Šta je novo?

Tramvaji

Stari Savski most se zatvara 1.11, radovi u Savskoj se do tada neće završiti skoro pa sigurno.

Tehnički gledano, svi gradovi u Evropi praktikuju da pri rekinstrukcijama ulica sa tramvajskom infrastrukturom vreme zatvora tramvaja traje mininalno, odnosno da se razbuca sve, postave šine i odmah pusti tramvajski saobraćaj, a sve ostalo se radi uporedno sa tramvajem.

U Beogradu nema takve primene, neće je biti ni u Savskoj, tako da me jako brine ako se nekim čudom ulica završi za 2 nedelje, ne skrate svi tramvaji do Pristaništa i oteraju narod u buseve i to postane "novo nornalno".

Ima tu još nelogičnosti, kako će Centrala držati svoje polaske kada je praktično odsečena od druge obale, da li podstanica može da izdrži 5 linija (3, 7, 9 ,11, 12), da li će panduri strožije kontrolisati bašticu u Bulevaru Vojvode Mišića?
I pored kruženja oko ŽS NBG, trasa preko Mosta na Adi je objektivnije brža za 7 & 9 s obzirom da ove linije redovno uglavljuju već neki period na Starom Savskom mostu & na ukrštanju sa Bulevarom Zorana Đinđića.

Da li su Šapićeve konferencije otvorene, odnosno da li je potrebna akreditacija za prisustvo?
I mene brine ja se nadam da će za ovih 10 dana završiti jer bi stvarno nenormalno bilo koristiti 7 i 9 prištaništa,što jelte nikom netreba...Podstanica bi trebalo da izdrži jer se pre par godina dešavalo da su vikendom izmene i 7,9,11 su išle tuda mada ne znam mozda bi bilo pametnije tramvajima sa 11 pojacati liniju 2 da opterećenje ne bi bilo toliko jer 4 linije su previše...ako skrate do pristaništa 7 i 9 što se nadam se nece dogoditi,to ce biti haos...nece služiti ničemu 78,83 itd će biti duplo popunjenije kao da već nisu dovoljno.Ne znam ni kako bi slali tramvaje u garažu?? Jedino na dorćol što podrazumeva liniju 7,9 bez cafova bar za to vreme jer se nisu setili da srede kolosek u dorćolu za Caf zašto bi naravno...a i da neće u depo,preko Cara Dusana,Dzordza Vašingtona i Kraljice Marije ne može jer su izmislili neki bezvezan razlog...takođe duwag ne šalju na dorćol zašto ne znam? Konkretno 5 i 10.Pominjala se i gradnja kružnog toka u savskoj na raskrsnici za Višegradaku od kule,pa me to još vise zabrinjava da se ne oduži... ili planiraju da rade u toku sa saobraćajem mada čisto sumljam šta reći kao neko sređivanje ulice da bi sa druge strane idalje ostale 2 trake zbog nekih 25 parking mesta...
 
Da li je ona skretnica na Slaviji pokvarena ili je prosto takva da vozač svaki put mora da izađe da je pomeri u zavisnosti od toga da li je 9 ili 10/14? Koliko se sećam tu je tramvaj ranije samo prolazio bez stajanja.
 
Svakako neće podeljena mreža na dva, most će se ukloniti tek kada se završe radovi u Savskoj ulici
 
Технички, могу да нагомилају на Дорћолу трамваје и пресеку мрежу.
 
Ako ne završe Savsku do 1. novembra, nema im druge nego da odlože zatvaranje mosta. Kako 7, 9, 10, 11, 12, 14, 5, 6, sve linije osim 13-ce mogu uopšte saobraćati bez redovnog održavanja u depou, sve i kada bi neke od njih bile skraćene do Pristaništa ili Kalemegdana? Valjda ne bi naručili i te Bozankaje ako im je u planu tako brzopotezno ukidanje tramvajskog podsistema? Jesu debili, ali da su baš toliki bezmozgaši ne bi umeli ni da kradu i izdaju, a umeju.
 
