Šta je novo?

Tramvaji

НС је ипак дошао до густине популације где му је потребнији масовни превоз већег капацитета од аутобуса.
Odavno smo zreli za tramvaj,ali nam nude zglobne autobuse kao alternativu,kao što su u Beogradu reklamirali tramvaj kao alternativu metro sistemu,a sada kao alternativu nude širenje ulica.
 
Такве пројекте очекујте само у случају уласка у ЕУ. Трамваји су скупи, посебно за мале градове, то ћемо ми само на поклон да уводимо и никако друкчије. У Београду, купићемо понекад неку ситну количину, тек да не умре систем (као што је умро нпр. у Суботици) и то је то. Аутобус је наша мера.
 
Ja бих ту меру унапредио до БРТ. То смо ваљда у стању.

За НС може и жута трака
 
Ja бих ту меру унапредио до БРТ. То смо ваљда у стању.

За НС може и жута трака
Na većini glavnih pravaca u NS-u postoje žute trake,tramvaj mora da se uvede na koridorskim pravcima. Ne može čitav NS da se oslanja na autobuski sistem,trenutno je ta usluga na minimumu očekivanja...
 
Када пишемо "требало би" да се уради ово или оно, морамо знати шта томе претходи.
Да би се велика већна влажних снова остварила неоопходно је да буду испуњени следећу услови

1. Србија ствара и ојачава привредну банку (банке) које би инвестирале у инфраструктуру
2. Србија постаје власник цементаре, ископа шљунака
3. Челик за арматуру мора да буде у већински државном власништву, или своја производња композитних материјала
4. Своја производња возних средстава (лиценца највероватније) и самостална производња свега што се хаба, осим најсложенијих агрегата (електроника за управљање, дисплеји, мотори или колица) свео стало, проводници, стакла, пластичне и металне оплате, шипке материјали оплата, столице то све може и мора да се производи у Србији
5. Оснивање фабрике за израду префабрикованих елемената за вијадукте и другу инфраструктуру за одвајање јавног саобраћаја у другој равни, префабриковани прагови за железницу.
6. Своја грађевинска и финансијско-управљачка оператива
7. Дестимулација становинштва за одлазак ван земље

Е онда, можемо да причамо даље.
 
Ма, треба да има вишак пара да улаже у трамваје од по 2,5 милиона комад. Или да добије те паре на поклон од Немаца.

(Имамо ми, захваљујући природи државног уређења, неке вишкове државних пара, али тешко трамвај дође на ред кад већ постоји десет пута јефтиније превозно средство.)
 
Poslednja izmena:
Колико трамваја може да се купи за паре које ћемо бацити на ЕКСПО?
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Е, па ето, ту је квака: трамвај није атрактиван. А аутобус је и бржи. Имају и кола. Заболе људе за трамвај - није им ни на крај памети (свести).

Све ми нешто хоћемо Швајцарску у овој Шри Ланки.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Е, па ето, ту је квака: трамвај није атрактиван. А аутобус је и бржи. Имају и кола. Заболе људе за трамвај - није им ни на крај памети (свести).

Све ми нешто хоћемо Швајцарску у овој Шри Ланки.
Tacno. Tramvaj zahteva svest o opstem ili javnom interesu, koja je paradoksalno postojala pre I sv rata, a danas ne.
Mislim da su centralnoazijske drzave bolji reper za nas.
Eto Zg je nasao polovne tramvaje odgovarajuce sirine koloseka. Zasto mi to ne mozemo?
 
Poslednja izmena:
Beograd je toliko teritorijalno naduvan da ne znam kako iko može da pomisli suprotno. Ako je Lazarevac deo Beograda, onda je i Konjic deo Sarajeva.
Lazarevac je deo šire beogradske regije od 17 opština, a ne naseljenog mesta Beograd. Borča, Ovča, Kaluđerica, Surčin takođe formalno nisu njegov deo, iako urbanistički čine jedno tkivo. Konjic ni pre rata nije bio sarajevska prigradska opština, bile su neke manje opštine kao Hadžići, Ilijaš, Pale, Sokolac.
Ослања се Београд, па може и Нови Сад.
To što se i Beograd oslanja na raspale buseve je još nenormalnije. Novom Sadu je tramvaj potreban koliko i metro Beogradu, čak i glavne autobuske linije u NS imaju takt od 15 minuta u špicu, a ne 4-5 minuta kao u Beogradu. Doduše, pohvalno je da velika većina novosadskih buseva ima prvi polazak u 04:30 a zadnji u ponoć, što mnoge beogradske linije nemaju.
Obnova novosadskog tramvajskog sistema itekako ima smisla, ali polasci moraju biti učestaliji od buseva, pogotovo planirana linija 4 kojoj je valjda cilj da zameni bus 8.
Projekt_Nostram.svg.png
 
Lazarevac je deo šire beogradske regije od 17 opština
Lazarevac je deo Grada Beograda koji je jedinica lokalne samouprave, a ne regija. Beogradske opštine nisu jedinice lokalne samouprave i imaju besmislene nadležnosti. To što neka popisno-metodološka komisija iz Zavoda za statistiku definiše teritoriju naselja Beograd nema nikakvog praktičnog značaja.

