Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642469#p642469:1k2w0z20 je napisao(la):
Рипањац 405 » 25 Jul 2019, 19:40[/url]":1k2w0z20]Не знам како ви, али ја бих баш волео да видим нове Сименсовце у БГ! 8) Дрндавим, чангрљавим, за Београд малокапацитетним и неудобним Ка(н)тицама је одавно одзвонило. Под те дрндаве не рачунам чопераше из 1997/1998. и оне ремонтоване у Гоши, они могу још бар 15-ак, 20-ак година да возе, а Швајцарци још једно 10-ак, па у музеј.

Da su se katice održavale kako treba bile bi sasvim fine. Berlin koji ima ogromnu tram mrežu i dalje bez problema koriste modernizovane KT4 koje su udobne za vožnju.

Nije kriva KT4 što je takva kakva jeste u BGD nego oni što je održavaju. I Španci pokazuju znakove raspada, posebno u unutra, a i sa Simensovima ne bi bilo drugačije pošto izgleda da je reč održavanje izbrisana iz svesti i rečnika državnih i gradskih službi.
 
E pa vidite kako ste sad izanalizirali zasto 500l ne treba u policju itd. Btw, vozio sam 1.6 mjet 500l i motor uopste nije preslab.

Sa druge strane, otkud znate da bi taj tramvaj iz Kragujevca bio bolji za BG iz CAF-a?
 
500 L ima i jače motore od atmosferca 1.4. Taj sa 1.4 motorom je zvanični Safety Car grada Beograda i šire.
1.6 MJ ili 1.4 TJet turbo benzinac sa 120 ks i verzija sa LPG su daleko živahnije. Čak viša silueta mu obogućava lakši ulaz i izlaz iz vozila, više prostora za glavu itd itd.
 
TRAMVAJIMA DO KALUĐERICE I PETLOVOG BRDA Pripremaju se velike izmene za šinski sistem, a evo ŠTA JE SVE U PLANU

Preneo bih ceo tekst, ali je ovo potpuno nerealna priča iz milion razloga, pa mi nema smisla da prenesem. Evo link ko želi da pročita više, nadam se da će uskoro biti na Jutjubu današnja emisija Beogradske hronike pa da čujemo tačno šta je rečeno.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/tramv ... ki/hsss1xj
 
TRAMVAJIMA DO KALUĐERICE I PETLOVOG BRDA
nick-cage-lol.gif


Ja sam znao i ranije da je Ticina ekipa potpuno odlepila i da im je neostvaren san da provuku šinu preko brda i dolina do Ceraka. Ali Petlovo brdo... :lol: Kaluđerica... Favele i šine, ko li se samo setio toga... :lol:

Za to vreme, na prostranom, ravnom, širokom i planskom Novom Beogradu, kilometar od tramvajskog depoa... :kafa:
http://dostaje*******ilo.rs/wp-content/uploads/bulevar-zorana-djindjica.jpg

Samo čekam da jednog dana osvane naslov ''Tramvajem do Avale, preko Jajinaca...'' :lol: :roll:
 
Ja ni onu staru ideju da se tramvaji produže do MMLa ne vidim kao nešto potrebno, osim ako bi se linije 300 izmestile sa okretnice na Ustaničkoj. Ali ovo već do Kaluđerice je potpuna glupost. Nažalost Kaluđerica ima loš položaj, nema nijedne "prave" linije ka gradu, nego je po obodu okružena glavnim putevima, a nalazi se tik uz grad. Čak ni železnica između Leštana i Boleča ne bi ništa značilo Kaluđerici. Produžavanje tramvaja u ovom pravcu, ka V/MML i Grockoj je bespotrebno, jer ovom kraju, pogotovo za deo Vinča, Leštane, Boleč Ritopek, a drugi deo Zaklopača, Grocka, Vrčin i Begaljica, i okolna sela, bi daleko bolja opcija bila železnica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642815#p642815:2moxsu00 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Jul 27, 2019 1:15 am[/url]":2moxsu00]
TRAMVAJIMA DO KALUĐERICE I PETLOVOG BRDA
nick-cage-lol.gif


Ja sam znao i ranije da je Ticina ekipa potpuno odlepila i da im je neostvaren san da provuku šinu preko brda i dolina do Ceraka. Ali Petlovo brdo...

Samo čekam da jednog dana osvane naslov ''Tramvajem do Avale, preko Jajinaca...'' :lol: :roll:

Bender sad si me razočarao, uvek sam te smatrao za nekog ko prati na času.
Tramvaj je planiran još početkom osamdesetih kada se krenulo vezano za prugu ka Banovom brdu a možda i ranije. Nije planiran do Petlovog već do sadašnje okretnice Vidikovac.

