Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884269#p884269:2l3g1nbg je napisao(la):
Дошљак » 28 Sep 2021 12:32 am[/url]":2l3g1nbg]Ja генерално нисам за онемогућавање коришћења аутомобила, али је сам за пормену неких од главних токова у граду, пошто није нормално да сав аутомобилски саобраћај на релацији Карабурма - Нови Београд (Земун) и Звездара - Нови Београд (Земун) иде кроз Теразијски тунел и поред Народне скупштине. Потребно је развити алтернативне правце.
Моје неко виђење је да ће једног дана постојати тунел ЕКОФ-Ботаничка башта, као и УМП, да одвуку друмски саобраћај на овим релацијама и да ће у Бранковој улици као и Теразијском тунелу заживети жуте траке, а већ њима би било могуће да се спроведе трамвај, па после тунела, десно ка булевару и Устаничкој, право ка Политици и Палилулској пијаци и лево ка Тргу, па у Коларчеву и даље на Теразије ка Славији.
Значи, да се смањи притисак на центар града приватним колима која се крећу са једног краја града на други, али и да се побољша јавни превоз у самом центур града и учини ефикаснијим и пријатнијим.
Ја видим ово као једино ваљано решење за Бранкову/Зелени венац.

Карлсруе:
Karlsruhe.jpg


Код нас би уместо трамваја ту ишао тролејбус, или какво друго еколошко друмско средство. Дакле, на површини јавни превоз и возила станара и јавних служби, остала кола - у тунел.

Без овакве интервенције, то остаје трајно деградиран градски простор.
 
Tramvajski-Tunel izmedju Ekonomskog Fakulteta i Botanicke Baste

sa tri podzemne stanice (Zeleni Venac, Trg Republike i Skadarska) i nastavak tramvaja ka Pancevackom Mostu

- zeleno tramvajski tunel, oko 1km
- plavo drumski tunel, oko 500m (uzi tunel, sa po jednu traku)

tunel-ekonomski-botanicka2.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884261#p884261:3ewig5jk je napisao(la):
Дошљак » 28 Sep 2021 00:34[/url]":3ewig5jk]На НБГ макар има довољно простора. Једино би било спорно укључење аутобуса у трамвајску баштицу, мада и то се да регулисати семафором, нпр. на раскрсници са булеваром Николе Тесле. Мада најлакше би било на раскрсници са Милентија Поповића, пошто би трамваји скретали лево из правца моста ка блоковима, а аутобуси ишли право ка мосту што значи да би опет били у различитим фазама семафора. А крак ка Пупиновом булевару би био са пругом дијагонално преко раскрснице до жуте траке у смеру ка општини, а право у жутој траци у смеру ка мосту.

И још једна алтернативна могућност, по укидању аутобуске окретнице Зелени венац, преусмерити друмски саобраћај са моста ка Краљице Наталије кроз Југ Богданову.
Da li bi mogao da skiciraš ovo, nikako da pohvatam šta si hteo da kažeš.
 
Свако пресецање пута трамвајима може да се укопа. Или трамвај на естакаду. Он је лаган тако да то не би био превелики проблем.
 
Danas sam oko dva sata popodne bio svedok jedne, valjda mogu reći i krajnje bizarne scene. Naime, trebalo bi prvo da kažem da sam na bus plus aplikaciji mogao videti da 2-jka neće tako skoro doći do Savakog trga u pravcu ka Kalemegdanu. Rekoh, ajde bar do odem do Bristola peške, možda mi dođe 11-ica iako ide retko, al opet čekao bih svakako, a trebalo mi je da stignem do SC Milan Gale Muškatirović za što kraće moguće vreme. I dođe zaista 11-ica pre 2-jke, i sve je bilo u redu dok se nije spustila do javnog parkirališta kod zoološkog vrta. Tu se u suprotnom smeru skupile dve 2-jke i jedna 11-ica, plus je i ona u kojoj sam ja bio morala da čeka nebi li skrenula levo ka okretnici. U međuvremenu došla je i 2-jka iza, tako da je ukupno bilo tu pet tramvaja. Sve zbog toga što je parking bio popunjen, što je jasno kazivao i ne tako mali displej. Znači vidljivo crven, mislim, led displej ispisuje parking popunjen, a na šinama stoji oko pet šest automobila u smeru ka Knez Mihajlovoj, plus su jedno dva pametnjakovića zakrčila i smer ka Dusanovoj pokušavajući da se nekako uguraju, samo mi nije jasno kuda su tačno mislili da prođu. Vozači tramvaja legli na zvonce, al ne vredi, niko nema nameru da se pomeri.

