Šta je novo?

Tramvaji

vucko":1dvdzx4f je napisao(la):
Javlja mi se ideja da denivelisu tramvaje na raskrsnici nemanjine i kneza Milosa.
Mislim da sam postao tramvajski denivelator fetisista
Ниси једини, и мени падају такве мисли али их сузбијам (безуспешно).
издвојено од друмског саобраћаја
тунел/укопано
дели трасу са друмским саобраћајем/траса на спољној ивици улице
издвојено по средини улице
denivelacijatramvaja.jpg
 
Moram opet da budem dosadan, 3-ku ne treba dirati, stavljati u sredinu, samo obnoviti basticu da bude travnata i pici, teraj kraj plave Topciderke! :p
 
dedinje":2p9l0scq je napisao(la):
Kod hrama će tramvaji ići pod zemljom.
Da li je to zvanicni plan? Znam da je GSP pre 25 imao takav plan koji je napusten. Bile su i karte postavljene.
 
Ne znam za zvaničan plan. Treba da pod zemljom (kratak vršni tunel) idu ne samo tramvaj neg i ceo bulevar oslobođenja. Ako je pre 25 godina takav plan napušten to znači da nije bilo novca, ustvari plan je samo odložen. Neko je postavio pitanje šta će biti sa kolosecima (oba sa leve strane) kad se spuste do Slavije. Kao što svi znamo Slavija je velika tajna. Ali kada bude rešena sigurno tramvaj neće biti u nivou sa ostalim saobraćajem. Postoji i plan da tramvaji ne idu na Slaviju već oko Slavije. Npr. koloseci mogu iz pravca autokomande pre Slacvije skrenuti u Birčaninovu i onda pored Meka.
 
Славија и Булевар Ослобођења су повезани. Решење једног је и решење другог.
 
dedinje":24x4lutw je napisao(la):
Postoji i plan da tramvaji ne idu na Slaviju već oko Slavije. Npr. koloseci mogu iz pravca autokomande pre Slacvije skrenuti u Birčaninovu i onda pored Meka.
Ovakvo izmeštanje je u redu ako će da se kompletno eliminiše tramvaj sa Slavije, nema mi smisla da se devetka skloni sa Slavije sporednim ulicama, a da ostanu 2, 10, 12 i 14.

Možda bi sledeća varijanta bila zanimljiva (pišem kompletnu ideju, ne samo za tramvajski saobraćaj):

- šine u Bulevaru Oslobođenja se prebacuju na jednu stranu (strana pored Veterinarskog fakulteta, nasuprot hrama)
- ukida se tramvajski kružni tok na Slaviji. Dva koloseka iz Nemanjine se pored Meka nastavljaju na Bulevar Oslobođenja
- ukida se tramvajski saobraćaj kroz Beogradsku. Ona ostaje otvorena za uvođenje trolejbusa.
- Resavska od Nemanjine do crkve Svetog Marka se zatvara za sav saobraćaj osim tramvaja i hitnih službi
- 2, 10, 12 se prebacuju u Resavsku, 14 se ukida.
- u perspektivi se uvodi trolejbuska mreža duž linije 48 od okretnice kod Pančevačkog mosta do Slavije, a zatim i od Slavije ka Autokomandi i kroz Ustaničku i Ljutice Bogdana. Ovim bi se sa ozbiljne uzbrdice kojom ide 48 proterali autobusi, omogućilo pretvaranje 31, 48 i 59 u trolejbuse (48 je svakako u planu, 59 bi imala pokrivenu kompletnu mrežu osim dela od Vidikovca do Petlovog Brda, a 31 je iovako već bila trola i skroz je logična linija za to). Mrzi me da računam i guglam, moguće je da bi još neka autobuska linija izgubila smisao, možda bi 47 mogla da bude podeljena na dve linije..
- nova trolejbuska mreža bi se sekla s tramvajskom samo na Autokomandi (skretanje 48 i 59), dok se 31 i tramvaj nigde ne bi sekli direktno.