Pogledajte prilog 2


Pogledajte prilog 1
 
Ja ne mogu ovu skicu da vidim uživo, jer suženje kreće i pre raskrsnice za Bele vode i Cerak. Možda je neko nešto crtao, ali svašta je bilo planirano, posebno 70tih, od Ibarske pa dole do Straževice i uglavnom se na planovima i završavalo.
 
Namenski je ostavljen treći most u Žarkovu za tramvaj i cela priča je stala upravo do raskrsnice sa ul. braće Vučković. Dalje od raskrsnice Bele vode ka ibarskoj urađen je trup puta do toplane i ostalo je tu da se uradi asfalt. To parče čami skoro pa tri decenije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642840#p642840:bwhuvir7 je napisao(la):
Žika » Sub Jul 27, 2019 9:58 am[/url]":bwhuvir7]
Bender sad si me razočarao, uvek sam te smatrao za nekog ko prati na času.
Tramvaj je planiran još početkom osamdesetih kada se krenulo vezano za prugu ka Banovom brdu a možda i ranije. Nije planiran do Petlovog već do sadašnje okretnice Vidikovac
Imaš pravo Žiko, jesam i ja malo istrčao. :D Ali baš zato što sam pratio na času pa se setih Ticine ekipe kad su pričali kuda bi sve proterali tramvaj. Što nije problem sam po sebi. Godinama unazad videh toliko predloga i ideja za tramvaje (na raznim mestima i od raznih ljudi) a sve se uvek svodi na širenje što je moguće dalje od Novog Beograda i Centrale. Ljudi kao da su zaboravili kako izgleda Novi Beograd.
Tako da nisam ja protiv širenja tramvaja, samo mi je neverovatno da se uvek toliko šire van NBG, koji je pravljen za njih.

A gif reakcija je bila prvenstveno kad sam pročitao ''Kaluđerica'' i ''Petlovo brdo''. Za Kaluđericu ti jasno zašto, a za Petlovo brdo ja se odmah setih okretnice 56 i naselja kroz koje ona prolazi pa reko dal je neko realan da tuda protura šine dok mu na NBG stoje prazni fudbalski tereni čekajući šine već 50 godina... To je ono što ja uvek pričam kad se radi o tramvajima. Ne da sam protiv širenja, nego što se radi naopakim redosledom.

Takođe, tramvaji su pogodniji za rešetkaste tipove mreža, da mogu da se preusmere oko obližnjeg naselja/bloka ako se iz nekog razloga desi zastoj. a Novi Beograd je baš idealan za takvu mrežu. I umesto da se šire po njemu, jok. On se ne dira već 40 godina, a u međuvremenu se šire ''zvezde'' po ostatku grada. Dok depo ostaje na istom mestu. I do koga vodi jedan jedini most (kad se SSM izmesti uskoro, opet će biti samo jedan). To je ono što mene baca u smeh.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642847#p642847:3lx3rc5f je napisao(la):
Žika » Sub Jul 27, 2019 10:12 am[/url]":3lx3rc5f]Namenski je ostavljen treći most u Žarkovu za tramvaj i cela priča je stala upravo do raskrsnice sa ul. braće Vučković. Dalje od raskrsnice Bele vode ka ibarskoj urađen je trup puta do toplane i ostalo je tu da se uradi asfalt. To parče čami skoro pa tri decenije.
Mi od svega imamo samo brdo planova , namenski ostavljene koridore sa šinskim mostovima i širokim ulicama (bulevarima) , bilo za tramvaj , bilo za metro , nikad implementiranu mrežu širenja troli , sa sistemom koji se bazira na autobuskim linijama 90%.
 
@ Bender Rodriguez
Трамвајем до Авале? Можда и не баш тако нереална идеја једног дана! :wink: Неки ће се сигурно питати да ли сам при чистој свести, али да није БГ воза ког (наводно) планирају да продуже, итекако бих био за то да се, уз изградњу нове трасе, тројка преко Кијева, Ресника и Пиносаве продужи до Рипња, или да се од Кнежевца уведе нова линија! Захтевало би доста експропријације, али био би то леп масован превоз, не могу а да не замислим колико би многе аутобуске линије (42, 47, 94, 401, 405, 407, 503, 504, ако се не варам и 581, додати ако има још нека) биле растерећеније.
Узгред, недавно се на форуму провукла прича како метарски колосек није довољан за БГ и да мора да се прошири на 1435 mm. Ко то каже?
Као деманти, прилажем слику унутрашњости братиславске Шкоде 29Т. Иако је намењен за метарски колосек, сложићете се, јако је простран. А и леп. 8)
https://imhd.sk/ba/galeria-media/13...popis-typu-vozidla/743/Skoda-29T-ForCity-Plus
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642975#p642975:3liv959r je napisao(la):
Рипањац 405 » Sub Jul 27, 2019 7:23 pm[/url]":3liv959r]@ Bender Rodriguez
Трамвајем до Авале? Можда и не баш тако нереална идеја једног дана! :wink:
Ma izvodljivo je i to, ali bi ga naši sproveli na takav način da bi bili primorani da je ukinu posle 6 meseci zbog slabog interesovanja putnika. Zato što bi je provlačili kroz gudure i sokake, na štap i kanap foru.

