Šta je novo?

Tramvaji

Ко то зна? Било пре десет година. Него да те ја питам јеси био у каналу и поправљао КАФа? Или макар овако: јеси ли се возио неким из те серије у протеклих седам дана?
Ако може без тих Вучичевских увода. Шта се то десило
 
Da li se negde mogu kupiti renovirane katice?
 
Da li se negde mogu kupiti renovirane katice?
Нажалост оваква возила се увелико склањају са улица префињене америчке Европе која се дичи да је савремена.
 
Нажалост оваква возила се увелико склањају са улица префињене америчке Европе која се дичи да је савремена.
Neka ih daju onda nama.
 
Дају их махом у старо гвожђе јер су много паметни. Једино су Швајцарци били глупи па нису секли своје исправне и одржаване трамваје због старости, већ их послали у БГ.
 
Pa i rashod tih vozila nije baš tako jednostavan. Imali su oni račun i te kako da nam ih pošalju. Pisao već da je ne tako mali deo poslat da budu donatori delova. I zar je vama toliko nenormalno što evropski gradovi odavno uvode moderne niskopodne tramvaje? Čak i da nam sve te Katice pasuju po pitanju širine i obrtnih postolja na kojima leže, zar je Beograd belosvetski otpad za sve čega Zapad želi da se oslobodi? I nemojte biti toliko zatucani kad moram tako da kažem. Mislite malo i o onima kojima ulazak u vozila javnog prevoza nije nimalo lak. Tramvaji treba da budu konkurenti autobusima, tj da nude komfor na daleko višem nivou, pogotovu u Beogradu. Katice još imaju baš visoke stepenice. Za većinu ljudi, Katice odavno nisu nimalo atraktivne, a i sam bi daleko pre voleo da na ulicama vidim neke nove CAF-ove, Siemens-e, Škode ili što god, nego ovu starudiju koja nikako da ode u zasluženu penziju.
 
Mislite malo i o onima kojima ulazak u vozila javnog prevoza nije nimalo lak.
Ово што си написао је и једини валидан аргумент за куповину нископодних. Једино ме нервира када чујем бајке попут: Странци нам се смеју кад виде ружне катице. А шта, шпански је леп? Ботоксирани крш са улицканом оплатом, а испод те оплате бога питај шта све има. И зашто слушамо странце, шта су они, богови? Јел треба сваки тупсан из неке бестрагије да нам соли памет о томе како треба да изгледа град? И овако у пролазу кад погледаш шпанске, делују као јако слаба возила. Дајте да не будемо фенси и префињени, него да гледамо реално ствари. Треба узети нископодне половне!
 
Poslednja izmena:
@ibg
Ja stvarno ne razumem o čemu ti pričaš. Kakav botoksirani krš? Kršem ga pre vremena pravi i naša infrastruktura. I nema šta da budemo fensi. Treba da budemo normalni, što znači da idemo u korak sa vremenom i kad je javni prevoz u pitanju. Nemaju šta da nas stranci uče kakav grad treba da nam bude. To treba da vidimo mi sami idući po belosvetskim metropolama. To ne znači da je svuda bolje nego ovde, al Beograd ima previše neuređenih stvari, a javni prevoz nam nikako nije za ponos. I batali više priče o polovnjacima. Tramvaj nije auto, pa da može bilo kako i bilo šta. Autobus mora da odgovara funkcionalno, al kod njih je to bar jednostavnije. Tramvaji su maltene unikati svaki za sebe od grada do grada. I nismo mi baš tolika beda da uvek mora neko nešto da nam da, ili udeli. Možemo li nekad da kupimo i novo, pa nije to u rangu izgradnje nuklearne elektrane. Tu je pitanje troškova i eksploatacije. Kad je nešto novo, bude se miran bar izvesno vreme. Polovno traži delove, pitanje stanja itd. Garancija naravno nema. I sve dođe do kraja svog puta, pa i ove naše voljene Katice. Kao da treba da nam sruše oveći kvart u centru grada, a ne da nam zamene dotrajale tramvaje.
 
Kada imaš milionski grad bez metroa, uski kolosek 1000mm, a ulična mreža ti diktira malu širinu vozila, ovo je maksimum koji možeš da izvučeš kako bi imao maksimalan prolaz. U ovom slučaju 700 milimetara, što je više nego kod niskopodnih autobusa i trolejbusa sa izuzetkom MAZ103.

