Šta je novo?

Tramvaji

Од 2017 постепено се ради ремонт свих РВР гарнитура који је и даље у току,све гарнитуре су дошле као нове са ремонта а ценим да су чак могли и још боље да их ремонтују .Реално што се тиче трамваја,мрежа није јако дуго проширена док се у исто време Београд ширио и интезитет саобраћаја се нонстоп повећава. Не видим разлог да се купе нови трамваји кад већ имамо вишак трамваја и брда Дивага који пропадају у депоу а дошли су код нас у феноменалном стању из Базела. Што се мене тиче ја би урадио ремонт одређеног броја Катица бар педесетак и све би их повезао да буду дупле,мислим да ремонт може да се одради квалитетно и да буду као нове после тога јер то су шинска возила која могу дуго још да трају само им је потребан квалитетан ремонт. И наравно јако нам је потребно ширење трамвајске мреже,па тек онда набавка нових трамваја.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866949#p866949:11wip5jo je napisao(la):
milanche » Sub Jul 24, 2021 4:44 pm[/url]":11wip5jo]Mislim da se zbog svoje konstrukcije RVR ne moze prepraviti da bude niskoodan sa podom na 600mm, cak i da su delovi iznad samog postolja visi.
Ma dobro, to je trivijalna stvar, na to nisam ni mislio nego da li mogu da se valjano remontuju tako da budu em modernizovani em udobni. A ne ovo stap i kanap, gde ih samo srede limarijski i stave im plasticna sedista iz rashodovanih autobusa. Nego treba da se napravi neki model temeljnog remonta koji ce ih transformisati i uvesti u 21. vek.


Opet podvlacim, kad bi bilo para i pameti. A bilo bi i njih, kad se ne bi gradili aerodromi po sumama iznad Gornjeg Milanovca i Trebinja, i bacalo 600 miliona evra na fudbal.
 
milanche":1909uvj2 je napisao(la):
Predhodni remot katica je radjen u Gosi u saradnji sa Alstomom oko elektronike koliko se secam. I uradjen je jako dobro. Sve se moze kad se hoce. Mislim znam da ovo nije realnost, kupovace nova vozila koja opet nece odrzavati, ali makar kao ideja neka ostane ovde.

P.S evo ukrajinci su 2015.g radili komplet remont katica kosta 145.000e (samo remont bez modula), sa dodatim modulom 300.000e. Naziv modela KT4UA "VinWay"


https://www.vinnitsa.info/news/u-vinnitsi-zrobili-tramvay-maybutnogo.html
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NyNqO2IxvJU[/youtube]

Inekon iz Češke je bio nosilac posla modernizacije naših katica u Goši.
A sto se tiče Ukrajinaca oni su samo karoseriju peglali a nisu rešili ključne probleme.
 
Колико смо платили Кафове по комаду?
 
Што је 2,7 пута више него ли је цена ремотноване катице. Делује ми да се има о чему мислити.
 
U Pragu sam još pre nekokiko godina video te sa umetnutim modulom. Ne izgleda to tako strašno. Vredi o tome razmisliti. Pretpostavljam da taj sodati deo nema svoj pogon.
 
Katice su:
- ružne
- neudobne
- visokopodne
- zarđale i spolja ali i iznutra (što je gore)
Nikakav remont ne bi tu pomogao, jedino ako će da je gule do točkova, a to bi koštalo kao pola novog. Na kraju, čak i da je remont sa finansijskog aspekta najbolja opcija, ne zaboravite da bi se taj remont radio u Srbiji :fijasko:
 
Само у Србији. Све остало нема смисла
 
Katice bi mogle lepo da izgledaju kada bi se vratile u prvobitnu kolor semu,mada dobro to je vec stvar ukusa.
Sto se tice remonta boim se da nema ko da ga uradi,nema vise Gose.Mada ostaje jos da vidimo koliko ce potrajati BKM-ovi posle remonta u Kordun merali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867182#p867182:1rj1kbvg je napisao(la):
johnny_s » 26 Jul 2021, 01:06[/url]":1rj1kbvg]Katice su:
- ružne

irelevantno


udobnije od spanaca. Sedista su sasvim ok, a mogu se uvek i prometi, ima vise prostora za putnike


dodavanjem nikopodnog modula se to resava

- zarđale i spolja ali i iznutra (što je gore)

remontom se sva limarija sredjuje kompletno.