Verujem da bi se ovako bitno uprostio saobraćaj na Slaviji, a da bi Beogradska mogla da primi deo saobraćaja iz Resavske.
 
dedinje":391agw1h je napisao(la):
Ne znam za zvaničan plan. Treba da pod zemljom (kratak vršni tunel) idu ne samo tramvaj neg i ceo bulevar oslobođenja. Ako je pre 25 godina takav plan napušten to znači da nije bilo novca, ustvari plan je samo odložen. Neko je postavio pitanje šta će biti sa kolosecima (oba sa leve strane) kad se spuste do Slavije. Kao što svi znamo Slavija je velika tajna. Ali kada bude rešena sigurno tramvaj neće biti u nivou sa ostalim saobraćajem. Postoji i plan da tramvaji ne idu na Slaviju već oko Slavije. Npr. koloseci mogu iz pravca autokomande pre Slacvije skrenuti u Birčaninovu i onda pored Meka.
Tramvaji iz Bul. Oslobodjenja mogu da skrenu i u Pasterovu, koja je prilicno siroka ulica, pa u Resavsku i do Nemanjine ili dalje do Bulevara K.A. Time bi mnogi ljudi koji vec ceo vek od Zeleznicke stanice dolaze travajem do Slavije, a dalje pesice do bolnica, bili blize cilju.
Trolejbusi bi mogli da idu pravo umesto da kruze Slavijom i trg je rasterecen, a nebo ocisceno od zica.

Kada krene metro mogli bi da se ociste i automobili i da Slavija postane lepi vrtni trg povezan pesackim ulicama sa Terazijama i Karadjordjevim parkom, a do tada bi mogla i da se konacno izgradi.
 
Dobar je plan koji predlaže "međutim". Interesantno je da je pre mnogo godina trolejbus išao, kako on sad predlaže, od Slavije Bulevarom oslobođenja, na Autokomandu, Ljutice Bogdana i Neznanog Junaka. I ja mislim da treba ukinuti tramvaj u Beogradskoj kao i onaj kružni tok na Slaviji (za tramvaje) koji jako otežava ostali saobraćaj. Ne slažem se da tramvaji skreću već u Pasterovu, treba da idu bliže Slaviji a to je Birčaninova i pored Meka Nemanjina. Čuveni krug dvojke treba sačuvati zbog tradicije samo bi ona sada skretala u Resavsku umesto u Beogradsku.
 
medjutim":o7e1nweo je napisao(la):
omogućilo pretvaranje 31, 48 i 59 u trolejbuse
U tom slucaju treba ici do kraja, ukinuti tramvajsku trasu Slavija-Banjica i zameniti je trolom a 33. proterati kroz bulevar JNA. Umesto da autobusi koriste i unistavaju tramvajske bastice na potezu Slavija-Autokomanda, od njih se napravi odvojen kolovoz za gsp bus/trole.
U Vojvode Stepe bi se trole sa zutom trakom verovatno bolje snasle od mucenih tramvaja vezanih za svoje sine ( pa kada se neko parkira samo na sekund....) a Slavija bi prodisala bez tramvaja.
 
Svidja mi se ideja.

A kako bi regulisao tramvaje od vuka do okretnice beko duk one 3 ulice?

Svaki dan prolazeci pored vuka vidim da ogromnu guzvu prave tramvaji na stanicama na kraju ruzveltove u oba pravca,a mozda je onaj semafor kriv?
 
Taj semafor je zreo za reprogramiranje!
Medjutim, pojasni malo ideju za 48, posto ona ne ide kroz Lj. Bogdana kao 59!
Da li bi je preusmerio tuda?
47 i 59 su dugacke linije, sumnjam da bi u GSP-u imali sluha za takvu rekonstrukciju!
Ja volim trole i one dobro dodju zbog svih tih uspona, bilo bi ok da se mreza prosiri a Borska je logican kandidat za pocetak.
 
