Šta je novo?

Tramvaji

@Бендер
Какве везе има љубав према трамвајима с овим? Па за оптимално функционисање трамваја је најбоље да свака линија има свој депо, а овај систем заправо ништа не ваља. Боље је направити три депоа на три београдске периферије него имати овај један.

Ово ти је урбанизам, и то је, једноставно, ствар рачунице: испалати ли се, или не. Ако се исплати - ради. Са метроом ће сигурно да се исплати, а исплатило би се вероватно и сад. И то у смислу инвестиције, а за град се исплати свакако: ако не направиш 5.000 станова ближе пословном центру, значи направићеш их даље; а то је онда још много аутомобилских километара дневно. Под милим Богом никаквог смисдла нема да ту складиштимо олупине од аутобуса на клоцнама - да чују у неком другом граду да то радимо, смејали би се. Зато смо ми и сиромашнији од тих осталих градова. И тај објекат ће имати, колико, кад му откуца сат: 45 година? Па претходни београдски аеродром је исељен после 35.

Пандан овоме је да није требало уклањати техничке колосеке и железничке радионице из Савског амфитеатра. Дабоме да је требало: путничка станица је друго.

Наравно да сви неизграђени блокови треба да се изграде, или алтернативно да се уобличе у јавне просторе.


@Оувердрајв
Ако БГ:воз буде стизао у Прокоп на 7,5 минута (из оба смера на по 15), свакако бар на толико треба да иде трамвај. А и чешће - биће још возова.

Обавезна линија би била 1: Прокоп - Калемегдан (преко Теразија).

Даље: 10П :D : Прокоп - Калемегдан (преко Дорчола); 5П: Прокоп - Устаничка и 14П: Прокоп - Бањица.

Дабоме да је могућа (и пожељна) и друкчија нумерација.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889797#p889797:3k26t3fw je napisao(la):
Пантограф » Pet Okt 15, 2021 1:18 pm[/url]":3k26t3fw]@Бендер
Какве везе има љубав према трамвајима с овим? Па за оптимално функционисање трамваја је најбоље да свака линија има свој депо, а овај систем заправо ништа не ваља. Боље је направити три депоа на три београдске периферије него имати овај један.

Ово ти је урбанизам, и то је, једноставно, ствар рачунице: испалати ли се, или не. Ако се исплати - ради. Са метроом ће сигурно да се исплати, а исплатило би се вероватно и сад. И то у смислу инвестиције, а за град се исплати свакако: ако не направиш 5.000 станова ближе пословном центру, значи направићеш их даље; а то је онда још много аутомобилских километара дневно. Под милим Богом никаквог смисдла нема да ту складиштимо олупине од аутобуса на клоцнама - да чују у неком другом граду да то радимо, смејали би се. Зато смо - сиромашнији.
A ko će da plati sve te selidbe, sve te nove kadrove, svu tu opremu za depoe, i svo to vreme koje će trajati i koštati dok se taj proces obavi?
Наравно да сви неизграђени блокови треба да се попуне.
Pa Blok 66 nije neizgrađen. Nije ni blok između Dunavske i Cara Dušana. Pa ipak, u kaubojskom pohodu na Beograd, svaka protuva se prvo ustremi na njih dva. A ljudi ovde, na šatro forumu o izgradnji i uređenju Beograda, to brže bolje podrže. A kad im nacrtam, bukvalno nacrtam na mapi hektare pičvajza koji stoje na mnogo boljim lokacijama i čekaju da ih neko uredi, mnogi okreću glavu i prave se ćutolozi.
 
Платиће се од продаје земљишта, то је бар јасно, и то је у основи оваквих операција. Та продаја земљишта може да плати и део метроа.
 
Ћорава петља...

Ћорава посла...

Суштина је да станица буде чвориште јавног превоза, где долазе и пролазе линије које спајају цео град. Свуда је тако и на тај начин линије са великом учесталошћу полазака брзо, ефикасно и економично повезују и град и станицу. Овако ће да се гради додатна петља, мост и окретница, а мораће да се набави још трамваја. Онда даља организација саобраћаја итд.

Ма мислим већ сам причао ...
 
Е, јесте, тако је свуда, али, постоје богме на ж. станицама и окретнице трамваја и аутобуса, па ће тако бити и овде. Тешко да може оптимално.
 
