Šta je novo?

Tramvaji

Весић:Нећемо заборавити донацију трамваја из Базела, настављамо сарадњу са швајцарским фирмама

Заменик градоначелника Горан Весић и амбасадор Шајцарске у Београду Урс Шмид присуствовали су данас свечаности у хотелу Хилтон поводом обележавања двадесетогодишњице донације швајцарских трамваја Граду Београду. Догађају су присуствовали градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић и директор ГСП-а Радиша Момчиловић.

Весић је, обраћајући се званицама, истакао да је ово важан дан за Београд јер славимо 20 година успешне сарадње Београда и Базела, односно Швајцарске и Србије.

- У тренутку када су ови трамваји стигли у Београд, укупно их је дошло 113, а данас их је у употреби 83, та помоћ је нашем граду била више него неопходна. Прави пријатељи се показују кад је невоља, а нама су Базел и Швајцарска у том тренутку заиста прискочили у помоћ и то нећемо никада заборавити. Та помоћ нам је помогла да одржимо наш трамвајски систем и да данас можемо слободно да планирамо проширење система као и куповину нових трамваја – рекао је Весић.

Он је додао да су базелски трамваји превезли за овај период око седам милиона путника и прешли око 30 милиона километара.

- Данас када се Београд економски развија можемо да размишљамо о проширењу наших трамвајских капацитета и о куповини нових трамваја. Сигуран сам да ће град Београд до краја ове године расписати тендер за куповину нових 120 трамваја у наредних десет година и тиме ћемо у потпуности обновити трамвајски саобрађај. Поред тога планирамо проширење постојећих и негде око 80 километара нових трамвајских линија. То је део наше стратегије о еколошком јавном превозу – рекао је Весић.

Он је нагласио да Београд ове године почиње да гради метро те да ће прва линија бити завршена 2028. године, а друга 2030. године, као и да ће веома брзо почети пројекат изградње Бг воза, односно градске железнице која ће повезивати приградске делове са центром града.

- Ове године смо први пут наручили куповину сто аутобуса на природни гас и купујемо нових десет електричних аутобуса тако да до 2030. године у Београду више у јавном превозу неће бити ни једно возило које није еколошки прихватљиво. То је циљ који су себи поставили многи велики европски градови и срећан сам што ће Београд бити међу првима који ће то успети да остваре до 2030. године – истакао је заменик градоначелника.
Весић је поновио да Град Београд не би данас био у овој ситуацији да те 2001. године није био помоћи Базела и Швајцарске.

- Многе швајцарске компаније су присутне у Србији и ја се надам да ће и у будућности оне наћи своје место на пословима које радимо у Београду. Зато вас позивам да заједнички планирамо будућност и да будете део наше будућности. То сте заслужили својим пријатељством, а ми ћемо се трудити да никада не заборавимо оно што сте урадили за нас – рекао је Весић.

Амбасадор Шајцарске у Београду Урс Шмид је истакао да се данас слави 20 година постојања базелских трамваја који саобрађају Београдом, а овај јубилеј поклапа се са тридесетогодишњицом швајцарско-српске сарадње.

- Базелски трамваји представљају добар пример за растућу улогу градова као покретача промена. Међународна сарадња не спада у искључиву надлежност држава, али, као што показује пример базелских трамваја, изванредни резултати могу се постићи када се прекогранично удруже градови и локална саобраћајна предузећа. То је био случај 2001. године када су се оба базелска саобраћајна предузећа Basler Verkehrsbetreibe и Baselland transport договорила са београдским градским саобраћајним предузећем ГСП о донацији трамваја – рекао је Шмид.

Он је нагласио да нас базелски трамваји позивају да погледамо у будућност и да градови широм света данас предњаче у међународним напорима за смањење загађења и очување животне средине.

- У том контексту трамваји поново потврђују своју важност као ефикасно, удобно и чисто превозно средство. Сходно томе Београд и Влада Србије тренутно дају пример у својим настојањима да унапреде прошире и модернизују јавни превоз са посебним фокусом на железнички превоз и са циљем смањења потрошње горива на бази угљеника. Швајцарска је свакако заитересована да остане партнер у јавном превозу у граду Београду и надам се да ће у блиској будућности ветерански трамваји из Базела бити допуњени модерним трамвајима швајцарске производње – рекао је амбасадор Шајцарске
Како је додао, базелски трамваји можда не одражавају целокупну слику наших билатералних односа, али се вероватно сврставају међу највидљивије елементе швајцарског присуства у Србији и симболични су за неке од кључних вредности наше билатералне сарадње.