Postolje se više uzdiže i više štrči u salonu zato što je je odabran veći poluprečnik točka nego kod KAF. Posledično se dobija vozilo jeftinije za održavanje, bezbednije posebno na skretnicama, i trajnije nego bilo KAF, ili bilo koje šinsko vozilo sa malim poluprečnikom točkova. Sa niskim podom se prave kompromisi, ali tadašnja gradska vlast je odabrala skuplje, tesnije, nebezbednije, ali fensi. Ružna "Budža" na sredini postolja, koja je kod CROTRAM viša nego donji deo rama prozora je peskara. Peskare se uvek prave što više. Kod Katica i Švajcaraca su ispod sedišta.

Ja sam davno sugerisao da je bolji kompromis visok pod na prednjem i zadnjem postolju, ili niskopodnost 70-75%, da ta postolja budu obrtna, jeftinija, jednostavnija za održavanje, da ima širi prolaz između prvih i drugih, te predposlednjih i poslednjih vrata.

Kada je izbor pao između Hrvata i Španaca, pobedili su nacionalnotupizam i pomodarstvo. Kod Hrvata smo imali tehnički podobniji, jeftiniji hibrid do donašnjeg dana najuspešnijeg proizvođača niskopodnih uskokolosečnih tramvaja BOMBARDIER, dok smo kod Španaca imali skuplji, tehnički nepodobniji prototip, perionice imena ALSTOM, bez iskustva sa uskokolosečnim niskopodnim tramvajima sa krutim (ne-obrtnim) pogonskim postoljima.

Iz nacionalnotupizma i pomodarstva ušli smo u priču koja nije ni ekonomska (neoptimalan izbor), ni nacionalna (trpamo pare u tuđi budžet, da nismo našoj firmi namestili posao, suprotnost prioriteta svakog ne-lažnog ekonomskog patriote, razvijanje odnose sa susedima), ni hrišćanska (Ako bi odabrali dve reči u kojima je suština hrišćanstva, to su kajanje i praštanje. I među Srbima i Hrvatima je to u međusobnom odnosu statistička greška. A busaju se u katoličke i pravoslavne grudi, što je drugi greh, gordost.). Odnosno, mnogo smo nezdrava društva.

Grad Brest u Belorusiji do kraja godine će imati još 10 trolejbusa sa autonomijom 20km po ceni 3.120.000$ ili 312.000$ po primerku. Ja sam sa prozora svoje kancelarije na carinskom terminalu vidim specijalne drumske transporte, vozove i trolejbuse koji prelaze u Poljsku uprkos sankcijama. Ovo nije skretanje sa teme "tramvaji", već ukazivanje na opštenarodni način razmišljanja da "sve što nije zapadno je loše, posebno Balkan i bivši SSSR." Političari se tome prilagođavaju, tako da puca tender na kojem je Grad Beograd bio spreman da da i po 600.000 evra za jedan trolejbus sa autonomijom, i dovoljno velika porudžbina da se može dogovarati za cenu. Danas i Balkan i Istok rupe u tehnološkom razvoju premošćavaju ili preko saradnje sa zapadnim firmama ili sa Kinezima.
 
Kada je izbor pao između Hrvata i Španaca, pobedili su nacionalnotupizam i pomodarstvo. Kod Hrvata smo imali tehnički podobniji, jeftiniji hibrid do donašnjeg dana najuspešnijeg proizvođača niskopodnih uskokolosečnih tramvaja BOMBARDIER, dok smo kod Španaca imali skuplji, tehnički nepodobniji prototip, perionice imena ALSTOM, bez iskustva sa uskokolosečnim niskopodnim tramvajima sa krutim (ne-obrtnim) pogonskim postoljima.
vrlo zanimljivo. MIslio sam da Bombardier pravi avione.
 
Mislite malo i o onima kojima ulazak u vozila javnog prevoza nije nimalo lak. Tramvaji treba da budu konkurenti autobusima, tj da nude komfor na daleko višem nivou, pogotovu u Beogradu. Katice još imaju baš visoke stepenice. Za većinu ljudi, Katice odavno nisu nimalo atraktivne, a i sam bi daleko pre voleo da na ulicama vidim neke nove CAF-ove, Siemens-e, Škode ili što god, nego ovu starudiju koja nikako da ode u zasluženu penziju.

TAcno je da je kt nezgodan za stare ljude, ali bolje ista nego nista.
Mi nsimo u poziciji i da pomislimo da mozemo da biramo.
Recimo da smo mi kao Kairo 1930.
Velika prednost KT tramvaja je sto znamo da ga odrzavamo i mozemo to nezavisno da uradimo.
 
