Šta je novo?

Tramvaji

solecar

Professional
Učlanjen(a)
06.12.2011.
Poruke
17.990
Pohvaljen
19.225
Lokacija
Prokop
Kad smo kod toga, šta je bolje, da 6 ide od Taša, kao što je sada, ili da se preusmeri od Vuka do Omladinskog stadiona?
 

BpbD

Novice
Učlanjen(a)
01.05.2022.
Poruke
19
Pohvaljen
19
Mislim da je to urađeno zbog izmeštanja 12-ice na Kalemegdan, plus sad i 9-tka ide Dorćolom, pa su 5-icu pustili do Omladinskog stadiona, da ne bi ukinuli tramvaj kroz Ruzveltovu. Ako se ne varam, cev je pukla negde ispod Palilulske pijace, gde svakako prolaze tramvaji sa linija 9 i 10 trenutno, pa ne verujem da to ima ikakve veze sa izmeštanjem petice. Čini mi se da sad nema tramvaja između Starine Novaka i Ruzveltove, al dobro to je baš kratka deonica. Verujem i da veza Omladinski stadion i dalje Bulevarom prema Ustaničkoj nije baš potpuno beskorisna.
katastrofa sta rade tu cev su sredili i ne znam zasto 5 ne vozi ili da vrate 7L jer je potrebna
najbolje da su stavili 5 normalno ,6 isto kao i da uspostave 7L Ustanička-Blok 45 preko Dorćola 9L do Banjice i 12L umesto do beka najbolje do pristanista.Ialje ne znamo razlog zasto caf ne moze preko dorcola npr na 9L...urnebesno je da jednu skretnicu rade vise od mesec dana...
 

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.437
Pohvaljen
2.047
Dal je urnebesno ili nije ne bih znao. Ja sam prvi prokomentarisao to kad su radovi tek počeli. Vidim da su rasturili fin deo, i to valjda radi samo pogon EGO (elektro građevinska operativa). Ako nema ničeg između Starine Novaka i Ruzveltove, a petica je ipak skrenuta na Omladinski stadion, onda je to definitivno urađeno samo da tramvaj ne bi bio ukinut na potezu ka pomenutoj okretnici. Ne može se gurnuti 10 linija na Dorćol. Mnogo je i 5 i 7 i 9 i 10. Verovatno postoji kapacitet i mreže na tom potezu. Plus, nama je na nekim potezima tramvaj neefikasan upravo zbog gomilanja linija po koridorima. To je jako loše iz više razloga, a o tome su pričali ljudi na ovom forumu, koji o šinskim sistemima znaju mnogo više od mene. Za CAF je pričano i ranije, i to mislim jedno 100 puta zašto ne ide podno Kalemegdana. Očigledno stradaju brzo obrtna postolja, kojih na vozilu dugom 32m ima samo tri, i skoro sigurno da su spojnice između modula pod prevelikim pritiskom. Nisu verovatno konstrukcijski predviđeni za krivudave deonice pod usponom. Ja sam i pre pričao da tramvaje tek ne smeju da kupuju gradonačelnici i razni pomoćnici pomoćnika. Tu inženjeri treba prvi da se pitaju. Bilo je velikim problemima na raznim trasama kad su CAF-ovi došli, i generalno imali su mnogo problema i nedostataka, verovatno ponajviše zbog neadekvatne infrastrukture, a da ne pričam što su kupljeni bez da se prethodno obezbede adekvatne dizalice u depou Sava. To su prva vozila u GSP-u gde je mnogo toga na krovu, a dole se ne može ništa raditi dok se ne podignu. Sećam se koliko se pljuvao Končar, ili ti Crotram, samo što je jelte iz Hrvatske, a skoro da sam 100% siguran da je daleko adekvatniji našim uslovima. Daleko od toga da CAF loš, samo kad se kupuju tramvaji, za razliku od autobusa, mora se obratiti pažnja na mnogo faktora, a ne samo na dužinu, širinu i snagu pogonskog sistema vozila.
 

Прле

Advanced
Učlanjen(a)
29.11.2018.
Poruke
4.260
Pohvaljen
5.268
Кротрам није прошао нигде у Европи (до тог момента), верујем да није само пљувачина у питању.
Апсолутно сам сагласан да је потребно пажљивије бирати, а најбоље одабрати моделе оних који хоће да учествују, платити транспорт и договорити се за неку нижу цену трамваја и нека кружи по Београду годину дана, на свим линијама. А онда, стручњаци, путници, саобраћајни новинара да се укључе у општи Београдски програм процене трамваја.
 

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.437
Pohvaljen
2.047
Кротрам није прошао нигде у Европи (до тог момента), верујем да није само пљувачина у питању.
Апсолутно сам сагласан да је потребно пажљивије бирати, а најбоље одабрати моделе оних који хоће да учествују, платити транспорт и договорити се за неку нижу цену трамваја и нека кружи по Београду годину дана, на свим линијама. А онда, стручњаци, путници, саобраћајни новинара да се укључе у општи Београдски програм процене трамваја.