Након свечаности за учеснике је уприличена вожња трамвајем трасом од Улице Кнегиње Љубице до Калемегдана где је организована изложба и посебан програм посвећен јубилеју сарадње Београда и Базела.



izvor: beograd.rs
 
AKO je to tačno, Tri spadala će ući u anale Beogradske istorije kao najnesposobnija trojka koja je upravljala njime, ili bar njegovim javnim prevozom.

Prvo su rekli da neće nove tramvaje. Onda su otišli na jedno fino putovanje u Rusiju da vide kako izgleda tramvaj. Potom su rekli da će da daju prednost ''domaćim proizvođačima tramvaja'' (čitaj - Simensu iz Kragujevca). Sada kažu da će da se drže Švajcaraca.


Ja ne znam stvarno, ovi deluju kao neko ko nema ni osnovnu školu a odrasli su i stasali okruženi debilima i sada kada su im date kontrole nad gradom ko da su seli u spejs šatl, ne znaju ni gde se nalaze. Ne umeju da upravljaju parkiranjem. Ne umeju da upravljaju regulisanjem saobraćaja. Ne umeju da upravljaju javnim prevozom. Ne umeju da upravljaju urbanizmom i građevinom. Bukvalno veze s vezom nemaju ni o čemu sem o partokratiji i pljačkanju.


Mislim znam da sad ističem ono što je svaka razumna osoba već znala, nego hoću da kažem koliko je postalo otvoreno i očigledno da zaista nemaju blage veze ni sa čim i da im se problemi samo gomilaju a glupost samo pojačava. Ovom glavnom spadalu znam pouzdano iz prve ruke da mozak radi 300 na sat i sposoban je za svašta, ali samo kad treba nekog da prevari ili nešto da ućari. Kad se radi o upravljanju, očigledno je na nivou svojih glasača.
 
Bice stadlerovi tramvaji samo ako se budu proizvodili u Srbiji. Najvazniji uslov za prijavu na tender jeste da se tramvaj proizvodi kod nas.
 
Pricao je Vesic da ce biti uslov na tenderu da tramvaj bude napravljen u Srbiji, sto znaci da ce biti Simensovi. To je ona fora, reci da je tender namesten bez da kazes da je tender namesten.. Oni ce uvek nabaviti sto oni zele a ne koje su potrebe grada/ljudi/vozaca...

Dok ne dodju novi tramovi, gledamo staru gardu :)

#2349


s9tUWwT.jpg


67YaHn7.jpg


#2704


HRoT3vi.jpg


GHJ49dw.jpg


hwUa4Qc.jpg


LfWoF08.jpg
 
Najbolje bi bilo da se nastavi sa kupovinom CAF Urbos 3 modela, zbog unifikacije voznog parka, iako i nije najsrećnije rešenje.
 
Једино под условом да се промени распоред седишта и рукодржача.
 
Bar ti tramvaji su prilagodljivi. tako da raspored ne bi trebao da bude problem. U Luksemburgu ti tramvaji voze sa vratima na obe strane.
Da li su najbolji izbor za Beograd ne znam. Mozda razmisliti i o Skodinim tramvajima, Česi su se ovde pokazali kao izdržljivi.
A sve ukoliko tramvaji iz Kragujevca ne zadovolje min. standarde(?!).
 
неиронично је боље да купимо распале КАТице од банана република бившег СССР, буквално је и то боље него ове прескупе крнтије у којим ни мршав човек немож се окрене, недај Боже неко нормалне грађе, још са ранцем :shock:
 
Moderni tramvaji su uglavnom širi od KT4, ali je raspored problem. Sada bi svi putnici da sede, pa zato i svi proizvođači/prevoznici pokušavaju da naguraju što više sedišta. Naravno niko od njih ne računa na gužvu...
busspoter":28eltvij je napisao(la):
Pricao je Vesic da ce biti uslov na tenderu da tramvaj bude napravljen u Srbiji, sto znaci da ce biti Simensovi. To je ona fora, reci da je tender namesten bez da kazes da je tender namesten..
Zar je moguće da neko veruje u Vesićeve priče?
 
