Šta je novo?

Tramvaji

Dobro. Koliko treba da bude tramvaja da bi isli na 7 min?
 
Terazije, 1927.
1666173825514.png

 
Dobro. Koliko treba da bude tramvaja da bi isli na 7 min?
Sadašnji sistem bez širenja, i u uslovima da se doda par trafostanica tamo gde fali (podebljano glavne linije):

Linija 2: Interval 15 minuta, potrebno 6 tramvaja.
Linija 3: Interval 7 minuta, potrebno 14 tramvaja.
Linija 5: Interval 9 minuta, potrebno 9 tramvaja.

Linija 6: Interval 14 minuta, potrebno 4 tramvaja.
Linija 7: Interval 7 minuta, potrebno 20 tramvaja.
Linija 9: Interval 7 minuta, potrebno 18 tramvaja.
Linija 10: Interval 7 minuta, potrebno 14 tramvaja.

Linija 11: Interval 15 minuta, potrebno 6 tramvaja.
Linija 12: Interval 7 minuta, potrebno 13 tramvaja.
Linija 13: Interval 9 minuta, potrebno 7 tramvaja.

Linija 14: Interval 14 minuta, potrebno 7 tramvaja.

Ukupno: 118 tramvaja/tramvajskih vozova u saobraćaju + 20 u rezervi. Ovo je ne računajući "duplaće" koji su do sada verovatno svi razdvojeni. 30 KAF nabavka 2009+20 KT4 nabavka 1998+30 remont Goša + 30 remont 1990-tih je ukupno 110 vozila. Zdrava logika prostog održavanja voznog parka je bila kupiti do 2020. barem 30 novih tramvaja dužine oko 36-40 metara, ili 20 dužine 18-20 metara+20 dužine 36-40. Taj minimum nije ispoštovan, a da nismo imali ni sankcije, ni ratnu pretnju, već naprotiv, rekordne budžete grada. U najgorem slučaju moglo se ići na dobre polovne tramvaje starosti do 30 godina. Koliko smo Švajcaraca dobili ne znam, ali to ne može još dugo.

To je propušten rok 2020. Do 2030 planirati otpis svih Švajcaraca, i onih 30 remontovanih 1990-tih, sa velikim znakom pitanja za one iz Goše. Znači u ovoj deceniji za prosto održavanje sistema oko 60 tramvaja već. Ako i krenemo ove godine, prvi novi tramvaj dolazi krajem 2024.

Lepo je imati inicijativu i dobru volju za razvoj i širenje među nama koji nismo na vlasti, ali čak i ako bi postali vlast, zatekli bismo saniranje posledica najgore među neratnim decenijama u novijoj istoriji Beograda.
 
Citajuci ovakoiprofesionalnoi napisan post iznad, mislim da je osnovna ideja grada da se u odredjenom trenutku ukinu tramvaji da bi se oslobodio prostor depoa za gradnju i ugradjivanje.
 
Koliko treba dokupiti tramvaja da bi vozila isla na svakih 7 min?
Sedmica i devetka na papiru i sada tokom špica imaju takt od 7 minuta. Ali samo na papiru.

Ako je već problem u slabom kapacitetu postojećih trafostanica i elektromreže, zašto onda na sajtu GSP-a već godinama drže fantomski red vožnje koji je u praksi nemoguće ispoštovati?
 
