Šta je novo?

Tramvaji

Pitanje je koliko bi to bilo stabilno u našim uslovima , gde i vozilo koje je prilagođeno širini koloseka , zna da iskače iz šina. Sa druge , kod nas se dešava i da trole iskaču sa žica kontaktne mreže , dok se u inostranstvu to maltene i ne dešava (pre svega mislim na istočnu Evropu).
 
Tramvaj u Luksemburgu je širine 2,65 m, zato ima mesta.

Trolejbuse ne treba ukidati, ali mreža je potrebna rekonstrukcija. Bilo bi dobro i razmisliti o TBRT-u.
 
Bilo bi stabilno vozila iskacu iz sina zbog lose pruge brine prevelike neceg u sinama ili udara drugog vozila u sinsko ....otkako su nove trole ne spadaju motke tako cesto ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640601#p640601:fv0bb0a4 je napisao(la):
solecar » Sub Jul 20, 2019 12:52 am[/url]":fv0bb0a4]Pitanje je koliko bi to bilo stabilno u našim uslovima , gde i vozilo koje je prilagođeno širini koloseka , zna da iskače iz šina. Sa druge , kod nas se dešava i da trole iskaču sa žica kontaktne mreže , dok se u inostranstvu to maltene i ne dešava (pre svega mislim na istočnu Evropu).
Upravo. Nama se tramvaji i ovako klackaju non stop, tek bi bilo veselo kad bi bili još širi.

Što se tiče iskakanja trola sa žica, ima toga i dalje, ali dosta manje nego pre. Kažem iz ličnog zapažanja. Kidanje žica je takođe dosta ređe. Protekle decenije gotovo svake nedelje bih video poneku ekipu GSPa kako popravlja mrežu, i to sve u istom krugu od 2 km. Sada ih vidim tek par puta godišnje.
 
To za tramvaje vas neki licni osjecaj klackaju se gdje su lose sine i tram koji nije odrzavan kako treba
Sire vozilo 2,5m samo klizi....
 
Sećate li se da je belam-ov plan predviđao i produženje tramvaja kroz bulevar Milutina Milankovića. To je trebalo biti predviđeno za liniju 7. Ne bi bilo loše da se reaktivira taj plan za produženje tramvaja kroz BMM.
 
Karlo del Ponte":339t3ntw je napisao(la):
А упоређивање куповне цене једног трамваја и једног тролејбуса, и то тачно по једног произвођача је... у најмању руку навијачко препуцавање. Пољски трамвај сличног квалитета као КАФ је 30% јефтинији, док можда нема јефтинијих трола од белоруских (немам тачан податак, предпостављам). Трамвај има три пута већи капацитет, и траје три пута дуже. Може трошити два пута мање струје у условима не прекратких међустаничних растојања, не стајања на семафорима мало-мало, не много преоштрих кривина итд. Потребно је мање возача, а на издвојеним трасама трамвај показује много боље карактеристике од тролејбуса. Такође, на преоптерећеним правцима је боље имати већепревозне јединице.... бла, бла, бла читава наука коју у недоглед можемо развијати
Slažem se da nije baš najbolje poređenje, ali sve ostalo što si naveo nije tačno. Nema potrebe za preuvelicavanjem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640608#p640608:1mdzuzat je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Jul 20, 2019 1:06 am[/url]":1mdzuzat]Što se tiče iskakanja trola sa žica, ima toga i dalje, ali dosta manje nego pre. Kažem iz ličnog zapažanja. Kidanje žica je takođe dosta ređe. Protekle decenije gotovo svake nedelje bih video poneku ekipu GSPa kako popravlja mrežu, i to sve u istom krugu od 2 km. Sada ih vidim tek par puta godišnje.
Ugao Takovske i Svetogorske je i dalje kritičan. Ne prođe godina a da ne bude minimum dva popravljanja žica. Zatim , često mi se desi da dođe do iskakanja trola na raskrsanici Kneza Miloša i Kralja Milana , pogotovu kada se trolejbusi zalete iz pravca Skupštine.
 
Свако нормалан би искористио све остављене широке разделне појасе у Београду за ширење трамваја (булевар Милутина Миланковића, булевар АВНОЈа, Вишњичка, Трговачка).
 
Jedino je problem što nikako da dođu ti normalni. :)
Gledajući i čitajući kakvu smo mrežu tramvaja i trolejbusa imali između dva svetska rata , prosto me uhvati tuga na šta smo spali danas. Da samo vratimo ono što smo nekad imali , mi bi smo procvetali momentalno.
 
tramvaj za 1000 i 1435 mm koloseke je potpuno isti, jedino se razlikuju osovine i taj sklop dole, a gornja kabina je potpuno iste sirine, tako da nam prosirenje apsolutno nista dobro ne bi donelo osim ekstremnih troskova prepravljanja svih tramvaja i prekopavanja cele sinske mreze, na to slobodno zaboravite

trole su najelegantnije i najjeftinije resenje ekoloskog prevoza, razvuces malo zice i picis, naravno tramvaj je na nekim mestima bolji ali za centar grada su trole ko salivene, elektrobusi su problematicni zbog superkondenzatora ili baterija, obe tehnologije sadrze toksicne metale i daleko su manje ekoloske od dva metalna stapa sa grafitnim krajem, o ceni tek da ne pricamo, za razliku cene (x elektrobusa)-(x trolejbusa + neophodna kontaktna mreza) moze da se uradi mnogo po pitanju ekologije, recimo da se finansira ciscenje reka i slicno
 
Pa i nisu baš isti. Evo naših Katica i širih verzija kojih ima po svetu...

