savski amfiteatar.
Е, хвала што си ми објаснио да садашње пруге нису импровизација. Где сам ја то рекао?
Рекао са да су Бео- и БГвоз импровизација. И јесу.

Додуше, пошто ни то овде није тема, ето, само толико уз молбу да се следећи пут барем исправно прочита пре него што ми се нешто набије на нос. Хвала.

Више не бих троловао.
 
Tema je tramvaj juce sam se vozio gbr 348 koji ima liveni pod kao coperac unutrasnjost sredjena cist komandna tabla sa svim prekidacima ipod svakog pise zasta je koji ,spojevi rukodrzaca kao u 268 ,izvana svjeze ofarban ,Je li to gsp poceo da sredjuje tramvaje u sopstvenoj reziji :)
 
Sanjao sam da je na ulicama Beograda solo Combino bele boje. To je bilo malo zastrašujuće.
 
Neki ljudi se javljaju na forumu tek da bi nešto rekli nije važno šta. Tako čitam da su Beovoz i BGvoz obična improvizacija. Šta to konkretno znači? Po čemu su oni improvizacija? Ko tako misli treba da navede konkretan razlog odnosno argument. Tačno je da kad su ti tuneli i most napravljeni niko nije ni pominjao Beovoz, oni su napravljeni za železnicu. Po meni Beovoz je prigradska železnica. Ako neko misli drukčije neka navede konkretno u čemu je razlika između Beovoza i prigradske železnice. Jasno je da je ono "Beo" navedeno samo zato što se radi o Beogradu. Šta smeta što Beovoz koristi tunele i most koji su inače napravljeni za železnicu? Pa i on sam je vrsta železnice. Koloseci su svugde dvostruki i nema nikakve kolizije, propusna moć pruga je u redu i za Beovoz i za železnicu. Sad zamislite putovanje npr. iz Zemuna do Vukovog spomenika bez Beovoza, koristeći samo ulice. Koliko semafora, pešačkih prelaza, više i manje rizičnih mesta odnosno crnih tačaka, raznih ukrštanja u nivou sa drugim, veći i manjim ulicama. Kakva razlika u odnosu na putovanje Beovozom! I to je sve savršeno jasno i očigledno a onda neko napiše "Beovoz je improvizacija". I kao da se inati ponovo naglasi, u drugom postu, tu svoju, da kažem eufemistički, ne mnogo inteligentnu izjavu.
 
Година у којој је сам Беовоз настао је била сама већ импровизована, али далеко од тога да је Беовоз или БГ:Воз импровизација. То су системи, који су направљени у склопу тренутних могућности, пошто пара за метро није било ни девес'друге када је Беовоз пуштен у саобраћај а поготово ни сада. У садашњој ситуацији солидно решење и никако се не може назвати импровизацијом. Ако се једног дана изгради метро, Беовоз ће бити достојан систем допуне метроа.
 
Necu da zamišljam, ispobano vec pisao sam o tome a evo ukratko
četvoročlanoj porodici je skuplje bilo Beobvozom i duže se putovalo nego kolima , plus čekanje termina za polazak
provereno baš kada su snimali onaj film u Vukovoj stanici.
Tih dana isto, ispobano tj. provereno tramvajem od Piramide do Taša sam stigao brže nego busem, ne verujem i kolima da bi bilo brže
Tramvaj ima po zakonu svu prednost u saobracaju pa i svoje baštice , kad bi postojao model kao kod trolebusa da može deo puta bez direktnog napajanja , izbegli bi se i bar oni manji zastoji kad dođe do kraceg prekida u napajanju.
 
Moramo biti svesni da sve izmene u saobracaju tramvaja,trolejbusa i autobusa su kozmetske prirode jer oni po svojoj prirodi ne mogu prevesti ni priblizno putnika tom brzinom kojom moze metro.Pre bih se vozio jednom linijom metroa nego novim tramvajima za koje sada znamo da ni ne mogu ici tom trasom za koje su predvidjeni a opet ce cekati na semaforima i.t.d.!

