Šta je novo?

Tramvaji

Притом и та озбиљна ширења су врло упитних ефеката јер су се комунистички планери мало збунили на НБГ-у:

- Укинули трамвај до Земуна која би данас био спас, најбоља и најоптерећенија линија јавног превоза. Са том линијом преметро би имао неккавог смисла и данас бисмо вероватно имали веома ефикасан ЛРТ.

- Онда су имали троле на НБГ-у које су врло брзо укинули а онда су прошири трамвај тако да се у укупном збиру у смислу екологије и ефикасности ЈГП-а поништавају. А са губитком земунске трасе и до дан данас смо у дебелом минусу на Новом Београду и то након 80 година "развоја"

Ефекти проширења трамваја на Бановом брду су поништени нерационалним пројектовањем трамвајске и друмске мреже у Топчидеру па нам је најбоља и 100% независна траса трамвајског система на станицама где број путника тежи нули. Не помаже ни што 20 година немамо у функцији све линије трамваја на том потезу и што смо остали без жел. чвора због ког се све ово и денивелисало.
 
Самоуправљачки планери су слепо форсирали аутобусе. Да су сачувани предратни шинских системи (трамвај до Земуна, у Булевару Деспота Стефана, на Теразијама и у Краља Милана и у Кнеза Милоша, стара пруга до Земуна и узани колосек од Савског амфитеатра до Обреновца) и унапређени, данас би нам метро требао само за делове Вождовца и Звездаре.
 
Светски тренд посебно на западу. У САД су аутомобилске фирме откупиле трамвајска предузећа да би их затворили.
 
Tramvaj za Zemun je zamenjen trolejbusima, da bi se kasnije ti trolejbusi ukinuli jer je nafta u tom trenutku bila neuporedivo jeftinija i isplatljivija od struje. Da nije bilo entuzijasta koji su uspeli da spasu trasu današnje linije 22 (tada 11), verovatno bi smo danas imali situaciju kao što je u Zagrebu, ali sa mnogo krnjim tramvajskim saobraćajem od trenutnog, jer smo ukinuli i prugu koja je išla Vase Pelagića te kroz šumu između Topčiderske zvezde i Teodora Drajzera i prugu kroz Ljutice Bogdana i Neznanog junaka, ali i onu do Čukaričke padine i pitanje je da li bi išta radili na njihovom proširenju da nije osamdesetih doneta odluka da se jednim delom iz samodoprinosa gradi trolejbuska mreža.​
 
Кратковидо су скраћивали систем са потенцијалом већег капацитета.
 
Tramvaj za Zemun je zamenjen trolejbusima, da bi se kasnije ti trolejbusi ukinuli jer je nafta u tom trenutku bila neuporedivo jeftinija i isplatljivija od struje...​
А сад да замислимо да су, уместо приучених политкомесара и Архитектонског Богочовека коме су првопоменути дали слободу да одреди позиције СИВ-а и ЦК па да се после у односу на то планира Нови Београд, одлучивали разумни људи, па да су ти населили све што сад живи на НБ између моста и Земуна, у појасу ширине 2 км - уместо да терају људе преко њива, у Блок 45 и 61, колики би онда био значај и ефикасност трамваја 14? Биле би композиције од 54 метра, препуне, као у Пешти, и одмењивале би туце аутобуских линија. Добили бисмо и јасан централни потез леве обале, повезан са Теразијама и са земунском главном улицом, уместо што смо и њега пројектовали у њиве па га, логично, нисмо ни направили. После, да се подижу савски блокови уместо супердалеких Видиковца, Церак-Винограда, Лабудовог брда... Само би нам таква организација насеља уштедела коју милијарду $ до сада! И метро би имао пуну оправданост.

Свако је тако развијао град, и на истоку и на западу, само се овде питала посебна сорта... великана.

(Другоразредно друштво, међу нама, немојте да чују душмани.)
 
