Šta je novo?

Tramvaji

Stekli su osećaj večnosti, nesmenljivosti i prioriteti su im okrenuti na suprotnu stranu od interrsa grada. A i sa to sposobnosti i kvalifikacija koje poseduju, pitanje je da li te prioritete uopšte i identifikuju kako treba.
Njihovi prioriteti su murali, grafiti, spomenici, popločani hektari, jeftina zabava...
Kritikovali su Bus blus, na tome sloro izgradili kampanju tada, a evo 12 godina kasnije nisu u stanju da reše naplatu ili fininasiranje prevoza.
Sad nisu bitni autobusi, trenutno su aktuelne zastave.
Sarajevo je pre neki dan otkrilo spomenik kralju Stefanu Tvrtku, svojatanje srpskih istorijskih ličnosti od kojeg se meni povraća, ali su i pored toga našli para za modernizaciju trolejbuskog i tramvajskog voznog parka, kao i za proširenje tramvajske mreže od Ilidže do Hrasnice. Ne verujem da je Sarajevo bogatiji grad od Beograda, a po zadnjim popisima ima manje stanovnika i od Novog Sada(NS 360.000, SA 290.000). Novi Sad tramvaje već 60 godina nema, a trolejbuse čak i ne planira.

Šapićevo obrazloženje zašto se zanemaruje trolejbuski podsistem koje je izrekao na Evronjuzu je više nego debilno: kao, nije se ništa novo nabavljalo od 2010. godine, jedan trolejbus košta koliko 3 autobusa, možda se više isplati da trole zamene busevi na nekim linijama ,itd,itd. Ma jeli, a za koj moj je onda rekonstruisana kontaktna mreža pre par godina? I zar mora da se nabavlja 300 novih autobusa uz samo 20 tramvaja, a zanavljanje trola se posle onog propalog tendera više i ne spominje? Autobuska flota nije u dobrom stanju, ali tramvajska i pogotovo trolejbuska je bukvalno na izdisaju, te bi valjda bilo logično da one budu prioritet kada su u pitanju nabavke? Problem je samo što pljačkaška SNS logika i logika javnog interesa jedna drugu potiru.
 
То је класична вашарско-бувљачка економија коју води СНС, боље да узмем три аутобуса него један тролејбус, боље да узмем два турска соло аутобуса него један Урбино 18, боље да пустим аутобус до тог и тог насеља-сокака-села простом купивином аутобуса него да урадим нову трамвајску пругу.

То што Сарајево није имало улагања је разумљиво ако узмемо у обзир целокупну политичку слику у Босни и Херцеговини. БГ је са друге стране имао тзв. златно доба и никад веће буџете, а целокупни систем јавног превоза, и БГ воз, и аутобуси, и тролејбуси и трамвај су у неупоредиво горем стању све скупа. Нема јасног плана, нема визије, нема домаћинског пословања, нема идеје. Погледајмо само однос према трамвају на пројектима Савског трга и Савске улице, или још горе у булеварима Патријарха Павла и Краља Александра.
 
Sarajevo ima Adnana Štetu koji se uhvatio u koštac sa lošim javnim prevozom u Gradu i može se reći da je već sada dosta učinio.
Nisam bio u Sarajevu već dugo godina, ali javni prevoz je tada bio jeziv, jedino je "Centrotrans" držao koliki toliki nivo.
Štetu pratim preko Fb-a. https://www.facebook.com/adnan.sdp

Mada meni je uvek asocijacija na Sarajevski javni prevoz momenat iz još jedne ranije posete kada smo moja sestra i ja bili klinci i krenuli da pevamo neku totalno nebitnu dečiju pesmicu na ekavici dok se pola ljudi premeštalo u zadnji deo autobusa gledajući na nas kao teroriste. 😊
Ne verujem da je sada tako više, ali opet bilo je malo šokirajuće.
 
Имају штету коју праве Весара, Шапа, фикус доктор, као и гомила назови градских архитеката и урбанита попут оно Фоли(рови)ћа
 
Žalosno i sramno je da Sarajevo manje od Novog Sada i u onakvoj sklepotini od zemlje više vodi računa o javnom prevozu nego dvomilionska stara evropska metropola Beograd. Mula Gangula, Gremlin Aga Vesić, Aganlija Mladenović i Čučko Beg više uništavaju i zanemaruju ovaj grad nego dahije od pre 2 veka.

Koliko tramvaja i trolejbusa dnevno treba da crkne usred vožnje, da bi moroni shvatili da ni njihovi birači više neće imati čime da se voze od kuće do biračkog mesta ako se pod hitno ne nabavi novi vozni park? Kolika god mafijaška organizacija bili, nemaju pola miliona automobila ni u celoj Srbiji, a kamoli Beogradu.
kao sto sam vec pisao, sto se vecine Beogradjana tice moze komotno da nema javnog prevoza.
Beogradjani imaju druge prioritete.
 