Tim pravcem prolazim jako često radnim danima, dok nedeljom ne baš tako često, i do sada tako nešto zaista nisam nikada imao prilike da vidim. Dole kod sportskog centra, ajde, i može se sačekati red da se uđe na parking, jer se ima gde stati, kao i na ulazu u zemunsku pijacu na primer, jer povremeno ostavljam kola na tom parkingu, gde se prosto uvučete i čekate svoj red, a saobraćaj može da se odvija normalno, plus tuda javni prevoz ne prolazi. A za ovo što sam danas video ne znam ni šta bih rekao iskreno, do da toliku količinu samoživosti, bahatosti i bezobrazluka prosto ne mogu da dokučim. Šta ti ljudi imaju u glavi, kad im padne na pamet da potpuno blokiraju tramvajski saobraćaj čekajući da uđu na parking, koji zasigurno nije predviđen da se čeka, za šta postoji i dovoljno veliki displej za obaveštavanje. Kad normalan čovek vidi da piše parking popunjen tera dalje i traži mesto u nekoj od okolnih ulica, što sam i sam radio nebrojeno puta, ako sam kolima išao tu do bazena, a da se čekalo da se uđe i na parking sportskog centra. Okolo na najviše pet do deset minuta hoda uvek ima mesta nedeljom, a zone tad svakako ne važe, a čak i da mesta nigde nema, prosto tu nema zaustavljanja i čekanja da se neko mesto oslobodi, jer to može dosta da potraje.

Trebalo bi možda da pomenem i jako čest problem skretanja tramvaja iz Dušanove u Pjarona de Mondezira, gde vozači redovno zvone non stop bukvalno nebi li skrenuli, a da nekog ne pokupe. Valjda se tu semafor može rešiti drugačije. Mnogo je vozača amatera, koji kao da apsolutno ništa od dešavanja u saobraćaju ne prate. Tome dosta kumuju i mobilni telefoni. Saobraćajnu policiju viđam na, po meni, ne naročito kritičnim mestima ni za vozače ni za pešake, al su to mesta gde se može voziti malo brže, pa eto prilike da se uzme neki dinar, a bezbednost manje više. Recimo, redovno ih viđam da stoje na petlji Radnička u senci mosta, gde je mnogo bitno dal se vozi 50, 60 ili 70km/h.
 
Да је било памети, плац Беко би се искористио за велику јавну гаражу, а неадекватни и деградирајући паркинг у самој тврђави би био укинут. Можемо очекивати у будућности само веће гужве.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884350#p884350:1f799kgz je napisao(la):
andre » Uto Sep 28, 2021 10:53 am[/url]":1f799kgz]Tramvajski-Tunel izmedju Ekonomskog Fakulteta i Botanicke Baste

sa tri podzemne stanice (Zeleni Venac, Trg Republike i Skadarska) i nastavak tramvaja ka Pancevackom Mostu

- zeleno tramvajski tunel, oko 1km
- plavo drumski tunel, oko 500m (uzi tunel, sa po jednu traku)


file.php
Mislim da je tramvajski tunel između ekonomskog fakulteta i Jevremovca bio planiran još početkom osamdesetih,kada je "tramvaj za 21. vek" bio aktuelan. Iako je to bez sumnje bio najštetočinskiji projekat u istoriji Beograda, neki detalji poput tramvajskog tunela imaju smisla, samo se postavlja pitanje,šta raditi dalje od Jevremovca? Bulevar Despota Stefana baš nema mnogo prostora za odvojenu tramvajsku bašticu.
I gde bi ta nova tramvajska linija počinjala,a gde bi se završavala? Već godinama se priča o proširenju tramvajske mreže u Beogradu,ali na tome se ne radi ama baš ništa,osim crtanja planova. Poslednje proširenje je bilo 1984. pre skoro 40 godina,kada su tramvajske šine postavljene na Stari Savski Most i kada su uvedene linije 11,7 i 13 do Bloka 45.
 
План трамвајем у 21. век и ако сматран погубним по развој масовног јавног превоза путника у Београду је иапк имао неке солидне предлоге међу којима и тај тунел. Верујем да је могуће исти урадити у оквиру најављеног друмског тунела, као трећу цев између две друмске.

slika13.jpg
 
Napravio sam omašku,izgleda da je poslednje tramvajsko proširenje bilo 1987. kada je provučena sedmica kroz Resavsku ulicu. Ipak,više od 30 godina posle toga se nije uradilo ništa.
Ne znam koliko je realna tramvajska okretnica kod Dunav Stanice, tu se nalazi polazište mnogih međumesnih autobusa i kombija za Pančevo i Kovačicu,mada možda bi bilo i bolje da sve njih prebace na glavnu autobusku(kada se izgradi). Gradska vlast stalno najavljuje kako bi do 2030. godine metro,BG Voz ,tramvaj i trolejbus trebali da postanu okosnica saobraćaja u Beogradu kao ekološka prevozna sredstva, pričaju i o proširenju tramvaja, malo smo od toga videli,osim što su uveli tramvaj preko Mosta na Adi,ali to je samo zamena za prugu u Savskoj,koja već dugo nije u funkciji. Da li je plan razvoja tramvaja sa ove mape još uvek aktuelan,ili barem neke od linija?
 
