Već zamišljam nekolicine ljudi raznih godišta i profila kako se provlače između ćoška tramvaja i špica ograde uz šine. I kako nastaju incidenti dok tramvaj kreće a vozač ne vidi nekog ko mu se tu ispod, u slepom polju, provlači u nameri da uleti u vozilo.
A i inače me nerviraju te ograde na tramvajskim stajalištima, ali ne one koje dele putnike od kolovoza ulica nego one koje sprečavaju putnika da izađe na bilo koji kraj podužnog tramvajskog stajališta. Da bude jasnije, mislim na
ovo. Par puta mi se desilo da siđem iz tramvaja negde na Bulevaru i kada vidim da nema nadolazećih automobila bar 200 metara nizvodno, sigurno neću da idem okolo naokolo da bih prešao dve saobraćajne trake nego pređem direktno sa vrha tog ostrva. Ograde koje su postavili tu ne služe ničemu, jer ko želi da pređe, preći će. A ograda samo stvara potencijalno opasno mesto za one koji nisu dovoljno pronicljivi da puste tramvaj da ode pa da onda zaobiđu ogradu. I za one koji dotrčavaju do tramvaja iz nekog drugog ugla, pa bi da ulete a vozač u tom momentu kreće.
Razlika između barijere za BG/BEO voz i barijere za tramvaj je to što stanice železnica obično imaju dovoljno mesta i uskih grla DALJE od šina tako da nekome može da se prepreči prolazak a da nema alternativu da izađe na šine da ih zaobiđe. Kod tramvaja pak, zaobilaženje barijera na stajalištima bi značilo istrčavanje na šine i provlačenje između vozila. A to otvara put za brojne nesreće. Na kraju krajeva, može da se nađe i neko ko ne zna za barijere i taman je video tramvaj na ostrvu, potrčao mu sa zadnjeg levog ugla, i taman kad je mislio da stiže, naiđe na barijere. I onda refleksno počne da se provlači pored vozila. I šta onda, treba tramvaj kada kreće da ga pokida na komade... Bolje ne.