Šta je novo?

Tramvaji

Хвала за исправке. Знао сам за трамвај до Земуна да је траса ишла косо у односу на садашњи блок 13 где је СИВ, и да је тролејбус пролазио косом саобраћајницом испод чувеног подвожњака, али сам их ипак уклопио у данашњу матрицу улица.

Ова траса пруге за Дедиње (предратна 12ица) ми се сад чини још занимљивијом, посебно део између Чајковског и Драјзерове, а са њеном трасом на овој мапи свих трамвајских и толејбуских траса заједно мрежа ми се чини још боље распоређена. Беше на тој линији била нека фатална несрећа?

Сад сам видео мапу и списак линија из 1933., феноменална је, свака част и хвала на објављивању поново. Лично бих волео да све те потакте о развоју јавног превоза убацим на википедију једног дана, да исти буду доступнији.

Само још пар питања, пре него што убацим допуњену мапу, да ли је пруга кроз Илије Гарашанина била једносмерна или је скретала у Карнегијеву (ка булевару или ка Краљице Марије?). И гледам сад пругу линије 11 кроз Призренску, Југ Богданову и Црногорску, да ли је та траса укинута са увођењем линије 14 преко моста Краља Александра?

Што се тиче монографије ГСП, верујем да су имали проблем са коришћењем неадекватних мапи за подлогу.

И морам рећи да ми је жао за форум railserbia што је пред гашењем, нисам никад био члан, али сам волео да читам текстове на њему и гледам фотографије.
 
Premešteni su postovi iz teme "Trolejbusi" koji pripadaju ovoj temi, tako da nastavljamo u okviru teme "Tramvaji" :sesir:
 
Искасапи нам дискусију Игоре :D Мада ништа страшно :D
 
57012654_2655116621211287_1497706592773079040_o.jpg


169812_148317141891260_2595741_o.jpg
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yX7CgoTY7-0[/youtube]
 
Karta je za dopunu :kafa:
Fali okretnica ispred cvijete zuzoric
Takodje kolosjeci industriski u cara urosa i visokog stevana kao i od predrgradjav kneza pavla pancevackog mosta do mije kovacevica
Kao i u crnogorskoj zatim svetosavska ,kataniceva ,kolosjek do ulazau staru vma tj klinicki centar
 
Како су ишли ти колосеци Дишо? У Цара Душана и Стевана Високог до депоа? (заборавио сам и ту у Книћаниновој постојећи симпатични колосек, додаћу и њега)
Где је тачно било то предграђе Кнез Павле?
Светосавска-Катанићева до Макензијеве?
И куда је ишла пруга до улаза у бившу војну болницу? Пастеровом?
Хвала на допунама.
 
То је најмањи проблем у целој причи, бесмислено стајање на семафору, шине које на правцима кривудају, на мосту се каф љуља као да иде кроз Краљице Марије, а не преко нових шина, кружење по нбгд је тек прича са себе..
 
Кад стручњаци свуда стављају исте скретнице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640849#p640849:1khfuv25 je napisao(la):
Дошљак » 20 Jul 2019 11:14 pm[/url]":1khfuv25]Хвала за исправке. Знао сам за трамвај до Земуна да је траса ишла косо у односу на садашњи блок 13 где је СИВ, и да је тролејбус пролазио косом саобраћајницом испод чувеног подвожњака, али сам их ипак уклопио у данашњу матрицу улица.

Ова траса пруге за Дедиње (предратна 12ица) ми се сад чини још занимљивијом, посебно део између Чајковског и Драјзерове, а са њеном трасом на овој мапи свих трамвајских и толејбуских траса заједно мрежа ми се чини још боље распоређена. Беше на тој линији била нека фатална несрећа?
Da, nesreća se dogodila u kasnu jesen 1943, kada je se tramvaj g.br 54 sjurio nizbrdo. Bilo je mrtvih i povređenih, ali ne znam broj. Nakon toga je linija definitivno ugašena.

Сад сам видео мапу и списак линија из 1933., феноменална је, свака част и хвала на објављивању поново. Лично бих волео да све те потакте о развоју јавног превоза убацим на википедију једног дана, да исти буду доступнији.

Само још пар питања, пре него што убацим допуњену мапу, да ли је пруга кроз Илије Гарашанина била једносмерна или је скретала у Карнегијеву (ка булевару или ка Краљице Марије?). И гледам сад пругу линије 11 кроз Призренску, Југ Богданову и Црногорску, да ли је та траса укинута са увођењем линије 14 преко моста Краља Александра?