Beogradu treba metro i tacka!

Prva linija ce biti kicma gradskog prevoza.
 
Па метро што се тиче саме брзине кретања ипак није најбржи, али једноставно ако је независни и без укрштања са осталим саобраћајом, са пуним капацитетом тешког метроа - пун погодак. Капацитет + поузданост = кичма градског превоза.
 
Шине од Цветка до Устаничке јесу већ реконструисане, али је проблем, да је то било још 1996.
 
Болеће нас сваки пут кад ЦАФ пређе преко оне скретнице код Правног..... То је једино место на траси седмице које је за плакати.....могли би да је замене пре првог трамваја.
 
A problem je sto i deo sina od stanice posle cvetka kod picerije horoskop pa one sledece stanice posle kluza ima nekoliko veoma uskih prolaza pored ograda,autoservisa i ostalih nelegalnih montaznih objekata.Bas em zanima kako ce to regulisati.

A sine su u takvom stanju da recimo pre neki dan dok sam bio u kiosku u kome mi radi prijatelj,prolazi katica sa druge strane ulice a ceo kiosk ukljucujuci i nas u njemu se trese od vibracija.

Svestan sam da ce nakrpiti sine nabrzaka do septembra,ali to nije resenje.

Opasno je da CAF-ovi saobracaju sa strane ulice i dele saobracajne trake sa autobusima :notok:
 
RockerSVK":3hqhug9s je napisao(la):
Година у којој је сам Беовоз настао је била сама већ импровизована, али далеко од тога да је Беовоз или БГ:Воз импровизација. То су системи, који су направљени у склопу тренутних могућности, пошто пара за метро није било ни девес'друге када је Беовоз пуштен у саобраћај а поготово ни сада. У садашњој ситуацији солидно решење и никако се не може назвати импровизацијом. Ако се једног дана изгради метро, Беовоз ће бити достојан систем допуне метроа.
Ето, сами сте одговорили зашто је импровизација.

Такође бих подестио да сам више реферирао на будући тренутак, него на садашњи. Тако да читајте шта је написано.
Чим се мало повећа обим нормалног железничког саобраћаја, а ваљда хоће некада, остаће само БГ: . Без воза. Сем ако се њему не да предност у односу на робни и нерегионални путнички саобраћај, што би било превише сулудо чак и за Србију. Тј. бар се надам да је тако.

Сад свима све јасно?
 
Daleko od toga da je jasno. Beovoz i železnica ne smetaju jedan drugom pošto je i sam Beovoz prigradska železnica. Beovoz i metro ne mogu se upoređivati jer metro neće ići do Pančeva ili Batajnice. Beovoz nije improvizacija već je to trajno rešenje. Ako se i poveća obim normalnog železničkog saobraćaja ( a i Beovoz je normalni prigradski železnički saobraćaj, zato se valjda i zove voz) Beogradski železnički čvor će sve to moći garantovano da primi. Setimo se da ima više železničkih stanica: stara, prokop, Novi Beograd, Zemun, Rakovica, Vukov spomenik, zaobilaznica preko Vinče itd. Takođe, ako stara stanica ne bude u funkciji, kapaciteti čvora (kada se završi) biće dovoljni. Uostalom čvor se neće nikad potpuno završiti, uvek će biti mogućnost da se nešto dogradi. "Previše suludo čak i za Srbiju" - malo preslobodna tvrdnja.
 
Ау, човече... Па какве везе има број железничких станица? И где је обилазница око Винче? Израчунај ти лепо колико има пруга и колика је њихова пропусна моћ, па ћеш видети. Мала помоћ: и већ сада је тесно, међународни возови понекад чекају пролазак БГвоза што је скандал и могу слободно рећи потпуно сулудо.
Ето тако, више немам шта да кажем.

Бацк то тхе топиц: Зна ли неко можда када ће бити мало сређене шине на Дорћолу?
 
