Šta je novo?

Tramvaji

Mene interesuje, da li bi bilo izvodljivo ukinuti tramvaje kroz Bulevar Vojvode Stepe i sprovesti ih Bulevarom Oslobodnjenja na mestu onih zelenih bastica, gde bi se spojile sa svojom maticnom trasom, pa dalje do okrenice, kod one NIS-ove benzinske pumpe na uglu Bulevara Oslobodnjenja i one ulice gde prolaze trolejbusi 40 41?
 
Verovatno bi to bilo moguce, ali ne i svrishodno, jedina stanica koja se malo vise koristi je kod FON-a. U sustini to je tranzitni bulevar. Tramvaji opsluzuju Vojvode Stepe prevashodno, a Banjica je sekundarna.
 
Prvi od 30 "sspanaca" u Beograd stizze u maju

BEOGRAD, 9. marta (Tanjug) - Prvi od 30 novih tramvaja sspanske firme KAF, koja je pobedila na tenderu za kupovinu novih tramvaja, stichi che u Beograd poccetkom maja, dok che ih do Nove godine u prestonicu biti isporucceno ukupno osam, izjavio je danas Tanjugu zamenik direktora tramvajskog pogona GSP-a ZZeljko Milkovich, koji se nedavno vratio iz Saragose.
"Svaki tramvaj se sastoji od pet segmenata, a putnici che ulaziti na ssest vrata, dok su na dvoja vrata postavljene automatske rampe za ulaz osoba sa invaliditetom", kazao je Milkovich i dodao da che u nove tramvaje mochi da stane 242 putnika, odnosno kapacitet sedissta je 77, dok che njih 165 imati mesto za stajanje.

On je istakao da su vozila napravljena po najvissim svetskim standardima, bessumna, niskopodna, petodelne zglobne konstrukcije i da che biti komfornija i bezbednija od dosadassnjih tramvaja na beogradskim ulicama.
Maksimalna brzina tramvaja je 60 kilometara na sat, a u svakom od 30 novih tramvaja ugradjen je klima uredjaj, kako u putnicckom prostoru, tako i u kabini vozacca, rekao je Milikovich i dodao da che umesto retrovizora biti ugradjene kamere, kojih che u unutrassnjosti tramvaja biti ssest.

Novi tramvaji biche dugaccki 32,5 metara, ssiroki 2,3 metra, dok che biti tesski 38,5 tona.
"SSpanski radnici koji su radili na farbanju tramvaja bili su odussevljeni bojom, jer je crveno-plava boja njihovog fudbalskog ljubimca - kluba Barselona, rekavssi da su Beogradjani izabrali do sada najlepssu boju", kazao je Milkovich.
On je istakao da su SSpanci pohvalili saradnju, ali i da su napomenuli da smo veoma zahtevni kupci i da nisu occekivali takav nivo kontrole radova i proizvodnje od strane messovite komisije (sastavljene od predstavnika grada i GSP-a), koja je ukljuccena u sve tokove implementacije tramvaja na ulice Beograda.

Prema njegovim reccima, komisija koja je zaduzzena za nove tramvaje, zadovoljna je kvalitetom i tempom dosadassnjih radova, a na osnovu onoga ssto je do sada vidjeno u Saragosi, gde je sedisste fabrike CAF, dinamika isporuke tramvaja odvijache se u predvidjenim intervalima i rokovima.

Milkovich je dodao i da che drugi tramvaj u glavni grad stichi u avgustu, a do kraja sledeche godine i ostatak i dodao da je to prilika da se krene u nabavku novog kontigenta tramvaja, jer bi do 2020. trebalo promeniti bar vechi deo voznog parka starih tramvaja, s obzirom da je poslednjih 20 tramvaja kupljeno 1998. godine.

"Ti tramvaji che 2020. godine biti stari visse od 22 godine. Treba vrssiti pozitivan pritisak na sve nadlezzne institucije kako bi se u naredne dve do tri godine zavrssila planirana rekonstrukcija kompletne tramvajske mrezze", rekao je on.
Prema njegovim reccima, u GSP "Beograd" se sprovode intenzivne pripreme logistike za odrzzavanje novih tramvaja, koje podrazumevaju nabavku neophodnih massina i alata, pripremu radnih mesta i obuku radnika, koja che pocceti u maju i trajache 14 sedmica.

