Šta je novo?

Tramvaji

Да се Париска урадила како треба, па да се Кнез спојио са Калемегданом и направио подвожњак... Ех, пусти снови...
 
Mislim da ponekad svoje zelje treba da uskladimo sa cinjenicom da budzet Beograda jedva prelazi 500 miliona evra.
 
Па онда неке пројекте не би ни требало започети, зар не? Наравно, треба бити реалан али треба некад и загристи, као на пример, у случају метроа који је преко потребан, колико год коштао.
 
problem kaldrme uz kalemgdan je deo mnogo sireg problema - nedostatka stila i pogresnog sistema vrednosti. u istoj prici je i generalna devastacija kalemegdana, koji se bas kao dubrovnik pre tridesetak godina pretvara u ogoljene zidine rekonstruisane po projektima koji nemaju nikakvo uporiste u istoriskoj stvarnosti. u tom aranzmanu je i sistematsko paljenje zivice na svim zidinama, jer toboze steti kamenu, iako zivica u engleskoj i u drugim zemljama mirno pod budnim okom uneska izjeda i mnogo starije gradjevine.
 
ThinkAgain":2al7p2al je napisao(la):
E vidiš ja upravo o tome pričam da bolje da je sve raspadnuto neko vreme dok se ne skupe pare za normalno odrađen posao a za to vreme uraditi sistem koji će omogućiti celom gradu da se nesmetano kreće tokom totalne rekonstrukcije.
Ovaj sistem po kom ti razmišljaj je kroz praksu i teoriju dokazan da uvek na kraju košta neuporedivo skuplje (analize se kreću od nekih 1.8 pa do 6 puta skuplje) pa ti sad malo razmisli. Lepo je to što ti znaš toliko podataka, ali je to samo jedan deo priče, prvo moraš da razumeš kako funkcioniše (i kako treba da funkcioniše) lokalna samouprava, onda su tu potrebna i neka znanja o organizacijama, a na kraju ti dolazi upravljanje projektima i investicijama kao kapa toga, kad savladaš i te discipline videćeš koliko si detinjasto i euforično razmišljao.

O tome kako treba pritiskati vlast meni ne moraš da pričaš jer nema stvari za koji sam mislio da je loša, a da sam prećutao, ako nisam lično otišao da ukažem na problem ono sam makar zvao telefonom ili slao mejl. Ovo što ti pričaš je jedna razumljiva frustracija, ali koja je u svojoj biti neproduktivna jer ne sagledavaš situaciju realno.

Ti sad piši šta hoćeš, a ja te više neću "smarati"
 
Jadni smo mi.

18. kolovoz 2009.| Marija Brnić; Rato Petković
Končar izgubio milijunski posao u Beogradu?

Srpski mediji objavili da će se 30 tramvaja kupiti od španjolskog CAF-a

Gradska Agencija za investicije u Beogradu odlučila je kupiti 30 tramvajskih kompozicija od španjolske tvrtke CAF, što je potvrdio i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas. To znači da je zagrebački Končar, iako se jedno vrijeme smatrao sigurnim pobjednikom na natječaju koji je raspisan u proljeće, ispao iz konkurencije za taj posao vrijedan oko 60 milijuna eura.

Prema pisanju srbijanskih medija, hrvatska tvrtka bila je spremna prilagoditi tramvaje beogradskim zahtjevima, pa čak izmijeniti i njihov vanjski izgled, ali to nije bilo dovoljno da se beogradske vlasti odluče za kupnju. Pojedini su beogradski mediji tvrdili da je Končar ostao "kratkih rukava" jer je u Agenciji za investicije prevladalo uvjerenje da njegovi tramvaji ne odgovaraju beogradskom tramvajskom prometu, odnosno konfiguraciji postojeće tramvajske mreže. No, u upućenim se krugovima spekulira i da se beogradske vlasti nisu usudile kupiti Končareve tramvaje iz straha da ih ne napadnu domaći ekstremisti, koji su u pročelju zagrebačkog tramvaja "prepoznali slovo U". Kako se to nije moglo javno navesti kao razlog, odbijanje Končareve ponude obrazloženo je navodno slabijom kvalitetom od španjolskih tramvaja. Glavna zamjerka na račun hrvatskog tramvaja odnosi se na mali broj sjedala, način zatvaranja vrata, teško kretanje putnika kroz vozilo, glomazne vagone i slično.Iz Končara, pak, u ponedjeljak se moglo čuti samo uvjeravanja da priča s natječajem u Beogradu još nije gotova. "Natječajna komisija još nije donijela konačnu odluku", poručio je predsjednik Uprave Končar-Elektroindustrije Darinko Bago, koji je na godišnjem odmoru. Iz krugova bliskih hrvatskom proizvođaču tramvaja čuje se, međutim, da su informacije koje se plasiraju u beogradskim medijima dio kampanje koja je uobičajena u ovako velikom poslu i do njih dolazi i u daleko povoljnijim ekonomskim prilikama nego što su trenutačne. Riječ je o nabavi 30 tramvaja, čiju će nabavu inače dijelom sufinancirati, kroz kreditni aranžman, i Europska investicijska banka.