A na kojoj to liniji se poštuje neki red vožnje tokom dana, u špicu naročito, a da je čisto gradska? Odnosno na kojoj liniji može da se ispoštuje taj red vožnje, kad grad uđe u saobraćajni kolaps? Ujutru ranije i idu zaista po redu vožnje, barem većina linija sa južne strane. Najmanje pouzdana mi je 37-ica. I jutros vozić od tri komada po ko zna koji put. Prvi zakasni, pa se još i vuče pun, drugi isto davi, al je prazniji, treći vozi brzo, pa eto gore pomenutog scenarija. 23, 52, 53, 56, 59 i 89 sve u taj neki minut nailaze ujutru. 59 već popodne zna da pravi veće razmake, pa opet vozić. Spori vozači, plus Dragiša Mišović, Gužve na Kanarevom brdu itd. Mislim, retko šta uspeva u toku dana da ide baš po redu vožnje. Ne znam što bi sa tramvajima bilo drugačije. 7-ici je dovoljna Resavska da je izbaci iz svakog takta, 9-tki Autokomanda i Slavija. Čisto sumnjam da na samim tramvajskim linijama nema dovoljno vozila, a po predviđenim radovima vožnji. Izlaznost je oko 97% čini mi se. Zato su sami redovi vožnje redukovani za neke linije, što pisah u postovima pre.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ozu
Zasto tzv opozicija u gradskoj skupstini ne trazi izgardnju pomenutih trafo stanica?
 
Citajuci ovakoiprofesionalnoi napisan post iznad, mislim da je osnovna ideja grada da se u odredjenom trenutku ukinu tramvaji da bi se oslobodio prostor depoa za gradnju i ugradjivanje.
Moguće da postoje takvi dilovi, ali mnogo više imamo proizvoljnosti, nestručnosti, neodgovornosti. Radovi na infrastrukturi, kakve su prethodnici radili 6-10 meseci ovi rade 2-3 godine. Kupuje se mnogo solo autobusa, pa takve vidimo i na linijama poput 18. Umesto da investicije u visokogradnju vezuješ za infrastrukturne investicije, ukidaš infrastrukturu masovnog brzog električnog prevoza na mestu gde praviš investicije u visokogradnju. Da bi ponovo obezbedio masovan brz prevoz tu izmišljaš metro koji je skuplji od te visokogradnje. OTC sa lokacije vazene za masovni prevoz vozom i tramvajima šalješ na lokaciju gde imaš tek par antibiotik autobusa. Imaš stadione vezane za železničku stanicu, autoput, tramvaje i trolejbuse, a gradiš novi u sred ničega osim autoputa, ne vezujući čak ni za neki veliki međunarodni sportski događaj... Mnogo takvih primera.
 
Kupuje se mnogo solo autobusa, pa takve vidimo i na linijama poput 18.

Pa to je logicno. Njihovi ljudi to znaju da voze. Linija moze da ide i u koncesiju. Solo autobus moze da se otudji i lako upotrebi na drugom mestu.
Zglobni ne moze da se upotrebi skoro nigde osim u Beogradu.

Radikali su mastoviti lopovi.
 
Može i tramvajska linija da ide u koncesiju. I Pariz je nedavno dobio prvu tramvajsku liniju kojom ne upravlja njihov GSP (RATP), pa može i Beograd. Može taj model, a i ne mora, ima i drugih modela. Samo, treba nekoga sve to da zanima... a zanima nas nekoliko na forumu, i to je to.

Ne treba očekivati nikakav ozbiljan razvoj u ovom gradu, osim razvoja privatnog biznisa. Složeni infrastrukturni sistemi? To će ostati na rudimentarnom nivou - naš stepen organizacije društva viši nivo ne podržava.
 
Dosta kruženja ima na predlogu, nisam siguran u korisnost nekih linija.
један стари, мало дорађен, предлог за оптималну употребу постојеће трамвајске мреже (десни клик за пуну резолуцију):

Pogledajte prilog 147300
Po meni dosta linija kruži. Moj predlog glasi da:
1) Izgradnja tramvajske mreže po centru (Slavija-Terazije-Kalemegdan, Tašmajdan-Terazije-Kalemegdan. Time se dobija pokrivenost centar grada, manje zagađenje u centru od autobusa itd.
2) Maksimalno ubrzanje tramvaja, u centeu bi išle tunelske deonice po uzoru na Karlsruhe (Vuk-Terazije), ispod Slavije, opciono Beogradska i Bulevar Oslobođenja do Franša
20220720_111204.jpg

U drugim delovima grada davanje prednosti na semaforima, denivelacije
3) Fizička integracija sa metroom, BGvozom i autobusima na najjednostavniji način. Recimo stanica Trg Republike bi bila na površini sa širokim peronima, odmah ima eskalator dole u pothodnik koji vodi ka metrou i ka trgu. (Uzor tram stanice kod Ciriške stanice)
4) Nabavka novih, modernih i udobnih vozila koje bi išle na frekvencijama od 7 minuta kao što je Karlo spomenuo.
5) Širenje mreže, pogotovo na novom beogradu, itd.
 
