Šta je novo?

Tramvaji

Па да али и да други градови у Србији добију трамвај, да та фабрика има смисла да те траваје прави.

КАФ је исто изразио жељу да отвори фабрику у Србији што би неке моменте ипак довело у ред. Нешто не бих рекао да Будмпешта пати због набавке КАФова. Дугачки, многосекциони. Додуше, Бумпешта је широки колосек дакле вероватно опробан производ.

Мали точкови (мала висина пода) захтевају беспрекорне пруге. Да ли смо у стању то да обезбедимо?
 
Juče sam prošao kroz Jurija Gagarina tramvajem, stao je ukupno 2 puta na semafor tokom cele dužine ulice. Mislim da funkcioniše sistem davanja prednosti.
Šine su loše pa se tramvaj klati, ukoliko bi se sredile tramvaj bi mogao da ide i 60/70/80 km/h
Stanice su u lošem stanju, ukoliko bi se sređivala deonica stanice bi mogle da se srede sa velikim nadstrešicama, ogradom novom i možda čak aparatima za kupovinu karata. Stajališta se mogu srediti da imaju kontrolu pristupa kako bi se osigirala naplata.
 
I ovako se tramvaj u Jurija Gagarina slabo koristi, a sa ograđivanjem i naplatom bi tek bilo super, autobuski sistem bi još više koristili, jer tu mogu i da se švercuju, plus što brže stignu...
 
Jedini način da ljudi iz Jurija Gagarina više idu tramvajem je preusmeravanje istih preko Brankovog mosta, tj omogućavanje direktne veze sa centrom.

Inače sam izrazito protiv poklapanja trasa autobusa i tramvaja, ali sklanjanje 95 (direktne veze sa centrom) odatle je loš potez u svakom smislu.
 
Rampe za pristup stajalištima tramvaja bi dovele do niza incidenata odnosno akcidenata. Tramvaj nije BG voz, samim tim ne mogu ni ista rešenja da se primenjuju za njega.

Pošto vidim da je ovih dana aktuelna priča o naplati karata, na više tema, da ponovim ono što sam pisao pre, gde sam se osvrnuo i na moralni aspekt plaćanja karata, i na organizacioni i na tehnički:

Ja ne'am problem da se uvede tzv. Tranzitna policija. Cak sam na faksu svojevremeno napisao rad na tu temu.
Ali da onda ta Tranzitna policija: 1) bude pravilno zasadjena i 2) da sprovodi zakone ZA SVE.
Znaci kada bahati penzos za volanom 39ke u jednoj ruci drzi cigaretu a u drugoj mobilni telefon - da padne kazna ili suspenzija.
Kada mamlaz u Solarisu na 23ci bokom odvali nekog ili nesto, i nastavi da vozi dalje uprkos apelima putnika, da istog momenta kada dispecer dobije prijavu, bude pozvan da po zavrsetku linije dodje u depo na saslusanje i pregled kamera.
Da kad ne radi klima u vozilu ili mu fali po 8 sedista odnosno kapacitet mu smanjenbez dozvole, da se popije kazna.

Dakle, Beogradu je potrebna jedna državna organizacija i institucija koja će temeljno, beskompromisno i nepristrasno, na dnevnoj bazi obavljati terenski nadzor celokupnog javnog prevoza. Od toga ko ima kartu, preko toga ko vozi putnike sa cigaretom u jednoj i mobilnim u drugoj ruci, pa sve do toga zašto autobusu fale sedišta ili mu upravo otpada točak i zaleće se u neki automobil ili pešaka niz ulicu.

Sve drukčije od toga osuđeno je na propast ili na izvitoperene rezultate i večite troškove, probleme, sukobe i polemisanja.
 
Poslednja izmena:
Rampe za pristup stajalištima tramvaja bi dovele do niza incidenata odnosno akcidenata. Tramvaj nije BG voz, samim tim ne mogu ni ista rešenja da se primenjuju za njega.

Pošto vidim da je ovih dana aktuelna priča o naplati karata, na više tema, da ponovim ono što sam pisao pre, gde sam se osvrnuo i na moralni aspekt plaćanja karata, i na organizacioni i na tehnički:



Dakle, Beogradu je potrebna jedna državna organizacija i institucija koja će temeljno, beskompromisno i nepristrasno, na dnevnoj bazi obavljati terenski nadzor celokupnog javnog prevoza. Od toga ko ima kartu, preko toga ko vozi putnike sa cigaretom u jednoj i mobilnim u drugoj ruci, pa sve do toga zašto autobusu fale sedišta ili mu upravo otpada točak i zaleće se u neki automobil ili pešaka niz ulicu.

