Direktorov post iz teme o trolejbusima.
direktor":9bffwvu8 je napisao(la):
Tramvaj je mogao da vozi po zemunu nikako da vozi do zemuna 1947 jer nije imao kuda da predje preko vode ...
Ustase su upravljale sa pa vozila u zemunu ...
Kao što napisah u temi o trolejbusima, zaboravio sam da napišem da je linija vozila do porušenog mosta Kralja Aleksandra, sve do 1947.
Da ukratko napišem nešto o toj zemunskoj liniji 14. 6. novembra 1935. godine otvorena je tramvajska veza Beograda i Zemuna. Godinu dana pre je otvoren novi most Kralja Aleksandra preko Save, započet 1930. godine, i odmah nakon otvaranja krenulo se sa izgradnjom tramvajske pruge. Nova linija br. 14 polazila je od Skupštine, tačnije iz Vlajkovićeve ulice preko Terazija, Prizrenske, Brankove ulice preko Mosta Kralja Aleksandra, zatim starim Zemunskim putem, pored Železničke stanice u Zemunu, Glavnom ulicom sve do Hotela ,,Central” gde je bio terminus. Novoizgrađena veza od raskršća Prizrenske i Brankove ulice do Hotela ,,Central” bila je dvokolosečna, dužine šest kilometara. Na liniji je saobraćalo osam motornih kola i isto toliko prikolica.
Tokom 1940. godine, linija 14 je produžena iz Vlajkovićeve ulice do Novog Groblja. U Zemunu je 14-ica dobila novu okretnicu. Umesto terminusa kod hotela Central, izgrađena je okretnica oko bloka zgrada ulica Davidovićeve i Dr. Petra Markovića.
Kada je most Kralja Aleksandra porušen, na zemunskoj strani je ostalo 7 tramvaja. Intervencijom Nemaca, četiri su vraćena u Beograd, za njihove potrebe. Od ona preostala tri, uspostavljen je tramvajski saobraćaj u Zemunu. Izgleda da je jedna vrsta mini depoa bila u parku iozmeđu ulica Dr. Petra Markovića i Marka Nikolića.
Sećam se na railserbia forumu je jedan član, na temi u kojoj smo član ČKD-Kt4 i ja pokrenuli kada smo istraživali zemunsku trasu, postavio naslovnu stranu , ja mislim da se zvala Zemunski novina iz 1942 (slagat ću vas za ime), gde je kod imanea novina bila silueta tramvaja. Nažalost, sve je to izbrisano.