Šta je novo?

Tramvaji

E s time, tako izrecenim, se potpuno slazem.

Inace podseticu da ni ja nisam za otpis svih Katica vec kao sto sam pisao pre par meseci ovde, da se deo (odredjeni broj) otpise i kanibalizuje da bi se drugi deo (odr broj) temeljno remontovao i modernizovao.
 
Malopre na Slaviji, CAF gura pokvarenu Katicu
_IMG_000000_000000.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890148#p890148:y97sfrfs je napisao(la):
Дошљак » Sub Okt 16, 2021 3:15 pm[/url]":y97sfrfs]Виђао сам да их вуку, али ми се није десило да док се возим у њему стане негде и да мајстор каже ајте напоље покварен трамвај.
Ja sam se pre par meseci vozio katicom na liniji 5, ušao sam na Lionu a odredište mi je bila raskrsnica kod Takovske: morali smo svi da napustimo vozilo negde kod Vuka, jer se ispred nas nalazila druga katica koja se upravo pokvarila na šinama i blokirala celokupan tramvajski saobraćaj na bulevaru. 90 Dinara mi je otišlo u nepovrat.
Katice bi trebalo postepeno zameniti,jer su već poprilično dotrajale i slabo se održavaju. Moglo bi da se uzme još pedesetak tramvaja CAF Urbos, oni ne samo da su klimatizovani i udobniji za vožnju, nego primaju i dosta veći broj putnika od katice. Njih još uvek ima jako malo u poređenju sa starijim modelima,do sada sam ih viđao da voze samo na linijama 7,12 i 9.
 
KT4 su već stari tramvaji, ali sudeći po većini komentara, na njihovo trenutno stanje ponajviše je uticalo loše i što je najbitnije - neredovno održavanje, zna se nakon koliko kilometara tramvaji idu na pregled, mali, srednji i veliki popravak, ovaj poslednji podrazumeva guljenje svega sa tramvaja do golog metala i sređivanje od takvog stanja, sa vraćanjem ispravne (najčešće kontroleri, akceleratori i motori) i ugradnjom nove elektro opreme. I to se ne preskače, ne izbegava i ne ostavlja za kasnije, nego se radi kad je predviđeno.
 
Гледам синоћ трамваје како одлазе у гаражу, па ми пада на памет, зашто се нпр. 2-3 трамваја на окретници пред полазак за гаражу не куплују у композицију да брже прођу раскрснице и семафоре?
 
Мене више занима зашто трамваји не иду из и до гараже са путницима
 
Пре су ишли чини ми се. У суштини би сви трамваји на путу од и до терминуса Устаничка би могли ту вожњу да одраде као 7Л, до Бањице као 9Л, до Бановог брда као 13Л, до Бека као 11Л, а до Блока 45 као било која од четири линије што иду тамо. Једино за терминусе Раковица и Омладински стадион нема нека варијација скраћене постојеће линије, мада би могли да буду 12Л и 3Л. Ипак ја се надам увођењу нове линије Блок 45-Раковица.
 
Da budemo precizni, nije terminus Rakovica već Kneževac. Da ne bude zabune.
 
Taчно, хвала на исправци. Заборавио сам више колико дуго не иде тај трамвај.
 
Jedini tramvaj CKD T3 je završio svoju karijeru i trenutno čeka da ga iseku u depou na Dorćolu.
0bfb55825d64fc48644aff08e72efd39.jpg


Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
T4D, донација из Немачке. Не би требало да га секу пошто је део музејске збирке, мислим да је истеран ту пошто је постало тесно на Дорћолу са доласком нових аутобуса на батерије.
 
U pravu si moja greška T4D je zapravo unapredjena verzija T3 tramvaja ma da su dosta slični.
Nadam se da si u pravu i da ga neće poslati u staro gvoždje ma da taj kolosek gde je trenutno parkiran služi baš za to, do pre par nedelja je bio u hali na istom koloseku gde čuvaju ona 3 stara tramvaja.
 
И ја се надам, кад већ нисмо сачували наше оригиналне T4YU да сачувамо. Но тек ће се видети судбина целе музејске збирке ГСП од 5-6 трамваја, 1-2 тролејбуса, 1-2 аутобуса, ватрогасног камиона и ковачнице. Најбоље би било да се сместе у музеј аутомобила када се пресели у већи простор испод моста, пошто је најављено сељење ГСП са Дроћола.
 
Sve sa te slike, uključujući i zgrade, će završiti na otpadima i/ili u topionicama kad isčupaju i Dorćol odatle i raskomadaju ga zarad precenjenih stanova.
 
T4 je uži (2200 mm) od T3 (2500 mm). Razlika između T4YU i T4D je u broju sedišta. Nadam se da će sačuvati ovaj primerak. Trebalo bi ga i popraviti i pustiti u promet. Oni još voze po drugim gradovima.
 
Било би лепо, али није неопходно с обзиром да ни сви КТ-4 и Дивази нису у саобраћају. Београду фали појачање електромреже која напаја трамваје да би могло да се пусти више трамваја. Ја бих био задовољан да имамо све Катице упарене.
 
Упарене КаТе смо звали "усисивач" кад дође само покупи масу људи која чека превоз
 
U Oslo muzeju tramvaja se Beograd nalazi na listi uvodjenja elektro tramvaja na 44. mestu...
20211024_115944.jpg
 
Važno da je Oslo - Kristijanija - u Norveškoj (iako je tad bio u Švedskonorveškoj), a Beograd u Jugoslaviji.

Nego, mi smo ranije pominjali da smo među prvima dobili električni tramvaj. Pa, ipak smo među prvih 50, nije loše. Tu smo negde, sa Cirihom i Hamburgom.
 
Tramvaj, ako se odrzavaju jako duo mogu da traju.
Medjutim, prioritet gradjana Srbije nikada nije odrzavanje bilo cega.
 
Одсуство техничке културе у ГСПу је главни проблем.
 
Beograd je konjski tramvaj dobio više od jednu deceniju pre i tada mnogo većeg Tokija, električnim tramvajem je ušao u 20. vek, ali više nego žalosno je što je iz 20. veka izašao sa milion i po stanovnika,a bez metroa.
Ipak, mora se priznati da je krajem 19. veka imao prilično razvijen javni prevoz, pogotovo ako se uzme u obzir da tada još uvek nije bio prešao ni cifru od 100.000 stanovnika. Da su i dalje na snazi standardi tog vremena, danas bi najmanje desetak gradova u Srbiji trebalo imati tramvajski sistem,a ne samo Beograd. Pa i Kragujevac je 1911. sa nepunih 20.000 stanovnika bio planiran da dobije tramvaj,ali zbog izbijanja Balkanskih Ratova i Prvog Svetskog Rata taj plan nikada nije realizovan. Ehej, kad bi danas svaki gradić od 20.000 stanovnika u ovoj zemlji imao tramvaj, barem jednu liniju :o ispada da smo pre 100 i kusur godina imali jači standard nego u današnje "zlatno doba"...
 
За почетак да се врати трамвај где је укинут би било супер.
 
Vrh