Šta je novo?

Tramvaji

KT tramvaj je idealan za Beograd. Treba umoliti da nam ih poklone iz Zg.
Treba nam gruba, osnovna funkcija, nikakav fenseraj.

Medjutim gradnja uz ulice blokira svaku mogucnost prosirenja infrastrukture.
 
Čak i ja koji mrzim tramvaje i redovno ih izbegavam sam lično izašao iz 70 kod Mostara i onda išao na tramvaj, a nisam čekao 17 jer sam video kako je užasna gužva na mostu, tako da ima smisla to sto pričaš. Ali opet tramvaji imaju mnogo problema, nema prvenstva na semaforima, španski tramvaji gube mnogo vremena na otvaranju i zatvaranju vrata, a ukoliko se jedan tramvaj pokvari ili nestane struje, alternativa od Ustaničke do Vuka ne postoji
Па то је то, чак и људи који их не воле их у последње време пуне... а раније им не би пало на памет. Једноставно, услови саобраћаја су сада такви.

Ово за шпанце, е ту правиш један типичан превид. Возило јавног превоза није тркачки аутомобил, нити је циљ стићи мало раније или убрзавати тако да тинејџерима и мушкарцима до 28 година буде забавно, а да нека старија жена унутра ишчаши раме или повреди кук. На теми о плаћању превоза један форумаш (Копманиа) сасвим оправдано се жали на стил вожње који објективно угрожава његову супругу и бебу у колицима - а са друге стране читамо овде, годинама, како се хвали "брзина" аутобуса, или како "добро вуку" и пролазе кроз кривине. А тако аутобус не сме да се вози!

ЦАФ трамвај, као и сваки савремени трамвај, има компјутерску контролу вуче и не може да "цима" при убрзавању. Не може ни "Штадлеров" воз. Врата се отварају и затварају тако да никога не повреде, то је први приоритет. То је стандард квалитета у развијеном свету, а не да се стигне 45 секунди раније, уз жртве. Кад се још мало цивилизујемо, и аутобуси ће морати тако да се возе (и возе се по свету), и онда ће и они постати "спорији".
 
Upravo tako. Nije problem ni startnost, ni brzina. Najveći problem su semafori. Koristim često liniju 71 koja ima 24 semafora na trasi dugoj oko 10 kilometara. To nije normalno, jer zbog stanica koje su između semafora, zeleni talas je misaona imenica. Ko zna koliko je drugih primera, ovaj sam naveo jer mi je blizak. Čak se i u glavnim ulicama previše gubi na semaforima iako su postavljeni ovi "pametni".
 
Зато нам треба руковођење саобрћаја, оперативни центар из ког се даљински контролишу семафори, дају инструкције саобраћајцима.
 
Neko je spominjao ranije da je gomila semafora postavljena po gradu kako bi se zaustavili ovi što jurcaju na motorima i sa "besnim" kolima, jer ne znaju ili nemaju drugih mogućnosti da se izbore sa njima. A da bi mogli nagazni semafori za tramvaje da se postavljaju na skretnicama, mogli bi, kao i na nekim raskrsnicama gde idu pravo.

Usput, pre neki dan sam se vozio sa tramvajem Bulevarom. Raskrsnica sa Beogradskom, koju su radili prošle ili pretprošle godine, na nekoliko mesta je počela da se raspada.
 
JA sam na temi o rekonstrukciji cetri bulevara procitao da je razlog za mnogo semafora njihova visoka cena koja omogucava dobro ugradjivanje ekipe.
 
Screenshot_20230310-000502_Gallery.jpg
 
KT tramvaj je idealan za Beograd. Treba umoliti da nam ih poklone iz Zg.
Treba nam gruba, osnovna funkcija, nikakav fenseraj.

Medjutim gradnja uz ulice blokira svaku mogucnost prosirenja infrastrukture.
Jedino za šta su katice je otpad u ovakvom stanju se ni remont ne isplati,a postoji mnogo jeftinih a dobrih tramvaja kao ovaj iz Poljske(moderus gamma)
Screenshot_20230311_210157_Instagram.jpg
Screenshot_20230311_210211_Instagram.jpg
 
Ne znam da li ikako ijednim propisom moze ovo da se uvede, a da bude legalno, ali ovo je nesto sto bih najvise voleo na nasim tramvajima. I da se oslobode od odgovornosti vozaci za svako udareno vozilo koje se nalazi direktno na putu i nepropisno je parkirano, ili sa sva 4. Garantujem, za mesec dana bi se pod konac parkiralo. BKA od Cvetka do Ustanicke vapi za ovim.
 
Господа су сад вероватно 2м испод земље, тако да можемо подземнибтрамвајбда наручимо. Као код Душка Радовића
 
KT tramvaj je idealan za Beograd. Treba umoliti da nam ih poklone iz Zg.
Treba nam gruba, osnovna funkcija, nikakav fenseraj.
Ja sam ranije napravio spisak gradova razvijenih zemalja sa metarskim kolosekom, a Hrvatsku, Rumuniju, Poljsku, Estoniju... sam izostavio. Zašto? Jasno je da će u tim zemljama sa osrednjom i slabijom ekonomijom koristiti svoja vozila do potpunog raubovanja. Sam Zagreb je kada je počeo da pravi svoje niskopodne, hteo tri serije po 70 komada, ali je posle dve serije po 70 komada odustao od treće. Shvatili su da su se ekonomski preračunali.

