Šta je novo?

Tramvaji

2012":3fjypvft je napisao(la):
vidim da nisu menjali vrata i da nema niskopodnog modula u sredini?koliko vidim samo su ga isto ofarbali čak ni stakla nisu zatamnjena,a kamo li ulaz za invalide....
Vrata bih i ja sredio, ali niskopodni modul nikako! Prvo mnogo su problema imali sa time u Litvaniji, a i ružan je užasno... Ima slika ovde. Ja sam za prikolicu, niskopodnu, te tako da se uklopi u kompoziciju.


Михаило":3fjypvft je napisao(la):
Ambassador":3fjypvft je napisao(la):
Koje rekonstrukcije?
...а овај трамвај је последица или недостатка фарбе приликом префарбавања из рекламе у стандардну шему, или су у ГСПу решили да се играју са бојама мало приликом редовног одржавања... :/
Nije! Ovaj je na remontu dobio takvu boju, uživo izgleda mnogo bolje :) Komentari putnika su pozitivni :D Čuje se je l' ovo neko novo vozilo? vidi ide neki nov tramvaj! čini mi se da ima i klimu ..... :lol::lol::lol:
 
amm8990":ju4ikyhb je napisao(la):
Vrata bih i ja sredio, ali niskopodni modul nikako! Prvo mnogo su problema imali sa time u Litvaniji, a i ružan je užasno... Ima slika ovde. Ja sam za prikolicu, niskopodnu, te tako da se uklopi u kompoziciju.
slažem se. srednji niskopodni modul je užasno loše rešenje. vozio sam se u Amsterdamu sa takvim tramvajom, i katastrofa. stepenice na prelazu iz modula modul prave takvu gužvu, da je to neverovatno. bolje je napraviti niskopodnu prikolicu, pa nakačiti na tramvaj, mnogo je lakše i jeftinije rešenje
 
Ovako ovaj 268 je bio dugo na remontu u gosi pa su se smilovali poslali ga nazad inace je 1983 godiste.Meni se kolor sema svidja bolja je daleko od sadasnje.Mislim da je kod sofera ugradjena klima inace sto se niskopodnog djela tice moze lijpo da se uklopi kao u gradu Geri www.railfaneurope.net Njemacka tramvaji gera
 
Zašto ga zovemo Kt ili Katica?,prošlog leta bili su mi drugari iz Češke,i kada su ih videli,rekli su jaoj pa i vi imate Tatre!
800px-Tram_KT8D5N_Brno.jpg

Ako bi nam rekonstruisali tramvaje ovako kao u Pragu,nemam ništa protiv....
dsc02938.jpg

DSC02936.jpg
 
Ма тај нископодни модул у средини се никако не уклапа! Боље је, као што су и други рекли, додати нископодну приколицу (Чеси би вероватно били презадовољни на направе педесетак приколица по наруџбини). Мада би болиди вероватно рекли да је то онда ЛРТ. :rolleyes:
 
praguc":1c4yom0o je napisao(la):
Pa jer je njihova oznaka bila KT4YU koliko se sećam ;) Pa od toga KaTice;)
Pa da od KT4 je Katica, inače ovi gore su odlični tramvaji, samo što su to KT8D5, a naši su manji. Inače puno ime ovi naših je
ČKD-Tatra KT4. Zanimljivo da ni jedan primerak ovog modela ne vozi u matičnoj zemlji gde je i proizveden.
Inača postoje više verzija:

ČKD-KT4SU (EX SSSR)
ČKD-KT4YU, KT4YUT, KT4YUB
ČKD-KT4D,KT4DT Nemačka (dosta gradova ih ima)
ČKD-KT4K Severna Koreja.

KT4YUB su upravo trebali biti beogradske, a sa T oznakom su tristorsko regulatorske nove katice.

Kasnije su bar naše modifikovane, pa sada imamo više vrsta iako spolja izgledaju isto. Tj. imamo Remontovane, Čoperaše i obične, čini mi se :)