Ja bih rekao da je poslednje proširenje tramvaja bilo kada je pušten preko Mosta na Adi, a ne 1987.

O aktuelnim planovima za širenje tramvajske mreže iz studije šinskih sistema ima dosta na prethodnim stranama teme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883399#p883399:2crfw4u8 je napisao(la):
Дошљак » 25 Sep 2021 10:06[/url]":2crfw4u8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883348#p883348:2crfw4u8 je napisao(la):
solecar » Пет Сеп 24, 2021 10:59 pm[/url]":2crfw4u8]Jesam, danas. Nisam stigao ranije. Što pitaš?
Свиђају ми се твоји предлози, па би ми било жао да остану на нивоу форума :) Надам се да ће ти нешто уважити.
Za sada ništa, jer tvrde da nisam ni dostavio mapu, nego samo pisane primedbe, iako je sve bilo uredno povezano.
 
Греота :( Нажалост предпостављам да је трамвај био у сенци приче о метроу на расправи. Покушао сам да одгледам пренос седнице на Студију Б, али сам заспао на Тицином излагању.
 
Nije to više aktuelno, Bender, pomerili su tramvaj na Pančevac. Poslao sam ti onde link novog plana šinskih sistema...
 
Da da, hvala, ovo sam bio napisao u minutima dok mi jos nisi bio objasnio da je ovo studija iz 2012.
 
Izbacili su, inače, i ovaj inspirativni priobalni dunavski tramvaj (ja bih tu napravio put do Pupinovog mosta i tako rasteretio Beograd).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885955#p885955:yuahjjxd je napisao(la):
Kesha » Нед Окт 03, 2021 5:31 pm[/url]":yuahjjxd]Danas sam oko dva sata popodne bio svedok jedne, valjda mogu reći i krajnje bizarne scene. Naime, trebalo bi prvo da kažem da sam na bus plus aplikaciji mogao videti da 2-jka neće tako skoro doći do Savakog trga u pravcu ka Kalemegdanu. Rekoh, ajde bar do odem do Bristola peške, možda mi dođe 11-ica iako ide retko, al opet čekao bih svakako, a trebalo mi je da stignem do SC Milan Gale Muškatirović za što kraće moguće vreme. I dođe zaista 11-ica pre 2-jke, i sve je bilo u redu dok se nije spustila do javnog parkirališta kod zoološkog vrta. Tu se u suprotnom smeru skupile dve 2-jke i jedna 11-ica, plus je i ona u kojoj sam ja bio morala da čeka nebi li skrenula levo ka okretnici. U međuvremenu došla je i 2-jka iza, tako da je ukupno bilo tu pet tramvaja. Sve zbog toga što je parking bio popunjen, što je jasno kazivao i ne tako mali displej. Znači vidljivo crven, mislim, led displej ispisuje parking popunjen, a na šinama stoji oko pet šest automobila u smeru ka Knez Mihajlovoj, plus su jedno dva pametnjakovića zakrčila i smer ka Dusanovoj pokušavajući da se nekako uguraju, samo mi nije jasno kuda su tačno mislili da prođu. Vozači tramvaja legli na zvonce, al ne vredi, niko nema nameru da se pomeri.

Tim pravcem prolazim jako često radnim danima, dok nedeljom ne baš tako često, i do sada tako nešto zaista nisam nikada imao prilike da vidim. Dole kod sportskog centra, ajde, i može se sačekati red da se uđe na parking, jer se ima gde stati, kao i na ulazu u zemunsku pijacu na primer, jer povremeno ostavljam kola na tom parkingu, gde se prosto uvučete i čekate svoj red, a saobraćaj može da se odvija normalno, plus tuda javni prevoz ne prolazi. A za ovo što sam danas video ne znam ni šta bih rekao iskreno, do da toliku količinu samoživosti, bahatosti i bezobrazluka prosto ne mogu da dokučim. Šta ti ljudi imaju u glavi, kad im padne na pamet da potpuno blokiraju tramvajski saobraćaj čekajući da uđu na parking, koji zasigurno nije predviđen da se čeka, za šta postoji i dovoljno veliki displej za obaveštavanje. Kad normalan čovek vidi da piše parking popunjen tera dalje i traži mesto u nekoj od okolnih ulica, što sam i sam radio nebrojeno puta, ako sam kolima išao tu do bazena, a da se čekalo da se uđe i na parking sportskog centra. Okolo na najviše pet do deset minuta hoda uvek ima mesta nedeljom, a zone tad svakako ne važe, a čak i da mesta nigde nema, prosto tu nema zaustavljanja i čekanja da se neko mesto oslobodi, jer to može dosta da potraje.
Истој сцени сам присуствовао пре пола година. Срећом, нисам био у трамвају већ сам шетао. Исто је била недеља. Невероватно је како многи људи нису свесни да не живе сами у овом граду. Само ја, ја и ја.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889146#p889146:3fvtmig1 je napisao(la):
Дошљак » 13 Okt 2021 00:21[/url]":3fvtmig1]Греота :( Нажалост предпостављам да је трамвај био у сенци приче о метроу на расправи. Покушао сам да одгледам пренос седнице на Студију Б, али сам заспао на Тицином излагању.
Meni liči da namerno nisu hteli da pričaju o tome, iako su na početku iskritikovali podnosioce žalbi kako nisu najbolje razumeli da se Javni uvid odnosi na Metro, BG: voz i tramvaj. Ja sam bio jedini sa bilo kakvim predlogom za tramvaje.
 