Panto, ako je sve to tako bajno i divno, zašto ne gajiš istu količinu entuzijazma i za npr projekat metroa? I gradnju drugih linija posle prve?
Ne razumem to, na jednoj temi s fokusom na jedne investitore (Braću Inc.) svi samo što vene ne iseku i ne samozapale se iz protesta. A na drugoj temi sa drugim investitorima ali iste sorte, svi su savršeno kul i puni poverenja u Gradsku upravu i investitore.

Jbš mi sve, kako vreme prolazi, sve manje razumem ovaj forum. Ko zna, možda sam prso. Ko Labus u Nikad izvini.
 
Не гајим, зато што је пројекат метроа - катастрофалан пројекат.

Земљишна политика је основна полуга развоја сваког града. То што ју је неко драстично злоупотребио у случају изградње метроа, не значи да она не треба да се води. А ово ти је најчистије питање земљишне политике (land use), тј. чисто урбанистичко питање, с улазним и излазним подациама који се могу квантификовати и на основу њих донети одлука.
 
Jer kao što smo utvrdili, ceo Beograd je popunjen i ostalo je samo to parče u BLoku 66 pa je imperativ da se i on isprazni i popuni novim sadržajima.
I naravno, imperativ je da Beobuild podrži to, jer svi znamo da investitori rade u našem najboljem interesu i da će sve pare od prodaje toga otići u poboljšanje grada i javnog prevoza.

Ok.
 
Па гледај, кад говоримо о функционалности, позиција тог депоа је директно одговорна за стварање трамвајских чепова у Трећем булевару пред бувљаком, кад крену да се враћају после јутарњег шпица са свих страна града. Дешавало се да 15 минута трамвај ту не може да скрене лево! И то је главни разлог непопуларности трамваја у блоковима.

Тако да - камо среће да никад тамо није ни изграђен у том облику. Баш у то време кад се он градио, почела је ренесанса трамваја у Француској, по сасвим другачијим пројектима. И тамо је успело, овде није. Немам ја ту неке дилеме: ако може земљиште да оде за 100 милиона, а три депоа истог укупног капацитета да се подигну у Брчи, иза 45. блока и на Петловом брду за 60 - размонтиравај.
 
Свакако је боље имати депо иза термонуса него у средини система. Мада верујем да неће рушити депо Саву у наредних 5-10 година, док судбина централе зависи од изградње Космаја 2.
 
Ja sam u planu koji sam dostavio nadležnima, predložio Depo na Petlovom brdu, otprilike malo iza metroa i planiranog začetka novog naselja (nešto slično su i nadležni planirani). A koliko sam razumeo, pored njega, trebalo bi da se gradi jedan iza blokova 71 i 72, kao i još jedna okretnica tu, dok je još jedan u planu kod Ade Huje.
 
U međuvremenu, dok čekamo investitore i Grad da nam preporode depoe i mrežu, da vidimo šta se dešava na tržištu tramvaja. :)
Evo brat Dejan Aleksić spremio reportažu

Чеси у игри за подмлађивање трамваја

Позив „Шкоди” да учествује на тендерима које ће Београд да распише упутио је Горан Весић, а представници „Шкоде” указали су да је та компанија донела одлуку да до краја 2021. почне производњу трамваја у Крагујевцу

Стари чешки трамваји „кате”, који су прешли неколико деценија, међу најстаријим возилима јавног превоза су на престоничким улицама. Али, управо би трамвајски подмладак из ове земље могао да се ускоро нађе на саобраћајницама уколико, наравно, Чеси буду учествовали на тендеру за набавку трамваја за потребе ГСП-а који се већ дуже најављује. Да би баш чешки „Шкодини” трамваји могли да буду прво трамвајско освежење после КАФ трамваја, купљених у доба градоначелниковања Драгана Ђиласа, може се закључити после јучерашње посете заменика градоначелника Горана Весића „Шкодиној” фабрици.

У наредних пет година Београд ће купити 80 нових тролејбуса, као и 120 трамваја, тако да ће уз куповину 500 аутобуса на природни гас, од којих се првих сто већ набавља, значити потпуну замену возног парка градског превозника. Позивам „Шкоду” да учествује на тендерима које ће Београд наредних месеци да распише – истакао је Весић, а представници „Шкоде”, како је пренео Беоинфо, указали су да је та компанија донела одлуку да до краја 2021. почне производњу трамваја у Крагујевцу.