Počeli su dani evropske bastine a u pdf planu i programu koj traje do početka oktobra nisam naišao na izložbu GSP starih vozila,
Da li se to planira ove godine ili ne?

Zagreb je juče i danas napravio fantastičnu manifestaciju gde su prikazani svi tipovi tramvaja koji voze, radni servisni tramvaji prepravljeni djdj 101 i M24, plus muzejske kompozicije djuro djakovica 101 i dve predratne M24 kao i fantastična organizacija gde su im te kompozicije prevoznile besplatno posetioce od centra do depoa kao i jedna velika pohvala što su im sva vozila u voznom stanju.

Bilo bi lepo kad bi GSP izložio ponovo naše tramvaje ali ko zna u kakvom su stanju neko je ovde kačio T4 slike koji je u sve gorem stanju solo mali švajcarac do skoro je bio napolju izbačen možda je i dalje, šteta što bar nekoliko puta godišnje ne mogu da bar budu izloženi (ne vozeni) ali to sve govori o politici te firme nažalost, i to malo što im je ostalo ne mogu da skupe i prikažu a da je nešto u voznom stanju to je samo misaona imenica, bar onog Leylanda čuvaju ako ništa drugo.
 
Bilo bi lepo kad bi GSP izložio ponovo naše tramvaje ali ko zna u kakvom su stanju neko je ovde kačio T4 slike koji je u sve gorem stanju solo mali švajcarac do skoro je bio napolju izbačen možda je i dalje, šteta što bar nekoliko puta godišnje ne mogu da bar budu izloženi (ne vozeni) ali to sve govori o politici te firme nažalost, i to malo što im je ostalo ne mogu da skupe i prikažu a da je nešto u voznom stanju to je samo misaona imenica, bar onog Leylanda čuvaju ako ništa drugo.
Mi to ne zelimo. Mi zelimo jos pevaljki, proslava, Djokovica, Hulju.....
 
Sarajevo i nije baš toliko mali grad, a najmanje je manje od NS.
Pet ili šest puta je manje od Beograda, a u odnosu na svoju veličinu ima duplo bolji gradski prevoz. Što se tiče Novog Sada, on na popisu od prošle godine ima 306.000 stanovnika bez Rumenke, Veternika, Futoga, Petrovaradina i Sremske Kamenice, a Sarajevo po zadnjem popisu iz 2013. ima 290.000 stanovnika, naravno bez Istočnog Sarajeva koje je deo Republike Srpske.

Pre rata je Sarajevo sa 400.000 stanovnika bilo duplo veće od tadašnjeg Novog Sada, ali je u toku rata demografski opalo zbog etničkog čišćenja 40% srpskog stanovništva i podeljeno je entitetskom linijom, a Novi Sad je doživeo ogroman demografski priliv upravo zahvaljujući raseljenim licima iz Federacije BiH i Krajine. Zato je danas Novi Sad nešto veći od Sarajeva, a znatno veći od Podgorice i Ljubljane.
 
a po zadnjim popisima ima manje stanovnika i od Novog Sada(NS 360.000, SA 290.000). Novi Sad tramvaje već 60 godina nema, a trolejbuse čak i ne planira.
Daaaaa, zanemarićemo činjenicu da manipulišeš i porediš NS na čak 700km2 ravnice i najužu, potpuno suludu de iure definiciju Sarajeva iz kojeg je jednostavno izbačeno more naselja. :ROFLMAO:

Sarajevo bi, da se administrativno složi široko kao NS/BG, izašlo na 550 000 stanovnika na tolikoj površini.
Šest gradskih opština koje su uspostavljene 50ih godina danas imaju ca 405 000 stanovnika na ca 400 km2 od čega je bar 310km2 nenaseljena planina i šuma i to je najrealniji podatak za urbanu cjelinu, grad, nazovi kako hoćeš. Ovaj podatak za administrativno Sarajevo je skoro kao City of London od 8 000 stanovnika i višemilionska metropola London. :ROFLMAO:

Na temu:
Stadler Nova NF3 koja će voziti u Sarajevu. Moj lični favorit je bio Alstom, ali on naravno košta mnogo više.

