Šta je novo?

Tramvaji

Zato ce sad treca godina kako ne radi skretnica u 27. marta. Svaki tramvaj izgubi po fazu semafora na raskrsnici sa Starine Novaka.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Ne razumem ništa. Pitanje je bilo gde na Slaviji tramvajske šine mogu pod zemlju. I ja rekoh: u Nemanjinoj. Tamo gde su već tramvajske šine. Taman je denivelacija idealna. Sad, ja nikad nisam predlagao da tu tramvaj ulazi pod zemlju, ali to nije bilo pitanje. Kakav betonski plato, kakve to veze ima.
Zapravo si u pravu.
Negde nize, u Nemanjinoj bi tramvaj zaista mogao da udje pod zemlju i izadje recimo na Autokomandi, i s druge strane blizu 27.. Marta.
 
И на трећој страни код Вука, а четвртој код Таша. :) И тако добијемо најспорније трамвајске скретнице денивелисане од друмског саобраћаја.
 
И на трећој страни код Вука, а четвртој код Таша. :) И тако добијемо најспорније трамвајске скретнице денивелисане од друмског саобраћаја.

Zasto to ne urade. ne izgleda mi kao strasno veliki posao. To nisu velika rastojanja.
 
Били су слични планови 80их. Ко зна шта их је одвратило. Као што железницу до Карабурме никад нису завршили.
 
Propuštena je prilika prilikom rekonstrukcije Slavije da se postave tuneli ispod, tu je zapravo najveći deo posla, Slavija+Bulevar oslobođenja kad se rekonstruisao eto već dobar deo te trase.
Beogradska da se uradi u drugoj fazi i Vukov u trećoj (tu bi moralo dosta da se kopa, zatvaranje vuka na duži period) tu bi se povezala stanica sa Železničkom. Dosta stanica bi bilo podzemno ( Slavija na 2 kraka, Pravni na 2 kraka i Vuk na 2 kraka). Opciona širenja u budućnosti od Pravnog ka terazijama i od Slavije ka Terazijama i dalje ka Kalemegdanu. Time bi se tramvaj probio u centar i zamenio dosta autobusa
 
Па јесте "пропуштена прилика" то на Славији, и ја се слажем, али то значи да се требало стиснути за још једно 50 милиона евра да се трамвај на Славији спусти у подземни ниво, са станицом, и са подземним пролазима које бисмо, тако, добили. Па онда, због нивелације терена, нема резона да одмах не направиш - а могуће је да другачије ни не може - тунеле до Ветеринарског и до Малог Таша. А то значи и подземне станице код Храма и код Правног... и станицу код Правног за преседање са линије 6, кад се и она укопа... и ето нас на једно 300 милиона.

Можда би, дакле, неки други редослед корака нудио бољи однос уложено/добијено, а не баш прво Славија. Можда прво Булеваром.
 
то значи да се требало стиснути за још једно 50 милиона евра да се трамвај на Славији спусти у подземни ниво, са станицом, и са подземним пролазима које бисмо, тако, добили. Па онда, због нивелације терена, нема резона да одмах не направиш - а могуће је да другачије ни не може - тунеле до Ветеринарског и до Малог Таша. А то значи и подземне станице код Храма и код Правног... и станицу код Правног за преседање са линије 6, кад се и она укопа... и ето нас на једно 300 милиона.
Pa da nisu bacili pare na prenosenje debilnog namestenog fudbala, imali bismo tih 300 miliona za te radove i zatim jos toliko za obnovu voznog parka, kadrova i depoa.

Inace se slazem sa predlozima.
 
Она стара хлеба и игара, није везана само за демократију.
Ал свакако је грешка што све Катице нису упарене и сви швајцарци са приколицама.
 
te katice... yto pokazuej da i sda ovom bedom sto imamo mozemo malo d apopravimo stvari.
Kako nametnuti kleptokartskoj eliti (univerziteti, instituti, politicari) da nam treba prevoz, a ne fenseraj.
Zamislite lokalni beogardski pokret sa parolom "Prevoz sada!"
 
Ne razumem šta si tačno hteo reći. Šta to treba posebno uraditi sa Katicama? Ne mogu se ni sve tek tako upariti. Katice nisu prikolice, pa da budu vučene kao mrtvi balast. Oba tramvaja moraju biti u apsolutno voznom stanju, pošto rade sinhronizovano. Pritom, ne znam ni dal se mogu sve upariti sa tehničke tačke gledišta. I opet, dokle više i sa tim Katicama? Do 2040? Mora se već jednom shvatiti da je velika većina za staro gvožđe. Spasiti generalnim remontom ono što još nečemu vredi, a ostalo konačno zameniti novim tramvajima. Kao da treba da se nabave nosači aviona, a ne tramvaji.
 
Сада кад друго немамо ваљало би искористити њих. Нисам знао да није могуће да се све синхронизују у парове.
 
Морају да се поправе или дораде да би могле. Мора се навести неки ред у одржавању и финансирању како би могли делови да се купује редовно и да КТ буде у форми
 
Moze li katica da radi sa prikolicom bez sinhronizacije?
 
Moze, kao sto jedna ispravna Katica moze da povuce ili odgura neispravnu do depoa. Samo sto nije isto kada obe imaju pogon i kada samo jedna ima.
 
Da li katice bez motora mogu da se upotrebe kao prikolice?
 
Могу да се споје, видео сам скоро 2415+2416 на линији 9
 
Da li katice bez motora mogu da se upotrebe kao prikolice?

Ne nikako. Teške su, i uopšte reč je o kompletnom tramvaju, a ne o prikolici. Ima svoj pogon, i nisu ni predviđene da vuku duplo veću masu. Düwag je druga priča. Osetno jači motori, tri obrtna postolja, plus osetno manja i lakša prikolica samo sa kočnicama, koju može, i koju je tehnički predviđen da povuče. Kako @Bender Rodriguez reče, Katica može da vuče drugu na kratkim relacijama, ili da je progura na kraju krajeva. Nikako na liniji. Dve povezane Katice imaju prazne oko 40t otprilike, a snaga večnih motora je tek malo preko 200ks. CAF-ovi imaju preko 500ks, Düwag preko 400. Prosto, nisu svi tramvaji tehnički pripremljeni da vuku prikolice, a skoro ni jedan da vuče još jedan istovetan tramvaj kao čist balast.

Морају да се поправе или дораде да би могле. Мора се навести неки ред у одржавању и финансирању како би могли делови да се купује редовно и да КТ буде у форми

Tramvaji nisu autobusi, i ne mogu se krpačiti tek tako. Moraju se podvrgnuti ozbiljnom remontu, a inače se i te kako održavaju, s tim što su jednostavno stare sa milionima kilometara iza sebe. Dugo su i ove iz Goše bile u top formi, al remont ne može da se radi na 20 ili 25 godina. Jednom kvalitetno urađen uz redovno održavanje, znači pouzdan rad u periodu od petnaestak godina. Ništa ne može doveka.
 
Јесте да не може довека, али има их доста за сада у сасвим пристојном стању.
 
Vrh