Zbirannya-trohsektsiynogo-tramvayu-u-Vinnitsi-1.jpg

ovaj iza ceka svoj red
12.jpg


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866977#p866977:1rj1kbvg je napisao(la):
Dart » 24 Jul 2021, 17:58[/url]":1rj1kbvg]
A sto se tiče Ukrajinaca oni su samo karoseriju peglali a nisu rešili ključne probleme.

sa google prevodioca:
Виница је 3. септембра представила „трамвај будућности“ који су створили запослени у Виницкој транспортној компанији на основу аутомобила КТ-4СУ. Транспортна компанија је променила дизајн аутомобила, опремила га контролним системом чешке компаније Цегелес. Ова опрема помаже уштеди 40% електричне енергије.

Нови трамвајски аутомобил има клима уређај, ЛЕД осветљење, удобна седишта и Ви-Фи. Поред тога, трамвајски аутомобил опремљен је са 7 видео камера: четири - у кабини, две за спољни надзор, уместо огледала, једна као видео снимач у кабини возача.

pa drugi tekst sa cenom za model sa umetnutim modulom
Укупан капацитет путника - 306 људи. Производња десетог аутомобила коштала је око 12 милиона 640 хиљада гривна
sto znaci 400.000k evra

https://vezha.ua/bilshe-mists-ta-vidkydni-sydinnya-u-vinnytsi-stvoryly-desyatyj-vinway-foto/

Pa ako uzmemo da za jedan spanac ili simens tramvaj moze 7 (sedam) ovakvo sredjenih i modernizovanih katica da se dobije
228-route-4-Pl-Gagarina-пл-Гагаріна.jpg


a da se pritom angazuje domaca preduzeca, tipa sinvoz / zelvoz i sl, mog glas ide za produzenu i modernizovanu katicu.
 
Добар пример како крш Ката може да се среди. И мислим да ремонт/модернизација броја Катица не мора да искључи и набавку нових трамваја. И опет, могу да се донирају нпр. ако би неки градови по Србији обновили/увели трамвај.
 
За друге градове треба мислити о ширем колосеку и могућности коришћења железничких траса (Ниш, Панчево на пример).
Ремонтовати каросерију возила са носећим шасијом није никакав проблем
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867367#p867367:1lr5zkkl je napisao(la):
Bender Rodriguez » 26 Jul 2021, 20:37[/url]":1lr5zkkl]
Cekaj, samo da pojasnim sebi definitivno - ovo je modernizovana Katica?

Da, ona modernizacija koja košta 7x manje nego nabavka novog tramvaja.
 
Dobro de, ne mracite vise s tim poredjenjem cena. Jasno je svima, shvatili smo. Kad niste drvili o cenama i bacanjima para za druge stvari (od opstinskih, preko gradskih pa sve do republickih), ne vidim cemu sad to pikiranje na Spance. Pikirajte na to sto su im sedista, konfiguracije i rukohvati smece. Ne sto je posle 25 godina kupljeno nesto novo i moderno.

Elem, ako bi nasi mogli da urade modenizaciju i remont bas ovako kao ovaj gore sa slike, to bih podrzao. Druge varijante ne bih. Ili bih samo do 10ak komada. Ali ovo iznas mi se bas svidja i ne samo to, nego lepo integrise i pristup za kolica i hendikepirane odnosno niskopodni modul.

Naravno, najbitnije je da li bi se nasao neko da radi taj remont i pod kojim uslovima.
 
Доведеш те исте Украјинце на шеф контролу
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867364#p867364:1a9dotvv je napisao(la):
Прле » Pon Jul 26, 2021 8:27 pm[/url]":1a9dotvv]За друге градове треба мислити о ширем колосеку и могућности коришћења железничких траса (Ниш, Панчево на пример).
Ремонтовати каросерију возила са носећим шасијом није никакав проблем

чему шири колосек? какву предност доноси осим компатибилности са возовима што је уз нашу администрацију рецепт за катастрофу?

