Šta je novo?

Tramvaji

Možda i najgora tačka u gradu je kod Veterinarskog fakulteta. Ako dva tramvaja čekaju na semaforu u pravcu Slavije, a vi se nalazite u drugom, čekaćete pet minuta sigurno.
Da, ali zato tramvaj ima slobodan i neometan prolaz od Veterinarskog sve do kružnog toka na Autokomandi, a i u tom kružnom toku ima prednost. Dakle, zato on ''preskače'' semafor na Autokomandi i pritom zaobilazi odnosno izbegava zastoje na njenim prilazima.

Takođe, koliko god se čekalo u tramvaju na tom mestu kod Veterinarskog, još je gore kad se čeka u autobusu dok taj tramvaj preseče Bulevar Oslobođenja i pređe sa strane Veterinarskog na stranu parka. Isto tako, tramvaji znaju da uspore tokove saobraćaja iza sebe na istoj toj deonici od Veterinarskog do Slavije. Jer su često em tromiji, em duži nego druga vozila. Pa onda primoravaju i autobuse iza da čekaju dok izađu iz polja stajališta, ili ih primore da neki čekaju iza sledeće raskrsnice, jer ne mogu svi da stanu na stajališta kod Hrama. Nije da grdim tramvaje, samo kažem da ometaju druga vozila njih, ali isto tako i oni umeju da ometaju druga vozila. Ne mislim da je iko tu oštećen više nego drugi.
 
Грешка је што нису пребацили оба колосека на десну страну гледано од Славије ка Аутокоманди, али онда би остало 3 траке за моторна возила, а уз то што нису урадили само једну трамвајску скретницу на Славији и скроз трамвај ван кружног тока са пресецањима моторних возила само из Немањине десна трака, и из Београдске у кружни ток. Можда још боље решење би било да је трамвај од Славије до Ветеринарског плитко укопан, са подземним стајалиштем код Храма и подземним пролазом у склопу њега, али је то већ омражени преметро.
 
То је мера Београда, која би донела видљиве користи птуницима јер би смањила време путовања. Плитке станице су пријатне за коришћење и мало времена одузимају за преседање. Уопште не треба називати укопавање трамваја преметроом, већ мерама за убрзање трамваја.
 
Слажем се, када би технички могао да се укопа трамвај на потезима Савски трг-Славија-Франш, у Ресавској, у Београдској, и од Таша (Скупштине) до Вука, метро би био потребан само у деловима града без трамваја (између БКА и Војводе Степе, између Војводе Степе и Пожешке, и северно од БКА за Шумадијски део града).
 
Smisao šinskih sistema u gradovima je da ispunjavaju tri ključna kriterijuma:
1: imaju veći kapacitet po vozilu/polasku od buseva i trola
2. Brži su, imaju suštinski brži takt nego što bi na istoj relaciji imao bus.l, ali i automobil koji ima obezbedjen parking na korisniku optimalnoj lokaciji ili taxi.
3. Ne guše i ne opterećuju postojeću saobraćajnu infrastrukturu ili to rade u minimalnoj meri.
Koliko ovih tačaka ispunjava BG tramvaj? Katica ne prima više putnika nego zglobni bus, CAF tek nešto više.
Brzina im nije nača strana, bolje ubrzavaju ali na semagorima nemaju prednost, upravo je potez od Djerma do Taša odličan primer gde semafori ubijaju smisao tramvaja.
I na kraju sva ta sečenja druma kod Pravnog, Autokomande, olo Kališa, kod TC Ušće, Blok 43...
Da li uopšte nama treba tramvajski sistem kakav je sad? Teško. Denivelacija bi mu dala smisao gde god se može izvesti.
 
Ретко где ти је трамвај бржи од аутобуса - да не кажем да није нигде, али близу је тога. Али није пука брзина једина важна, много се овде нешто сви журе.
 
Zato što kad uradiš intervencije koje predlažem to više nije samo tramvaj već LRT a LRT jeste najoptimalniji vid prevoza za širi centar BG ma koliko se mi ovde zgražavali. Neša Bogdanović jeste bio u pravu iako sam u njegovo vreme to prezirao što forsira LRT. Čak je i metarski kolosek prednost u odnosu na normalni jer brzina nije u Vmax već u prohodnosti. Lako je bilo napisati u ZOBS da tramvaji imaju apsolutno prvenstvo prolaza ali prednost koju to donosi na terenu je minimalna.
 