Sve drukčije od toga osuđeno je na propast ili na izvitoperene rezultate i večite troškove, probleme, sukobe i polemisanja.
Apsolutno se slažem sa svime, osim sa naplatom tramvaja. Mišljenja sam da stanice koje su izolovane i u kojima je moguće napraviti zatvoren sistem da bi tako nešto i trebalo. Naravno, nema smisla dok se ne reši šverc u prevozu, ali ovako možeš da koncentrišeš kontrolu na 95 koji će šverceri koristiti. Kad se reši problem šverca, apsolutno neće biti bitno da li je kontrolisan pristup ili nije, jedino što kontrolisan pristup garantuje veću naplatu
 
P.S.
Naravno, zaboravih da dodam:
Dakle, Beogradu je potrebna jedna državna organizacija i institucija koja će temeljno, beskompromisno i nepristrasno, na dnevnoj bazi obavljati terenski nadzor, kontrolu i sankcionisanje u celokupnom javnom prevozu.

Nego pošto sam je gore imenovao Tranzitna policija, reko naravno da se podrazumeva da bi se, pored nadzora, bavili i kontrolom i naplatom i sankcijama.
 
Apsolutno se slažem sa svime, osim sa naplatom tramvaja. Mišljenja sam da stanice koje su izolovane i u kojima je moguće napraviti zatvoren sistem da bi tako nešto i trebalo.
Već zamišljam nekolicine ljudi raznih godišta i profila kako se provlače između ćoška tramvaja i špica ograde uz šine. I kako nastaju incidenti dok tramvaj kreće a vozač ne vidi nekog ko mu se tu ispod, u slepom polju, provlači u nameri da uleti u vozilo.

A i inače me nerviraju te ograde na tramvajskim stajalištima, ali ne one koje dele putnike od kolovoza ulica nego one koje sprečavaju putnika da izađe na bilo koji kraj podužnog tramvajskog stajališta. Da bude jasnije, mislim na ovo. Par puta mi se desilo da siđem iz tramvaja negde na Bulevaru i kada vidim da nema nadolazećih automobila bar 200 metara nizvodno, sigurno neću da idem okolo naokolo da bih prešao dve saobraćajne trake nego pređem direktno sa vrha tog ostrva. Ograde koje su postavili tu ne služe ničemu, jer ko želi da pređe, preći će. A ograda samo stvara potencijalno opasno mesto za one koji nisu dovoljno pronicljivi da puste tramvaj da ode pa da onda zaobiđu ogradu. I za one koji dotrčavaju do tramvaja iz nekog drugog ugla, pa bi da ulete a vozač u tom momentu kreće.

Razlika između barijere za BG/BEO voz i barijere za tramvaj je to što stanice železnica obično imaju dovoljno mesta i uskih grla DALJE od šina tako da nekome može da se prepreči prolazak a da nema alternativu da izađe na šine da ih zaobiđe. Kod tramvaja pak, zaobilaženje barijera na stajalištima bi značilo istrčavanje na šine i provlačenje između vozila. A to otvara put za brojne nesreće. Na kraju krajeva, može da se nađe i neko ko ne zna za barijere i taman je video tramvaj na ostrvu, potrčao mu sa zadnjeg levog ugla, i taman kad je mislio da stiže, naiđe na barijere. I onda refleksno počne da se provlači pored vozila. I šta onda, treba tramvaj kada kreće da ga pokida na komade... Bolje ne.
 
Već zamišljam nekolicine ljudi raznih godišta i profila kako se provlače između ćoška tramvaja i špica ograde uz šine. I kako nastaju incidenti dok tramvaj kreće a vozač ne vidi nekog ko mu se tu ispod, u slepom polju, provlači u nameri da uleti u vozilo.

A i inače me nerviraju te ograde na tramvajskim stajalištima, ali ne one koje dele putnike od kolovoza ulica nego one koje sprečavaju putnika da izađe na bilo koji kraj podužnog tramvajskog stajališta. Da bude jasnije, mislim na ovo. Par puta mi se desilo da siđem iz tramvaja negde na Bulevaru i kada vidim da nema nadolazećih automobila bar 200 metara nizvodno, sigurno neću da idem okolo naokolo da bih prešao dve saobraćajne trake nego pređem direktno sa vrha tog ostrva. Ograde koje su postavili tu ne služe ničemu, jer ko želi da pređe, preći će. A ograda samo stvara potencijalno opasno mesto za one koji nisu dovoljno pronicljivi da puste tramvaj da ode pa da onda zaobiđu ogradu. I za one koji dotrčavaju do tramvaja iz nekog drugog ugla, pa bi da ulete a vozač u tom momentu kreće.

Razlika između barijere za BG/BEO voz i barijere za tramvaj je to što stanice železnica obično imaju dovoljno mesta i uskih grla DALJE od šina tako da nekome može da se prepreči prolazak a da nema alternativu da izađe na šine da ih zaobiđe. Kod tramvaja pak, zaobilaženje barijera na stajalištima bi značilo istrčavanje na šine i provlačenje između vozila. A to otvara put za brojne nesreće. Na kraju krajeva, može da se nađe i neko ko ne zna za barijere i taman je video tramvaj na ostrvu, potrčao mu sa zadnjeg levog ugla, i taman kad je mislio da stiže, naiđe na barijere. I onda refleksno počne da se provlači pored vozila. I šta onda, treba tramvaj kada kreće da ga pokida na komade... Bolje ne.
Staviš drugi izlaz iz stanice na drugu stranu, sasvim normalna stvar recimo u Cirihu. To bi moglo u Vojvode stepe. U Jurija Gagarina malo teže
 
To bi onda zahtevalo menjanje svih stajališta, menjanje vozila i menjanje čak i ulica. Jer npr bilo bi previše da do jednog pešačkog ostrva koje bi opsluživalo tramvaje u oba smera na Bulevaru KA, vodi pešački prelaz sa samo jedne strane. Što onda znači da mora da se uvede pešački prelaz i na drugom kraju stajališta. Što znači menjanje i samog toka ulice. I tako na 20 mesta samo u bulevaru KA.

