Šta je novo?

Tramvaji

bas je glupo sto nisu sve asfaltirali beveze jer je Banovo brdo prelep kraj pogotovo Pozeska
 
Матеја Бељан":sm2ijrou je napisao(la):
A jel okretnica na bloku izgleda isto ili je drugaciji raspored koloseka?
Vidi se na onoj slici sa prethodne strane kako izgleda, tako je bilo i pre ako se dobro sećam...

Трамваји од јутрос поново у улици Др Ивана Рибара

1373704_tramvaji_v.jpg


Трамваји на линијама 7, 7Л, 9 и 11 од јутрос путнике поново превозе улицама Јурија Гагарина и Др Ивана Рибара. У овим улицама завршена је реконструкција трамвајских шина и контакне мреже, а посао је обављен петнаест дана пре уговореног рока. Линија 7А укинута је.

– Радови су обухватили замену укупно 1.700 метара шина и контактне мреже, асфалтиран је коловоз на раскрсницама, урађена су трамвајска стајалишта и подземне инсталације, а постављен је и заливни систем за трамвајске баштице. Кретање трамваја реконструисаном деоницом биће знатно безбедније и угодније за путнике – рекао је Радован Дрча, помоћник директора Агенције за инвестиције.

Трамваји 7, 7Л, 9 и 11 путнике данас превозе по празничном реду вожње.

izvor: beograd.rs
"Линија 7А укинута је."
Dramatično, nema šta :D
 
E sad neka srede ona dva stajlišta ispred Delta cityja,mislim ruglo....
 
Е сада нек се прерачунају колико је пара отишло од 1980их до данас, а богами и за будуће ремонте за трамвајске пруге, па нека се прерачунају колико је метроа од тога могло да се започне... :kafa:
 
Tramvajska mafija se oglasila :p

Куповина нових тролејбуса и трамваја од огромне важности за градски превоз

Реконструкција шина у Булевару краља Александра са измештањем колосека у средину саобраћајнице, у делу од Вуковог споменика до Цветкове пијаце, и реконструкција шина у Карађорђевој улици, од Савског трга до Пристаништа, неке су од најзначајнијих послова у којима ће учествовати ГСП „Београд” у 2010. години, рекао је за Беоинфо Радослав Николић, директор Градског саобраћајноg предузећа „Београд”.

– Поред тога чека нас завршетак тендера за куповину 83 нова нископодна соло тролејбуса, што је од огромне важности за наше предузеће, али и за све Београђане. Прошле године потписан је уговор о куповини и 30 нових нископодних трамваја, па ће за неколико година наш возни парк изгледати много модерније – истакао је директор Николић.

Николић је прошлу годину оценио веома успешном јер је започета, а негде и завршена реконструкција шина у Булвару војводе Мишића, улици Тадеуша Кошћушка, Ресавској и Пожешкој. Купљено је и специјално возило за глачање шина које ће послужити за одржавање реконструисаних трамвајских деоница, а другачијом организацијом одржавања возила уштеђено је око 600 милиона динара.

– Просечно смо уштедели око 50 милиона динара месечно. Са штедњом настављамо тако што ћемо ових дана имплементирати пројекат обједињеног мерења електричне енергије на нашој електромрежи. Такозвана електровуча која покреће трамваје и тролејбусе сада нас месечно кошта 30 милиона динара, а очекујемо уштеду од 10 до 15 одсто, што је око четири милиона динара само у том сегменту – рекао је Николић.

За ГСП „Београд” од велике важности је и то што је завршена реконструкција трамвајских шина, мреже и окретнице у улицама Јурија Гагарина и Др Ивана Рибара у Новом Београду.



http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1373742
 
Pa ok hvale se malo,pa ipak se dosta radilo u sred svetske krize,ali metarski kolsek tramvaja potapa šanse za prerastanje Lrt, baš kao i zavisnost trasa semafor,raskrsnice,dobro je što podižu sve el.sisteme biće manje zagađenja vazduha,paralelno sa gradskom železnicom,a ova žurba je i zbog sve skuplje nafte i najavljenje naftne krize,kao i kolapsom u gradu....
 
2012":1u0ipoix je napisao(la):
metarski kolsek tramvaja potapa šanse za prerastanje Lrt, baš kao i zavisnost trasa semafor,raskrsnice
Ја баш не бих био сигуран. Белам је и предвиђен са укрштањима у нивоу... :kafa:
 
Jep...Evo bio je predsednik opstine Zvezdara na studiju B,sad ce ulica da bude svetska,urbana,saobracaj brze da ide i to.Nije ni pomenuo tramvaje i metro.Ajd da vidim ;)
 
Wile E. Coyote":10fryero je napisao(la):
2012":10fryero je napisao(la):
metarski kolsek tramvaja potapa šanse za prerastanje Lrt, baš kao i zavisnost trasa semafor,raskrsnice
Ја баш не бих био сигуран. Белам је и предвиђен са укрштањима у нивоу... :kafa:
Где с' вид'о метро без укрштања у нивоу... ставиш семафор и ето независне трасе :kafa:
 
Šta vredi semafor ako ga ostali učesnici u saobraćaju ne poštuju?
A šta ako dođe do saobraćajne nesreće na toj raskrsnici?
Šta ako dođe do vremeske nepogode - npr velikog pljuska koji parališe saobraćaj, kao što se malo malo dešava a naša kanalizacija nije projektovana da primi vodu?
Šta ako udari mećava? Padne velika grana na šine?
A šta ako dođe do uličnih demostracija ili namernog blokriranja raskrsnice?