Са овим се слажем. У пракси ово је изведено у предграђу Амстердама - Амстелвену. Званично друго најбоље насеље за живот у Европи. Једна денивелисана трамвајска/лрт линија савршено покрива цело насеље од 100к људи.
 
Са овим се слажем. У пракси ово је изведено у предграђу Амстердама - Амстелвену. Званично друго најбоље насеље за живот у Европи. Једна денивелисана трамвајска/лрт линија савршено покрива цело насеље од 100к људи.

To je bila nekadašnja "Sneltram" linija 51 koja je vozila od Westwijk-a do Centralne stanice u Amsterdamu.
Linija je ukinuta tokom 2019. godine, sada linija pod brojem 51 vozi "Ring" relaciju od Isolatorwega do Centralne.
Ovo je urađeno da bi se omogućila drugačiji tip stanica, zamenili stari S1/S2 (koji i dalje voze na drugim linijama metro-a tkd ne znam šta su hteli da postignu tu), brži prevoz i manipulacija putnika, veća frekventnost i širenje mreže u južnom delu itd...
Danas od stanice Zuid do Westwijk-a voze CAF tramvaji na liniji sa brojem 25, koji su bredndirani pod "R-NET" mrežom koja je sinonim za frekventnu i kvalitetnu uslugu (tako kaže teroija).
Od sledeće godine će ova relacija biti produženje od Wetswijk-a do obližnjeg gradića Uithoorn-a čime bi trebala cela ta priča da se zaokruži.
No, iako mi dosta korisnika na novoj liniji 25, činjenica je da rešenje nije najsrećnije, jer stanovnici Amsteelvena sada moraju da presedaju do centra grada što je definitivno korak unazad.
Mada postoji tramvajska linija 5 koja vozi od opštine u Amsteelven-u pa sve do Jordaana u centru, ali ona opet ne obuhvata dobar deo južnijeg dela naselja i time je nepraktična za dobar deo stanovništva.

Nevezano za Delijin komentar, vidim da se često nekadašnja linija 51 pominje kao dobar primer u transportnim rešenjima iako ona više ne postoji već skoro 4 godine, a moram priznati i da se meni sviđa takva koncepcija..:)
Amsterdam je do izgradnje 2018 "Noord-Zuid" linije imao tek 4 "klasične stanice" metroa ispod zemlje, upravo "Noord-Zuid" linija je gotovo bacila opštinu Amsterdam u bankrotstvo, a transportni sistem i dan danas trpi dosta zbog te linije (ovo je i glavni razlog zašto sam protiv teškog metroa).

Kada smo već kod tramvaja i LRT-ova, moram reći da je u ovom segmentu od Amsterdama puno bolje odradio Hag, imaju neverovatan i razgranat sistem tramvajski i LRT pruga.
Na tu temu preporučujem ovaj video da odgledate:
 
Недељу дана сам био у Амстелвену и свакодневно користио 25-ицу и преседање на Зуиду - Чисто задовољство. Тачни у секунд, ни једном нисам чекао дуже од 2-3 минута. У центру Амстердама за неких 15к мин. Амстелвен се протеже на по неких километар-два лево и десно од те линије, на сваком укрштању денивелисана пруга и гараже за бицикле. Не видим никакав проблем приступа линији и преседња. Преседање које ту где јесте има и највише смисла јер се радио о пословно-стамбено-саобраћајном хабу.
 
Pa da, lepo funkcioniše i danas, ali mišljenja sam da je nekadašnji sistem bio bolji za stanovnike tog dela grada, a i to čujem i od ostalih ljudi koji žive u tom kraju. (polu brat mi je odatle.)

