Šta je novo?

Tramvaji

Mozda planiraju da bonzakaye i caf rade na linijama gde je neophodno kao sto su 5, 7, 9 i 12, na svim drugim 2, 3, 6, 10, 11 13 i 14 mogu da rade i kratki novi od 20 m uz eventualno njihovo povecanje takta gde je neophodno i eto resen problem

Brate, radnim danima pakao je na 6, 10 & 14.
Zato i rade nekoliko sinhrona KT4 na 10 & 6.
Vikendom i uveče je neka druga priča, ali ne kupuju se tako skupe igračke da rade vikendom.

Od svih ovih pobrojanih samo 11 i 2 mogu da se pojačaju.
10, 14 & 9 u špicu sa Banjice već polaze u razmaku sa po 4 minuta, ne može se ispod toga.
Gore u Ustaničkoj je taj takt još tesniji.

Eh da, niskopodni dvodelni tramvaj imaće zasigurno manji kapacitet od KT4, tako da eto dodatne nevolje.

Najgluplja nabavka u istoriji Beograda, ništa drugo se tu nema dodati.
 
Da, ja ne znam sto se redovno ovde provlači neka priča da na 6 i 14 nema nešto putnika i da mogu tramvaji najmanjeg kapaciteta na te linije, i stavljaju se u isti koš sa 2 i 11. Ja kad čekam kod mene kod Batutove tramvaj ka gradu, 6 i 14 često budu krcate, isto i kod Vuka u smeru ka meni. Čim malo nema 7ice, a 7ica je jako nepouzdana linija, 6 i 14 su prepunjene. Rekao bih i da isto vazi za 10 kad 9 zakaze, ali se ne vozim često tim delom grada pa nisam merodavan ko Jelancha
 
Da, zaboravih da nema ni svuda prostora za pojačanje takta. Još jedan veliki problem. Barem pola pola da je bilo, mislim odnos nabavke tramvaja od dvadesetak, i od 30 metara. U špicu će stvarno biti haos na većini tramvajskih linija. Ko zna šta još planiraju. Dobro je da barem svuda pruga ostaje, čim se ide na nabavku ovog obima, sporna je Pariska, nadam se da to neće izgurati, al i tu krug dvojke nije predviđen za zatvaranje, nego da tramvaj ide podno Kalemegdana, što ono jes glupost. No, poenta je da se mreža smanjivati neće. Skoro 150 modernih tramvaja nije malo, plus ako zadrže i nešto od Katica. Možda se može očekivati i neko širenje mreže, koliko god to izgledalo malo verovatno pod Šapićem. Kad jednog lepog dana se završi mučena trasa trojke, ići će verovatno barem nova linija Kneževac Novi Beograd, pa možda i do Banovog brda. Ostaje tu i Militina Milankovića i potencijalno širenja na Bežanijsku kosu. Mislim sve je to na dugom štapu, al čini se da ima neke nade, s obzirom na očekivani broj vozila. Al sa mališanima ćemo zasigurno imati problema. Ovde nikako ne može da se dobije ceo paket, pa to ti je.
 
Najveci problem u svemu nije kapacitet vozila vec nepouzdanost sistema, pogotovo linije koje vecim delom nemaju nezavisnu trasu. Sa odvojenim tramvajskim koridorima i celokupnom rekonstruisanom mrezom i pametnim semaforima tramvaji od 20m bili bi prihvatljivi a oni od 30m da se ostave za 7,9 i eventualno 12 ili 13.

Sa trenutnim stanjem na terenu i nema smisla stavljati ogromne trodelne i cetvorodelne tramvaje kroz zakrcenu Beogradsku, 27. marta i Cara Dusana itd. Pa cak i Vojvode Stepe je podredjena automobilima i busevima, tu su tramvaji skrajnuti skroz.
 
Poslednja izmena:
Ова набавка је чиста путања до гашења трамвајског система у Београду кроз 30-ак година. Од избора произвођача зависи у којој тачно години га гасе.

Већ сада ме Београд на улицама неодољиво подсећа на Боенос Аирес где по главним булеварима хуче колоне градских аутобуса пошто им је то окосница јавног превоза иако имају 50ак км метроа, што је премало за толики мегалополис.
 
