Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643091#p643091:2p1uuq3k je napisao(la):
Dart » 28 Јул 2019, 13:00[/url]":2p1uuq3k]Simens Avenio m širok 2,4 metra takođe ima lep prostor unutra. Ako njega budu pravili u Kragujevacu biće super...

колико сам пронашао, њега ће и правити у Крагујевцу

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643344#p643344:2p1uuq3k je napisao(la):
Прле » 29 Јул 2019, 10:46[/url]":2p1uuq3k]Значи, ако буде широк сандук на уском колосеку биће Миливоје, значи ништа од капацитетног и брзог превоза - поготову ако у ГСП наставе да праве типске скретнице - испадање гарантовано ако је пролазиш брином већом од 1км/ч

тако је. док су год овако дебилно направљене скретнице и кривине, нема ништа од нормалног трамвајског саобраћаја
 
Ако икада дође до ширења трамвајске мреже, сматрам да би овај пут требало ићи на шири колосек. Систем да буде свој, са својим независним депоима, а укрштање и рецимо заједничке окретницие мислим да није проблем направити.

Уски колосек је Београду остао историјски, јер је диктиран био уским улицима и малим радиусом скретања. Наравно да се у потоњим реконструкцијама то дало исправити, али шта је ту је. Сада би то требало ипак оставити у прошлости. Мислим да би Србија требала да усвоји јединстванри стандард ширине колосека за све перспективне трамвајске системе - једнаке са ширином обичне железничке пруге. На тај начин би унификација донела могућност коришћења заједничке инфраструктуре (типа трамвоз)

Београд не би било једини град са два система, ту не видим проблем. Шта више, нове линије би град могао да да у јавно приватно партнерство.
 
Да има памети, ужи колосек би имала само траса двојке, а краци ка периферији (НБГ, Булевар, Раковица, Баново брдо, Бањица, Омладински) би имали нормалан колосек са трећом шином на трасама дуж круга двојке.
 
Трећа шина у смислу да могу туда оба типа трамваја?
 
Да, слично решење се користи и у железници.
 
Ne znam, ja sam protiv uvođenja novog koloseka ako već to nije učinjeno u kompletu posle Drugog svetskog rata. Mnogo bespotrebnog komplikovanja a i troškova. Sad kad smo već na 1m nastavljamo s time pa kako bude.
 
У овом циклусу сређивања трамвајских пруга је нажалост већ касно, али за неких 10-20 година треба размишљати о томе, као и многим другим изменама (исправљање траса кроз центар града, укопавање трамваја на брдовитим трасама са много раскрсница, конкретно од Савског трга до Аутокоманде и Вуковог споменика, денивелисање неких раскрсница по НБГ).
 
I ja mislim da je isuviše komplikovano i skupo prebacivanje na kolosek širine, skoro, 1.5m. Realno, i metarski kolosek, uz dobru organizaciju i adekvatnu infrastrukturu, završava posao. Na kraju krajeva, imamo i tramvaje za metarski kolosek, ne mnogo uže od onih namenjenim onom standardne širine. Mnogo je tu posla po meni. Trebaju šire tramvajske baštice, što može značiti i dodatno sužavanje traka za motorna vozila, a možda i neizbežno ukidanje pojedinih. Bulevar vojvode Stepe je i sad uzak, bez nekih posebnih mogućnosti za širenje koliko mogu da primetim, kao laik, a rekao bih i da u Bulevaru kralja Aleksandra nema baš mnogo mesta. Jedino Novi Beograd ima dovoljno prostora za širi kolosek, ako se ne varam, uz još poneku ulicu u starom delu grada. Generalno gledano, i tramvaji za metarski kolosek imaju i više nego solidan kapacitet, a i nije da je Beograd jedini grad sa "uskim" kolosekom.
 
људи, ширина колосека нема везе са фунционалношћу система. је л' сваки пут треба о томе да се прича?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643381#p643381:h9rvptrz je napisao(la):
Прле » 29 Јул 2019, 12:05[/url]":h9rvptrz]Ако икада дође до ширења трамвајске мреже, сматрам да би овај пут требало ићи на шири колосек.

непотребно бацање пара

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643381#p643381:h9rvptrz je napisao(la):
Прле » 29 Јул 2019, 12:05[/url]":h9rvptrz]Систем да буде свој, са својим независним депоима, а укрштање и рецимо заједничке окретницие мислим да није проблем направити.