Juce i danas samo 9 CAF u saobracaju, a trebalo bi 18

Ali ok, popravice se stanje kada dodje 25 Bozankaja, a do tada ce im ocigledno svi CAF pocrkati.
Nabavljeno je ukupno 30 CAF-ova, šta je sa preostalih 12 ? Nisu u upotrebljivom stanju, a da li bar u jednom komadu čekaju popravku, ili su ih možda kanibalizovali da bi imali delove? Divota ako im je pocrkalo još 9 vozila, jel moguće da lakše održavaju Katice stare 40 godina nego CAF-ove stare 15 godina?
Bruka je da trenutno Sarajevo ima u saobraćaju duplo više modernih tramvaja od Beograda, a o trolama da ne pričamo.
 
Vezano za tramvaj do samog Vidikovca pravcem Trgovačke i Ibarske magistrale je nesporno. Nesporno je i to da se tuda napravi skoro bez ili potpuno bez ukrštanja sa poprečnim putevima. Jedan sporan deo mi je ostao, a to je veza Topčiderskog i Vidikovačkog kraka tramvajske mreže periferno, u svrhu veze sa železnicom, uzajamne veze perifernih transportnih čvorišta, i mogućnosti gradnje depoa na lokaciji vezanoj za zatvoren tramvajski krug.

Ja sam tu ipak više za prvu varijantu sa pokrivanjem postojećih naselja. Proverio sam nagib Jedanaeste krajiške divizije, i ukoliko ispod Oplenačke prođe kao podvožnjak, i određenu rekonstrukciju same ulice, ostaje podnošljiv nagib od 6%. U obe varijante, na trasi su potrebni objekti.
Petlovo brdo.gif

Objekti prve varijante: potpuna rekonstrukcija petlje Labudovo brdo, podvožnjak ispod Oplenačke, Starog kružnog puta, nadvožnjak preko Letićeve, nadvožnjak preko pruge ka Nišu (Resniku).
Objekti druge varijante: rekonstrukcija petlje Labudovo brdo, nadvožnjak kod petlje Petlovo brdo, nadvožnjak preko Ibarske, nadvožnjak preko pruge ka Nišu (Resniku).
 
Tramvaj ne može više kroz Trgovačku pošto je premešten toplovod u nekadašnju tramvajsku bašticu.
Koju bašticu? Kad je tramvaj uopšte išao Trgovačkom? 1986. Je izgrađena pruga do današnje okretnice na Banovom Brdu, a pre rata je na celoj Čukarici postojao samo krak od Gospodarske Mehane do današnjeg Ada Mola, koji je naknadno ukinut.
 
Koju bašticu? Kad je tramvaj uopšte išao Trgovačkom? 1986. Je izgrađena pruga do današnje okretnice na Banovom Brdu, a pre rata je na celoj Čukarici postojao samo krak od Gospodarske Mehane do današnjeg Ada Mola, koji je naknadno ukinut.
Pa nije išao nikad. Mislio sam da ne mogu više šine da se postave u planiranu bašticu zbog topolovoda, valjda je jasno na šta se misli.
 
Pa nije išao nikad. Mislio sam da ne mogu više šine da se postave u planiranu bašticu zbog topolovoda, valjda je jasno na šta se misli.
Koji si ti lik! Kada su problem za neki projekat samo podzemne instalacije to je JUHUU, EUREKA, SREĆA SREĆA RADOST. Pogotovu toplovod, moguće ga je premestiti ispod kolskih traka van grejne sezone, a da građani i ne osete. Sa vodovodom i kanalizacijom je osetljivije, ali ne nerešivo.