Ја сам последњи који се згражава, и сам мислим исто. Унапређени трамвај + БГ Воз (+БРТ за Земун, евентуално и за Петлово брдо), то је једино што може да помогне Београду.
 
I jedino što nam treba uz eventualno dublju podzemnu trasu BG voza od Karadjordjevog parka ka Trgu i eventualno preko Ušća ka NBG i Zemunu.
Metro koji se priprema je najveći promašaj koji se nikad neće isplatiti.
 
20230915_142603.jpg
 
2. Brži su, imaju suštinski brži takt nego što bi na istoj relaciji imao bus.l, ali i automobil koji ima obezbedjen parking na korisniku optimalnoj lokaciji ili taxi.
Tramvaj je brži od autobusa gde god ima izdvojenu bašticu, nažalost ne može je imati na uzanoj saobraćajnici. Pokojna trojka je za Kneževac bila kudikamo brža veza sa centrom od busa 37.
Da li uopšte nama treba tramvajski sistem kakav je sad? Teško. Denivelacija bi mu dala smisao gde god se može izvesti.
Beogradu treba tramvajski sistem, ali sa mnogo modernijim vozilima i proširenjem mreže od Sava Centra prema Studentskom Gradu i Tošinom Bunaru, možda čak i od Bogoslovije prema Rospi Ćupriji. Što ne znači da mu ne treba i metro, čak i ovakav kakav se trenutno planira.
Ја сам последњи који се згражава, и сам мислим исто. Унапређени трамвај + БГ Воз (+БРТ за Земун, евентуално и за Петлово брдо), то је једино што може да помогне Београду.
BRT može samo do zemunskog Novog Grada duž autoputa, do Gornjeg Grada je tehnički neizvodljiv. Jedini unapređeni tramvaj koji može biti metro-supstitut za Beograd je potpuno podzemni ili mostovski sistem, bez ikakvih zajedničkih semafora i ukrštanja sa ostatkom saobraćaja. Znači da se apsolutno sve već postojeće tramvajske linije izmeste pod zemlju ili na vijadukt, i da se izgradi još nekoliko novih takvih linija, npr. Studentski Grad-Rospi Ćuprija i Mali Zbeg-Tašmajdan. A sve to bi na kraju izašlo još skuplje od SNS metroa, za koji čisto sumnjam da će se ikada i maknuti sa crteža u realni svet.
 
Сарајево, - нови тролејбуси
Сарајево - нове трамвајске линије

Београд тролејубусе расходујемо, мењамо на соло аутобусе
Београд - нове линије трамваја ако направи, прави са ломљеним кривинама, линију ка Топчидеру не може да обнови већ деценију,

Браво Сарајево, настави тако, стиди се Београде.
 
Žalosno i sramno je da Sarajevo manje od Novog Sada i u onakvoj sklepotini od zemlje više vodi računa o javnom prevozu nego dvomilionska stara evropska metropola Beograd. Mula Gangula, Gremlin Aga Vesić, Aganlija Mladenović i Čučko Beg više uništavaju i zanemaruju ovaj grad nego dahije od pre 2 veka.

Koliko tramvaja i trolejbusa dnevno treba da crkne usred vožnje, da bi moroni shvatili da ni njihovi birači više neće imati čime da se voze od kuće do biračkog mesta ako se pod hitno ne nabavi novi vozni park? Kolika god mafijaška organizacija bili, nemaju pola miliona automobila ni u celoj Srbiji, a kamoli Beogradu.
 
Poslednja izmena:
У Сарајеву су очигледно изгласали људе који воле Сарајево. Код нас се гласају људи који воле свој џеп и гледају да измузу функцију на којој су засели.
 
Шапић је ок за промовисање спорта,друштвене и хуманитарне пројекте,нпр. онај центар за људе са сметњама у развоју у Барајеву... Али за ствари као што је јавни превоз,метро,за градњу мостова и сл. ова екипа није способна.
 
