Panto, Sve na mestu, slažem se. Mislim nisam ni ja protiv Ruskih ili drugih istočnjačkih ako se pokaže da kvalitativno ispunjava kriterijume. Ali zato se uvek osvrnem na stanje na tržištu. I nije mi svejedno kada neki model se koristi u npr 30 gradova ALI samo unutar jedne zemlje... i kada se neki model koristi u 20 gradova, ali 15 različitih zemalja. To isto dosta govori.
Ja sam i dalje ogorčen na CAF tramvaje zbog onog debilizma kada su naši kupovali ove, jer su sedišta i razmaci debilnih dimenzija, zbog užasnog tapacirunga koji niti je udoban niti lak za čišćenje (nego ima mane oba, a prednosti nijednog!), i još povrh svega imaju besmisleno razmeštene rukohvate.
Naravno jasno mi je da to zavisi i od želje i kriterijuma kupca i naručioca, a ne samo od proizvođača. Ali mi je ostala ta ogorčenost.
A zašto misliš da je loše što je EU sprečila spajanje Alstoma i Simensa? Pitam ovako sa ekonomske strane, informativno. :?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844264#p844264:1x5f1qdg je napisao(la):
Прле » Pet Apr 23, 2021 4:12 pm[/url]":1x5f1qdg]
Да, на то. Осим Немачке, користе се u многим земаљама.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tram-train
у Мађарској (он линија од Сегедина што планирају да пусте до Суботице такође би била трамвоз)
Da ali u tu listu su uvršteni i neki LRT sistemi. A to nije tramvoz. Bar ne ono o čemu ti i ja pričamo. To da tramvaj koristi deonice železničkih pruga je uglavnom u opticaju u Nemačkim mestima. Van toga, pa ima ga, ali je ... pipavo za rad i organizaciju.
Nije to slučajno. Kada nešto u svetu postoji svega u 10-20 gradova, znači da postoji neki razlog za to. Ili je to neki grad sa specijalnim uslovima, ili je to neka skupa ili komplikovana praksa.
Pored razloga koje sam ranije naveo, mislim da nama to ne treba i zato što će Beograd uskoro imati i metro, i tramvaj, i prigradsku železnicu odjednom. Tramvaj treba širiti tamo gde infrastruktura i reljef to dozvoljavaju, a gde ''ne dopire'' metro ili Beo Voz (navijam da se jednog dana vrati BEO voz). A gde već ima žel. pruga, tu koristiti BEO voz. Koji bi isto trebalo da se obnovi i proširi novim garniturama. Jer je ko stvoren za povezivanje Mladenovca (kao što je i bilo), Lazarevca (isto), Obrenovca (samo kada bi neko napravio 15 km pruge...) i tako dalje...
Ово је вероватно највећа препрека не зато што је такве него зато што се тиме нико кикада није бавио. Чак ни Милшевићева администрација није променила систем, већ је својим ауторитетом довела БеоВоз до Панчева. Чим је нестало спољног фактора, све се урушило и вратило на старо. Тај проблем се мора решавати.
Slažem se. I mnogo me nervira ta imbecina političko-birokratska papazjanija. Kažem - i birokratska, jer nije samo do politike nego i do kretenskih ograničenja i papira... ali i politička, jer u Srbiji svako mesto, pa svaka opština, pa svaki okrug, pa svaka pokrajina... ima svoje poglavice koji bi da budu glavni. I još i čuvene lobije i mafije (autobusdžije). Pa dok se svi oni dogovore i slože (kad se Srbi slože...) prođe i po dva veka. :roll:
Treba na nivou Republike da se okupe nadležni ljudi i institucije (ne znam da li bi za to morala da se okuplja Skupština, pošto se tiče pitanja stepena čuvene nasušne autonomije Vojvođanera, ili može Vlada da donese uredbu) i da to pravno reše. Kao što važi ono da ''u pravu svašta može (da se iskoristi za loše stvari) '', tako može i za dobro. Sve to može da se uredi i reguliše i da se sruše pravne barijere da neko u Pančevu gradskom kartom putuje do Trga Republike. Nego mora da se nađe volja i da se sujete i gramzivosti svih nadležnih malo smanje, ne bi li napokon seli za sto i dogovorili se.