Куповина нових трамваја за потребе Београђана и производња ових возила у Србији није јуче први пут најављена. Представници града и државе о томе причају већ дуже. Тако је летос, после посете „Сименсовој” фабрици трамваја у Крагујевцу, такође заменик градоначелника најавио да ће град расписати тендер за куповину трамваја и да ће услов бити да су произведени у Србији. Још тада је Весић рекао да не значи да ће то бити баш „Сименс”, јер и нека друга компанија може да успостави производњу у Србији.
После те најаве, Немања Ненадић из „Транспарентности Србија” нагласио је да према важећим актима у тендерском процесу и документацији не сме постојати услов који предвиђа давање предности компанијама које раде у Србији. Ненадић је летос за наш лист појаснио да већ готово 20 година уназад по закону није могуће да се предност у склопу јавних набавки отворено да домаћим фирмама или роби домаћег порекла.

Али, као и све претходне најаве, Београђани који свакодневно користе јавни превоз и последње најаве на тему куповине трамваја и трола требало би да узму са великом резервом. Јер, у причи о куповини, репарацији и модернизацији трамвајског и тролејбуског парка у претходних пет-шест година најављивана је сарадња не само са Чесима, већ и са Словацима, Белорусима, Русима… Од свега тога, јасно је, до данас није било ништа.

Када је реч о актуелном стању са градским трамвајима, целокупни трамвајски возни парк ГСП „Београд” баш и није за похвалу, нарочито када је реч о навршеним годинама. Најмлађи су свакако КАФ-ови којих је свега 30, а који имају десетак година. Али, зато је око 130 чешких старо између 39 и 44 године, а они који су донација Швајцарске прешли су више од пола века. То је летос потврдио и други човек главног града. Све и да није, грађанима, када уђу у швајцарске и чешке трамваје и када осете њихово тандркање по шинама као дан је јасно колико су они стари.

https://www.politika.rs/scc/clanak/4897 ... e-tramvaja
 
Да ли је тандркање до трамваја или до шина, скретница и кривина? Да ли су стари трамваји спори, или губе време на лошим скретницама, где редовно мора да се мења смер ручно, и то често на реконструисаним деоницама?
 
Rekao bih da je od svega po malo, jer je i CAF iskakao na rekonstruisanim skretnicama.
 
првенствено шине, па за њима и скретнице. возила су, генерално, најмањи проблем (осим старости, наравно)
 
А притом је већи а шина и скретница "сређено" скоро.
 
Cekajte, koji je aktuelni trend na Beobuildu, jel su Katice mahom zrele za zamenu i rashod, ili mogu da voze jos 100 godina? Da znam da budem u toku sa forumskim trendovima.

Posto iz ovog zadnjeg ispada da nema nikakve veze starost i razdrndanost vozila, nego je sve samo do sina i skretnica.

P.S.
Sreca pa ce komadanje Centrale/Save i izgradnja novih depoa da resi to tandrkanje sina.
 
Мени се никад није десило да је нешто покварено на старим трамвајима, било катама било дивазима, али сам доживео да возачи излазе да ручно промене скретницу и на Славији, и код Вука и код 27. марта а све су то скро сређене трасе.
 
Виђао сам да их вуку, али ми се није десило да док се возим у њему стане негде и да мајстор каже ајте напоље покварен трамвај.
 
Онда се ниси довољно дуго или често возио
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890121#p890121:26jzd62d je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Окт 2021, 14:20[/url]":26jzd62d]Cekajte, koji je aktuelni trend na Beobuildu, jel su Katice mahom zrele za zamenu i rashod, ili mogu da voze jos 100 godina? Da znam da budem u toku sa forumskim trendovima.

Posto iz ovog zadnjeg ispada da nema nikakve veze starost i razdrndanost vozila, nego je sve samo do sina i skretnica.

Кате да су зреле за замену јесу, и то велики део. реално, старост, инфраструктура и ГСП-ово (не)одржавање су учинили своје. али, када ти на истој, ремонтованој, скретници/кривини/деоници испадају и Кате и Дивази и Шпанци, онда ту није проблем у возилима, већ у скретницама/шинама
 
Vrh