Pruga je bil jednokolosečna sa tri ukrsnice. Jedna je bila kod Radio Beograda I bila je jednosmerna, išla je do raskršća sa Karnegijevom. Zapravo, linija se zvala Kolarac-Trkalište. Ta linija mi je i dalje misterija. Tek sam nedavno saznao da je išla do Karnegijeve, a do tada sam mislio da je išla do Starine Novaka. Inače, istorija tramvaja do kraja I sv. rata je malo poznata. Kada je preduzeće prešlo u vlasništvo Grada, bivši vlasnici, Belgijanci, su svu dokumentaciju odneli u Brisel. Pretpostaavljam da se u nekim briselskim arhivama može dosta toga naći.
Што се тиче монографије ГСП, верујем да су имали проблем са коришћењем неадекватних мапи за подлогу.

И морам рећи да ми је жао за форум railserbia што је пред гашењем, нисам никад био члан, али сам волео да читам текстове на њему и гледам фотографије.

I meni je žao, tu je bilo zanimljivih pisanja, ali eto...ima više faktora, po mom mišljenju, zašto se gasi, ali nije za ovaj forum.
 
Хвала на одговору. Биће вечерас допуњена мапа.
 
@Дошљак

Najbolje bi ti bilo da prelistaš one stranice, što sam pisao pre 7 godina. Ima tu jako puno materijala. Veruj mi, između dva sv. rata tramvajska mreža se jako menjala. Kako su neke linije došle, tako su i otišle.

Ako ti nešto nije jasno, slobodno pitaj, pokušat ću da odgovorim :)
 
Eво проучио сам текстове из 2012., свака част на мапирању развоја свих трамвајских пруга у Београду :)

На основу њих сам исправио и допунио ову моју да имагинацију - све трамвајске и торлејбуске трасе икада заједно. Додао сам и да кажем техничке колосеке до депоа на НБГ и Дорћолу. Једино ми није било најјасније за колосеке у Цара Уроша и Стевана Високог које директор спомиње па их нисам уцртао. :oops:

2zsbbxi.png


Морам признати да ми се овако густа мрежа веома допада, иако је данас незамисливо имати на Славији седам кракова пруге. Још да додам једном приликом планирана проширења како трамваја тако и тролејбуса :mrgreen:
 
Ovo su pruge u Cara Uroša i Visokog Stevana. Nadam se da se dobro vide.
 
Хвала за мапу :) Ово ми сад делује још невероватније по питању густине мреже :D
 
Kartu napravio ČKD-kt4

TRAM-TROL.png



Crveno - tramvajska pruga koja je moguća u sadašnjem rasteru ulica

Smeđa - tram pruga u nekadašnjem rasteru ili gde sada nije moguće fizički postojati

Ljubičasto - trolejbuska "pruga" koja je moguća u sadašnjem rasteru ulica

Zelena - trolejbuska "pruga" u nekadašnjem rasteru ili gde sada nije moguće fizički postojati
 
Aко добро видим, више је траса где и даље постоји могућност.
 
већ сам писао о томе, главни проблем београдских трамваја није ширина колосека. то чак и није проблем. проблем је лош квалитет шина, кривина, скретница, недовољан капацитет електромреже и наравно возачка некултура. ево, и нову трасу преко Моста на Ади су заср**и лоше пројектованим кривинама и скретницама

pruga-most-preko-ade-tramvaj-jul2019-03.jpg


pruga-most-preko-ade-tramvaj-jul2019-04.jpg


file.php
 
I dete bi videlo sve to. Zbog ovih šina na Mostu na Adi neko mora da odrobija 10 godina za nauk drugima
 
Mene samo zanima, da li neko namerno sabotira ove na vlasti ili baš baš nemaju pojma sa bilo čim? Jer teško mogu da pronađem bilo šta što je bar vrlodobro urađeno.
 
Није реално да се очекује да било шта буде одрађено како треба кад имаш лопове олош шљам и тоталне дегенерике на свим битним позицијама у земљи .Све ће бити одрађено са кашњењем неквалитетно на офрље нефункционално уз разне малверзације и крађе,и наравно из погрешних разлога .Ал чим је тако и у нама је проблем јер су они наша слика и прилика .Они су наш продукт,ми смо криви .Тако је било и са демократама,невероватно али ови су још гори .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641184#p641184:3iurmx10 je napisao(la):
beobike » 22 Јул 2019, 11:11[/url]":3iurmx10]Mene samo zanima, da li neko namerno sabotira ove na vlasti ili baš baš nemaju pojma sa bilo čim? Jer teško mogu da pronađem bilo šta što je bar vrlodobro urađeno.

мислим да то нема везе са власти. овако су радили и у време свих претходних, мислим погледајте остале кривине и скретнице. људи једноставно не знају да раде свој посао
 
Vrh