Veliki problem je i kruženje na Novom Beogradu da bi se popeli na Most na Adi. Da bi se približili blokovima 23, 24 i 28, potrebno je što pre uspostaviti stajalište između Vera i NCR. Ne moraju mnogo ni da računaju, tačno se vide utabane staze na mestima gde zaposleni u NCR prelaze do Vera i nazad. Znači stajališta i pešački prelaz u Milutina Milankovića, tim pre što sad tu idu i najjače linije 7 i 9.
 
Zna Softver da zakaže, odnosno da ne prepozna sinhron, par Flirtova iz starije tranše ima tu boljku i dan danas.
Потребно је добро написати технички задатак, користити индустријске компоненте и правити алгоритме који могу да дуплирају процес. Ништа не решиво. А услов би био да рецимо Пупин буде носилац посла.


Ako se ne traži sinhron vuča sada odmah u tenderu, onda će morati nadogradnja kasnije, odnosno da se ubaci u softver i dodaju kablovi, em košta em će trajati ugradnja em zasigurno neće na svim raditi.

Наравно да је боље одмах, а још боље ако је систем тестиран и већ ради негде и да им добру статистику отказа


Manji kapacitet vozila može da se nadomesti manjim intervalom. Tj. smanjiš interval i smanjiš kapacitet i opet imaš isti kapacitet. Ali je usluga tu bolja jer korisnik čeka nešto manje na polazak (ali su fiskni troškovi veći)

Бојим се да у случају Београда то није могуће због мањка подстаница за напајање мреже. Проблем није нерешив, само потребно је да се неко ухвати у коштац. Зашто се ово не хватају, јасно је. Реконструкција кошта масне паре, а нема шта да покажеш на крају. Народу све једно
 
Eto novog dodatnog studentskog zahteva. 🤣
Нажалост, није смешно.
Тужно је што би за скоро сваку станицу требао постојати један захтев па да имамо уређено друштво.
Још увек не верујем да Вучић, који је ипак у политици деценијама, партији руши рејтинг са овом градском управом.
Када нађу неког инжењера, урбанисту, или човека са дугорочном идејом, који сигурно постоји међу 700 000 чланова, славићу.
 
Poslednja izmena:
Ovo je baš pakao, Zagreb kao grad sa duplo manje stanovnika od Beograda ima 150 Končar tramvaja dugih 32m, a uz to će nakon ovih 20 kratkih kupiti još 20 dugih preko 30m. A nama će većina tramvaja u gradu 2m stanovnika biti kratki i imace kapacitet kao jedan zglobni autobus.
Nisu se ni oni sa njima proslavili svaki dan po par njih crkava
 
Da, ja ne znam sto se redovno ovde provlači neka priča da na 6 i 14 nema nešto putnika i da mogu tramvaji najmanjeg kapaciteta na te linije, i stavljaju se u isti koš sa 2 i 11. Ja kad čekam kod mene kod Batutove tramvaj ka gradu, 6 i 14 često budu krcate, isto i kod Vuka u smeru ka meni. Čim malo nema 7ice, a 7ica je jako nepouzdana linija, 6 i 14 su prepunjene. Rekao bih i da isto vazi za 10 kad 9 zakaze, ali se ne vozim često tim delom grada pa nisam merodavan ko Jelancha
Naravno da 6 bude uvek krcata kad 7ice nebude po pola sata ili se troje njih sustingnu pa svi idu na prvo sto nailazi a to su obično 6 i 5
 
Tek sam sada skontao da CAF-ovi imaju "Glaströsch" stakla.
Onako, prijatno sam iznenađen, jer se radi o jako kvalitetnim staklenim površinama, doduše i dosta su skupa.
Firma je iz Švajcarske, inače.