Jel imaš link ka toj mapi zato što bukvalno sam malopre otišao na Gugl, kucao ''studija šinskih sistema 2020'' i opet me je odvelo na istu stranicu beograd.rs sa istim arhivama koje šatro pričaju i prikazuju studiju iz 2020 a zapravo prikazuju studiju iz 2012.

Ja ne znam ko smišlja i organizuje ove sajtove i arhive ali svaka mu čast, odlični su u tome da spreče običnog čoveka da se informiše o bilo čemu.

Evo, konkretno, u ovom sranjetu - http://mapa.urbel.com/publish/PGR_sinsk ... ILOZI/PDF/ - gde stoji prikaz studije iz 2020?
 
Mapu sam izdvojio iz onih pet PDF fajlova koji su bili kačeni na sajtu grada, prilikom iznošenja primedbi i sugestija za gradski prevoz i BG: voz, proleće / leto ove godine, pre nego što je bio Javni uvid za šinski podsistem u avgustu i septembru. Ako ti treba nešto od toga, kontaktiraj me putem PP pa da ti pošaljem. Nakon što sam ih "izrešetao" uzduž i popreko za plan trolejbuskog podsistema, odgovorili su mi da ipak to nije konačan plan, nego samo predlog i da ne znači da će se sve raditi onako kako nam je predstavljeno.

Inače, primetio sam da mnoge stvari moraš maltene odmah (dok su aktuelne) da skidaš, jer kasnije je problem da ih nađeš. Recimo, pre šest godina je bila aktuelna "Nova mreža linija" , a danas kada ukucaš to u pretraživač, nema šanse da se nađu mape, ali zato ja to imam sačuvano, jer sam na vreme skinuo. Isto tako i ovo kada ti prikažu neke planove uz tekstualnu dokumentaciju, daju ti maltene samo u Autocad formatu, kao da svi živi imaju i znaju da se služe sa istim.
 
Hvala. :kk:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889499#p889499:35qmulkn je napisao(la):
solecar » Čet Okt 14, 2021 1:40 pm[/url]":35qmulkn]
Inače, primetio sam da mnoge stvari moraš maltene odmah (dok su aktuelne) da skidaš, jer kasnije je problem da ih nađeš. Recimo, pre šest godina je bila aktuelna "Nova mreža linija" , a danas kada ukucaš to u pretraživač, nema šanse da se nađu mape, ali zato ja to imam sačuvano, jer sam na vreme skinuo. Isto tako i ovo kada ti prikažu neke planove uz tekstualnu dokumentaciju, daju ti maltene samo u Autocad formatu, kao da svi živi imaju i znaju da se služe sa istim.
Baš zato i dobijam napad kad mi na konkretna pitanja neki ovde odgovaraju sa ''pa ima u PDRu'' ili ''pa biće to po GUPu, tom i tom planu, toj i toj studiji...'' Ne mislim na Pantu, on mi je lepo bio skrenuo pažnju, nego na one što im se odgovor svodi na ''pa po PDRu''. Kom PDRu? Kojoj studiji? Gde? Iz koje godine? Jel ovoj od ove godine, onoj od prošle, ili onoj od pretprošle? Verzija ova ili ona? SM(A)RT plan ili običan? Autor ovaj ili onaj? I gde da nađem to u mreži državnih sajtova u kojoj se ne zna gde šta stoji i sve se prekraja svake godine po političkim nalozima kako se kome digne? :kafa:

Ovde bre lakše nalaziš informacije o nekom zakonu na privatnom sajtu (Paragraf) nego u državnim službama i servisima. O čemu dalje da pričamo...
 
Vrh