Za ovo dole se u principu slažem Prle, samo što Crotram nisu pljuvali inženjeri GSP-a, nego javnost. Nije prošao do tada nigde, jer ipak nije imao ime poput Bombardiera, CAF-a ili Siemens-a. Kasnije su ga valjda uzeli Helsinki i Talin. Problem kod tramvaja ti je taj što su porudžbine za različite gradove od istog proizvođača najčešće unikati svaki za sebe. Siemens se nije proslavio sa nekim svojim serijama, a mislim da su konstrukcije pucale i na onima koji voze Budimpeštom. Tako se ni CAF nije baš proslavio kod nas, a plaćen je poprilično. Crotram je bio dosta jeftiniji, i sećam se da je bilo priče da ima neka rešenja pogodna našim uslovima eksploatacije. Ne mora da znači da bi se on automatski pokazao sjajnim kod nas, al baš kako i sam kažeš trebalo se uzeti na probu jedan do dva primerka. Tramvaji nisu igračke, koštaju puno, i trebaju dugo da rade, a kupiti tek tako nešto što je potpuno novo za nas i to 30 komada, i posle se češati gde nas ne svrbi nikako nije rešenje. Nemam ja ništa protiv kad se nešto pljuje što ne valja, al smeta mi kad se nešto kategorički sa gnušanjem odbija zbog porekla proizvodnje. Neki kineski i ruski proizvodi se već kritikuju opravdano po ličnim iskustvima kupaca i korisnika, al to opet ne znači da je sve što dolazi iz tih zemalja loše, kao što ni sve sa Zapada nije uvek sjajno.
 

Nikola03

Beginner
Učlanjen(a)
16.07.2021.
Poruke
67
Pohvaljen
14
Kad smo kod toga, šta je bolje, da 6 ide od Taša, kao što je sada, ili da se preusmeri od Vuka do Omladinskog stadiona?
Tramvaj 6 treba da ide do omladinskog stadiona,jer nema potreba da ide na tas jer ima vec linija 7.Onda bi linija 32 mogla da produzi do trga republike i da se linija 32E ukine
 

Дошљак

Professional
Učlanjen(a)
31.10.2014.
Poruke
21.577
Pohvaljen
29.966
Потребе путника за кретањима булевар-омладински нису ни близу колико су на релацији булевар-центар града, пошто то ни 7 не задовољава довољно, а преседања 7/26-27 од Вука до Таша су одбојна за путнике.
 

Zvezdarac77

Intermediate
Učlanjen(a)
19.03.2019.
Poruke
103
Pohvaljen
119
Bilo bi super da 6 ide do Terazija, presedanje na 26/27 kod Vuka je nezgodno kao i svako presedanje gde ne čekaš na istoj stanici. Iako živim kod stanice tramvaja, radije bih sisao dole na 29 i posle se peo u povratku uzbrdo, nego presedao tako. U pravu si Došljak.
A u trenutnoj situaciji, mislim da je ipak bolje da 6 ostane da ide do Taša da rasterecuje 7 kod Pravnog jer tu zna da bude bas gužva ako nema dugo sedmice, a 14 znamo svi koliko često ide.
Do Omladinskog stadiona se može svakako lako presesti jer mozes bilo cime do Vuka, i onda bilo malo hodaš i opet mozes bilo čime do Omladinskog, a ako te mrzi i to malo da hodaš, mozes peticom do stanice kod Vuka u Ruzveltovoj i odatle 27 i 12.
 

Прле

Advanced
Učlanjen(a)
29.11.2018.
Poruke
4.260
Pohvaljen
5.268
Kasnije su ga valjda uzeli Helsinki i Talin.
У Хелсинкију је био на тестирању пре Београда, и један од разлога је био детаљни извештај због чега су га финци избацили из разматрања.

За Талин не знам да ли је био на расматрању, али га сигурно сад нема. Ово је тренутни возни парк


За количине не могу да тврдим, али ништа више осим набројаног нисам видео у граду.
 

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.437
Pohvaljen
2.047
Da da, sećam se da je Helsinki bio u nekoj priči, al ih ipak nisu uzeli na kraju. Oni beše imaju i neku svoju proizvodnju? Nešto mi je u glavi da su imali porudžbine iz nekog grada iz tih gore baltičkih zemalja, no nije ni bitno toliko. Hvala za info u svakom slučaju.
 

Прле

Advanced
Učlanjen(a)
29.11.2018.
Poruke
4.260
Pohvaljen
5.268
Хелсинки је у 20ом веку имао фабрику својих трамваја, који су и дан данас у употреби после модернизације. Сами више не праве трамваје.
Ови нови су Бомбардје Вариотрам. Имају и Диваге. Сви су им утегнути, а трамвајски систем ради одлично.