Razmisljajte o tome da po centru nema mesta za ulaske u tunele.
Investotori su zauzeli sve.
 
Ucrtaj dole mesto za ulazak u tunele:
1666298632727.png
 
Dosta kruženja ima na predlogu, nisam siguran u korisnost nekih linija.

Po meni dosta linija kruži. Moj predlog glasi da:
1) Izgradnja tramvajske mreže po centru (Slavija-Terazije-Kalemegdan, Tašmajdan-Terazije-Kalemegdan. Time se dobija pokrivenost centar grada, manje zagađenje u centru od autobusa itd.
2) Maksimalno ubrzanje tramvaja, u centeu bi išle tunelske deonice po uzoru na Karlsruhe (Vuk-Terazije), ispod Slavije, opciono Beogradska i Bulevar Oslobođenja do Franša
Pogledajte prilog 147313
U drugim delovima grada davanje prednosti na semaforima, denivelacije
3) Fizička integracija sa metroom, BGvozom i autobusima na najjednostavniji način. Recimo stanica Trg Republike bi bila na površini sa širokim peronima, odmah ima eskalator dole u pothodnik koji vodi ka metrou i ka trgu. (Uzor tram stanice kod Ciriške stanice)
4) Nabavka novih, modernih i udobnih vozila koje bi išle na frekvencijama od 7 minuta kao što je Karlo spomenuo.
5) Širenje mreže, pogotovo na novom beogradu, itd.

заправо, једина линија која кружи је зелена 3: Омладински стадион - Кнежевац, јер иде преко НБГ. плава 1 је постојећа 9, црвена 5 је заправо 7, али иде преко Моста на Ади а не Зарићевог.

поновићу, циљ је да се максимално искористи постојећи капацитет пруге а да се подигне ефикасност уз минимално новца. нема више 4-5 линија по једном правцу, две максимално (уз изузетак Савски трг-Беко). тиме се добија такт испод 5 минута по свакој линији. и што је најбитније, трошкови увођења су минимални, таман колико да се среди депо на Дорћолу и направи једна резервна окретница на Новом Београду. ово што си ти написао је врло лепо, али то кошта стотинама милиона евра, које тешко да ће неко сада да да
 
Kako to rešava (olakšava) skretanje iz Nemanjine u Bulevar oslobođenja?
 
Ne razumem ništa. Pitanje je bilo gde na Slaviji tramvajske šine mogu pod zemlju. I ja rekoh: u Nemanjinoj. Tamo gde su već tramvajske šine. Taman je denivelacija idealna. Sad, ja nikad nisam predlagao da tu tramvaj ulazi pod zemlju, ali to nije bilo pitanje. Kakav betonski plato, kakve to veze ima.
 
U Beogradu funkcioniše 280 raskrsnica sa pametnim semaforima

Sekretarijat za saobraćaj se odlučio i na davanje prioriteta tramvajima kako bi se promovisao javni prevoz i smanjilo zagađenje uzrokovano saobraćajem. U Ruzveltovoj ulici tramvajima je vreme putovanja skraćeno i do 40% u proseku što će, nadamo se, podstaći Beograđane da biraju ovaj vid prevoza. Pored Ruzveltove, tramvaji imaju prioritet i u Bulevaru kralja Aleksandra, Bulevaru Milutina Milankovića, ulici Jurija Gagarina.

Izvor: eKapija
 
Vrh