Šta je novo?

Tramvaji

Moze li negde kod nas da se proizvede prikolica za katicu?
 
Nekad je moglo, sad teško. Goša je raskantana i oglodana. Možda Šinvoz ili Želvoz, ali o njima više znaju drugi članovi.
 
2343.jpg

2399-2.jpg

2654.jpg
 
Generalno se vidi u funkcionisanju semofora da se daje prednost tramvajima, obzirom da se njihovo svetlo čini mi se pali i u različitom taktu, nekada pre levog skretanja za vozila, nekada posle. Tako da se sigurno primeti i u samom saobraćaju. Ovo je za JGagarina .
E sad, ne vozim se istim, ali sigurno brže idu i deo kroz NBG im svakako treba ubrzati koliko je moguće pošto su svuda odvojene baštice.
 
Da li postoji mogucnost da nam neko donira polovne tramvaje?
 
Sve i da nam daju, opet bi se kukalo što nam daju stara vozila, a ne najnovija.
 
Mora tu mnogo stvari da se poklopi. Nije to samo daj. Vozila treba da nam odgovaraju na prvom mestu, zatim da nisu industrijski otpad, i na kraju ostaje uvek neizbežna politika. Ne treba toliko da se oslanjamo na donacije. Poljaci su, doduše, to fino iskoristili dobivši tramvaje iz nekoliko nemačkih gradova. No, mi nismo Poljska. Treba jednom odvojiti sredstva i za nove tramvaje. Toliko se ima za mnogo što šta, pa bi se našlo i za tramvaje. Treba pre svega političke volje, a novca bi se našlo.
 
Мора домаћи капацитет да буде способан да производи делове за текуће одржавање да буде све доступно и са ниском ценом. Произвођач који је спреман тако да оспособи Србију, треба да добије посао.
 
Ima jos jedna stvar. Mi imamo metarski kolosek. To automatski znacajno suzava listu mogucih donatora.
 
Мора домаћи капацитет да буде способан да производи делове за текуће одржавање да буде све доступно и са ниском ценом. Произвођач који је спреман тако да оспособи Србију, треба да добије посао.
Imamo li takvu fabriku uopste?
A ova:



I dalje mislim da bui za nas bile najbolje remontovane katice.
 
Poslednja izmena:
Приметио сам да на Шпанцима нема више реклама а ни на Катицама, ступила је на снагу одредба да нема више реклама на спољним деловима возила. Много ми је драго због тога. Годинама нисам видео Шпанца без рекламе јер су сви били облепљени, унакажени, сада је ситуација што се тога тиче добра, и нек остане тако.
 
Иначе свиђа ми се модел који је произведен у Крагујевцу. Не бих се бунио да вози и код нас. један од ретких нових модела трамваја који ми се свиђа.
 
Приметио сам да на Шпанцима нема више реклама а ни на Катицама, ступила је на снагу одредба да нема више реклама на спољним деловима возила. Много ми је драго због тога. Годинама нисам видео Шпанца без рекламе јер су сви били облепљени, унакажени, сада је ситуација што се тога тиче добра, и нек остане тако.

U principu se slažem. Jedino što je gomila Španaca upropašteno što se tiče laka na karoseriji. Neki primerci baš užasno izgledaju. Oštećenja su velika. Nije jeftino farbanje tolikog vozila. I ko uopšte treba sad da sanira tu štetu? Katice tek. Neke su jedino sa reklamom izgledale pristojno. Nisu reklame tolika retkost ni po mnogim evropskim metropolama. Ne moraju biti totalke uvek. Može to i bez lepljenja na stakla, a donosi prihode. Problem je i što nisu reklame faktički ukinute, niti zabranjene. Samo su sa karoserije premešene na nove monitore u enterijeru.
 
Izgleda da se opet burgija da se dobiju tramvaji iz Bazela. Svesni su da ih nema dovoljno. Verovatno noviji Šindleri, mada ni to nije baš tako dobro. Opet problem sa održavanjem usled nedostatka delova. Dok rade rade, al kad stanu. Ne mogu da shvatim da se o novima uopšte ne razmišlja toliko dugo. Džaba i kvalitet tih Šindlera. Ima dijagnostike za njih, al prosto je neke delove skoro nemoguće nabaviti. Najgore od svega, ako i dovezu tih pedesetak komada, je to što se misli da se problem nedostatka vozila rešava dugoročno, a ne na svega par godina kako bi to bilo u praksi. Dok na kraju ne satru tramvajski podsistem, neće se gradska vrhuška opametiti.

Čitam danas i one gluposti i floskule o novoj firmi, koja će vršiti naplatu. Kao narod će pre plaćati prevoz, ako zna da pare idu direktno u kasu. Možeš misliti. Da ne govorim o planovima nekog novog brojanja putnika. Sakaćenje linija koje nisu još postale konzerve sardina vide kao rešenje. Plus, priča se o nekoj redukciji vikendom, a na korist radnog dana. Ja ne znam stvarno, jer su oni toliko retardirani, ili možda misle da narod jeste (a vala i vide da im razne manipulacije prolaze). Kako zamišljaju da na uštrb polazaka vikendom pojačaju one radnim danima. Pa isti je broj vozila i vozača. Kao vikendom neće raditi da bi radili radnim danom. Ne razumem stvarno. Radnim danima se i sad isteruje sve što se ima. Čini se da u Gradu sede kompletni debili.
 
Ostvaruje se onaj paradoks o kome sam pricao - kroz Beograd prolazi tramvaj proizveden u Srbiji ali koji nikada nece saobracati u njemu zbog tromosti i lenjosti nadleznih da ugovore nabavke i proizvodnju. Samo jos fali da se negde na Mostaru susretne sa Vitjazom dovezenim s drugog kraja kontinenta (umesto da se kupuje od ovdasnjih proizvodjaca) i paradoks ce biti kompletan.

No dobro, na stranu to, lepo je videti ovako nesto kako izlazi iz fabrika u Srbiji i ide u beli svet.
 
I dalje mislim da bui za nas bile najbolje remontovane katice.
Možda bi trebalo nabaviti sličnog koncepta kao Katice: Ista dužina i širina, broj ulaza, sedišta rasporeda 1+1, a neka i dizajn malo podseća na njih. Naravno, taj tramvaj bi trebao da bude niskopodan.
 
Vrh