У Хелсинкију сам видео много случајева када линија иде једном улицом у једном смеру, а враћа се паралелном улицом. Много ми се допало решење.
 

Siniša

Higher intermediate
Učlanjen(a)
10.12.2006.
Poruke
1.873
Pohvaljen
1.512
Da da, sećam se da je Helsinki bio u nekoj priči, al ih ipak nisu uzeli na kraju. Oni beše imaju i neku svoju proizvodnju? Nešto mi je u glavi da su imali porudžbine iz nekog grada iz tih gore baltičkih zemalja, no nije ni bitno toliko. Hvala za info u svakom slučaju.
Crotram je kupila Liepaja (Letonija), šest komada, ali samo kraći model TMK 2300.
 

Dart

Advanced
Učlanjen(a)
13.09.2018.
Poruke
2.378
Pohvaljen
2.894
Ukupna razlika na tenderu za tramvaje je bila 2 miliona evra, ali to nije mnogo s obzirom da je jedan tramvaj koštao otprilike toliko. Tehnički smo mogli dobiti 31 tramvaj od Končara za iste pare, ali je nešto kraći pa to dođe na isto. Takođe kapacitet CAF-a je znatno veći (242 vs 202 putnika) i vizuelno je lepši.
Caf je bio bolji izbor na tenderu, ali moglo je to i bolje da je bilo drugih ponuđača.
 
Poslednja izmena:

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.437
Pohvaljen
2.047
Ukupna razlika na tenderu za tramvaje je bila 2 miliona evra, ali to nije mnogo s obzirom da je jedan tramvaj koštao otprilike toliko. Tehnički smo mogli dobiti 31 tramvaj od Končara za iste pare, ali je nešto kraći pa to dođe na isto. Takođe kapacitet CAF-a je znatno veći (242 vs 202 putnika) i vizuelno je lepši.
Caf je bio bolji izbor na tenderu, ali moglo je to i bolje da je bilo drugih ponuđača.

Meni je ostalo u glavi da je razlika bila dosta veća, al verovatno sam se ja nešto prebacio onda. Ako je samo dva miliona razlike na 30 vozila, to onda stvarno nije ništa. Meni je samo krivo što se kod nas i jedan CAF nije pokazao sjajnim, jer se mnogo toga nije uradilo pre nabavke, da budemo realni, prvih savremenih, i poprilično sofisticiranih tramvaja. Mislili onda gradski oci kupe se novi tramvaji i gotova priča, a posle što će dosta vremena providiti po garažama nema veze. Crotram sam najviše pomenuo, jer je dosta pljuvan, a bez osnova u nekim prethodnim iskustvima. Nadam se da će nekom narednom nabavkom biti pametniji, tj pustiti struku da se time mnogo više bavi, a ta nabavka bi morala da se desi što pre. Mada, posle propasti one priče sa nekom ruskom firmom, nabavku novih tramvaja niko više i ne spominje.
 

Zezeljko

Higher intermediate
Učlanjen(a)
05.06.2012.
Poruke
1.393
Pohvaljen
2.485
Bilo je svakakvih priča, meni je krivo što se odustalo od domaćih Siemens tramvaja. Da je pameti uzeli bi te tramvaje.
 

Dart

Advanced
Učlanjen(a)
13.09.2018.
Poruke
2.378
Pohvaljen
2.894
U Mind parku (Kragujevac) bi trebala i Škoda da pravi tramvaje. Takođe pominju saradnju sa CAF-om i da pregovoraju sa Stadlerom.
Sve to lepo zvuči, a koliko će se toga ostvariti je upitno
 

Прле

Advanced
Učlanjen(a)
29.11.2018.
Poruke
4.260
Pohvaljen
5.268
КАФ је исто солидна варијанта јер то су и Солариси (у једној су групи), а такође и разни други шински системи.
Верујем да би са шпанцима могли добри аранжмани да се ураде.
 

Kesha

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.12.2017.
Poruke
1.437
Pohvaljen
2.047
CAF je uvek bio solidna kombinacija, samo da se obrati pažnja na neke stvari pre kupovine, i mnogo više pažnje je potrebno pri odabiru konfiguracije enterijera. Što kaže Dart, sad bi i Škoda trebala da počne sa radi tramvaje kod nas, plus i druge pomenute kombinacije. Samo neka se nakane da raspišu tender, jer se čeka na isporuku dugo, a ne bi bilo loše da se uzme nešto i na probu pre veće kupovine.
 

Djole Pevcanin

Advanced
Učlanjen(a)
16.11.2016.
Poruke
2.338
Pohvaljen
1.340
2319.jpg
 
Vrh