zidar":135t0je3 je napisao(la):
U tom slucaju treba ici do kraja, ukinuti tramvajsku trasu Slavija-Banjica i zameniti je trolom a 33. proterati kroz bulevar JNA. Umesto da autobusi koriste i unistavaju tramvajske bastice na potezu Slavija-Autokomanda, od njih se napravi odvojen kolovoz za gsp bus/trole.
Da već nema tramvaja u Vojvode Stepe, to bi skroz imalo logike. Ovako je glupo ukidati tramvaj koji omogućuje više prevezenih putnika na sat u ulici koja će biti užasno opterećena kad se jednom završi novo naselje umesto kasarne.
Premeštanje šina na Slaviji tako da tramvaj ne ide kroz kružni tok i ne seče nijednu ulicu osim ulaza na Slaviju iz Deligradske (što je trenutno svakako sporedan pravac) i vozila iz Nemanjine (koja smer tramvaja ka Bulevaru Oslobođenja iovako seče) je po meni ključno za razmrsivanje haosa zbog kog slabijim vozačima iskaču ospice kad pomisle da treba u šticu da prođu Slavijom.
Mislim da je na duži rok mnogo bolje srediti tramvaj s jakim taktom po sredini ulice i ukinuti autobuse kroz bulevar Vojvode Stepe nego smišljati kako da se 33 preusmeri.
@Johnest_Hon, da, preusmerio bih 48 kroz Ljutice Bogdana pa ka Banjici sadašnjom trasom 40 i 41. Prema "klasičnom" planu za trole 2000, 47 treba da ide od Pančevačkog Mosta do okretnice 48, ali duž Kneza Miloša i preko Banjice. Dakle, taj deo Banjice je svakako u planu, a Kneza Miloša je tu verujem najviše da bi se izbegla Slavija. Ako se Slavija ne zaobilazi kao što sam predložio, mislim da je bolje da 48 zadrži sadašnju trasu od Pančevačkog Mosta do Autokomande, a da sadašnja 47 ide kroz Bulevar Mira.
@stf, 48 predlažem zato što je pored smanjenja zagađenja bitna i jeftinija vožnja trolejbusom po kilometru u odnosu na autobus, kao i sposobnost trolejbusa da bolje savlada uzbrdicu nego autobus (zbog čega je i predviđeno premrežavanje Kanarevog brda i Miljakovca). Uz to, mislim da bi bilo dobro izbaciti autobuse sa Slavije i iz centra gde god je moguće, a naročito njihove okretnice. Ako mogu trole kroz Bulevar Oslobođenja, 48 i 59 su među logićnijim kandidatima jer im je deo trase već planiran za premrežavanje.
Ovo sad je više za drugu temu, al ajd kad sam krenuo u tom pravcu:
26, 29 i 75 imaju približan takt od 4-5 minuta između polazaka. Posle buduće rekonstrukcije Cara Dušana i prebacivanja šina u sredinu, 26 i 75 spojiti u jednu liniju (da 26 umesto što skreće ka Terazijama produži Dečanskom pa kroz tunel), a 29 produžiti niz Francusku do 25. maja. Time se smanjuje pritisak na okretnicu na Studentskom Trgu i na Zeleni Venac pomeranjem frekventnih linija, trolejbusi se preusmeravaju na trasu koja je njima primerenija nego autobusima. Alternativno, slična gimnastika je moguća i s linijom 31 umesto 29 i bez širenja trolejbuske mreže, ali to mi se manje sviđa..
Ne vidim previše smisla u pomeranju šina posred Ruzveltove. Em Ruzveltova nema mnogo ulica koje seče (Cvijićeva se prelazi nadvožnjakom, groblje i vatrogsna stanica pokrivaju veliki deo trase, realno ima vrlo malo raskrsnica za skretanje udesno koje pravi problem. Nema ni parking mesta na trotoaru (ni mnogo mesta za njih). Ok, lepo je kad su šine po sredini, ali ne vidim da bi ovde imali praktičan dobitak uz ovaj obim tramvajskog saobraćaja. Da još neka linija ide na okretnicu kod Bogoslovije, pa i nekako..