Izgleda da ima nekoliko shvatanja "nezavisnosti šinskog sistema"....
 
Ma znam, samo sam iznerviran tvrdoglavim guranjem nakaradnih rešenja.
Malo da dam si oduška....na temi gde se svi, bar uglavnom, slažemo...
 
OK, inače zbog svih tih gore razloga koje si ti pobrojao se ja žestoko zalažem da i na Novom Beogradu metro (u budućnosti) bude podzeman.
 
Wile E. Coyote":1dmftms3 je napisao(la):
Шмекси, не бркај кондиционал и футур...
Jel to ono, "kad te budem stig'o, heb'o sam ti kevu" :)
 
Šepuriće se "Španci"
N. V. BRKOVIĆ , 10.01.2010 21:01:28 Ocena: 5.00 (Glasova: 4) Komentara: 0

Španski tramvaj

ŽITELJI srpske prestonice u Evropu će ući španskim tramvajima. Već godinama su na ulicama Bilbaa, Malage, Saragose, Edinburga i Antalije, a dogodine će voziti i Beogradom. Posle 12 godina, koliko je prošlo od kada je u Beograd stigla poslednja "pošiljka" od 20 tramvaja iz Češke, pravo iz španske firme "Kaf" u vozni park Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" "ušetaće" 30 novih tramvaja.
Direktor GSP "Beograd" Radoslav Nikolić kaže da će u prvoj turi, najverovatnije biti zamenjeno 10 do 12 starih tramvaja, a prvi iz predviđenog kontingenta proći će tromesečnu probnu vožnju. Za to vreme, biće detaljno sagledane sve njegove osobine.
- Kada bi danas stigli novi tramvaji, mogli bi da voze samo na Novom Beogradu i obnovljenim šinama kod Kalemegdana i u Požeškoj ulici - kaže Nikolić. - Očekujemo da će do dolaska prvog tramvaja biti obnovljena i pruga u Bulevaru kralja Aleksandra, a potom od većih radova preostaje rekonstrukcija šina u pravcu ka Banjici i Rakovici.
Novi tramvaji biće niskopodni, petodelne zglobne konstrukcije, modernog dizajna, po najvišim svetskim standardima, dužine 33,1 metar i širine 2,3 metra. Maksimalna brzina koju mogu da razviju iznosi 60 kilometara na čas. Jedno vozilo ima 72 mesta za sedenje plus šest sedišta na rasklapanje, a maksimalan broj putnika je 242.
Imaće šest ulazno-izlaznih vrata, koja će sva morati da budu zatvorena da bi vozilo krenulo, a sa ozvučenjem, video nadzorom i rashladnim sistemom biće komforniji i bezbedniji od sadašnjih. Radi sigurnosti Beograđana, iako mogu da razviju 70 kilometara na čas, kretaće se kao i stari do 20 kilometara na čas.
Osim što će u novim tramvajima putnicima biti udobnije, i vozači će njima lakše upravljati. To će im omogućiti kompjuterizovana upravljačka tabla na kojij će se nalaziti dugmići i veliki LCD ekran. Na njemu će biti prikazani svi trenutni parametri vozila - napajanje mreže, kočenje, ubrzanje... Tako da će vozači moći pravovremeno da reaguju. Španci će ispoštovati i "posebne zahteve" koji se odnose na napajanje strujom i širinu šina. Dok tramvaje u svetu pokreće 750 volti, naši se napajaju sa 600 volti. Raspon šina u inostranstvu je 1.435 milimetara, dok su naše uže - 1.000 milimetara. S obzirom da bi primena ovog novog svetskog standarda skupo koštala - jer iziskuje proširenje ulica i premeštanje stubova za napajanje strujom, a isključilo bi iz upotrebe svih 212 postojećih šinskih vozila, proizvođač će nove tramvaje prilagoditi našim uslovima.
Za razliku od starih, koji sada prevoze Beograđane, novi tramvaji će biti tiši 50 odsto. Larma koju pravi kretanje sadašnjih vozila je 120 decibela, dok će španski praviti buku jačine 60 decibela.

VREDNOST
UGOVOR koji su potpisali predstavnici Gradske uprave, Agencije za investicije i španske kompanije "KAF" u novembru prošle godine, vredan je više od 80 miliona evra. Projekat će biti finansiran iz budžeta i kredita Evropske investicione banke. Rok za isporuku tramvaja je tri godine, a prvi "vagoni" biće isporučeni početkom 2011. godine, dok će ostali stizati sukcesivno.

http://www.novosti.rs/code/navigate...e se "Španci"&kword_add=tramvaji, gsp beograd
 
Već godinama su na ulicama Bilbaa, Malage, Saragose, Edinburga i Antalije
:rolleyes: I ovaj novinar se uhvatio Edinburga k'o pijan plota. Ni Edinburg ni Saragosa nemaju jos tramvaje. Edinburg gradi mrezu, a Saragosa nije jos ni pocela.
 
Надам се да неће сметати ако ово видео из јутјуба окачим овде. РАСМЦ као прави љубитељ београдских катица :D Овај спот је изашао негде у октобру 1989 године

[video]http://www.youtube.com/watch?v=WFPH_Hf4wqo[/video]
 
Vrh