Ne treba ukinuti tramvaje na relaciji autokomanda - Banjica. Najveći deo te linije je autokomanda - trošarina, podignuta još pre WWII. Ta linija sasvim dobro funkcioniše i putnici su zadovoljni. Ne treba tramvaje zamenjivati trolejbusima već autobuse. Trolejbus bi se odlično uklopio u Borsku ulicu koja je široka, dugačka i ima veliki uspon. Vreme je i da trolejbus ponovo pređe Savu i ide za NB ili Zemun.
 
Никако укидати трамваје за Бањицу. Као што смо апсолвирали, трамваји имају највећи капацитет, и тај део Вождовца зависи од њих. 33 је једна од најоптерећенијих линија по броју путника, а оперише заједно са трамвајима. Шта мислите, које би оптерећење на њу било да се укину трамваји? Ни зглобне троле које иду на сваких 3 минута не би поднеле ту количину путника.

Троле треба развијати правцима где је аерозагађење неиздрживо. Значи кроз Деспота Стефана и кроз Главну у Земуну.
Највише сам протим претварања 31 у тролу, из више разлога. Једина је бус линија кроз Краља Милана и Узун Миркову, штп значи да није неки загађивач. Остатак трасе пролази кроз море зеленила. Такође је и јако поуздана линија. На крају крајева, улагање у контактну мрежу, коју може да користи само једна линија је неисплативо. Такође, не треба цео један део града да зависи само од електричног погона. Зато сам против 48 и 59.
 
знајући каква је струја код нас, у праву си. сећам се (а и Јохнест се сећа сигурно) како је било када сам ишао у средњу, дођем до Дедиња, а горе стоје троле јер је пала контактна мрежа. што се тиче линије 47, мислим да ће она изгубити сврху када БГ-Воз крене да фунцкионише како треба (мислим, ко ће из Ресника да иде до Славије 3 дана бусом?). имам је једно питање у вези Војводе Степе: је л' они планирају ту да постављају шине у средину, или ће остати са стране као и сад?
 
Ma nisam ja za ukidanje tramvaja u Vojvode Stepe, vec par puta sam rekao da bih ga cak stavio na sredinu a ostatak ulice da bude pesacki, a kola u bulevar JNA i Kumodrasku. Cak stovise ovo je prvi put i da podrzavam trole jer inace ne volim da gledam kontaktnu mrezu kao paucinu po gradu, ipak interesantno mi je da se do kraja ispita svako moguce resenje pa da vidimo sta ispadne. Samo dasak nade da se Slavija moze rasteretiti vredan je pokusaja :)

U svakom slucaju kao sto kazete treba traziti mesana resenja tako da se nikada ne zavisi samo od jednog sistema bus/trola/tramvaj jer nam nijedan nazalost za sada nije 100% pouzdan.
 
Tramvaji nažalost ne mogu u sredinu Vojvode Stepe. Jednostavno - suviše je uska pogotovo u početnom delu. Neke velike, novije zgrade nepromišljeno su građene uz sam trotoar. U gornjem delu je bolja situacija, tu bi se mogla proširiti, sve zgrade grade dosta povučeno u odnosu na trotoar. Sad je važno da u Ruzveltovoj prebace šine u sredinu i da produže tramvaj Višnjičkom koja ima toliko široka razdeobna ostrva. Moguće je da se neke ulice koriste samo za tramvaj i pešake a susedne za druga vozila. Video sam na TV u Lisabonu neverovatno uske ulice sa starinskim tramvajem. To je sigurno stari deo grada. Izgleda veoma lepo. Lisabonci su pametni što sve to čuvaju.
 
Lose vesti,sine u ruzveltovoj ne planiraju da prebace u sirinu,a to je zato sto bi napravili dzumbus na raskrsnici ruzveltove i 27 marta zbog stanice kod vuka.
 
Опет спомињете Кумодрашку. Кумодрашка и сада има загушење од поште у Дарвиновој до оног семафора где скреће 25. Булевар ЈНА има најгоре укључење у аутокоманду, пуно кола иду у Војводе степе, па је велики проблем се укључити у Аутокоманду из Булевара када је шпиц.
 
