Šta je novo?

Tramvaji

Mogu da pišem samo iz ugla Stadlera, jer mi je najbliži, znači ovo su oni videli u GSP verziji:

1) Broj sedišta 79 + 1 ; ispunjava uslove tendera
2) Broj modula 3
3) Dužina vozila 30,6 metata ; ispunjava uslove tendera
4) Širina vozila 2, 400 metara ; ispunjava uslove tendera
5) Broj ukupnog kapaciteta 180 mesta ; ispunjava uslove tendera.
6) Širina vratiju 1300 mmdvokrilna, 800 mm jednokrilna ; ispunjava uslove
7) Masa po točku 9,5 t ; ispunjava uslove tendera
8) Što se tiče snage, sve 4 osovine su pogonske, 4x150 kw, izrazito jak.
9) Visina 3,515 metara, e ovde nastaje problem, traži se visina od 3, 600 metara knap su.
10) Prečnik je oko 600mm.

Od dodatnih karakteristika naveo bih i ovu da se "specijalno postolje tramvaja, koje se u donjem voznom delu prilogađava neravninama pruga, a u gornjem delu stabilizuje tramvaj. Tako, s jedne strane, ne dolazi do dodatnih oštećenja pruga i točkova tramvaja, a s druge strane, putnici ne osećaju truckanje i vibracije."

Raspored sedišta koji će izgleda morati da se promeni, skoro zasigurno, u odnosu na onu što su nudili u brošurama tokom Železničkog kongresa ove godine.
Pogledajte prilog 180963

Suma sumarum tender nije napisan za Turčina skoro pa sigurno, očekujem prijavu Stadlera kao za sada jedino izvesnog, potencijalno odustajanje bi bilo zbog nemogućnosti prilagaođavanja rasporeda sedenje u putničkom salonu, mada ne verujem da će se tako lako predati.
Toliko od mene.:sesir:
Ja verujem da je konfiguracija sedišta najmanji problem za izmenu - a definitivno ga treba izmeniti. Konfiguracija mora biti mešovita, 2+1 i u okolini vrata prostor za osobe sa invaliditetom, odnosno sedišta koja su na zidu u mogu se spuštati po potrebi. Tu je glavna mana Cafova, konfiguracija 2+2 je previše za tako uzak prostor, tako da se ovde mora i na to gledati. Doduše mrzi me sad opet sa gledam tehničke uslove tendera, šta stoji za konfiguraciju.
 
Grad traži 500mm razmaka između sedišta u tenderu, nisu ovi iz Stadlera bili precizirali tada koliki je razmak na ovom njihovom predlogu, ali u pravu si, najjidealniji bi bio raspored 2+1, sa brojem sedišta između 50-60, za Beograd i više nego solidno.

Sarajevska verzija kod Stadlera je baš uska sa 2+2 konfiguracijom.
Screenshot_20231118_152008_Facebook.jpg

Screenshot_20231118_152018_Facebook.jpg


Zašto vrata imaju samo jedno krilo?

Standard u tramvajskoj industriji su prva i zadnja jednokrila vrata, po meni je to OK.
Za 30 metara dug tramvaj postoje 4 dvokrilna & 2 jednokrilna ulaza, mislim da je to sve u granicama normale za takav kapacitet.

Jel mu onda po tenderu novi tramvaji dođu slične dužine kao CAF? Jel on beše 33m?

32,66 metara je dugačak CAF.


Što se tiče Avenia, nisam upoznat, ali ako i oni mogu da ponude nešto što da ne.
Mada su prilikom početka proizvodnje u MIND-u pričali kako im Srpsko tržište nije presudno za poslovanje tkd ne znam.
Imamo tu i Škodu od ostalih proizvođača koju sam zaboravio da spomenem.
 
Meni deluje da može 2+2 sa sve razmakom od pola metra, koliko je precizirano u dokumentaciji, gledajući gore postavljene slike.
 
неће. тренутно није планирано да се шири тако трамвај

Voleo bih da neko izanalizira tender, da vidimo da li je stvarno namešten za Bozankayu

није. захтеви су поприлично уопштени

Ipak, navijam za CAF, dobri tramvaji i prednost unifikacije u voznom parku.

и ја сам за КАФ, али може и:

Siemens Avenio kako stoji?

јер се прави у Србији, па би достава била бржа, као и набавка резервних делова
 
неће. тренутно није планирано да се шири тако трамвај
Možda nije sad, ali ukoliko opremimo veći deo voznog parka tom sposobnošću onda možemo početi da ugrađujemo tramvajsku infrastrukturu tog tipa. Lakša izgradnje okretnica, fleksibilnije organizacija saobaćaja u slučaju smetnji itd
 
то јесте, наравно. само што у градској управи нико не размишља у том правцу
 
Мислим да је у плану ширења трамвајске мреже да неки правци имају трамваје са две управљачнице како би се избегла изградња окретница.
 
Ја кад сам рекао да мора да постоји тендер и да га сачекамо нападоше ме ови квазистручњаци што уживају квазиинформацијама са квазифорума како је све већ договорено и да тендера неће бити. Договорено јесте и ту сте у праву, јер је рок за подношење понуда јако кратак.

ЈКП не може самостално да купује. Све мора преко тендера.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Ја кад сам рекао да мора да постоји тендер и да га сачекамо нападоше ме ови квазистручњаци што уживају квазиинформацијама са квазифорума како је све већ договорено и да тендера неће бити. Договорено јесте и ту сте у праву, јер је рок за подношење понуда јако кратак.

ЈКП не може самостално да купује. Све мора преко тендера.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
Dok ne objave ja ne verujem da neće kupiti neko tursko smece
 
Turci du isporučili rumunima u grad Jasi tram 31 m dužine nadam se da ce nova vlast odlučivati o tramvaju


Po izvorima koji se mogu naći, tramvaj ima 30 fiksiranih stolica, na našem tenderu se traži 40 fiksiranih stolica.

Ove stolice koje su u Iaşi se valjda vode kao jedno sedeće mesto.
Screenshot_20231118_173303_YouTube.jpg


Po navodima medija iz Rumunije, tramvaji imaju ozbiljne probleme u eksploataciji toliko da je Bozankaya morao da izda saopštenje kako tramvaji ispunjavaju EU norme itd...
 
Осим Јашија и Темишвара не знам да ли их још неко вози у Румунији. Искрено волео бих код нас да видим Imperio али од тога нема ништа јер Румуни то раде за домаће тржиште.

Биће Бозанкаја 99% само да измене неколико ствари.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: nm_
Neko pomenu da će Končar možda da se javi na tender, kako stoji njihov tram sa ovim uslovima?

Mada ako Šapić ostane na vlasti, Končar neće voziti Beogradom, znamo koliki je lik kompleksaš.
 
Zašto da ne, meni Končar izgleda brutalno, kako spolja, tako i iznutra, ali nisam siguran da ispunjavaju uslove. Koliko vidim oni su previše kratki, oni bi mogli da rade posao na liniji kao što je 2, 5 i 6
 
Vrh