Šta je novo?

Tramvaji

Čovek neće biti gradonačelnik za tamo jedno 2 meseca, tako da obećanja nisu revelantna.🙂

Treba uzeti više od 25 tramvaja, jer zbog kapaciteta potrebno je izbaciti sve "solo" Katice, situacija u njima je neizdrživa gde više ne mogu da uđem unutra. Lakše dišem u kuplovanim "čopercima", Švajcarcima sa prikolicom i Špancima.
 
Треба прво све Катице упарити, да не иду више соло.
 
У чему је тачно проблем? Захтевају се неке компликоване преправке или?
 
Znate li vi koliko uparene Katice umeju da zablokiraju ulice oko sebe, kako unakrsno tako i podužno, iza sebe...

Ne računajući BKA, Nemanjinu, Savsku i Novi Beograd kad god sam u prevozu a vidim njih ispred svog vozila odmah krenem da kalkulišem koliko će nam minuta putovanja one dodatno oduzeti.

U redu je da neke Katice i na nekim linijama budu uparene. Ne sve.
 
Nekad su mogle dok su bile održavane savak sa svakom sad vuče je ko mrtav teret samo u slučaju havarije ili guranje
Jedino u beogradksoj ka slaviji stajaliste nije dovoljno dugačko ostalo je sve ok
 
Ma znate li vi koliko gradski prevoz ume da zablokira ulice u gradu, kako unakrsno tako i podužno... :D
 
Ti se sprdaj ali ko mora svaki dan da ukršta svoje rute sa tim gusenicama, zna koliko umeju da ometaju saobraćaj oko sebe. A i sa aspekta pešaka i putnika na nekim stajalištima bude veselo kada su zbudžena i nepregledna a iz 8 vrata istovremeno treba da izađe brdo putnika, i isto toliko da uđe, uz to da često oba vozila ni ne stanu (ne uguraju se) u prostor stajališta, pa bude opšti metež i haos.

Tramvaji su za Novi Beograd. Pogotovu oni duži. Ovde se od vajkada sve radi naopako.
 
У чему је тачно проблем? Захтевају се неке компликоване преправке или?

Nemaju snage, Katica je slabija od Düwag-a, a i ovaj ima 3 postolja, ne može se ni prikolica nakačiti na Katicu. Čoperci su već neka druga priča. Još obične Kate imaju linearno ubrzanje, mogu misliti i kada bi povukla onu prikolicu koliko bi se vukla *di*.

U 9, 10 & 14 tokom radnog dana više ne mogu da uđem, a oseti se kada naiđe Švajcarac ili Španac, malo lakše dišem ako ne ništa.
Juče ubačen BLT-ov sa prikolicom na 9 sa Savskog Trga ka Banjici, do Trga Oslobođenja smo bili puni. Mogu misliti kako bi bilo sa solo Katicom.🙃
 
Ne znam sve detalje, al možete i sami videti da se ne uparuju tek tako, i da obično rade oduvek formirane kompozicije. Nisu sve zasigurno kompatibilne sa svakom. Čoperci tek. Kao što pričah i pre, pošto su Katice nezavisni tramvaji svaki za sebe, postoji više stvari koje treba upariti kad idu u sinhron. Prikolice se mogu zakačiti za šta bilo, a pod uslovom da je tramvaj tehničkim spefikacijama predviđen da ih vuče. Katice zasigurno nisu. Verovatno bi dolazilo do pregrevanja uz mučenje na polasku, i uopšte na usponima. Pominjano je i pre da im je vučna snaga negde oko 215ks, a Düwag raspolaže sa preko 400. Verovatno i Schindler. Plus što reče i @Jelancha, bitan je i broj postolja i njihov tip. Za CAF je, na primer, bilo priče da postolja nisu adekvatna našim uslovima eksploatacije, a pride ih ima samo tri na 32 metra dužine. Uz to je samo jedno pogonsko, ako se ne varam.
 
Проблем је што све линије које возе на НБГ иду преко Саве. Проблем је и што мрежа у центру нема алрернативу кругу двојке који гуши са скретањима и укрштањима главних праваца. Зато нам треба пруга од Таша до Теразија и од Славије до Теразија.
Ево за почетак нека на 13 буду све упарене Катице.
 
Ne znam sve detalje, al možete i sami videti da se ne uparuju tek tako, i da obično rade oduvek formirane kompozicije. Nisu sve zasigurno kompatibilne sa svakom. Čoperci tek. Kao što pričah i pre, pošto su Katice nezavisni tramvaji svaki za sebe, postoji više stvari koje treba upariti kad idu u sinhron. Prikolice se mogu zakačiti za šta bilo, a pod uslovom da je tramvaj tehničkim spefikacijama predviđen da ih vuče. Katice zasigurno nisu. Verovatno bi dolazilo do pregrevanja uz mučenje na polasku, i uopšte na usponima. Pominjano je i pre da im je vučna snaga negde oko 215ks, a Düwag raspolaže sa preko 400. Verovatno i Schindler. Plus što reče i @Jelancha, bitan je i broj postolja i njihov tip. Za CAF je, na primer, bilo priče da postolja nisu adekvatna našim uslovima eksploatacije, a pride ih ima samo tri na 32 metra dužine. Uz to je samo jedno pogonsko, ako se ne varam.
CF je tramvaj modernog izgleda i losih performansi.
Tome se raduju deca i odrasli Begradjani jer se loze na moderan izgled i vecinom imaju pamet kao deca.
 