KT4 je generacija tramvaja u izumiranju u evropskoj civilizaciji. Da, mi kao bednici bez para bi mogli da se krpimo sa po nekom istočnonemačkom Katicom ako udele siromahu, ali već sada se mogu razmatrati i delimično niskopodni i niskopodni polovni tramvaji. Ako smo 1990-tih u ekonomski najgorim godinama uspeli da se dokrpimo sa 20 novih tramvaja, krpljenje nekim kontigentima polovnih nam ne treba biti izgovor da ne kupimo ništa novo.

Uzgred, na drugoj temi sam nacrtao o produženju tramvaja u centar. Okretanje krugom Trg Nikole Pašića - Terazije - Kolarčeva - Makedonska - Dečanska u tom smeru.
PAN — копия.jpg
 
Ja sam ranije napravio spisak gradova razvijenih zemalja sa metarskim kolosekom, a Hrvatsku, Rumuniju, Poljsku, Estoniju... sam izostavio. Zašto? Jasno je da će u tim zemljama sa osrednjom i slabijom ekonomijom koristiti svoja vozila do potpunog raubovanja. Sam Zagreb je kada je počeo da pravi svoje niskopodne, hteo tri serije po 70 komada, ali je posle dve serije po 70 komada odustao od treće. Shvatili su da su se ekonomski preračunali.

KT4 je generacija tramvaja u izumiranju u evropskoj civilizaciji. Da, mi kao bednici bez para bi mogli da se krpimo sa po nekom istočnonemačkom Katicom ako udele siromahu, ali već sada se mogu razmatrati i delimično niskopodni i niskopodni polovni tramvaji. Ako smo 1990-tih u ekonomski najgorim godinama uspeli da se dokrpimo sa 20 novih tramvaja, krpljenje nekim kontigentima polovnih nam ne treba biti izgovor da ne kupimo ništa novo.

Uzgred, na drugoj temi sam nacrtao o produženju tramvaja u centar. Okretanje krugom Trg Nikole Pašića - Terazije - Kolarčeva - Makedonska - Dečanska u tom smeru.
Mislim da je od ovih ideja najbolja ona vezna za produzenje prema Karaburmi.
 
Окретница Трг Николе Пашића - Теразије је одличан предлог Карло. Интересује ме само решење скретања са Теразија ка тргу Николе Пашића како би се извело? Да ли би ваљало ићи левом страном дуж Теразија?
 
Мислио сам на једносмерни круг, са десним скретањима. На Теразијама би стајалиште било само са стране Мека, на Тргу у Македонској прекопута Стакленца. Наравно да би то била жута трака-трамвајска баштица коју би користили и аутобуси типа 24, 26, 27, 37, 58.
 
Ja sam ranije napravio spisak gradova razvijenih zemalja sa metarskim kolosekom, a Hrvatsku, Rumuniju, Poljsku, Estoniju... sam izostavio. Zašto? Jasno je da će u tim zemljama sa osrednjom i slabijom ekonomijom koristiti svoja vozila do potpunog raubovanja. Sam Zagreb je kada je počeo da pravi svoje niskopodne, hteo tri serije po 70 komada, ali je posle dve serije po 70 komada odustao od treće. Shvatili su da su se ekonomski preračunali.

KT4 je generacija tramvaja u izumiranju u evropskoj civilizaciji. Da, mi kao bednici bez para bi mogli da se krpimo sa po nekom istočnonemačkom Katicom ako udele siromahu, ali već sada se mogu razmatrati i delimično niskopodni i niskopodni polovni tramvaji. Ako smo 1990-tih u ekonomski najgorim godinama uspeli da se dokrpimo sa 20 novih tramvaja, krpljenje nekim kontigentima polovnih nam ne treba biti izgovor da ne kupimo ništa novo.

Uzgred, na drugoj temi sam nacrtao o produženju tramvaja u centar. Okretanje krugom Trg Nikole Pašića - Terazije - Kolarčeva - Makedonska - Dečanska u tom smeru.
Pogledajte prilog 156766

Lepa zamisao ali ovo skretanje iz Kolarceve u Makedonsku pa u Decansku je krajnje nefunkcionalno. Tu i najmanji zastoj napravi guzvu u spicu.
 
Обрнут је смер ваљда, али пролазак кроз Дечанску није прихватљив, због улаза у тунел.

Треба повезати као пре 100 година, директно Булевар-Теразије, где може да окрене без проблема, ако се већ не жели веза са Калемегданом (а не знам што не би).
 
To su primedbe koje sam i podneo na ranom javnom uvidu na PGRŠS, a to kao zvezdarac osećam svakodnevno- nevidljivi zid koji na raskrsnici Bulevara i Resavske blokira tramvaj i tera ga ka Nemanjinoj. To i stoji u PGRŠS-u posle moje primedbe da se produži tramvaj od Bulevara to Terazija samo još nisu smislili gde će terminus.
 
Vrh