Проблем је што се постављају звучни људи да буду допадљиви уместо стручни људи да буду ефикасни. Шапић као и његов већ заборављени претходник доктор Радојичић су допадљиви у народу по својој позадини, хуманисти. Али за вођење града су потребне технократе, вешти менаџери, људи који баратају са финансијама.
 
Stekli su osećaj večnosti, nesmenljivosti i prioriteti su im okrenuti na suprotnu stranu od interrsa grada. A i sa to sposobnosti i kvalifikacija koje poseduju, pitanje je da li te prioritete uopšte i identifikuju kako treba.
Njihovi prioriteti su murali, grafiti, spomenici, popločani hektari, jeftina zabava...
Kritikovali su Bus blus, na tome sloro izgradili kampanju tada, a evo 12 godina kasnije nisu u stanju da reše naplatu ili fininasiranje prevoza.
Sad nisu bitni autobusi, trenutno su aktuelne zastave.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Ne bih da branim nikoga (a pogotovu ne ovaj režim ološa) ali imajte u vidu da je Sarajevo dugo bilo ispod Beograda u mnogim aspektima pa i u aspektu javnog prevoza. Dugo su se oslanjali na donacije i stare krševe, posebno glede autobusa i trolejbusa. Verujem da su vremenom skupljali pare pa posle 20 godina krpeža, mogu da kupe nešto solidno. Mi s druge strane smo od 2000. imali relativno dosta nabavki, pa se nije štedelo toliko dugo i jako. Nisam rekao da su sve naše nabavke bile dobre, ali jeste ih bilo dosta i jesu koštale neke pare.

Opet, ovo ne znači da nije za pohvalu to što oni tamo rade i kako se dovode u red (bar sudeći po ovome što ljudi pišu). Ali ne treba zaboraviti da su oni do skora imali mnogo skromniji i siromašniji prevoz i manje nabavki.
 
Gradu je prvo potreban domaćin, čovek sa vizijom kako želi da mu izgleda grad na opšte zadovoljstvo, sposoban da organizuje, sastavi i koordiniše sve službe zadužene za funkcionisanje. Mnogo toga u gradu može da se reši i bez mnogo para, jer je već plaćeno, ali neko treba da sprovede.
Sada je ispisivanje zidova postalo državni projekat, gradnja na svim zelenim površinama, takođe...
A kako pare trebaju negde drugde, štedeće na prevozu. A i što prevozu više treba, više može i da se ukrade. I tako u krug. Grad propade.
Sarajevo nema nova vozila u prevozu, ali deluju negovano. Bio sam pred kraj avgusta. Tramvaji nisu radili u centru jer su na više mesta bili radovi. Sve je delovalo da će uskoro biti gotovo. Pametan pristup.
 
Ne bih da branim nikoga (a pogotovu ne ovaj režim ološa) ali imajte u vidu da je Sarajevo dugo bilo ispod Beograda u mnogim aspektima pa i u aspektu javnog prevoza. Dugo su se oslanjali na donacije i stare krševe, posebno glede autobusa i trolejbusa. Verujem da su vremenom skupljali pare pa posle 20 godina krpeža, mogu da kupe nešto solidno. Mi s druge strane smo od 2000. imali relativno dosta nabavki, pa se nije štedelo toliko dugo i jako. Nisam rekao da su sve naše nabavke bile dobre, ali jeste ih bilo dosta i jesu koštale neke pare.

Opet, ovo ne znači da nije za pohvalu to što oni tamo rade i kako se dovode u red (bar sudeći po ovome što ljudi pišu). Ali ne treba zaboraviti da su oni do skora imali mnogo skromniji i siromašniji prevoz i manje nabavki.
Mi kupovali, dok su Sarajlije štedele. Oni napfredovali, mi nazadovali. Mi od svih tih silnih unapređenja tramvajske i trolejbuske mreže dobismo "Mali metro" sa trećom trakom kroz Višnjičku, klimave šine preko Mosta na Adi, trolejbusku mrežu kroz Nemanjinu i Venizelosovu i u najavi još po jednu traku u smeru, na likacijama duž kojih je pre svega par godina planom šinskih sistema usvojeno širenje tramvajske mreže.​
 
Vrh