Šta je novo?

Tramvaji

Ni meni nije jasno zašto se toliko dugo ne spajaju Savska i Nemanjina makar za tramvaje. Zar nije moguće da radovi teku, a da tramvaji prolaze normalno? I sad na proleće bi mogli krenuti sa rekonstrukcijom pruge kroz Rakovicu dok se radi Bulevar patrijarha Pavla.
 
Не знам шта да кажем, невероватно ми је да нису спојили пругу с леве стране,стоји тако осам месеци.Најлаганије је могло бити завршено.
 
Pa mora to sve u fazama, jer što više faza - to više prilika za svečana otvaranja.

Ono, danas se otvara 3/4 trga, za par dana ceo trg, nakon toga spomenik, malo posle toga tramvajske šine, onda poneka bandera...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816595#p816595:2mz4pesr je napisao(la):
branik » Пон Јан 25, 2021 2:17 am[/url]":2mz4pesr]Каква, црпна станица?
Знам да се из Бнв испумпава, али какве везе има са трамвајима?
На Савском тргу, тј. испод њега се налзи велика канализациона црпна станица чија је кућица испред болнице Свети Сава. Та кућица се налази тачно на траси куда треба да прође пруга за Савску. Нова црпна станица је направљена али ће требати пар месеци док преузме улогу од старе. Тек након тога могу да је руше и да комолетирају скретање у Савску и за трамваје и за друмски саобраћај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816658#p816658:12jnnjaf je napisao(la):
Дошљак » Пон Јан 25, 2021 12:23 pm[/url]":12jnnjaf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816595#p816595:12jnnjaf je napisao(la):
branik » Пон Јан 25, 2021 2:17 am[/url]":12jnnjaf]Каква, црпна станица?
Знам да се из Бнв испумпава, али какве везе има са трамвајима?
На Савском тргу, тј. испод њега се налзи велика канализациона црпна станица чија је кућица испред болнице Свети Сава. Та кућица се налази тачно на траси куда треба да прође пруга за Савску. Нова црпна станица је направљена али ће требати пар месеци док преузме улогу од старе. Тек након тога могу да је руше и да комолетирају скретање у Савску и за трамваје и за друмски саобраћај.
До сад су Имали довољно времена да све буде комплет готово,ово је дебилизам што раде реално .
 
Слажем се, мене чуди да су се радови са црпном станицом толико развукли. А ово отварање трга у деловима је срамота.
 
Хвала, знам за ту зградицу, а никад нисам размишљао шта је.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816804#p816804:109090yg je napisao(la):
Дошљак » Пон Јан 25, 2021 5:28 pm[/url]":109090yg]Слажем се, мене чуди да су се радови са црпном станицом толико развукли. А ово отварање трга у деловима је срамота.
Нема шта да те то чуди једино што може да нас зачуди је да одраде нешто на време нормално како треба .
 
Pokušavam već godinama da provalim kuda je tramvaj išao od Slavije ka C. Krstu pre Drugog svetskog rata, i nigde ne mogu da nadjem tu informaciju, te molim neku dobru dušu da mi pomogne i priloži neke slike čak ako ima.

Čak sam našao plan Beograda u visokoj rezoluciji iz 1940, na kom su ucrtane trase , i baš na tom mestu je presavijena karta i ne vidi se dobro. Vidi se da u šine išle od Slavije Makenzijevom smer ka Slaviji, i Svetosavskom smer ka Krstu, i da su se preko Kataniceve spajale u Makenzijevoj. Dalje se na planu vidi da je tramvaj skretao u Novopazarsku i išao sve do onog skvera sa Topolskom i Vojvode Dragomira, ali se tu mapa presavija. Da li je moguce da je tuda skretao u Cara Nikolaja, tadašnju Prištinsku i gde je na kraju okretao? I kako je bilo moguće da u tako malom radijusu skrece s obzirom da to da su zgrade iz tog vremena i danas tu, pa može da se odmeri. Da li je pruga bila jednokolosečna (verovatno jeste) i gde je bila okretnica?
 
slika02.jpg


izvor: beogradski metro i voz
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818050#p818050:guesk71l je napisao(la):
dziggy » 28 Jan 2021 12:56 pm[/url]":guesk71l]Pokušavam već godinama da provalim kuda je tramvaj išao od Slavije ka C. Krstu pre Drugog svetskog rata, i nigde ne mogu da nadjem tu informaciju, te molim neku dobru dušu da mi pomogne i priloži neke slike čak ako ima.

