Šta je novo?

Tramvaji

A do kada traje tender i kada će se znati dobitnik?
 
До 8.12. се подносе понуде.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Nem
Broj je smešan. Od tolikih silnih najava samo 20 komada na kraju. Treba ih mnogo više. Ajde ako ne 50 odmah, a realno treba i toliko, ono barem 30 da traže tenderom. Čeka se to dugo. Dok stugnu ovi, još dodatno će da propadne ova naša silna starudija, a ko zna kad se možemo nadati sledećem tenderu.
 
Koliko je CAF-ova u saobraćaju? Imam utisak ne više od 10. Jel su svi živi ili je neki otpisan?
 
Nije baš tako, u teoriji bi trebalo da su svi aktivni, ali neki uvek čekaju tipa zamenu osovina ili već neki sličan manji kvar.

S obzirom da ih slikam često, a i "živim" pored baštice imam uvid u neke brojeve koji se aktivno vrte, a to su:
1) 1530
2) 1529
3) 1528
4) 1527
5) 1526
6) 1525
7) 1523
8) 1522
9) 1520
10) 1517
11) 1516
12) 1514
13) 1513
14) 1510
15) 1509
16) 1507
17) 1506
18) 1505

To je ono što viđam često, ima tu još barem 4-5 GB-ova koji su aktivni, ali eto nije se još zadesio susret sa kamerom.
Treba znati da nemaju svi vozači za CAF-a, a čak i mnogi beže od njega + faktor Reda Vožnje/Turnusa koji ne iziskuje dosta CAF-ova na ulicama.

Nabavkom novih tramvaja verovatno ćemo ih gledati dosta više na ulicama, šteta što se u ovoj nabavci ne radi o seriji barem 40-50, jer bi time odmenili sve solo katice koje nisu iz 90tih ili modernizovane u Goši.
Ovako je nabavka totalni promašaj što se tiče broja jedinica, jedino ako nemaju u planu da sledeće godine raspišu tender za još jedan kontigent.

Postoji još jedan problem sa CAF-ovima, u svim normalnim zemljama novi tramvaji se ubacuju striktno na samo nekoliko linija radi homogenizacije vozila.
Kod nas su trebali da ubace CAF-ove samo na 7, 9 & 12 i da tu očekujemo uvek takva vozila, na 2, 5, 10, 14 Katice, a na 3, 11, 13 Švajcarce, sve je mnogo bolje kada postoji tačan raspored vozila, ovako je dosta bezveze, fenomen mešane salate.

Neumesno je porediti CAF-ove sa 711, GSP CAF-ove uopšte nije rasparčao po depoima da zarastu pod šibljem.
Uopšteno je GSP kao sistem institucija za Srbija Voz što se tiče održavanja vozila iako ima milion problema. (Mnogima se neče svideti ovo što sam napisao, ali jeste tako)
GSP se ne ophodi ovako prema vozilima iz 2017 plaćenih 3,5 miliona evra po komadu.
FB_IMG_1700408260494.jpg

Čak i taj propali Zemun uspe da izbaci sva vozila na ulicu, dok rak rana Srbija Voza depo Lapovo nije kadar ni za to, jesu vozovi komplikovaniji od autobusa, ali opet nema opravdanja.

I meni je Končar zanimljiv proizvod, za 2 decenije u Zagrebu su se odlično pokazali.
 
Drago mi je da ipak postoji mogućnost da neće biti taj turski sklepani tram. CAF ubedljivo ima najlepše tramvaje, i evo deset godina kasnije kad ih vidim na ulici meni bude drago. nemam ništa protiv Štadlera, ali ova prednja maska im deluje nekako, u nedostatku boljeg izraza, debilno. Čitao sam neki intervju sa njihovim šefom prodaje Željkom Davidovićem gde je rekao da njihovi tramvaji imaju neku tehnologiju da se nose dobro sa šinama koje se ne održavaju baš najsjajnije, kao npr u istočnoj Evropi. Evo deo njegovog intervjua:

"
Kakvi tramvaji su najbolji za Beograd?

Voleli bismo da Stadler tramvaji budu zaštitni znak Beograda, i da to budu tramvaji koje odlikuje izuzetan kvalitet – oni koji ne truckaju kad se šine iskrive i koji ne stvaraju vibracije na okolnim zgradama. Svi gradovi sveta suočeni su sa istim izazovima kad je reč o tramvajskim prugama, a to je da usled vremenskih okolnosti – jakih mrazeva i minusa zimi, i jakih vrućina i sunca leti – dolazi do izvesnih devijacija pruga. Onda one moraju da se se servisiraju na svake dve, tri godine. To sebi mogu da priušte bogati gradovi zapadne Evrope, poput Helsinkija, Ciriha i Stokholma. Gradovi istočne Evrope, zbog manjka sredstava, takvo servisiranje infrastrukture rade nakon malo dužih vremenskih intervala, na primer, na sedam do osam godina. Kao posledicu toga, imamo pojačane devijacije pruga, koje opet uzrokuju dodatne vibracije i truckanja prilikom vožnje. Pritom, oštećenja šina, kao i tramvajskih točkova, u takvim uslovima znatno su povećana, što doprinosi i povećanju troškova i za grad i za operatera. Da bi se takav efekat izbegao ili maksimalno umanjio, Stadler je razvio specijalno postolje tramvaja, koje se u donjem voznom delu prilogađava neravninama pruga, a u gornjem delu stabilizuje tramvaj. Tako, s jedne strane, ne dolazi do dodatnih oštećenja pruga i točkova tramvaja, a s druge strane, putnici ne osećaju truckanje i vibracije. Jedno zaista odlično rešenje. Iako smo takvo postolje razvili uglavnom zbog prepoznate potrebe tržišta istočne Evrope, interesantno je da je grad Milano odmah kupio takve tramvaje, a zatim i Sarajevo. Beograd ima jednu od najzahtevnijih topografija za tramvajski saobraćaj u Evropi i siguran sam da bi ovakvo tehničko rešenje bio pun pogodak za njega.
"
Izvor:

Na kraju priče, najiskrenije, moram da kažem da je najpametnije stvarno uzeti Simens, jer se deo uloženih para vraća nazad, a možda bi morali i da prošire kapacitete ako su sad već puni radeći za inostranstvo, pa bude još ljudi zapošljeno, bar privremeno. Ekonomski, najpametnije.
Hrvatski tram, ono, hard pass, sorry not sorry. Kome su oni uopšte uspeli da ga prodaju? Beše samo neka baltička zemlja? To mi je na nivou turskih tramvaja u Rumuniji, niko ih neće, verovatno ima razlog zašto.

Edit: Možda da prikupimo fotke svih kandidata pa da glasamo :D
 
Nabavkom novih tramvaja verovatno ćemo ih gledati dosta više na ulicama, šteta što se u ovoj nabavci ne radi o seriji barem 40-50, jer bi time odmenili sve solo katice koje nisu iz 90tih ili modernizovane u Goši.
Zar nisu sve Katice koje trenutno voze u Beogradu zglobne? Ima samo jedna stara solo Tatra T4, ali ona se ne koristi možda već čak i decenijama. Ne znam što je uopšte i drže da samo skuplja prašinu u depou?
Beograd_Tatra_T4D_1004.jpg
 
Simens, pošto se već proizvodi u Srbiji 100 kilometara od Beograda. Ali trebalo ih je odmah uzeti barem četrdesetak, ko zna koliko će im cena skočiti za neku godinu.
 
Vrh