виђали смо да и кад трамвај пребрзо улети у кривину па излети из шина, или га неко јако лупи бочно па излети, ни тад се не преврће, значи да је метарски сасвим довољне ширине да обезбеђује довољну стабилност од превртања


успут, чак и рђаве распале труле катице су боље од шпанаца, ем што немаш где да се ухватиш, наслониш, седишта су тапацирана = магнет за скорени зној гној и остале телесне излучевине... ем су уз то кршине каквих нема, ове чехословачке канте иду деценијама без значајних проблема, а једном сам имао прилику да се возим шпанцем по киши (иначе јако ретко идем трамвајем, па ми је то можда и једини пут), и прокишњавао је, негде кроз кров бем ли га сад где, нисам детаљно загледао а и било је давно, а лпросто је невероватно на дупло преплаћени трамваји, нови фенси kapitalisticki, а у тако су ужасном стању, уз то и не могу по снегу
 
Па мало ли је да може да се користи на обичној прузи? За Ниш наиса, јер ено годинама кукају како им железница малте не кроз центар града пролази. Хоће да изместе око града. У реду железницу, али по тим коридоима пустити трамваје који у граду да корстие нижи напон, а по железничкој траси 25кВ

Трамвоз је у граду трамвај, дакле лаган, може да укочи па није потребна регулација као за железницу којој требају стотине метара да би се зауставила композција.

Уски колосек има искључиво предност када се трамвах провлачи кроз уске улице, због мање радијуса скретања.

Шири колосек дозвоаљава веће брзине и коммфорнију вожњу.
 
Meni sad nije jasno, ako bi se radila nova karoserija, nova elektronika, nov enterijer, klima, ceo nov modul sa svojom šasijom, a pretpostavljam i novi motori, šta se zapravo zadržava od katice? I kako je onda cena toliko manja od pravljenja novog tramvaja u Srbiji?
 
Текст је од 23. децембра прошле године и говори да у поменутом украјинском граду намеравају да се отарасе преосталих КТ4 - кад им стигну половни трамваји из Швајцарске:

В Виннице на данный момент имеется 144 пассажирских трамвая, но в перевозках задействованы лишь 88. Из них больше всего трехсекционных швейцарских вагонов "Мираж" - 75 единиц, из которых 71 исправен. Также имеется 14 одиночных моторных вагонов "Карпфен", 3 из которых переоборудованы в служебные и один в экскурсионный, 20 одиночных прицепных вагонов (почти все не задействованы в перевозках), два моторных вагона "Мираж" без кабины водителя (не работают), 4 трехсекционных, один двухсекционный и 5 одиночных вагонов "ВинВей" на базе новых корпусов или собранных на основе старых вагонов "Татра-КТ4". Имеется и 23 вагона "Татра-КТ4", из которых лишь 4 эпизодически используются на маршрутах...

Пополнение парка швейцарских трамваев позволит решить сразу несколько задач. Одной из них может стать полный вывод из эксплуатации вагонов "Татра-КТ4" (возможно - с продажей в Житомир или во Львов, прецеденты уже были), и самых старых "швейцарцев" типа "Карпфен". Также в отдаленных планах - строительство в Виннице еще одного трамвайного депо вместе со строительством новых линий трамвая в районе Замостье.

Љинк: https://traffic.od.ua/news/eltransua/1232065

Украјинци су, дакле, обновили укупно 10 трамваја, и у међувремену прекинули тај посао. Време истиче, оно што је имало смисла 2015, може више да нема смисла.

Ако им и треба мало продужити радни век, "катице" сигурно нису будућност превоза у Београду. Доста је 40 година за технику из ЧССР.
 
Па не мења се апсолутно све. Остаје шасија, мотори се премотавају, колица остају а то је и највећи део цене. Стакла остају, све што може да се обнови обнавља се.

Зашто је јефтиније? Прво, цена наше радне снаге у прођењу са европском је далеко нижа. Друго, нов производ осем цене коштања да се направи сам производ, има још неколико компоненти:
1. Цена развоја модела се отплаћује кроз продају истих касније. Типа развој је коштао милијарду, процењујемо да ћемо продати 2000. Милијарда се дели на 2000 + цена израде и још:
2. Сила бренда која се огледа кроз разне маркетиншке акције типа реклама, чашћења, мићења, учествовање у разним спонзорским акцијама. Ти трошкови се деле тј оптерећују све производе бренда.
3. Профит компаније. Наравно да свака компанија треба нешто да заради. У случају тржишне утакмице наручилац не диктира цену, а као у случају Шпанаца и преплааћује јер си уцењен да узмеш на једном месту јер си узео опет скупи кредит. Дупла омча.