Čak sam našao plan Beograda u visokoj rezoluciji iz 1940, na kom su ucrtane trase , i baš na tom mestu je presavijena karta i ne vidi se dobro. Vidi se da u šine išle od Slavije Makenzijevom smer ka Slaviji, i Svetosavskom smer ka Krstu, i da su se preko Kataniceve spajale u Makenzijevoj. Dalje se na planu vidi da je tramvaj skretao u Novopazarsku i išao sve do onog skvera sa Topolskom i Vojvode Dragomira, ali se tu mapa presavija. Da li je moguce da je tuda skretao u Cara Nikolaja, tadašnju Prištinsku i gde je na kraju okretao? I kako je bilo moguće da u tako malom radijusu skrece s obzirom da to da su zgrade iz tog vremena i danas tu, pa može da se odmeri. Da li je pruga bila jednokolosečna (verovatno jeste) i gde je bila okretnica?
16. januara 1927. godine puštena je u rad nova pruga na potezu Makenzijeva-Novopazarska-Prištinska ulica. Pruga je bila jednokolosečna dužine oko 850 metara, a išla je Novopazarskom, ulicom Vojvode Dragomira, gde je bila ukrsnica i Prištinskom ulicom do raskršća sa Mileševskom ulicom. Završetkom novog kraka uvedena je i nova linija 1A Knežev spomenik-Prištinska. Nekoliko godina kasnije, linija je postala lokalna i polazila je od Prištinske ulice do Savinca, odnosno do raskršća Makenzijeve i Katanićeve ulice. Dalji plan je bio da se pruga produži preko Crvenog Krsta do Bulevara. Vozila su tri tramvaja, samo motorna kola. Pruga je uništena tokom Aprilskog rata i nije više obnavljana.
 

Prilozi

  • 1a.jpg
    1a.jpg
    78,1 KB · Pregleda: 1.735
Имам информацију да ускоро крећу радови на изградњи шина у Трговачкој и окретнице поред ОМВ-а.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Djole Pevcanin":w86xng18 je napisao(la):
Имам информацију да ускоро крећу радови на изградњи шина у Трговачкој и окретнице поред ОМВ-а.
Koliko je ovo sigurna informacija?
 
Не бих знао.
ЕДИТ: Мајка јр чула од једног човека који има везе са овим пројектом а највероватније је да ће тај човек бити међу извођачима радова.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Ne postoji ni projekat niti će biti radovi. To pre tumači kao glasinu jer se odustalo od gradnje metroa ovim pravcem.
 
Hmmm, pa ako se odustalo od metroa ovim pravcem, to bi upravo moglo da znači da je alternativa izgradnja tramvajske pruge.
 
Ваљда је са старим плановима разделни појас у Трговачкој остављен за трамвај?
 
Jeste, isto kao što je ostavljen i u Višnjičkoj, ali eto decenijama se ništa ne dešava, ako se izuzme sporadična zamena trave.
 
Ali razdelni pojas ne ide do OMV pumpe pa i to treba uraditi, jedan deo je i i sa jednom trakom u pravcu, a i to je potpuni promasaj jer zaista ne znam ko ce iz kruga Vidikovackog venca sto je veci deo Vidikovca ici na tramvaj osim ako ne smisle da tramvaj ide kroz naselje. Ovo je ustvari 56 na sinama a znamo koliki on procenat Vidikovcana prevozi. Samo hocu da kazem da je ovo samo marketing i da sam Vidikovac pa i Rakovica nece imati prevelike benefite.
 
Није цела Трговачка проходна за трамваје јер постоји билборд и камере су ставили на крају улице.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Склони се билбоорд лако.

У плану је да иде централним острвом, до раскрснице која води ка Видиковцу, коју би трамвајска пруга прошла денивелисано (у доњем нивоу улево).
 
Vrh