Veći broj stanica sigurno znači i veću propusnost pruge. Znam da sada nema obilaznice oko Vinče ali ona je u planu. Pa svi znamo da BG železnički čvor još nije završen. Nisam čuo da međunarodni vozovi čekaju prolaz Beovoza. Uskoro se gradi drugi kolosek prema Pančevu a kasnije i do Vršca. Takođe je u planu drugi kolosek Inđija -Novi Sad. I na kraju železnički koridor X znači dupli kolosek Subotica - Beograd- Preševo, brzina 160 km/h. Naglasio si da govoriš sa aspekta budućnosti. Ja takođe.
 
@Marcus Lupus

Iako je prigradska zeleznica-Beovoz pustena u promet sticajem okolnosti zbog raspada drzave, smanjenja zeleznickog saobracaja, i obustave radova na Beogradskom Cvoru, ona je koliko toliko zazivela a ima ogroman potencijal za razvoj jer je najzanacajniji deo Cvora (tuneli) na svu srecu zavrsen.
Ipak postavlja se pitanje da li ce razvoj Prigradske zeleznice i buduci porast ostalog zeleznickog saobracaja doci u konflikt cak i ako se otklone postojeca uska grla i smanji maksimalni interval izmedju vozova. Na diskusiji Beovoz vise puta smo razgovarali o tome i posle svih iznesenih informacija i argumenata misljenja su i dalje podeljena po tom pitanju.


Sto se novih tramvaja tice,

mogli bi da stave sva nova vozila na sedmicu ( i onoliko koliko je potrebno starih da se ostvari takt 3 min), da nijedna druga linija ne ide tom trasom, i da se semafori nasteluju na ritam tramvaja cisto da vidimo kako to izgleda kada na liniji saobracaju savremeni tramvaji sa jakim i pouzdanim taktom, bez ikakvog zastoja (na okretnici ili semaforima). Ipak su to Spanski tramvaji, red bi bio da se ugledamo na spance i sto se organizacije mreze tice.
 
Наравно, треба направити барем на целој траси седмице потпуну преференцију трамвајског саобраћаја, па да видимо како ће то изгледати, јер у реконструисаном делу Булевара делује солидно, што сам могао видети на јутјуб снимку. Јер, пре неколико страница је Белгреј писао о веееликом броју семафора на којима морају стајати трамови који иду са НБГ у центар града.
 
@zidar

Ili da se nasteluju semafori ili da vozacima tramvaja obezbede kljuceve od semafora da mogu pravovremo da reaguju ukoliko kasne.
 
Vozaci tramvaja su odavno dobli kljuceve ali ih mrzi da izlazr radije cekaju, inac jedan vozac je izasao sa kljucem kod vuka da prebaci semafor samo da mi pokze :kafa:
 
RockerSVK":38hdkht0 je napisao(la):
Шине од Цветка до Устаничке јесу већ реконструисане, али је проблем, да је то било још 1996.
Ista stvar i u Jurija Gagarina. Šine nisu očajne, ali svakako nisu rekonstruisane. A pošto je ta deonica dugačka, izvesno je da neće ništa raditi. Jednostavno je vode kao rekonstruisanu i ako je prošlo skoro 15 godina od rekonstrukcije.(što ne bi trebalo da predstavlja problem, ali je nisu održavali, ili je posao loše urađen).
 
djakovac":3hhm32mz je napisao(la):
Ista stvar i u Jurija Gagarina. Šine nisu očajne, ali svakako nisu rekonstruisane. A pošto je ta deonica dugačka, izvesno je da neće ništa raditi. Jednostavno je vode kao rekonstruisanu i ako je prošlo skoro 15 godina od rekonstrukcije.(što ne bi trebalo da predstavlja problem, ali je nisu održavali, ili je posao loše urađen).
Тако је. Али парадокс свакако јесте такав, да није било те помпезне кампање црвене банде пред крађу, до данас не би те шине видели ни Р од реконструкције. И то би већ био тотални распад система. Такође велики проблем на НБГ прузи представљају семафори, где трам увек чека најдуже што веома успорава одвијање целокупног трамвајског саобраћаја. И још када иду 2 трама тесно један за другим, све је то још спорије.
 
Vrh