Zato ih ja stalno ''vraćam'' i upućujem na NBG, jer im je tamo prostor za zaser manji. Ravno, prostrano, kvadratasto, travica, ispod gola zemlja... Ali jok...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643002#p643002:se8yg3cr je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Jul 27, 2019 10:39 pm[/url]":se8yg3cr]Zato ih ja stalno ''vraćam'' i upućujem na NBG, jer im je tamo prostor za zaser manji. Ravno, prostrano, kvadratasto, travica, ispod gola zemlja... Ali jok...
Ravno, prostrano, kvadratasto, travica, ispod gola zemlja , pa smo nekako uspeli da dobijemo "blok 42".
 
Meni nije toliko sporna ideja o tramvaju na Petlovom brdu koliko sama ideja razvoja južnog dela grada. Rakovica kao da je podeljena na dva dela gde je železnička pruga u sredini i u kojoj sva naselja koja gravitiraju ka njoj su kao osuđena i nikako konkretno da se integrišu sa obodima, Kanarevo sa jedne i Vidikovac sa druge strane. Možda je problem i u tome što postoji samo jedan "normalan" pružni prelaz. Nisam urbanista, ali gledajući neke druge gradove, zaista mislim da ovo stanje je samo stvar nemara gradskih oca. Čak ni trojka koja ide do Kneževca nije mnogo korisna naselju što zbog pasarele, što zbog žel. nasipa i još nekih anomalija, a ne vidim da bilo koga zanima to. A sve ovo pišem zato što ta trojka, a ova tema je o tramvajima, najbrži prevoz do grada (kada radi) na manje od kilometar do Vidikovca, na oko kilometar do Pevca, Kanarevo i Miljakovac su još bliži ali nikako da se iskoristi. Sve što umeju je da ubace autobuse i naprave još veću gužvu na već veliku gužvu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643007#p643007:1wqukdz8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Jul 27, 2019 11:02 pm[/url]":1wqukdz8]Na šta misliš sole? :)
Kružna linija oko bloka 42.
 
Problem sa Skodom je sto je siroka 2480 mm, a svi nasi tramvaji su siroki 2200 mm, osim CAF-ova, koji su siroku 2300 mm, pa bi Skode "strugale" semafore, bandere i ivicnjake na stanicama. I za CAF-ove su morali da rade korekcije.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642975#p642975:zrf4a3xu je napisao(la):
Рипањац 405 » 27 Jul 2019 07:23 pm[/url]":zrf4a3xu]@ Bender Rodriguez
Трамвајем до Авале? Можда и не баш тако нереална идеја једног дана! :wink: Неки ће се сигурно питати да ли сам при чистој свести, али да није БГ воза ког (наводно) планирају да продуже, итекако бих био за то да се, уз изградњу нове трасе, тројка преко Кијева, Ресника и Пиносаве продужи до Рипња, или да се од Кнежевца уведе нова линија! Захтевало би доста експропријације, али био би то леп масован превоз, не могу а да не замислим колико би многе аутобуске линије (42, 47, 94, 401, 405, 407, 503, 504, ако се не варам и 581, додати ако има још нека) биле растерећеније.
Узгред, недавно се на форуму провукла прича како метарски колосек није довољан за БГ и да мора да се прошири на 1435 mm. Ко то каже?
Као деманти, прилажем слику унутрашњости братиславске Шкоде 29Т. Иако је намењен за метарски колосек, сложићете се, јако је простран. А и леп. 8)
https://imhd.sk/ba/galeria-media/13...popis-typu-vozidla/743/Skoda-29T-ForCity-Plus
 
Još osamdesetih su u GSP (tj. u GSB za vreme važenja ZUR-a) hteli da nabave ČKD tramvaje od 2,5 metra, ali su odustali, jer im se to 'češanje' bandera i ostaloga učinilo kao prevelik problem za rešavanje.
 
Simens Avenio m širok 2,4 metra takođe ima lep prostor unutra. Ako njega budu pravili u Kragujevacu biće super...
c075e3be4908ea6d4cb22d289b83b3ac.jpg
2f30ba34b5565be1bd9600ccee3e3c28.jpg
4a519163a7b827f0964adb374798c081.jpg
 
Ма Авенио је бомбоњера! :cool: Посебно ми се свидела верзија за Минхен, која је скоро представљена овде на форуму.
 
Minhen ima širi kolosek, ovaj na slici iz Ulma je kao i Beograd na metarskom...
 
Значи, ако буде широк сандук на уском колосеку биће Миливоје, значи ништа од капацитетног и брзог превоза - поготову ако у ГСП наставе да праве типске скретнице - испадање гарантовано ако је пролазиш брином већом од 1км/ч
 
Vrh