Veći problemi od toga su:
- Oduzeti jednu traku kolima, čak i gde se postigne, postiže se sa velikim natezanjima.
- Način regulisanja levih skretanja i signalnog plana.
- Oduzeti parking mesta radi dodatne saobraćajne trake
- Izboksovati da negde saobraćaj bude u dva nivoa, i to tako da na tramvaj apsolutno ne utiče drumski saobraćaj sa poprečne važne ulice.
- Eksproprijacija (otkup nekretnina) u svrhu gradnje infrastrukture
- Zatvoriti korisnu celinu projekta, i ne prekinuti ga na pola.

Svaki od pomenutih pojedinačno je veći problem od pomeranja podzemne instalacije iz jedne u drugu saobraćajnu traku. Za Čukarički tramvaj imamo poslednje, odnosno da tamo gde se stalo 1986. do danas 38 godina nije formirana celina ka Žarkovu, Ceraku i Vidikovcu. Na terminusu Banovo Brdo su ranije čak postojali slepi koloseci usmereni ka Vidikovcu. Trgovačka je bila uska džada, koja je tada širena sa eksproprijacijom za 2+2 kola i 1+1 tramvaj. Zastalo se kod groblja u Belim vodama, a teška mi stvar za 21.vek. I Tašmajdan je bio groblje, koje je preseljeno na Novo groblje, a ovde bi trebalo premestiti bukvalno par desetina grobova. Naravno, tu je i par stovarišta koje treba otkupiti. Dalje sve do Petlovog brda je prilično čista situacija, neizgrađeno zemljište.
 
Можда би у будућности због свега до сада и због свега планираног било боље провући трамвај крајњом десном траком дуж целе линије булевар деспота Стефана - Вишњичка, пошто је у плану и портал тунела код Ботаничке баште.
Такође трамвај у Вишњичкој без трамваја у Деспота Стефана нема пуно смисла ако је идеја да се иде около наоколо Рузвелтову преко Вука.
 
Za zemljiste od Belih Voda do Petlovog Brda se odavno prica da su lokalni "mafijasi" izdelili izmedju sebe i da cekaju eksproprijaciju da se naplate. Postoji mogucnost da je to prazna prica ali tako sam cuo
 
Dok u Belorusiji i Holandiji država ima monopol na konverziju građevinskog zemljišta, u Srbiji postoji sistem gde konvertovati može i obično fizičko/pravno lice. To je plodno tlo za špekulacije i urbani haos. Na republičkom nivou, potreban je da se zakonom omogući PPPPN (prostorni plan područja posebne namene), bude moguć i za industrijske zone preko 200ha, i nova naselja na preko 200ha. PPPPN omogućava otkup bez obzira na želju ili ne vlasnika da proda svoju nekretninu.

U sadašnjim uslovima, uz najbolji rad moguće je da se smaknu Dahije iz Beograda, ne i iz republike. U tim uslovima, sa širenjem Ibarske i tramvaja špekulantima samo dižemo cenu, umesto da kao u Holandiji i Belorusiji, država profitira od konverzije, i od tog profita izgradi kompletnu infrastrukrturu: saobraćajnu, komunalnu, obrazovnu, zdravstvenu... Konkretno, dalje širenje Ibarske, tramvaj, i planska gradnja sa desne strane će zavisiti od dogovora sa špekulantima.
 
Ово је заиста јако важно што си написао, јер ми имамо две негативне појаве:
1. Приватни (крупни, мафијашки и партијски) капитал откупљује земљиште за које се зна да ће касније бити отупљено за потребе путева и мостова и на тај начин, беспотребно подиже цену пројекта
2. Готово немогуће решити питање приватне имовине где ценкање иде у недоглед, што крајње неповољно утиче на почетак радова (јер рецимо имаш време до кад можеш да повучеш кредит по одређеним условима)

Например ово:
1729776397778.png


Може да нестане само ако би непогода, ванредна ситуација или ратна дејства директно утичу на ов грађевине. А колико сметају и праве проблем, мислим да не треба ни да се говори.
 
Vrh