за почетак реактивирати депо на Дорћолу. па онда по потреби градити нове. један свакако у Вишњици, поред погона Карабурма, јер, између осталог, на ту страну треба ширити трамвај, и један депо у Раковици

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643381#p643381:h9rvptrz je napisao(la):
Прле » 29 Јул 2019, 12:05[/url]":h9rvptrz]Уски колосек је Београду остао историјски, јер је диктиран био уским улицима и малим радиусом скретања. Наравно да се у потоњим реконструкцијама то дало исправити, али шта је ту је. Сада би то требало ипак оставити у прошлости. Мислим да би Србија требала да усвоји јединстванри стандард ширине колосека за све перспективне трамвајске системе - једнаке са ширином обичне железничке пруге. На тај начин би унификација донела могућност коришћења заједничке инфраструктуре (типа трамвоз)

као што рекох, тотално је небитно које је ширине колосек, све може да се уради на метарском колосеку (види под Јапан). битне су друге ствари, да поновм свој пост, иако не волим то да радим:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641155#p641155:h9rvptrz je napisao(la):
JohnnyLee » 22 Јул 2019, 10:33[/url]":h9rvptrz]већ сам писао о томе, главни проблем београдских трамваја није ширина колосека. то чак и није проблем. проблем је лош квалитет шина, кривина, скретница, недовољан капацитет електромреже и наравно возачка некултура. ево, и нову трасу преко Моста на Ади су заср**и лоше пројектованим кривинама и скретницама
 
Širi kolosek ima i širi radijus skretanja. Teško bi prošao bilo gde kroz centar, a teško bi i mi podneli da se opet sruši pola grada zbog šina.
Mislim da je to OK rešenje jedino po Novom Beogradu i da se proširi do Zemuna i eventualno preko Ade.

Inače metarski kolosek i dalje koriste vozovi u nekim državama, takođe postoji i metro. Nije to uopšte toliko ograničavajuci faktor...
 
Треба смањити скретања трамвају, посебно у центру. То је један од главних проблема функционисања трамваја.
 
Џони, све се слажем осим једног. Шири колосек омогућава већу брзину. Да, у граду то није актуелно али за трасе о којима причају, велики су размаци између станица, тако да може да опичи.
 
Шири колосек даје могућност да се развије и приградски трамвај. Зато треба задржати двојку каква јесте, а по крацима направити шири колосек и трасе тих линија по уласку у круг двојке укопати да наставе праволинијски у центар града.
 
Сагласан. Тим пре што све те линије захтевају реконструкцију како због дотрајалости путева тако и за денивелизацију/обезбеђење предности трамвајима.

"Вишак" трамваја може да се донира мањим градовима или просто распрода.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643444#p643444:1upkfgwi je napisao(la):
Dart » Pon Jul 29, 2019 1:58 pm[/url]":1upkfgwi]Širi kolosek ima i širi radijus skretanja. Teško bi prošao bilo gde kroz centar, a teško bi i mi podneli da se opet sruši pola grada zbog šina.
Mislim da je to OK rešenje jedino po Novom Beogradu i da se proširi do Zemuna i eventualno preko Ade.

Inače metarski kolosek i dalje koriste vozovi u nekim državama, takođe postoji i metro. Nije to uopšte toliko ograničavajuci faktor...


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643473#p643473:1upkfgwi je napisao(la):
Дошљак » Pon Jul 29, 2019 2:51 pm[/url]":1upkfgwi]Шири колосек даје могућност да се развије и приградски трамвај. Зато треба задржати двојку каква јесте, а по крацима направити шири колосек и трасе тих линија по уласку у круг двојке укопати да наставе праволинијски у центар града.

Ide svuda podjednako dobro i širi kolosek. Od ove linije mi se zavrtelo u glavi kuda se sve vrti i kuda provlači.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WiTXFbiuGI4[/youtube]

Da su hteli da prelaze na širi kolosek mogli su kad se radila rekonstrukcija Nemanjina, Voj. Stepe i Banovo brdo. Pa postepeno dalje, ovako da za sada ostajemo dugo zarobljeni na metarskom.
 
Људи, као доказ да и метарски може лепо да се искористи ако је трамвај довољно широк и ако пратећа улична инфрастрруктура то дозвољава, ено вам унутрашњост братиславске Шкоде 29Т на претходној страни. Само треба при наредним реконструкцијама извршити корекције размака стубова и ивичњака због ширих трамваја и voila. Какав црни ,,нормални" колосек, какви бакрачи, ни руски колосек (1520 mm) неће помоћи ако су унутрашњост и ширина трамваја лоше пројектовани и организовани. Проблем је што су у нашим Шпанцима седишта начичкана по еци-пеци-пец принципу, па изгледа као да је намењен приградском саобраћају. А што се брзине тиче, нема неког великог ни драматичног утицаја ширине колосека на брзину трамваја, низ Војводе Степе знају да цепају и по 50 km/h (одокативно) ван шпица.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643471#p643471:3ck5g5fc je napisao(la):
Прле » 29 Јул 2019, 15:47[/url]":3ck5g5fc]Џони, све се слажем осим једног. Шири колосек омогућава већу брзину. Да, у граду то није актуелно али за трасе о којима причају, велики су размаци између станица, тако да може да опичи.

