Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.386
- Pohvaljen
- 3.115
Žasu. RIP (delova) PGRŠS. Ova odluka de fakto ograničava širenje mreže ka Karaburmi, Zemunu i Bežanijskoj Kosi. Ne pominje se Trgovačka koja predstavlja ogroman problem i to na zvaničnoj trasi metro kraka. Uklanjati ostrva radi vođenja tramvaja žutom trakom nije "the way to go". Jasno je davanje prednosti autobusu i automobilu. Predstojeća rekonstrukcija Požeške biće nesumnjivo odlučujuća za budućnost tramvaja bar u južnom delu grada imajući u vidu nemogućnost proširenja profila radi izgradnje tramvajskih baštica (od prometnih trotoara ne bi ostalo ništa), odnosno prevelikog obima saobraćaja (ne samo automobilskog već i autobuskog čija bi izmena obuhvatala celu mrežu linija, promene izbegavane decenijama) za bilo kakvo "pošćenje" kao u Vojvode Stepe. Požeška je sasvim druga životinja, pa me živo zanima kako će to da izvedu. Ni produženje do Vrbinog potoka nakon ukidanja Požeške ne bi bilo rentabilno uzevši u obzir nepovezanost sa ostatkom mreže, redundanciju sa metro krakom i izgradnjom depoa/dogradnjom tramvajskog dela u cilju održavanja nekolicine tramvaja. Možda jednog dana nakon urbanizacije Vinograda i povezivanja na hipotetičku premetro 50.- Gradski prevoz van špiceva funkcioniše, ali kada je prepodnevna i poslepodnevna gužva, to predstavlja veliki problem - istakao je gradonačelnik Aleksandar Šapić. - Zato ćemo pokušati da svako veliko razdelno ostrvo, posebno na Novom Beogradu iskoristimo, da ih skidamo i time otvaramo još po jednu traku. To ćemo uraditi u Višnjičkoj ulici već ove godine, da bi obezbedili žutu traku za autobuse, čime će protok vozila biti znatno ubrzan, a da pored nje postoje još dve trake za automobile.
Да приметимо да град одустаје од било каквог ширења трамвајске мреже. Кичма јавног превоз у Београду трајно ће, макар био и изграђен Кантар-Церовићев мини метро, остати аутобус.
Mislim da samo neće da priznaju koliko su metro i tramvaj zajedno prevelik zalogaj u ovom momentu. Opipavaju teren. Jedan mora biti žrtva nove geopolitičko-finansijske situacije čiji je ovo izgleda prvi nagoveštaj većih neželjenih posledica u sistemu JGP. 1982. to je bio tramvaj, ovoga puta nisam siguran. Ako dođe do urušavanja tramvaja pretpostavljam da će 2 biti sačuvana u fider-turističke svrhe u širem centru (zajedno s Urbosima i ponekim oldtajmerom u sklopu živog muzeja), dok bi nova mreža perifernih transverzalnih fidera (u vidu delova 50, 73, 85, 96 i 105) pokrivenih dvosmernim tramvajima standardnog koloseka bila uklopljena u dijametralnu mrežu metro linija i bez koncentričnih bulevara.
Inače moram priznati da je užasavajuća pomisao forsiranja trajnog krivudanja metroa radi privremenog rada uskokolosečnog tramvaja (u svakom slučaju u budućnosti zamenjenog nekim autobusom u BKA recimo).