Sarajevo s druge strane je potpuno suprotan primer gde je grad u administrativnom smislu presečen veštačkom granicom.
 
То је мера Београда, која би донела видљиве користи птуницима јер би смањила време путовања. Плитке станице су пријатне за коришћење и мало времена одузимају за преседање. Уопште не треба називати укопавање трамваја преметроом, већ мерама за убрзање трамваја.
Da su ove naše kratkovide vlasti samo jednom u poslednjih pola veka uvidele prednost malih i brzih etapnih unapređenja možda bi i bilo nešto kako od tramvaja tako i trola i autobusa do dugo očekivanog metroa.

Ajde gradska železnica iziskuje veća ulaganja ali u slučaju dobre umreženosti može zajedno sa tim premetro deonicama da nosi dobar teret neko vreme. Najveći benefit bi svakako predstavljalo racionalno iskorišćenje većeg kapaciteta postojećih šinskih sistema, uz optimizaciju autobuskog.

Al ne, zato mora metro koji niko dosad nije ni počeo da gradi (ograđujem se za Makiš dok ne vidim krtice, mada se depo može i verovatno i hoće iskoristiti u svrhu unapređenja BG:Voza).
 
Sarajevo s druge strane je potpuno suprotan primer gde je grad u administrativnom smislu presečen veštačkom granicom.
Ako misliš na entitetsku liniju, ona je okrnjila samo mali deo naselja Sarajevo, par blokova Dobrinje i Lukavicu. Nije to razlog zašto Sarajevo ima toliko manje stanovnika u odnosu na popis 1991. I Grad Sarajevo je pre rata imao prigradske opštine koje su od njega prilično udaljene: Trnovo, Pale, Sokolac, Ilijaš, Hadžići.
 
Da su ove naše kratkovide vlasti samo jednom u poslednjih pola veka uvidele prednost malih i brzih etapnih unapređenja možda bi i bilo nešto kako od tramvaja tako i trola i autobusa do dugo očekivanog metroa.

Ajde gradska železnica iziskuje veća ulaganja ali u slučaju dobre umreženosti može zajedno sa tim premetro deonicama da nosi dobar teret neko vreme. Najveći benefit bi svakako predstavljalo racionalno iskorišćenje većeg kapaciteta postojećih šinskih sistema, uz optimizaciju autobuskog.

Al ne, zato mora metro koji niko dosad nije ni počeo da gradi (ograđujem se za Makiš dok ne vidim krtice, mada se depo može i verovatno i hoće iskoristiti u svrhu unapređenja BG:Voza).​
Kod nas se gotovo u svim aspektima išlo na "sve ili ništa" i nekako se skoro uvek odabiralo "ništa".
 
To što se i Beograd oslanja na raspale buseve je još nenormalnije. Novom Sadu je tramvaj potreban koliko i metro Beogradu, čak i glavne autobuske linije u NS imaju takt od 15 minuta u špicu, a ne 4-5 minuta kao u Beogradu. Doduše, pohvalno je da velika većina novosadskih buseva ima prvi polazak u 04:30 a zadnji u ponoć, što mnoge beogradske linije nemaju.
Obnova novosadskog tramvajskog sistema itekako ima smisla, ali polasci moraju biti učestaliji od buseva, pogotovo planirana linija 4 kojoj je valjda cilj da zameni bus 8.
Pogledajte prilog 173803

што ме подсети на један мој стари предлог (десни клик за већу резолуцију).

само трамваји:

NS-T.jpg


НС-Воз:

NS-V.jpg


све заједно:

Novi-Sad.jpg
 
што ме подсети на један мој стари предлог (десни клик за већу резолуцију).

само трамваји:

NS-T.jpg


НС-Воз:

NS-V.jpg


све заједно:

Novi-Sad.jpg
Dobar predlog, ali Begeč, Bački Petrovac i Maglić su pre daleko za tramvaj,npr. može do Futoga,i samim tim bi bio ne samo rasterećenje za futoške linije (53,54,54,55), već i za begečki 56. Gradska železnica za Beočin je otpisana uklanjanjem pruge,a i kada bi ju napravili,preterano kruži kroz Petrovaradin,a većina putnika sa tog pravca izlazi na nekoj od stanica na Bulevaru Oslobođenja,tako da bi vozom nakon stanice bili poprilično udaljeni od centra. Za žutu liniju NS voza bi bilo odlično ako bi se napravio krak za Kovilj,da rastereti autobuse 22,23,24,a Perlez se može oslanjati na regio vozove. Crvena linija više nema mnogo stanica da bude korišćena za lokalne i prigradske vozove dalje od Sremskih Karlovaca,jer su dve stanice u Čortanovcima ukinute,a ona stanica Beška je dosta daleko od samog naselja. Stanica u Vrbasu će sada isto biti dosta dalje od centra naselja,a za Inđiju,kao i za Vrbas dovoljno je povećati broj polazaka Re i Rex vozova,do Stepanovićeva voz bi bio odlična investicija jer i autobusi na tom pravcu voze do železničke stanice i pruga pokriva iste delove kao i jgsp,a usluga prevoza je daleko brži nego autobusom. Za Odžake treba uvesti regio voz,jer između Odžaka i Novog Sada nema većih naselja koja gravitiraju ka Novom Sadu više nego ka Bačkoj Palanci,a jedino veće mesto je B. Petrovac koji je poprilično udaljen od pruge i stanice Oetrovac-Gložan. Plava linija ne mora da ide dalje od Žablja,pruga za Bečej i dalje za Sentu je kao stvorena za regio i regio ekspres vozove,a može da se uvede i veza za Suboticu preko te pruge.
 
Lazarevac je deo šire beogradske regije od 17 opština, a ne naseljenog mesta Beograd. Borča, Ovča, Kaluđerica, Surčin takođe formalno nisu njegov deo, iako urbanistički čine jedno tkivo. Konjic ni pre rata nije bio sarajevska prigradska opština, bile su neke manje opštine kao Hadžići, Ilijaš, Pale, Sokolac.

To što se i Beograd oslanja na raspale buseve je još nenormalnije. Novom Sadu je tramvaj potreban koliko i metro Beogradu, čak i glavne autobuske linije u NS imaju takt od 15 minuta u špicu, a ne 4-5 minuta kao u Beogradu. Doduše, pohvalno je da velika većina novosadskih buseva ima prvi polazak u 04:30 a zadnji u ponoć, što mnoge beogradske linije nemaju.
Obnova novosadskog tramvajskog sistema itekako ima smisla, ali polasci moraju biti učestaliji od buseva, pogotovo planirana linija 4 kojoj je valjda cilj da zameni bus 8.
Pogledajte prilog 173803
Osmicu će više rasteretiti ova crvena linija,linija 5 bi trebala da ide trasom autobuske linije 9,linija 4 bi kao trebala da menja bus 3.
 
Dobar predlog, ali Begeč, Bački Petrovac i Maglić su pre daleko za tramvaj,npr. može do Futoga,i samim tim bi bio ne samo rasterećenje za futoške linije (53,54,54,55), već i za begečki 56. Gradska železnica za Beočin je otpisana uklanjanjem pruge,a i kada bi ju napravili,preterano kruži kroz Petrovaradin,a većina putnika sa tog pravca izlazi na nekoj od stanica na Bulevaru Oslobođenja,tako da bi vozom nakon stanice bili poprilično udaljeni od centra. Za žutu liniju NS voza bi bilo odlično ako bi se napravio krak za Kovilj,da rastereti autobuse 22,23,24,a Perlez se može oslanjati na regio vozove. Crvena linija više nema mnogo stanica da bude korišćena za lokalne i prigradske vozove dalje od Sremskih Karlovaca,jer su dve stanice u Čortanovcima ukinute,a ona stanica Beška je dosta daleko od samog naselja. Stanica u Vrbasu će sada isto biti dosta dalje od centra naselja,a za Inđiju,kao i za Vrbas dovoljno je povećati broj polazaka Re i Rex vozova,do Stepanovićeva voz bi bio odlična investicija jer i autobusi na tom pravcu voze do železničke stanice i pruga pokriva iste delove kao i jgsp,a usluga prevoza je daleko brži nego autobusom. Za Odžake treba uvesti regio voz,jer između Odžaka i Novog Sada nema većih naselja koja gravitiraju ka Novom Sadu više nego ka Bačkoj Palanci,a jedino veće mesto je B. Petrovac koji je poprilično udaljen od pruge i stanice Oetrovac-Gložan. Plava linija ne mora da ide dalje od Žablja,pruga za Bečej i dalje za Sentu je kao stvorena za regio i regio ekspres vozove,a može da se uvede i veza za Suboticu preko te pruge.

ово је прављено 2014. године. тако да НС-Воз мора да се ревидира, па ако стигнем, стигнем. мада, са изузетком црвене линије, ништа друго не мора да се мења (зелена може или само до Новог Сада или до Сремских Карловаца). али опет, НС-Воз је замишљен као регионални железнички саобраћај Јужно-бачког округа. што се тиче пруге од Петроварадина до Беочина, може да иде трамвај па преко Варадинског моста у центар као линија 5 или продужетак линије 3. и не слажем се да су Бегеч, Бачки Петровац и Маглић далеко за трамвај. ван насеља трамвај може да саобраћа као воз, брзином од 80 до 100 км/х
 
Vrh