BTW. Tatra je bila najveća fabrika tramvaja na svetu, a upravo zadnju seriju KT4 je kupio Beograd
osljednju ikad napravljenu seriju tramvaja KT4 naručio je Beograd 1996. godine. Zbog problema s plaćanjem (za one koji su zaboravili, intervenisala je i drugarica Borka), počeli su stizati godinu dana kasnije. Zanimljivo je i da, za razliku od starijih katica, nove nisu pravljene u Smichovu, već u novoj fabrici ČKD Tatra, u Zličinu.
Novi tramvaji ČKD KT4M-YUB spolja se, osim po okruglim farovima, četvrtastim žmigavcima i pozicionim/kočnim svjetlima koja su sa strane, od postojećih katica ponajprije razlikuju po trima kutijama sa otpornicima na zadnjem dijelu. Po elektrici se značajno razlikuju od svih dotadašnjih beogradskih tramvaja. Već iz dnevnih novina se znalo da će novi tramvaji imati elektronsku regulaciju vuče, koja će štedjeti struju. Nemaju motorgenerator za dobijenje niskog napona, već buck konvertor. Ventilatori su znatno tiši, a čoperi karakteristično zuje. Kontrolna tabla je u to vrijeme izgledala kao svemirski brod, zahvaljujući displeju nečega što bismo mogli nazvati board computerom, koji je prikazivao napon mreže, struju motornih grupa i niski napon. Na displeju su se povremeno ispisivala i upozorenja poput "Proveri osigurač...", ali su ih vozači najčešće ignorisali. Tu je bio i tahograf, ali, po beogradskom običaju, nije dugo radio. Da ne ulazim previše u detalje, rekao bih da je realizacija prikaza veličina na displeju, preko tzv. bar indikatora - stubića čija visina odgovara trenutnoj vrijednosti mjerene veličine, bila metrološki jedino ispravna; na "data loggerima" koje su kasnije, potpuno bespotrebno počeli da ugrađuju i u ove tramvaje (oni već imaju svoju naprednu dijagnostiku!), izmjerene vrijednosti se prikazuju numerički, u vidu cifara koje neprekidno "igraju".
Bilo mi je teško da pronađem pouzdane podatke o tipu regulacije u ovim tramvajima. U samom GSP-u sam čuo oprečne i nejasne tvrdnje. tek nedavno sam u jednom trash časopisu pronašao rad:
Usput, da samo vidite kako unutra izgledaju KT4D, ipak su oni za Nemačku bili najbolji ;)
 
Pa valjda je ključna razlika ovih u Pragu i Beogradu metarskih kolosek,tako da su ovi naši uži od Paških,mislim normalno :rolleyes:
 
Pa ovo je samo modernizovana stara crveno-bela sema, samo da je modernizovana po tome da je linija prozora sad crna da bi to sve izgledalo malo lepse.
 
Pa ok izgleda samo da su zatamnili stakla,ugradili klimu,displeye,kamere,gps, :D,uostalom još dugo će voziti ti stari tramvaji valja se održavati.....
 
Ma na 268 je puno bolja kolor sema nego ona crveno-plava. Nek' ostale tramvaje ofarbaju isto.
 
Ma odvratno sa ove strane, koji im je k da nisu vrata ofarbabali u crno nego u sivo? Koji mentol upravlja tome? :bash: :bash: :bash: :bash:
 
Ja sam je video pre neki dan i prijatno se iznenadio,naj bolji remont do sada.
 
Citao sam na drugom forumu (railserbia) da nisu stavili display napred "da se NEBI uklapao u onih 30 remontovanih sa tim displejem"... zasto to?
 
Bilo bi mnogo lepše da su i vrata crna, a displej mnogo znači, treba da ga ugrade!
 
Pa ima platno na kome piše terminus :kafa: Pošto je bilo ispravno nisu hteli da menjaju :grand:

BTW. Remont nije izvšen u Goši već u Želvozu... a za ovo sivo valjda su videli od gore pomunutih KT8D5N, samo što je kod njih to bolje uklopljeno...
 
Znaci iskopirali su cesku semu? Sta im to znaci??? Zar nije GSP GSP, da ima svoje boje? :notok:
 
Pa sad da li su iskopirali, ranije smo imali isto češku šemu, šta bi trebalo reći i da smo pre imali kopiju?!? :) Katice su bile iste boje kao i češki ČKD tj. oni koji vize u Pragu, Brnu, pa čak isti onima što voze i u Severnoj Koreji. Kada je uradjen remont čeških ČKD tramvaja dobijali su ovakvu kolor šemu, tj. malo izmenjenu da bi delovali modernije ;) Takoreći Želvoz je ostao dostojan da i naše remontovane imaju takvu kolor šemu. :D

Verovatno na sugestiju Želvoza ovo je napravljeno, jer GSP je kao usvoji svoju bordo-plavu varijantu farbanja.
 
Pa iskreno i bolje da su iskopirali šemu;) Bitno je da lepo izgleda a ne sad, da li je ista kao i Praška itd.. Meni se sviđa, i iskreno se nadam da će sve polako da farbaju u te boje, mnogo sam bio tužan kad su počeli belo crvene da uništavaju sa ovim teget, međutim ajd ovo je neka treća opcija;)

Doduše ja se još uvek nadam tamno zelenim autobusima i toj šemi;)
 
Meni bi se vise svidjalo da su uradili samo crnu liniju preko prozora, ali ostatak tramvaja ofarbali u neku lepu, kraljevsku crvenu boju i izbacili ono teget.
 
Vrh