Ja sam samo napisao sta je Vesic izjavio za medije... Mada me ne bi iznenadilo da se to stvarno ostvari, bar ovo sto je rekao vezano za tramvaje.. Ali naravno ne sve, pošto je izjavio da će Grad kupiti 120 novih tramvaja......
 
Нека ме неко исправи, али мислим да тренутно имамо довољно Кафова и Швајцараца за све линије. Не могу да нађем на бусеви.нет број возила ангажованих по линијама као пре, зна ли неко неки други сајт са тим подацима?
 
Može da se vidi i dalje na busevi.com, samo treba da se klikne na ikonicu sa linijicama, koja je pored ispisanih terminusa.
Ako te interesuje koji polazak obavlja koje vozilo, kao i da vidiš neke od ranijih redova vožnje, kako letnje, tako i zimske, onda ti je gspbeograd.net (ako te ne smara i iritira da se prijaviš na forum), odlično alternativno / dopunsko rešenje. Samo ukucaš preko Googla "beogradski tapatalk".

red voznje busevi.jpg
 
Кликнуо сам ту за линију 2 и 7 нема података, стоји црта.
 
Prema planu 144 vozila u vršnom periodu uključujući i prikolice...
 
Значи у грубо, ако су свих 83 Швајцарца у возном стању и ако би се довели свих КАФови у возно стање, могли би да имамо 30ак Ката на улици, и још толико као резерву, и остало да расходујемо полако са доласком нових трамваја.
 
Интересује ме још један податак, зна ли се да ли швајцарци са приколицом и без ње исто оптерећују капацитет електро мреже и колико има приколица укупно?
 
Naravno da je veća potrošnja sa prikolicom jer je veća masa i trenje.
Nisam siguran bas za vrednosti, ali katica posebno modernizovana bi trebalo da troši manje od Divaga. Čitao sam rad na tu temu, mislim da je Tica autor, ali ne mogu sada da nađem.

Inače Beograd nema 83 Švajcarca. Trenutno su na stanju 42 i 35 prikolica.


* solo se odnosi na T4
 
Glede tramvaja, GSP i Grad me podsećaju na ljude hoardere (opsesivne sakupljače) koji imaju pun stan starudija, među kojima se nekad i nađe nešto korisno (jbg, na 1000 gluposti, nađe se i ponešto dobro) ili imaju toliko duplikata da neki od njih mogu iskoristiti da se deo popravi i osposobi. Ali su toliko zatrpani svojim đubretom i toliko zaslepljeni svojom aljkavošću i bolešću da ne vide šta imaju pa nastavljaju da donose još. Ne bi li, i kad donesu neku ''novu'' korisnu stvar, i to zatrpali đubretom i hrpama neiskoršćenih starudija.

U stvari možda još bolja analogija bi bila: imaju po 5 kutija svakog LEGO seta, a opet nisu u stanju ni jedan da kompletiraju. :laugh:

Mislim uvek je to preduzeće bila nacionalna komedija, a tek sad sa ovakvom naprednom gradskom upravom i Tri spadala, tek je postalo šou apsurda.
Depo im prenatrpan starudijama, treba ulagati u nove pravce i širiti najpre po Novom Beogradu, i ulagati u nove vozače. Umesto toga, oni prvo hoarduju još starudija, pa šibicare sa postojećim, pa gledaju Ruske modele, pa gledaju ''izvesne domaće modele'', pa gledaju opet da se ogrebu od Švajcaraca za neku milostinju...

Ma bukvalno ko razmaženo nesposobno dete sa LEGO kockicama. Da mu daš po 20 kutija čega god želi, ništa ne bi uradio sa njima. Ali da probaš da mu skloniš makar jednu, ma odmah će da pošizi i da kuka kako sad ne može ništa da uradi bez te jedne. :lool:
 
Значи Весић није говорио истину када је рекао да у Београду вози 83 Швајцарска трамваја?
 
Vrh