Lepa zamisao ali ovo skretanje iz Kolarceve u Makedonsku pa u Decansku je krajnje nefunkcionalno. Tu i najmanji zastoj napravi guzvu u spicu.
Ako ste pratili druge teme, pisao sam o BRT (Bus Rapid Transit, autobus/trolejbus/elektrobus na izdvojenoj trasi) na pravcu Hajat-Brankova-Dečanska-Despota Stefana sa grananjima. Isti bi podrazumevao da u Terazijskom tunelu ostane samo 1+1 za kola, a i sve ostale okolne ulice bi imale kriterijum osnovne mreže prilaza kolima, ne i kapaciteta. Naravno da to podrazumeva rušenje onih par zgrada u Bulevaru despota Stefana. Kriterijumi planiranja bi bili sledeći:
1) Osim Francuske ulice kompletan javni prevoz u žutim trakama i tramvajskim bašticama, uključujući i na prilazima raskrsnici. Ako nam kola prave problem na skretanju iz Kolarčeve u Makedonsku, zatvoriti potpuno za kola taj patrljak Makedonske do Dečanske.
2) Omogućiti maksimalan broj presedanja bez dodira sa kolskim saobraćajem i bez podzemnih prolaza.
3) Tamo gde su moguća zagušenja stajališta, imati dve trake za javni prevoz radi prevencije zagušenja stajališta.
4) Na jednom mestu omogućiti dva tramvajska koloseka, za regulisanje reda vožnje.
5) Za kola omogućiti samo 1+1, ako profil ulice, potreba za trotoarom i biciklističkom stazom ne dozvoljavaju više.
Smer kruga javnog prevoza može biti ili unutrašnji (Tašmajdan-Terazije-Trg-Dečanska-Tašmajdan), ili spoljašnji (Tašmajdan-Dečanska-Trg-Terazije-Tašmajdan). U oba slučaja bi trebali žrtvovati ulični parking između Makedonske i ulaza u tunel u Dečanskoj, zato što bi trebale 2+1 traka za javni prevoz u zavisnosti u kom smeru idu tramvaj +24, 26, 27, 37, 58. Dom Omladine je tu strateška presedačka tačka. I
Terazije su sa podzemnim prolazima ubijen, a veliki trg, i najbolje mesto za više tramvajskih koloseka, odnosno početnu stanicu. Srednji podzemni prolaz na Terazijama svakako zatvoriti (dati nekome da napravi diskoteku, ili neku drugu komercijalnu namenu), vratiti pešački prelaze i potpuno preurediti saobraćajni trg. Stvar je u tome da se duž Kralja Milana i Terazija trolejbus i javni prevoz stavi na sredinu, a spoljne kolske trake budu za bicikl i 30km/h. Naravno, GSP 50km/h. Ukidanje stajališta Beograđanka, nova stajališta SKC i Novi dvor, gde ima prostora za perone.
Cilj su nam bezbedni uslovi za bicikliranje, efikasan površinski javni prevoz, a za kola šta ostane. Bez toga nam ni metro neće pomoći, zbog prirode tog sistema da fizički pokriva mali deo transportne mreže.