1000050674.jpg
 
Pa generalno, ti kad pogledaš on i jeste satkan od kvalitetnih delova, vrata isto na primer. Imaju još malo pa 15 godina, i opet nisu baš oronuli. Problemi nisu do kvaliteta kao takvog, al pošto je u pitanju tramvaj, postoji još mnogo faktora koji dosta utiču na eksploataciju. Valjda ćemo sad proći bolje. Na stranu veličina tramvaja😁
 
Још увек не верујем да Вучић, који је ипак у политици деценијама, партији руши рејтинг са овом градском управом.
Ne ruši rejting namerno nego oni mrze Beograd jer su ovde gubili izbore a uz to preusmeravaju pare i resurse na druge delove zemlje gde mogu da nakupe više glasova. Od Beograda, njih zanimaju samo BnV, Skyline, K District i drugi kutci grada koji im donose sočne pare. Sve mimo toga ih ne zanima.

Njih ne brine toliko šta će ko u Beogradu da misli dokle god mogu da dobiju odnosno pokradu izbore. A do sad su uspevali nekako. Videćemo za ubuduće.

Bilo kako bilo, Beograd će sigurno biti prenaseljena raspala favela dokle god su oni na vlasti. Postoji šansa od 0 do 99% da bude i ako neko drugi dođe. Ali dokle god su ovi, ta šansa je 100%.
 
Poslednja izmena:
Довољно је само ставити мораторијум на станоградњу, развити боље масовне превозе до места у кругу од 50 км и форсирати градњу по њима. А после редефинисати градске зоне и ограничити ширење стамбених насеља на терет зеленила и пољопривредног земљишта.
 
Pa prvo ide zaustavljanje rasta, pa onda će da dođe i smanjenje populacije.

I slažem se sa Došljakom, ja stalno ponavljam ds treba da se obnovi Beo voz ili nešto nalik njemu.
 
Poslednja izmena:
Šta se dešava sa Simensom iz Kragujevca, bivšim Milanovićem?
Oni su zvanično počeli izradu tramvaja, koliko se sećam model Avenio, prva isporuka je bila oko 50 tramvaja za Bremen.

Avenio ima dvodelni tramvaj 18 m dužime. Nisam siguran da se radi za kolosek 1000 mm.
Avenio M se radi za kolosek 1000 mm, nisam siguran da se radi dvodelni, a trodelni ima 21m dužine.
Širine tramvaja modularno od 2.3 do 2.65m.
 
Šta se dešava sa Simensom iz Kragujevca, bivšim Milanovićem?
Oni su zvanično počeli izradu tramvaja, koliko se sećam model Avenio, prva isporuka je bila oko 50 tramvaja za Bremen.

Avenio ima dvodelni tramvaj 18 m dužime. Nisam siguran da se radi za kolosek 1000 mm.
Avenio M se radi za kolosek 1000 mm, nisam siguran da se radi dvodelni, a trodelni ima 21m dužine.
Širine tramvaja modularno od 2.3 do 2.65m.
Ne znamo, oni su na proslom tenderu kao neku vrstu protestne note poslali ponudu za tender preko pošte, umesto preko portala za javne nabavke i zato njihova ponuda tada nije ni pregledana.
Pošto je ovo veliki tender, mogu se odraditi prilagođavanja i samim tim ne bih nikako otpisao Siemens. Da vlast ima malo mozga, ne bi razmišljali uopšte, jer bi sa Siemensom dobili i političke poene jer su to ipak tramvaji koji se proizvode u Srbiji.
Problem kod Siemensa i svih drugih evropskih proizvođača je rok isporuke i zato ja mislim da će ipak dobiti Turci.
Student je poslao da je potrebno da proizvođač ima preko 100 proizvedenih tramvaja u protekle dve godine, ali ja taj deo dokumentacije nisam nigde pronašao, to stoji samo na proslom tenderu.
 
У 21. веку трамваји од 20 метара немају никакву предност па и није чудо да није рађено много модела те дужине у последње време.
Они су смсилени за мали градове и евентуално за неке баш слабо оптерећене линије где постоји инфраструктура.
У Београду трамваји од 20 метара једино неће бити тесни на 2 и 11.
Уместо да се хвале бројком од 100 трамваја лепо су могли да наруче 10 од двадесет метара и 60 од 30 метара, али очито је лош маркетинг 70 трамваја у односу на 100. Ако се и шири мрежа где год да се постојаћа мрежа прошири ови трамваји ће бити тесни.
 
Vrh