Gradonaccelnik Beograda Dragan Djilas potpisao je 3. novembra prossle godine ugovor sa predstavnicima sspanske firme KAF o kupovini novih tramvaja.

Tender je objavljen 29. aprila, a ponude su dostavile dve firme, i to KAF i hrvatski "Konccar elektriccna vozila".
(Kraj)
 
Mislim da bi bio red da objave definitivan izgled tramvaja i spolja i iznutra,makar render da bude.Ne znamo cak ni da li ce biti 1+1 ili 2+2 sedista
 
Henry_Chinasky":1j9us9ma je napisao(la):
Mene interesuje, da li bi bilo izvodljivo ukinuti tramvaje kroz Bulevar Vojvode Stepe i sprovesti ih Bulevarom Oslobodnjenja na mestu onih zelenih bastica, gde bi se spojile sa svojom maticnom trasom, pa dalje do okrenice, kod one NIS-ove benzinske pumpe na uglu Bulevara Oslobodnjenja i one ulice gde prolaze trolejbusi 40 41?
To bi siguro bilo izvodljivo, al bi koštalo koliko i postavljanje nove tramvajske trase negde gde nema tramvaja.

Što će reći, više bi se isplatilo produžavanje tramvaja 3 kilometra od Banovog Brda do Ceraka uz zadržavanje trase kroz Vojvode Stepe nego izmeštanje trmavaja s jedne trase na drugu..
 
Kroz Bulevar Oslobođenja od autkomande se može sprovesti i brzi tramvaj, koji bi mogao da ide do Miljakovca ;) Nešto slično kao Скоростной трамвай u Kijevu.

341112.jpg
 
А ко би га користио?

Војводе Степе пресеца тај крај Вождовца на две, мање-више једнаке половине, и на трамваје се ослањају путници са обе стране. Уколико би се пребацио у Булевар Особођења, био би сувише далеко оним суграђанима, који живе на падини ка Кумодрашкој.
Осим тога, у Булевару Особођења живе углавном бољестојећи суграђани, који не користе јавни превоз.

Изгубили бисмо диван дрворед, и бацили паре на нешто, што не би нико користио.
Трамвај кроз Вождовац не може да има бољу трасу. Само је једног дана, када се створе услови, треба пребацити у средину улице и то је то.
 
ovo skroz stoji, uz dodatak da nema mnogo smisla ulagati u mrežu koju neće mnogo ljudi koristiti.

Tramvaj je skup i glupo je uvoditi ga na deonici koja s cele jedne strane ima šumu i stadion koji preko 300 dana u godini zvrji prazan ako iza nje nema nečega što će da popuni taj tramvaj (kao što je nekad industrijska zona u Rakovici pravdala trojku i jedinicu). Ako bi se trasa opet svela na istu okretnicu kao i sad, nema trika da bi tim tramvajem išlo više ljudi nego što sad ide. A ako nema povećanja broja putnika, čemu sve to?

Isto ovo dobrim delom može da se primeni i na trasu tramvaja do Rospi Ćuprije. Ako bi tramvaj išao dalje, pa i da se nekako opravda što prolazi kroz ništa, ali ako će da ide samo do Rospi Ćuprije, nema šanse da se isplati..
 
Pa koliko sam uspeo da vidim u najviše planova metroa se mašta o trasama do Braće Jerković i sa druge strane preko Banovog brda do Vidikovca :lool: Praktično, tada Banjica, Miljakovac i ceo taj potez ostaje bez metroa, pa mogu barem da maštaju o brzom tramvaju, koji bi bio mahom u tranzitu kroz Bulevar Oslobođenja :p S druge strane kod nas su mnogi ljudi navikli na autobuse, u razgovoru kada sa mnogima sam stekao utisak da i kada bi postojale i 2 linije metroa, mnogi bi rekli da im ne prolazi pored kuće, drugim rečima, što da presedam kad mogu da se klackam, pa makar i pola sata više.
 
Ja sam prevashodno mislio da se tramvaj prebaci na trasu kroz Bul. Oslobodnjenja iz razloga sto za sada ne postoji mogucnost, zbog rasporeda zgrada u Vojvode Stepe, da se tramvaj prebaci na sredinu, zato sto je ulica u velikom delu uska te ne bi mogla da to podrzi. Da bi to bilo izvodljivo, moralo bi definitivno da se ruse odredjene zgrade sto mislim da je daleko skuplja investicija od postavljanja sina kroz Bulevar Oslobodnjenja. Samim tim, mogla bi se postaviti nova trolejbuska linija kroz V. Stepe umesto tramvaja, posto ionako pricaju o prosirenju trolejbuske mreze u gradu.
 