376789362_761548615981194_4129324681458611237_n.jpg
 
Sarajevo bi, da se administrativno složi široko kao NS/BG, izašlo na 550 000 stanovnika na tolikoj površini.Šest gradskih opština koje su uspostavljene 50ih godina danas imaju ca 405 000 stanovnika na ca 400 km2 od čega je bar 310km2 nenaseljena planina i šuma i to je najrealniji podatak za urbanu cjelinu, grad, nazovi kako hoćeš. Ovaj podatak za administrativno Sarajevo je skoro kao City of London od 8 000 stanovnika i višemilionska metropola London. :ROFLMAO:
Ne znam da li si ikada bio u njima, ali Novi Sad i Beograd su sve samo ne teritorijalno naduvani: Borča, Sremčica, Kaluđerica, Leštane, Vinča, Obrenovac, Surčin, Pančevo su čitavi gradovi koji su praktično srasli sa Beogradom, a ne smatraju se delom njegovog naseljenog mesta. Pančevo ima blizu 100.000 stanovnika, Borča preko 50.000, ostali svi po 15-30 hiljada. Da se čitavo njegovo metropolitensko područje na popisu računa kao naseljeno mesto Beograd, prešao bi 2 miliona stanovnika. Isto je sa Novim Sadom, bez Petrovaradina, Futoga, Veternika, Kamenice, Ledinaca, Beočina, Rumenke sa kojima je spojen ima 306.000 stanovnika, a sa njima zajedno ima preko pola miliona.
 
Pet ili šest puta je manje od Beograda, a u odnosu na svoju veličinu ima duplo bolji gradski prevoz. Što se tiče Novog Sada, on na popisu od prošle godine ima 306.000 stanovnika bez Rumenke, Veternika, Futoga, Petrovaradina i Sremske Kamenice, a Sarajevo po zadnjem popisu iz 2013. ima 290.000 stanovnika, naravno bez Istočnog Sarajeva koje je deo Republike Srpske.

Pre rata je Sarajevo sa 400.000 stanovnika bilo duplo veće od tadašnjeg Novog Sada, ali je u toku rata demografski opalo zbog etničkog čišćenja 40% srpskog stanovništva i podeljeno je entitetskom linijom, a Novi Sad je doživeo ogroman demografski priliv upravo zahvaljujući raseljenim licima iz Federacije BiH i Krajine. Zato je danas Novi Sad nešto veći od Sarajeva, a znatno veći od Podgorice i Ljubljane.
Sarajevo istom logikom ima 405 000 stanovnika.


Град Нови Сад - 368.000
Нови Сад - 306.000

Кантон Сарајево - 413.000
Сарајево - 275.000

тако да сте обојица у праву.
 
Zašto je toliki imerativ da Novi Sad ima tramvaj? Mnogo je bolje uloziti u laku zeleniznicu, jer je povoljnija za izgradnju a ima brojne prednosti u odnosu na tramvaj.
 
Zašto je toliki imerativ da Novi Sad ima tramvaj? Mnogo je bolje uloziti u laku zeleniznicu, jer je povoljnija za izgradnju a ima brojne prednosti u odnosu na tramvaj.
Treba da razumemo način na koji je javni prevoz u NS organizovan, a to je veliki broj prigradskih linija koji u centralnoj zoni zajedno daju veliku frekvenciju. Gradske linije isto postoje, ali jednostavno NS je jako kompaktan pa su kružne linije najuspešnije. Po meni lično Novi Sad nije nužno potreban tramvaj, već žute trake/BRT na glavnim autobuskim koridorima (Bulsvar Oslobođenja). Ukoliko bi se pravio tramvaj, to bi bila neka linija zapad-istok ka Petrovaradinu ili sever-jug ka Kamenici. Potencijalno se može napraviti i regionalni tram-voz gde bi taj tramvaj nakon izlaska iz gradske zone vozio do Temerina, Bačke Palanke, ... Za to je samo potrebno dosta novca. Ukoliko bi se ostalo na tome da se gradi tramvaj za centralnu zonu, prigradski prevoz bi verovatno ispaštao.
 
Варошка жељезница беше први назив за трамвај у Београду :)
 
Zašto je toliki imerativ da Novi Sad ima tramvaj? Mnogo je bolje uloziti u laku zeleniznicu, jer je povoljnija za izgradnju a ima brojne prednosti u odnosu na tramvaj.
Gradska železnica ima smisla samo za:
1) Gospođince/Žabalj preko Temerinu,jer prolazi kroz sam cržebtar Temerina,a Gospođinci i Žabalj imaju dobro pozicionirane železničke stanice.
2) Kać/Budisavu i to ukoliko izgrade novu prugu od luke do rafinerije,jer je kruženje preko Sajlova problem da bude konkurentno autobusima.
Futog ima stanicu koja je mnogo daleko od samog naselja,kao i pruga,a Veternik ni nema stanicu,a pruga prolazi po obodima naselja,tako da najveći deo i Futoga i Veternička nema mogućnost da bude pokriven gradskom železnicom,a graditi novu trasu kroz ta naselja je neisplativo i trebalo bi rušiti čitave ulice. Za Petrovaradin i Karlovce važi isto,stanica pokriva samo manji deo naselja.
Tramvaj bi bio idealan za Futog,Veternik i Petrovaradin,tramvaj bi takođe mogao da zameni neke linije za Sremsku Kamenicu.
 
Vrh