Šta je novo?

Tramvaji

Mislim da bi jedan tunel koji bi isao od Topcidera do Autokomande znacajno ubrzao tramvajski zaobracaj do Banovog brad i Rakovice.
Kada vidimo koliko para ide na Naiconalni stadion, to i nije toliko skupo.

MI vec 40 godina nemamo nikakvu novu tramvajsku prugu u gradu.
 
Pa nemamo kad se ne ulaže ništa godinama, sem ove nove, ne baš dobro sprovedene, veze preko Mosta na Adi. Tunel od Topčidera do Autokomande je valjda i u planu, al ne za saobraćaj tramvaja koliko sam ispratio.
 
Sinoć sam na bulevaru kod Pijace Đeram video jedan CAF sa šesticom na displeju. Čudno, u službenom redu vožnje linije 6 nije naznačen nijedan polazak koji obavljaju niskopodni tramvaji. A i sama učestalost šestice je dosta proređena u odnosu na letnji RV koji je važio do 19.09.
 
KT se sjajno nosi sa vecerasnjim vetrom i olujom na Dorcolu.
 
Koji jos gradovi u zvetu koriste KT tramvaje istog koloseka kao ovde?
 
Desetka je barem iz mog iskustva najnepouzdanija tramvajska linija u Beogradu, a ni jedanaestica nije mnogo bolja od nje. Pre neki dan sam je na Autokomandi čekao oko 35 minuta, a po redu vožnje bi u to doba dana trebala ići na svakih 12-13 minuta, i onda je naravno došla krcata toliko da sam jedva uspeo da se uguram unutra. Iz revolta nisam hteo da učitam BusPlus. Da sam odmah pešice krenuo tamo gde sam se uputio, stigao bih ranije nego tramvajem.

To se inače dogodilo između 13 i 14 časova popodne, dakle nije bio u toku saobraćajni vršni čas, a nije mi to bio prvi put da desetku čekam od pola sata naviše. Mogu misliti koliko je tek ta linija "redovna" tokom špiceva.
 
метарске Кате возе и у Лијепаји, Котбусу, Бранденбургу, Ерфурту, Франкфурту на Одри, Готи, Герлицу, Гери, Цвикауу, Плауену, Житомиру, Виници, Пјатигорску, Јевпаторији, Лавову и Калињинграду
 
Pa nije nešto on posebno prljav. Peru se svaki dan, odnosno noću na pregledu. Bar tramvaji nisu nikad bili nešto posebno prljavi. Vidi se na slici da je lak debelo oštećen, a nakon skidanja reklame. Ima nekoliko nijansi crvene boje.
 
@JohnnyLee je u pravu, ovo stvarno izgleda kao tramvaj iz cigamale. Razumem da GSP u ovom momentu (krize i raspada) nema volje da struze svaki centimetar lepka i prljavstine sa oko 50% ukupnog voznog parka koji je bio pod reklamama. Ali s druge strane, sami su krivi za to, jer su zamotavali cela vozila u reklame umesto da koriste panele ili nalepnice ispod prozora. A i mislim da je zaista vreme da pocnu da rade na prevazilazenju tog zatucanog "samo nek se kotrlja" mentaliteta.
 
Stanje oplate je takvo da nema tu nekog krpljenja, ulepšavanja ili ne znam čega. Iskreno, radi se ono što se može. Raspisan je tender, što znači da se ide u pravcu sanacije štete. Velike državne firme, komunalne pogotovu, ne mogu ništa da rade tek tako. Moraju se ispoštovati procedure, trebovati i pravdati sredstva. Dal neko, ko i koliko sastruže kajmak u celoj toj proceduri, priča je koja teško da može da zaobiđe ovdašnje prilike u društvu. Reklame, takođe, nisu ništa nenormalno, pa ni te totalke. Nisam za njih, al nije da ih je bilo samo ovde. Ne može kod nas ništa postepeno, razložno, normalno bez direktnog političkog upliva, pa tako ni obično skidanje reklama sa vozila. Mogao je da ostavi mnogo duži rok, a ne da odjednom imamo gomilu oljuštenih vozila, koja su sad tako nagrđena mnogo prijatnija prosečnom oku, nego dok su nosila te omražene reklame🙄 Kao da imamo viška vozila svih tipova, pa sad možemo da povučemo po 30 komada na popravku odjednom. Gledam privatnike. Nova vozila. Problem mesecima kodirati displeje, opravljati vrata, ušrafiti panele itd. Jedno je kad crkne displej, pa piši reklamaciju, pa procedure itd. Al da ne mogu na više autobusa u gradu da samo kodiraju displeje, reč je o mesecima, a imaju tipa po deset petnaest autobusa u inventaru, e pa to je tek težak javašluk i nerad. Treba da se kažnjavaju svi, i privatnici i GSP za očigledne neispravnosti na vozilima, al posmatrajući i jedne i druge, privatnici, ne svi doduše, kao da apsolutno ništa ne rade po pitanju održavanja vozila. Od velikih spoljnih oštećenja do gore pomenutih nedostataka. Priča se često kako autobusi GSP prođu tehnički pregled. Ja se pitam kako mnoga vozila privatnika izlaze svakodnevno na ulicu. Sve mislim da prolaze iole neki ozbiljniji pregled na dnevnom nivou. Daj bože da se pregledaju i jednom u toku nedelje, čast izuzecima.
 
Cisto da razjasnim, ja sam komentarisao ovo sa ostavljenim lepkovima prekrivenim strokom. Nisam uopste mislio na farbu ili limariju. Samo na te ostatke lepka.


Ali da, razumem poentu, ogromno je i glomazno preduzece, i to jos u velikoj krizi i tradicionalnoj ravnodusnosti prema svemu tako da ne iznenadjuje sve ovo. Samo sam sit toga. I vreme je da pocnu da sazrevaju kao kolektiv.

I Murija je nekad isla u raspadnutim Puntima i Pezoima od kojih je svaki bio drukciji. Pa su ih doveli u red i sada ima mnogo, mnogo manje odstupanja a mnogo vise standardizacije i uniformnosti. Cak i u smislu delova (redje se vidja Skoda sa sklepanim zamenskim krilom ili vratima nego Pezoi ranije). Naravno, jedna od razlika izmedju MUPa i GSPa je to sto je prvi dobio preko 1.200 novih vozila, od toga bese 1000 Skoda. ALI, nije se promenio samo vozni park nego i odnos prema odrzavanju. Zategli su MUP i vise nema kao pre da panduri idu u 10 razlicitih nijansi i kroja uniforme i u 100 razlicitih varijanti istog automobila. Neka progugla ko se ne seca, zaista je bilo opste rasulo s MUPl
ovim uniformama i vozilima krajem 2000ih i pocetkom 2010ih.

Ne kazem da se moze isto ocekivati od GSPa (jer rezimu jelte GSP i JGP nisu toliko bitni i dragi kao murija) ali mislim da je isto zatezanje i dovodjenje u red moguce i u GSPu. I ne pricam samo o aspektu para i finansija, nego bas dovodjenje u red u smislu forsiranja protokola, standarda i kriterijuma koji zavise od finansija ali nisu sad nesto nedostizno nego stvar volje i poslovne kulture. Vreme je da pocne da se uvodi red u to preduzece. Ne samo zbog putnika, ne samo sto ce i zaposlenima biti bolje, nego i zato sto ce ako nastave ovako sve vise kaskati za vremenom i izazovima. Moraju da izadju iz tog mentaliteta 1950ih. I da, moguce je, makar pomalo i postepeno. Znam iz nekih drugih primera.
 
Vrh