ни то није тачно. метарски колосек дозвољава до 100 км/х. а чак и за приградски трамвај максимална брзина не би била већа од 70 км/х, јер нема потребе за бржим
 
U Valensiji tramvaj i metro su na metarskom kolosek i imaju nekoliko zajednickih stanica pod zemljom.
61130dbe4d7313e4b121805ea97581db.jpg
48951223e9536303b596e1f62e6da2c0.jpg
 
Својевремено док сам био студент возио сам се тројком и дванаестицом. Највећу брзину су остварили код хиподрома јер је ту био правац, а мало станица. Једном сам гледао на прибор, показивао је дрхтавих 60км/ч. Да, брзо. Али и врло климаво. Испрва на старој деоници, а касније на обновљеној, климање се јако смањило, али је и даље било присутно.

Међуградски трамвај, мора да има већи капацитет од градског ако се жели да он заист аобавља функцију, а то значи шири сандук. Тако да у описаном случају ја не видим ни један разлог да се користи уски колосек:

1. Линије су нове, значи све једно је који је колосек
2. Широки сандук због већег капацитета једнозначно је стабилнији у случају када иде експлоатација максималном брзином између две станице које су разуђеније у случају међуградског саобраћаја.
3. Као што раније писах, могућност коришћења једне мреже пруга, цела Србија може да користи такав тип возила, могуће је мешати мрежу нижа набавна цена и једна технологија израде већег дела опреме.
 
Da li si bio u Katici ili u Svajcarcu? Nije sve u sirini koloseka, ima nesto i u obrtnim postoljima i brojem osovina po tramvaju.
 
Катица, у моје време није било шавајцараца :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643729#p643729:1w615tvq je napisao(la):
Прле » 30 Јул 2019, 12:12[/url]":1w615tvq]Својевремено док сам био студент возио сам се тројком и дванаестицом. Највећу брзину су остварили код хиподрома јер је ту био правац, а мало станица. Једном сам гледао на прибор, показивао је дрхтавих 60км/ч. Да, брзо. Али и врло климаво. Испрва на старој деоници, а касније на обновљеној, климање се јако смањило, али је и даље било присутно.

возио сам се КАФ-ом на тој деоници, уопште се не клати. штавише, не осећа се вожња. слично је и са Швајцарцем, који има и трећи пар осовина, па је стабилнији. Кате се клате јер имају висок профил и још су лаке у поређењу са Швајцарцима и КАФ-овима

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643729#p643729:1w615tvq je napisao(la):
Прле » 30 Јул 2019, 12:12[/url]":1w615tvq]Међуградски трамвај, мора да има већи капацитет од градског ако се жели да он заист аобавља функцију, а то значи шири сандук. Тако да у описаном случају ја не видим ни један разлог да се користи уски колосек:

није у ширини сандука, већ у дужини возила. ширина трамваја је иста и за метарски и за нормални колосек

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643729#p643729:1w615tvq je napisao(la):
Прле » 30 Јул 2019, 12:12[/url]":1w615tvq]1. Линије су нове, значи све једно је који је колосек

линије треба да се интегришу са постојећим, тако да није све једно

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643729#p643729:1w615tvq je napisao(la):
Прле » 30 Јул 2019, 12:12[/url]":1w615tvq]2. Широки сандук због већег капацитета једнозначно је стабилнији у случају када иде експлоатација максималном брзином између две станице које су разуђеније у случају међуградског саобраћаја.

нећу да понављам, написао сам горе

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643729#p643729:1w615tvq je napisao(la):
Прле » 30 Јул 2019, 12:12[/url]":1w615tvq]3. Као што раније писах, могућност коришћења једне мреже пруга, цела Србија може да користи такав тип возила, могуће је мешати мрежу нижа набавна цена и једна технологија израде већег дела опреме.

напајање (београдског) трамваја је 600 волти (иду до 700). напајање железничке мреже је 25.000 волти. вишесистемски трамваји су скупљи од једниситемских таман толико да немамо никакву рачуницу да их набављамо
 
Takođe vozovi koriste naizmeničnu struju, a tramvaji i veliki deo metro sistema jednosmeru struju. Razlikuje se i profil šina, iako je ista širina koloseka itd...
386cb9ee2d6170340396ee384a61b969.jpg
 
To i dalje ne mogu koristiti klasični vozovi i tramvaji, već moraju specijalna vozila kao laki metro koja koriste obe mreže...
 
Vrh