Имамо лоша чворишта и мрежу која се ослања у потпуности на круг двојке пун лоших скретница. Зато КАФ долази до изражаја на 13.
 
Ti se sprdaj ali ko mora svaki dan da ukršta svoje rute sa tim gusenicama, zna koliko umeju da ometaju saobraćaj oko sebe. A i sa aspekta pešaka i putnika na nekim stajalištima bude veselo kada su zbudžena i nepregledna a iz 8 vrata istovremeno treba da izađe brdo putnika, i isto toliko da uđe, uz to da često oba vozila ni ne stanu (ne uguraju se) u prostor stajališta, pa bude opšti metež i haos.
Pogrešno si razumeo. Akcenat mi je bio na tome da nam je gradski prevoz u katastrofalnom stanju, ne vezano za to koji je podsistem u pitanju.

Tramvaji su za Novi Beograd. Pogotovu oni duži. Ovde se od vajkada sve radi naopako.
Kako bi rešio problem linija 7, 9, 11 i 13? Odnosno, svim linijama koje pokrivaju novi i stari deo grada.
 
Проблем је што све линије које возе на НБГ иду преко Саве. Проблем је и што мрежа у центру нема алрернативу кругу двојке који гуши са скретањима и укрштањима главних праваца. Зато нам треба пруга од Таша до Теразија и од Славије до Теразија.
Ево за почетак нека на 13 буду све упарене Катице.

проблем је и што има много линија на овако малу дужину мреже. укупна дужина мреже је 47 км, а имамо 10 линија. Београд треба да има максимум 5 линија
 
Причало се већ да би сваки крак требао да има највише две линије, евентуално још НБГ-ББ да буде трећа на тим крацима због моста на Ади. Фале нови краци (Земун, Деспота Стефана, Дунавска), фале проширења од Таша и Славије ка Теразијама за ефикаснију мрежу.
 
Причало се већ да би сваки крак требао да има највише две линије

Ali šta ćemo, na primer, sa pravcem Banjica-Slavija?
Radnim danom od 6 do 18h svi tramvaji i nesrećna 33jka su puni, sedenje je misaona imenica dok u špicu teško da se može i ući.
Da bi se skresnula jedna linija (tu bi mogla da leti 14 dakle) moralo bi da se 9 & 10 pojačaju sa taktom i ubace tramvaji sa većim kapacitetom + da 33 pređe na zglob, koliko je realno da se to ispuni bez većih ulaganja pitanje je..

Obično kada se vraćam iz grada popodne kod Hrama presednem na 401/402 tkzv "seljobuse" (meni lično ne smeta, navikao sam na tu vrstu autobusa), jer mi je dosadilo da pešačim do stana 40 minuta, ulazak u 33/9/10/14 tada je nemoguć, a dešavalo se da ne mogu ni da izađem na mom stajalištu od ljudi.
Ovako kulturno imam mesto usred špica, izađem kod Atletksog i tu sam za 2 minuta "kući". E sad nije za svakog ta alternativa.

Da se vratim na temu, podržavam da se tramvajska mreža reformiše, ali konkretno za to moraju da se ispune određeni uslovi, novi tramvaji sa više mesta za stajanje i sedenje, češći takt i promena mnogih autobuskih solo linija u zglobne. Sveobuhvatno gledano ipak je to dugotrajan proces, a do tada sve više i više ljudi se sleva u Beograd.
Nekako mi se čini, sa moje strane, da više nije sigurno da li dirati nešto ili krenuti u "bolne" promene jednog odavno zakržljalog sistema kakav je tramvajski, haotična situacija.
 
Негде и могу три линије, ако веза кракова није загушена. За 14 је спорна Београдска са 4 линије, оптимално би било да се 10 продужи право од Славије преко Теразија ка Калемегдану.
Проблем је у снопу линија Савски трг-Немањина-Ресавска-Славија-Београдска-Ташмајдан-Вук. Ту се губе тактови на скретницама. Да су денивелисане лакше би било, овако мора то да се растерети. Ето са 10 и 6 продуженим право од Славије и Таша преко Теразија на Калемегдан, остале би на потезу Вук-27.3.-Калемегдан само 5 и 2, с тим да би 5 могла да се укине, и ту би могли да пребацимо још једну линију. 14 би могла одна да иде дуже, од Славије до Теразија па од Теразија ка Ташу и Вуку, истина, веће кружење у односу на Београдску, али и битније покривање центра са више линија. Онда би у Београдској остала само 2 и 3, мада би и 3 могла да иде од Славије ка Теразијама и Калемегдану, таман три линије на потезу Славија-Теразије, а да се 7 и 12 пребаце на Београдску и колосек у Ресавској да се укине или да буде само технички.
 
Gde da ukineš Resavsku, to je od bitnijih pruga.

Ne može Beograd da menja ovaj (ciriški, bečki...) sistem tramvaja sa mnogo linija, bez ogromne dogradnje mreže, od tipa milijardu i po evra, uključujući tunele. A to se ne planira, niti će (nażalost).

Mada i ovako može dobro da radi, pa donekle i radi.
 
Vrh