Nije baš tako, u teoriji bi trebalo da su svi aktivni, ali neki uvek čekaju tipa zamenu osovina ili već neki sličan manji kvar.
S obzirom da ih slikam često, a i "živim" pored baštice imam uvid u neke brojeve koji se aktivno vrte, a to su:
1) 1530
2) 1529
3) 1528
4) 1527
5) 1526
6) 1525
7) 1523
8) 1522
9) 1520
10) 1517
11) 1516
12) 1514
13) 1513
14) 1510
15) 1509
16) 1507
17) 1506
18) 1505
To je ono što viđam često, ima tu još barem 4-5 GB-ova koji su aktivni, ali eto nije se još zadesio susret sa kamerom.
Treba znati da nemaju svi vozači za CAF-a, a čak i mnogi beže od njega + faktor Reda Vožnje/Turnusa koji ne iziskuje dosta CAF-ova na ulicama.
Nabavkom novih tramvaja verovatno ćemo ih gledati dosta više na ulicama, šteta što se u ovoj nabavci ne radi o seriji barem 40-50, jer bi time odmenili sve solo katice koje nisu iz 90tih ili modernizovane u Goši.
Ovako je nabavka totalni promašaj što se tiče broja jedinica, jedino ako nemaju u planu da sledeće godine raspišu tender za još jedan kontigent.
Postoji još jedan problem sa CAF-ovima, u svim normalnim zemljama novi tramvaji se ubacuju striktno na samo nekoliko linija radi homogenizacije vozila.
Kod nas su trebali da ubace CAF-ove samo na 7, 9 & 12 i da tu očekujemo uvek takva vozila, na 2, 5, 10, 14 Katice, a na 3, 11, 13 Švajcarce, sve je mnogo bolje kada postoji tačan raspored vozila, ovako je dosta bezveze, fenomen mešane salate.
Neumesno je porediti CAF-ove sa 711, GSP CAF-ove uopšte nije rasparčao po depoima da zarastu pod šibljem.
Uopšteno je GSP kao sistem institucija za Srbija Voz što se tiče održavanja vozila iako ima milion problema. (Mnogima se neče svideti ovo što sam napisao, ali jeste tako)
GSP se ne ophodi ovako prema vozilima iz 2017 plaćenih 3,5 miliona evra po komadu.
Čak i taj propali Zemun uspe da izbaci sva vozila na ulicu, dok rak rana Srbija Voza depo Lapovo nije kadar ni za to, jesu vozovi komplikovaniji od autobusa, ali opet nema opravdanja.
I meni je Končar zanimljiv proizvod, za 2 decenije u Zagrebu su se odlično pokazali.