Па то и јесте проблем. Ако пребаце у Рузвелтовој шине у средину, шта ћемо са Вуком. Идеално би било да се и ту пребаце у средину, али је потпуно немогуће. Нажалост, у време изградње подземне станице Вук, требало је пројектовати шине у средини. Као и увек, нису размишљали на време.
Садашње пребацивање Рузвелтове у средину би заиста направило хаос на углу са 27 марта.

@ kompania

Ако се затвори Војводе Степе за саобраћај, Булевар Ослобођења више нема прекинут ток, и његова пропусна моћ се ненормално повећава. Кумодрашка се треба преусмерити у профилу 2+2 кроз Душановац и петљом спојити са аутопутем. У том случају, надалеко се и ефикасно решава проблем Аутокоманде и отвара могућност, да Војводе Степе постане улица успореног саобраћаја.
 
Stf,sad tek povezujem cemu korist od onog produzenja 27 marta kod lole i izmestanja svega osim tramvaja sa tog pravca,To je onaj dup za vukov spomenik koji ce biti na uvidu ove godine.

tako bi pustanjem samo tramvaja da idu od 27 marta do bulevara duz ruzveltove mogli da se stave tramvaji po sred ruzveltove.Polako pocinje sve vise da mi se svidja ta ideja.
 
Dok ne smisle sta je najbolje od tih radikalnijih resenja nek naprave bar par sitnih poboljsanja, osetice se!
JohnnyLee, kako da se ne secam, ili jos gore kad stanu dole kod Prokopa, pa svi napolje i peske u grad!
Sad je mreza mnogo bolja!
 
vucko":2r8a8ajy je napisao(la):
Stf,sad tek povezujem cemu korist od onog produzenja 27 marta kod lole i izmestanja svega osim tramvaja sa tog pravca,To je onaj dup za vukov spomenik koji ce biti na uvidu ove godine.

tako bi pustanjem samo tramvaja da idu od 27 marta do bulevara duz ruzveltove mogli da se stave tramvaji po sred ruzveltove.Polako pocinje sve vise da mi se svidja ta ideja.
Чек, сад ја нисам баш сконтао....:/
Шта ће тачно да раде? Да затворе Рузвелтову од 27 матра до Булевара за све осим за трамвај?
 
Ja se smotah,pominjah na temi bulevar,evo sta ce biti.Na strani 17

http://www.cep.rs/za_sajt/cep.pdf

Mada ovde ne stoji ucrtano da ce biti na sredini nigde gde vec nije :( Valjda ce to promeniti do definitivne realizacije plana,a izgradnjom metroa nece ni biti levog skretanja tramvaja iz ruzveltove ka zvezdari vec samo desno ka tasu.
 
zidar":135t0je3 je napisao(la):
U tom slucaju treba ici do kraja, ukinuti tramvajsku trasu Slavija-Banjica i zameniti je trolom a 33. proterati kroz bulevar JNA. Umesto da autobusi koriste i unistavaju tramvajske bastice na potezu Slavija-Autokomanda, od njih se napravi odvojen kolovoz za gsp bus/trole.
Da već nema tramvaja u Vojvode Stepe, to bi skroz imalo logike. Ovako je glupo ukidati tramvaj koji omogućuje više prevezenih putnika na sat u ulici koja će biti užasno opterećena kad se jednom završi novo naselje umesto kasarne.

Premeštanje šina na Slaviji tako da tramvaj ne ide kroz kružni tok i ne seče nijednu ulicu osim ulaza na Slaviju iz Deligradske (što je trenutno svakako sporedan pravac) i vozila iz Nemanjine (koja smer tramvaja ka Bulevaru Oslobođenja iovako seče) je po meni ključno za razmrsivanje haosa zbog kog slabijim vozačima iskaču ospice kad pomisle da treba u šticu da prođu Slavijom.