Amsterdam iz mog ugla dosta srlja iz greške u grešku što se tiče šinskih sistema, u poslednjih 10 godina dosta toga je redukovano od tramvaja (a kako stvari stoje tek će i biti), a najveći krivac je za to ta nova metro linija "Noord-Zuid".
Inače do pre 10 godina linija 25 je saobraćala na relaciji President Kenedylaan-Amsterdam Centraal, bila mi je jako dobra, jer je bila blizu mene i predstavljala dobru alternativu od uvek prepune 4ke, ali zbog gore pomenutih razloga je ukinuta, simbolično su sada vratili broj 25 za relaciju do Westwijk-a..
Da ne idem dalje u OT...;)
 
Tramvaj za Zemun je zamenjen trolejbusima, da bi se kasnije ti trolejbusi ukinuli jer je nafta u tom trenutku bila neuporedivo jeftinija i isplatljivija od struje. Da nije bilo entuzijasta koji su uspeli da spasu trasu današnje linije 22 (tada 11), verovatno bi smo danas imali situaciju kao što je u Zagrebu, ali sa mnogo krnjim tramvajskim saobraćajem od trenutnog, jer smo ukinuli i prugu koja je išla Vase Pelagića te kroz šumu između Topčiderske zvezde i Teodora Drajzera i prugu kroz Ljutice Bogdana i Neznanog junaka, ali i onu do Čukaričke padine i pitanje je da li bi išta radili na njihovom proširenju da nije osamdesetih doneta odluka da se jednim delom iz samodoprinosa gradi trolejbuska mreža.​

Navodno,jos jedan razlog za ukidanje trolindzera za Zemun je cuveni podvoznjak,posle obilnih kisa zadrzavala se voda u njemu a poznato je da se voda i struja vole.
 
Па да. Укинути линију је далеко једноставније него решити питање скупљања воде.
 
1477 prikolica danas na 12

IMG_7690.JPG
 
CAF na stajalištu Hipodrom. Ovo moderno i kapacitetno vozilo sa 100% denivelisanom estakadom iz osamdesetih u pozadini bi kod nekog neobaveštenog stranca verovatno stvorilo pogrešan utisak da Beograd već odavno ima LRT :ROFLMAO:
P5161823.JPG
 
Poslednja izmena:
И шта кажеш - направи се неколико км потпуно независне трасе, и онда се на једном крају остави Шарганска осмица, уместо да се уради километар недостајуће пруге - не може свако, а?

А не дај Боже да се препречило до Земуна, па да се стварно добио одличан ЛРТ... Нисмо ми Етиопија, јбг. Хладно, ал стандард: 88-цом, па у гужву код Арене, тј. наше превозно средство би било с овим аутомобилима испод:.

Addis-Ababa-light-railway-Ethiopia.png
 
Dvanaestica je "LRT" od Slavije do skretanja u Požešku i od Vukovog Spomenika do Crkve Svetog Marka. Ostatak trase joj je na nivou 19. veka, sa širinom saobraćajnica u Ruzveltovoj, Resavskoj i Požeškoj se nije ni moglo drugačije. Jedina alternativa je bila da se trasa na tom potezu ukopa, ali tada aktuelna ekipa "Tramvajem u 21. vek" je bolovala od metrofobije.
 
Mislim da treba da sredimo ovo sto imamo.
Danas sam gledao kako spregnuti KT4 sjajno radi.

Treba ograniciti broj vozila u centru, to je najvaznije.
Najbolje bi bilo uvesti drasticno povecanje poreza na automobile za one koji zive u centru.
 
Аутомобили у центру већим делом нису из центра. Доста људи из периферије ради по центру.
 
Није наш центар као у Лондону. Код нас ко иде нпр. из Крњаче или Вишњичке бање на Нови Београд или у Железник мора да прође кроз Булевар Деспота Стефана кроз центар. Немамо саобраћајни прстен око центра. Немамо физички могућност више да га направимо. Немамо ни јасно ограничен центар као зону у суштини.
 
Није наш центар као у Лондону. Код нас ко иде нпр. из Крњаче или Вишњичке бање на Нови Београд или у Железник мора да прође кроз Булевар Деспота Стефана кроз центар. Немамо саобраћајни прстен око центра. Немамо физички могућност више да га направимо. Немамо ни јасно ограничен центар као зону у суштини.
Bangades je nasa sudbina onda.
 
Vrh