Ne znam, ja sam generalno protiv bilo kakvih naplatnih punktova za površinski prevoz van samih vozila. U biranju između ekipa osoblja/policije i turniketa na stajalištima, uvek ću biti za opciju sa osobljem. Kod BG voza jeste drukčija priča jer on nikad nigde nema nikakva ukrštanja ili deljenje prostora sa raznim ulicama, kolovozima, pešačkim prelazim... nego je uvek na nekoj žel. stanici koja je celina za sebe. Plus, drugačije se ljudi ponašaju kad se radi o ulaženju i izlaženju u voz i ulaženju i izlaženju iz tramvaja. Kada se koristi železnica, očekuje se postojanje turniketa i barijera. Kada se koristi tramvaj, ili trolejbus ili autobus, svakako ne. Pogotovu što ovde nikada otkako postoji JGP nije bilo perioda da se kupovina, otkucavanje i pregled karata za površinski prevoz obavlja van vozila. Uvek je sve bilo u samom vozilu, koliko je meni poznato.
 
Леп је модел колико сам видео визуелно Сименс Авенио из Крагујевца, шаљу их за Бремен. Не бих се бунио да их ови наши Индијанци купе.
 
Evo koliko termometar u 13tici meri danas...

20220819_160509.jpg
 
Imaš foru kod tramvaja pošto je klima po zonama da nekada u zadnjem delu ne radi klima a napred radi i obrnuto. Naravno pod uslovom da je uopšte uključena.
 
Radila je klima pozadi gde sam sedeo, bilo je prijatno... jednom nije radila u istoj ovakvoj 12ici, to je pakao... to ne bi smelo da bude pušteno u saobraćaj bez klime... Danas nemam nikakve zamerke na vožnju, a ovo je koliko je izmerila spolja...
 
Zna li iko šta se dešava sa onim planom o vraćanju tramvaja na Terazije i u Kralja Milana?

Čini mi se da je uneto u PGR, ali ne vidim da iko to spominje u poslednje vreme.
 
Zna li iko šta se dešava sa onim planom o vraćanju tramvaja na Terazije i u Kralja Milana?

Čini mi se da je uneto u PGR, ali ne vidim da iko to spominje u poslednje vreme.
Svašta je navedeno u PGR - u šinskih sistema, ali je nedavno spominjano i da će se zbog krize morati odustajati od infrastukturnih projekata. A svi znamo šta će ići špod mač, odnosno od čega se neće odustati ni po cenu silaska sa vlasti. A iako ne znamo, možemo da naslutimo, jer smo dovoljno upućeni u tematiku.
 
Како напредују радови у Ресавској и 27. марта? Може ли се очекивати скорашња нормализација трамвајског саобраћаја?
 
U 27. marta imas moju sliku na toj temi, zatrpali su zemljom i to tako stoji danima (nedeljama vec) i ne idu tramvaji iako ne postoji nikakva vidljiva prepreka za njih.
 
Završetak radova je bio predviđen za poslednji dan avgusta. Valjda će to ispoštovati. U 27 marta bi trebalo da i sad mogu da voze, al trenutno nema šta, tj nema linije na toj trasi. 5-ica je skrenuta u Ruzveltovu, pošto je 12 poslat na Kalemegdan. Dušanovom sad idu samo 9L i 10, a nije ni to baš malo, mislim zbog mreže. Uz Pjarona de Mondezira se penju sad i 9L i 11 i 12, a na 9L su često multiplicirane Katice, što mu dode isto kao da prođu dva tramvaja odjednom. Zaista se ne razumem toliko u kapacitete mreža, al generalno na potezu od Pristaništa, pa preko Kalemegdana dalje duž Dorćola, prolazi dosta tramvaja već izvesno vreme. Neka ograničenja verovatno postoje.
 
Стварно је јавашлук ако могу да возе кроз 27. марта а не возе. Много више смисла има да 7 иде преко Дорћола, а не 9. Прво што је то мање кружења, друго што су алтернативе седмици далеко лошије него што је то случај са деветком.

Београдски трамваји чешће возе измењеном (или уопште не возе) него редовном трасом. Просечан грађанин више ни нема појма где и куда која линија иде што само одвлачи путнике од трамваја.
 
A komotno su mogli, ako već može fizički da se izvede da tramvaj saobraća Kraljice Marije, da 10 privremeno preusmere preko Vukovog spomenika, a liniju 5L ostave do Omladinskog stadiona, takođe privremeno.
 
Vrh