Mislim da je na duži rok mnogo bolje srediti tramvaj s jakim taktom po sredini ulice i ukinuti autobuse kroz bulevar Vojvode Stepe nego smišljati kako da se 33 preusmeri.

@Johnest_Hon, da, preusmerio bih 48 kroz Ljutice Bogdana pa ka Banjici sadašnjom trasom 40 i 41. Prema "klasičnom" planu za trole 2000, 47 treba da ide od Pančevačkog Mosta do okretnice 48, ali duž Kneza Miloša i preko Banjice. Dakle, taj deo Banjice je svakako u planu, a Kneza Miloša je tu verujem najviše da bi se izbegla Slavija. Ako se Slavija ne zaobilazi kao što sam predložio, mislim da je bolje da 48 zadrži sadašnju trasu od Pančevačkog Mosta do Autokomande, a da sadašnja 47 ide kroz Bulevar Mira.

@stf, 48 predlažem zato što je pored smanjenja zagađenja bitna i jeftinija vožnja trolejbusom po kilometru u odnosu na autobus, kao i sposobnost trolejbusa da bolje savlada uzbrdicu nego autobus (zbog čega je i predviđeno premrežavanje Kanarevog brda i Miljakovca). Uz to, mislim da bi bilo dobro izbaciti autobuse sa Slavije i iz centra gde god je moguće, a naročito njihove okretnice. Ako mogu trole kroz Bulevar Oslobođenja, 48 i 59 su među logićnijim kandidatima jer im je deo trase već planiran za premrežavanje.

Ovo sad je više za drugu temu, al ajd kad sam krenuo u tom pravcu:

26, 29 i 75 imaju približan takt od 4-5 minuta između polazaka. Posle buduće rekonstrukcije Cara Dušana i prebacivanja šina u sredinu, 26 i 75 spojiti u jednu liniju (da 26 umesto što skreće ka Terazijama produži Dečanskom pa kroz tunel), a 29 produžiti niz Francusku do 25. maja. Time se smanjuje pritisak na okretnicu na Studentskom Trgu i na Zeleni Venac pomeranjem frekventnih linija, trolejbusi se preusmeravaju na trasu koja je njima primerenija nego autobusima. Alternativno, slična gimnastika je moguća i s linijom 31 umesto 29 i bez širenja trolejbuske mreže, ali to mi se manje sviđa..

Ne vidim previše smisla u pomeranju šina posred Ruzveltove. Em Ruzveltova nema mnogo ulica koje seče (Cvijićeva se prelazi nadvožnjakom, groblje i vatrogsna stanica pokrivaju veliki deo trase, realno ima vrlo malo raskrsnica za skretanje udesno koje pravi problem. Nema ni parking mesta na trotoaru (ni mnogo mesta za njih). Ok, lepo je kad su šine po sredini, ali ne vidim da bi ovde imali praktičan dobitak uz ovaj obim tramvajskog saobraćaja. Da još neka linija ide na okretnicu kod Bogoslovije, pa i nekako..
 
Međutim, tvoj post je dobro napisan ali ga svojom krivicom nisam mogao da ispratim jer ne znam tačno koji brojevi obeležavaju koje linije a ti sa tim lako barataš. Mogu da samo nabrojim moje predloge: odlično je što se ukida Ruzveltova između 27 marta i Bulevara. Tramvaj ostaje ali će se dobiti lep peščki trg koji će spojiti park kod Lole i ono zelenilo kod Tehničkog. Jasno mi je neizbežan je mali gubitak parka ulicom koja će neposredno kod Lole spajati 27 marta i Bulevar. Postojeće tramvajske i trolejbuske linije nikako ne ukidati već ih po mogućstvu produžavati. Dozvoliti samo manje korekcije. Ne zaboravi da tramvaji u sredini ulice idu mnogo brže a iz Ruzveltove će ići dalje u Višnjičku. Pa na bulevaru Kr. Aleksandra najbolje se vide prednosti tramvaja u sredini. Koliko sad brže voze a ne ugrožavaju pešake.
 
Vrh