Henry_Chinasky":1nmtcqt6 je napisao(la):
Ja sam prevashodno mislio da se tramvaj prebaci na trasu kroz Bul. Oslobodnjenja iz razloga sto za sada ne postoji mogucnost, zbog rasporeda zgrada u Vojvode Stepe, da se tramvaj prebaci na sredinu, zato sto je ulica u velikom delu uska te ne bi mogla da to podrzi. Da bi to bilo izvodljivo, moralo bi definitivno da se ruse odredjene zgrade sto mislim da je daleko skuplja investicija od postavljanja sina kroz Bulevar Oslobodnjenja. Samim tim, mogla bi se postaviti nova trolejbuska linija kroz V. Stepe umesto tramvaja, posto ionako pricaju o prosirenju trolejbuske mreze u gradu.
Kao што смо већ рекли, то би било енормно улагање у инфраструктурку коју би ретко ко користио. Трола кроз В.Степе нема капацитет да превезе толику количину путника. Трамвај би можда и сад могао у средну, уз укидање одређеног броја стајалишта.
 
Vojvode Stepe moze komotno da podrzi tramvaj u sredini, smetaju samo automobili :D

sklonimo automobile i dobijemo lepu pesacku ulicu sa sirokim trotoarima i tramvajem po sredini, milina. Knez Mihajlova na Vozdovcu :)
kada bi grad dobio vise ovakvih celina stari centar bi se rasteretio jer bi novi lokalni centri delimicno preuzli njegovu ulogu, ne samo po sadrzaju vec i po izgledu. Nije sve u radnim mestima i uslugama, treba negde i da se proseta ili sedne i popije kafica.

3835696838_fecee6e0f3_o.jpg

mulhouse-tram-at-street.jpg
 
То јесте лепа идеја, али би изазвала општи револт људи који ту живе и власника локала. Нико из градске власти се не би усудио да тако нешто проба.
Најбоље би било да испод Војводе Степе прође једна од линија метроа, и да се трамвај укине.
 
Ne verujem da bi baš toliko bili besni, svi mrze Vojvode Stepe zbog saobraćaja, mislim da bi je manje mrzeli da ga nema.

Mogle bi ostati otvorene ulice koje seku Vojvode Stepe, kako bi stanovnici i vlasnici lokala mogli da priđu, što bi značilo da bi trebalo na neki način proširiti, učiniti pristupačnijim uličice koje povezuju bulevar oslobođenja sa v. stepe ili jove ilića, a i komudrašku odnosno Triše Kaclerovića...

mrtvo slovo na papiru, sve. :kafa:
 
pogledajte samo danasnju vest o gazeli i svi su u fazonu necu da idem alternativnim putem ko vas sisa,bla bla.moj auto moja sloboda,bla bla truc truc
 
Imao sam uvid u plan novih tramvaja, definitivno će sedišta na većini mesta biti 2+2.
Novim vozilima će biti pokrivena ili cela linija 7 ili delimično 7, a delimično današnja 13.
Po završetku radova na mostu preko ade najverovatnije se uvodi linija 11 Blok 45 - Sajam - Kelemegdan /Beko/.
 
Ovo za 2+2 je jako glup potez al šta ćemo, znamo da se u Srbiji ni o čemu ne razmišlja....
 
Jel je tramvaj širi od autobusa ? verov atno glupo pitanje al aj :D nemam predstavu
 
Ovaj naš nije, 2300mm, evo recimo Ikarbus N serija, 2525mm
ik-112n-tehn.gif
 
Pa onda je to jako glupo i u tim autobusima jedva prodješ izmedju kako će onda tek ovde. Jel ne postoji mogućnost da se predloži gsp-u da razmotri opcije za buduće tramvaje koje će nam doći :) ?
 
Не мора да значи да је 2+2 лоше. КАФ има 77 седишта, катице имају ваљда 36. У односу на дужину, то је отприлике исти однос места за седење у односу на места за стајање, с тим што ће КАФ на одређеним деловима, вероватно код врата имати простор без седишта са обе стране, што је можда и боље искоришћење простора и омогућава лакшу циркулацију људи. У сваком случају, видећемо како све функционише у пракси...
 
Vrh