40121816334_b03acff52c_b.jpg

1200px-Kt8d5.jpg
 
Nisu to isti tramvaji, na donjoj slici je KT8 a naš je KT4.
bfe594aa6481504f22bd33c883a48eb7.jpg

U Berlinu na standardnom koloseku izgleda isto kao i Beogradu na metarskom...
 
Ne samo da izgleda nego je iste sirine sanduk 2,2
Tako da bi mogli da kupe berlinske katice i samo nabace na nasa postolja i vozi misko ....

IMG-20190720-WA0004.jpg

Heideberg D autor ČKD KT4 sirina vozila 2,5m kolosjek 1m
 
Ne bi mogli da kupe berlinske katice, jer vise ne saobracaju i cini mi se da ih je vec neko pokupovao.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640649#p640649:1wktg1v4 je napisao(la):
direktor » 20 Jul 2019 08:11 am[/url]":1wktg1v4]Ne samo da izgleda nego je iste sirine sanduk 2,2
Tako da bi mogli da kupe berlinske katice i samo nabace na nasa postolja i vozi misko ....
 
To glupo zadržavanje na uskom koloseku je poptpuna besmislica. Nikad mi neće biti jasno čemu to ? Prednosti i da nema , mane gomila.
Inače CAF Urbos se radi u tri širine 2,300, 2,400 i 2,650 mm.
 
Bolje da je normalan kolosek, ali bi to u bilo kom trenutku posle, recimo, 1920. bilo prevelik i neopravdan trošak. I to nipošto nije presudno. Dobro planiranje i organizacija saobraćaja je, zapravo, jedino što je važno. Pa tako, u mnogim anketama Cirih bude proglašen za grad sa najboljim javnim prevozom na svetu, a njegova osnova je tramvaj - tehnološki blizanac beogradskog. Ima i milionskih gradova sa metarskim tramvajem (Helsinki), čak i mnogomilionskih (Kairo), a ima i gradova sa metarskim premetroom (Antverpen), ili metroom (Bilbao). Kao i čitavih železnica na sličnom koloseku (Japan osim šinkansena).

A u prvom komšiluku je grad sa obe širine koloseka (Sofija). Realno, mogli smo, uz postavljanje treće šine u Požeškoj i na mostu, napraviti tramvaj normalnog koloseka Zemun - Vidikovac (mada ne vidim, baš, razlog za to), kao i da posle širimo takvu mrežu po NB. A svakako, odlična osnova za tramvaj-voz na 1.435 mm bile su pruge starog žel. čvora, ali to nam je, eto, promaklo.
 
Molim vas, u temi o trolejbusima se pise o tramvajima a u ovoj temi trolama :)
 
@Пантограф da li negde ima tramvaj sa 3 šine tj na 2 koloseka istovremeno?
 
Ima, Štutgart mi pada na pamet, mada, to je štatban, dakle metro-tramvaj.

Trebalo bi da ima i u Sofiji.
 
Mislim da ima jos berlidkih kata solo su kupili ukrainci mozda i neke zglobove ....
 
@Дошљак

Morao bi malo da te ispravim.

Nedostaje ti pruga kroz Makedonsku, Svetogorsku i Ilije Garašanina sve do raskršća sa Karnegijevom. Kasnije, 1923 pruga kroz IG je ukinuta i provučena kroz Majora Ilića i to je trajalo sve do 1939.

Pruga za ZEmun je išla kroz ulicu koja je sada zatrpana išla je ukoso preko terena gde je današnja zgrada SIV-a. Kada se gradila zgrada SIV-a, put i pruga su zaterpani. Pre 10ak godian sa priajteljem sa railserbia foruma smo pokušali da otkrijemo prugu. Napisali smo reportažu na forumu, ali nikakvog traga nismo našli. Nažalost tekst na forumu se izbrisao, a forum se u decembru gasi, zbog slabe posećenosti. Evo jedne stare slike kada se gradio SIV. Vidi se stari presečeni put za Zemun.
siv.jpg


Pruga za Dedinje je išla kroz Vase Pelagića, Čajkovskog, obroncima Dedinja, Teodora Drajzera do Železničke bolnice. Nije išla bulevarom Kneza A. Karađorđevića. Pretpostavljam da si kao izvor koristio monografiju 85 godina javnog gradskog saobraćaja u Beogradu. Nažalost, tu ima nekih netačnih informacija. ŽAlosno je da GSP ne zna svoju istoriju.

Uostalom, ja sam pre više godina pisao o istoriji tramvja na ovom forumu pa, kad imaš vremena, prolistaj stare stranice. Sada ću postaviti jedan stari svoj post iz početka 2012.
http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=166052#p166052

Izgleda da ću ja morati ove svoje postove ponovo da postujem.

Što se tiče torlejbusa, tu je kod SIV-a takođe postojala stara ulica koja je vezivala B M . Pupina sa bulevarom N. Tesle, deo i danas postoji i parkirani su auti. E, tu su išle trole. Evo slika sa railserbia kako je izgledala mreža, dok još nije izbrisano. A i ova mi se čini pogrešna, mislim da je trola 16 išla ispod onog starog nadvožnjaka.
http://i20.tinypic.com/30xbsk4.jpg
 
Vrh