У случају ремонта, обзиром да су сви учесници познати, силе бренда и развоја нема, може да се преговара и о цени израде. Да не кажем да се због простоте модела и максималног избора домаћих компоненти и материјала цена да држати под контролом.

Кад причам ремонт причам о модеринзацији без овог што су радили у Виници. Дакле, ремонт, клима, и тиристоризација - укоилко је могуће. ТИпа Берлинских.

Међутим, оно што треба споменути да имамо већи проблем са трасама. Кривиние које су од сегмената, трасе између којих пролази пут...
Најбољи доказ те тврдње је да КАфови не могу свуда.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=867481#p867481:1ueakatf je napisao(la):
Пантограф » 27 Jul 2021, 09:06[/url]":1ueakatf]Текст је од 23. децембра прошле године и говори да у поменутом украјинском граду намеравају да се отарасе преосталих КТ4 - кад им стигну половни трамваји из Швајцарске
....

Украјинци су, дакле, обновили укупно 10 трамваја, и у међувремену прекинули тај посао. Време истиче, оно што је имало смисла 2015, може више да нема смисла.

Ако им и треба мало продужити радни век, "катице" сигурно нису будућност превоза у Београду. Доста је 40 година за технику из ЧССР.

Ne mislim da nema smisla obnavaljanja katica, vec jednostavno nemaju pare i za to. Malim gradovima je to prilicna svota novca, stare kate nisu odrzavali uopste, a svajcarski polovni ce im dobro doci jer su odrzavani.

Inace i ti polovni svajcarski su isto tako vremesni u Cirihu trenutno ima 45 tramvaja je godiste 76-78-o i 50 godiste 80-to (41-45 godina starosti). Od tog broja dobijaju besplatno po 35 komada 2022 i 2025 (izmedju 45 i 50 godina starosti)

E sad, da li su svajcarci ludi ili racionalni kada drze u voznom parki i odrzavaju tramvaje 50 godina stare, procenite sami.

Iz teksta je jasno da ukrajinci nemaju pare da nastave dalje remont katica, koje su inace jako dobro uradili.
 
Naravno da jesu ludi, samo srećom imaju niskopodne module/prikolice pa im je to za sada okej. Kao i Bečlije, što je neko spomenuo da drže i održavaju stare tramvaje. E pa ne još dugo, jer za par godina planiraju da ih sve izbace iz saobraćaja i da budu zamenjeni novim Flexity tramvajima.
Remont katica podržavam isključivo uz dodatak niskopodnog modula, ništa drugo ne priznajem. Smatram da je onakav remont kod Ukrajinaca besmislen ako su i dalje 100% visokopodni.
 
Ljudi vide vozila spolja sa relativno dobrim karoserijama i limarijama pa misle da je to odraz celokupnog stanja vozila. A često nije tako.

I ja sam bio mislio da su Ikarbusi razdrndani po pitanju ne-krucijalnih stvari, ali da su konstrukcijski solidni i bezbedni. Pa onda Žika iskopa iz svojih izvora fotografije tih Ikarbusa sa skinutim poklopcima i limovima gde se lepo vidi kako ih je rđa pojela i skoro pa ''presekla'' neke od greda konstrukcije. Videću da iskopam, tu je negde na temi o autobusima, ali ne sećam se datuma i stranice postavljanja.

Lično bih voleo kada bi se odabralo 30ak Katica da se modernizuju kao ove u Ukrajini (ali samo tako, ne želim nikakve druge papazjanije) i 20ak koje bi se kanibalizovale za delove. Ali o tome ne možemo da pričamo i sudimo mi koji ne znamo kakvo je stanje svih tih mašina iz perspektive onih koji ih održavaju ili voze.


Insistiranje na niskim podovima ne razumem, jer čak i kada bi se sve Katice spustile odnosno dobile umetnute niskopodne module, opet ostaju visokopodni Divazi. Ne znam ko vam je usadio tu ideju da apsolutno svako vozilo JGP u Beogradu mora da bude niskopodno i električno. Ono što može, biće. Ono što ne može - prosto ne može.
 
Vrh