Ја не бих мога баш да се сложим Карло са свиме што си написао.
Кончар је безуспешно покушавоа да прода свој модел по европи, али му није полазило за руком управо због мањкавости дизајна. Најмање путника може да стане. Штосе тиче ових проблема са КАФовима, сматрам да је одавно дошло време да се многе кривине које немају радијус већ су рађене као ломљене - исправе и доведу у стање да могу и КАФови и било шта друго новије роизводње може да се експлоатише. Друга је прича што ми не умемо да саставимо тендер и да кажемо шта нам треба, то се види у свим већим куповинама опреме.
Националпопуизам је био по новинама, и знајући Београд и демократе који су се читавом свету извињавали, не верујем да их је то посебно уплашило.
 
Ја не бих мога баш да се сложим Карло са свиме што си написао.
Кончар је безуспешно покушавоа да прода свој модел по европи, али му није полазило за руком управо због мањкавости дизајна. Најмање путника може да стане. Штосе тиче ових проблема са КАФовима, сматрам да је одавно дошло време да се многе кривине које немају радијус већ су рађене као ломљене - исправе и доведу у стање да могу и КАФови и било шта друго новије роизводње може да се експлоатише. Друга је прича што ми не умемо да саставимо тендер и да кажемо шта нам треба, то се види у свим већим куповинама опреме.
Националпопуизам је био по новинама, и знајући Београд и демократе који су се читавом свету извињавали, не верујем да их је то посебно уплашило.
Mi se ovde držimo onog proverenog recepta, koristi jedan model, pa ga seci u uklapaj sa ostatkom. Ovo se odnosi i na ivičnjake, a može se primeniti i na još stvari, ali mi trenutno one ne padaju na pamet.
 
Da li se mogu negde naci polovni tramvaji slicni Svajcarcima?
Imam utisak da su i oni dobri za nas.
 
Pocetkom sedamdesetih tramvaj je smatran zastarelim.
 
Gledam juce. Fascinantno je kako KT dobro radi u starom delu grada.
Spanci su vise za NBGD.
Da li je moguce negde dobiti KT tramvake besplatno d aih GSP remontuje?
Da li postoej jeftiniji, novi Kineski ili Indijski tramvaji?
 
Izvini, al vrtiš često slična pitanja da se tiču tramvaja🙂 GSP ne može da remontuje tramvaje, bar ne da uradi pravi remont. Krpljenje i popravke određenih sklopova da. Remont tramvaja, onaj sveobuhvatni, košta skoro kao dva nova zglobna autobusa, u proseku. Pisano je to dosta puta do sad. Ne znam šta te toliko fascinira kod KT4 tramvaja, al ok, mislim lični stav i afiniteti. Treba dosta toga da se poklopi da bi nam nečiji tramvaji pasovali, ne samo obrtna postolja, nego ko zna šta sve još sa tehničke strane, plus što su u nekim gradovima dvostrani, a to nama ne treba trenutno. Većina je iz evropskih gradova, a da su možda i mogli kod nas, oterana put nekih manjih gradova, najviše u Poljsku. Mada, moguće da ih je i tamo veći deo za kolosek normalne širine, s tim što je konverzija možda i moguća, uz upitnu isplativost.
Nemoj molim te zagovarati dovoženje skupih igračaka iz fabrika, koje ni jedno vozilo do sad nisu isporučili nekom od evropskih gradova. Nismo mi testni centar. Iz Indije tek ne želim da vidim vozilo ni jednog tipa za gradski prevoz. Izbegli smo Ashok (ili kako se već piše) Leyland 2013. Od tramvaja imamo svega nekoliko proizvođača, i ne treba tu mnogo eksperimentisati. Od jeftinijih tu je i Pesa sa Crotramom, al mislim tu tražiti jeftinije rešenje pošto poto, daleko je više suludo nego kad se kupuju autobusi. Ne kažem da su loši ni Crotram ni Pesa, već da treba tražiti najbolje rešenje za naše uslove, pa ako poljska Pesa to zadovoljava, što da ne. Samo neka puste inženjere da odlučuju o tome, bez da se gradonačelnici mnogo petljaju, ako je to ikako u ovoj zemlji moguće.
 
Izvini, al vrtiš često slična pitanja da se tiču tramvaja🙂 GSP ne može da remontuje tramvaje, bar ne da uradi pravi remont. Krpljenje i popravke određenih sklopova da.
Pogresio sam.
Ja sam mislio da je GSP u stanju da potpuno remontuje tramvaje tipa KT.

KT4 me fascinira jer funkcionise u Beogradu pod najgorim mogucim uslovima > 40 godina.
 
Poslednja izmena:
Vrh