Upućeni i u beogradskim i u hrvatskim krugovima upravo taj podatak spominju važnim, možda i presudnim za konačan izbor ponuđača. Jedni zbog zaštite koju će europska banka pružiti tvrtki iz članice Europske unije, a drugi zbog toga što će se zbog nazočnosti europskih financijskih autoriteta beogradske vlasti držati pravila i uvjeta propisanih natječajem. A njima se, kako se tvrdi u Zagrebu, prvenstvo na natječaju daje onoj ponudi koja bude financijski povoljnija za naručitelja. Iz beogradskih se medija saznaje da je cijena španjolskog tramvaja, kakvi primjerice prometuju po glavnom škotskom gradu Edinburghu, 2 milijuna eura po tramvaju, što znači 60 milijuna eura za 30 tramvaja. Hrvatski izvori tvrde da je, prema onome što se čulo na otvaranju ponuda, Končar povoljniji za 60 tisuća eura po tramvaju, odnosno ukupno za 1,8 milijuna eura za svih 30 tramvaja. Budući da kažu da njihov tramvaj zadovoljava tehnički sve zahtjeve natječaja, u Končaru su optimistični da će kroz tjedan dana, kada očekuju službeni stav Komisije, dobiti posao i da će njihov tramvaj voziti Beogradom 2010. godine.Ne bude li tako, Končarevci neće odustati od izvoznog pohoda svog tramvaja, te će sigurno uložiti žalbu i pokrenuti proceduru zbog nepoštivanja uvjeta natječaja, sigurni da argumenata za pobjedu konkurencije nema ni u tehničkim ni u financijskim aspektima ponude. A da informacije koje se pojavljuju u medijima nisu utemeljene i ne dolaze od službenih izvora, kaže naš sugovornik, potvrđuje već i to što još uvijek navode kao problem vjetrobranskog stakla u obliku slova U, a za Beograd je Končar potpuno izmijenio dizajn tramvaja.

Crni marketing

Mate Granić, predsjednik društva lobista Končar optužen za podmićivanje
Najintenzivnije o nabavi tramvaja u Beogradu pišu Kurir, te Glas javnosti, list s izrazitim nacionalnim nabojem, koji navodi da je Končar računao na sklonost gradskih vlasti prema podmitljivosti. Stoga nakon objave pobjede Španjolaca Đilasa zasipaju hvalospjevima kako se uspio izdignuti iznad pokušaja podmićivanja. Isti list navodi i kako je Končar imao jake lobiste, a među koje je uvršten i Mate Granić. Bivši hrvatski šef diplomacije, sada konzultant i predsjednik Hrvatskog društva lobista Granić opovrgava takve napise. "Ni ja osobno, niti moja tvrtka Magra nemamo nikakav aranžman s Končarom" izjavio je Granić.
 
Omgz, zašto se svi pozivaju na nacionalizam?

A ne, to je ovdi normalno.
 
Zasto smo jadni?

Novine k'o novine, udaraju nasi, ali udaraju i njihovi. Hrvatski tekst je, inace, pristojniji od onih u Glasu i Kuriru.
 
Jadni smo zato sto ce se dogoditi scenario dva - agencija ce proglasiti CAF-a pobendikom, a zatim ce se Koncar zaliti i biti proglasen od strane komisije koja odlucuje o zalbama za pobednika. Jadni smo zato sto imamo neozbiljnu gradsku upravu, koja nema pojma o javnim nabavkama i propisima koji ih uredjuju. Jadni smo zato sto je javni pravobranilac trabalo jos u junu da podnese zahtev za ponistavanje konkursa, a cini mi se da to nije ucinjeno iz pukog neznanja.

Po sredi je tipicna austrougarska takitka: muvas, muljas, podmicujes, a onda se u poslednjem trenutku predstavis kao zrtva nezakonitog ponasanja i trazis uredno pravnu zastitu.
 
ukoliko koncar ima najnizu ponudjenu cenu i ispunjava osnovne kriterijume tendera a tender nije ponisten onda ima pravo da se zali tacnije uslovi tendera su na strani koncara. Nazalost od prvog dana je tako a videcemo kako ce na kraju biti
 
Од самог почетка тендер је вукао на страну Хрвата. Кад је првобитно објављено да су Хрвати победили, дигла се бука да је тендер намештен, па су онда, брже-боље, окренули да су Шпанци победили, чиме су направили још горе. Не верујем да је неко узео паре од Шпанаца, али од Хрвата, па то је јавна тајна да се од њих узимају паре на све стране.
 
Igor":3m6giqe6 je napisao(la):
ukoliko koncar ima najnizu ponudjenu cenu i ispunjava osnovne kriterijume tendera a tender nije ponisten onda ima pravo da se zali tacnije uslovi tendera su na strani koncara. Nazalost od prvog dana je tako a videcemo kako ce na kraju biti
Da, ali pazi ukoliko stvarno u uslovima tendera stoji da tramvaj mora biti 100% niskopodan dobar advokat bi vrlo lako osporio tu osobinu kod CroTrama, te onda isti ne bi ni ušao u razmatranje o pobedniku i ostao bi samo CAF sa svojim tramvajem.

Iskreno najverovatniji rezultat svega će biti poništeni/neuspeli tender. Što će biti super samo ukoliko sledeći put, a to bude brzo, budu krenuli u nabavku na normalan način i lepo definisanim uslovima konkursa.
 
Po ovom tekstu prica jos nije zavrsena.
Direktor Agencije za investicije Marko Blagojević demantovao da je završen tender za nabavku novih tramvaja za GSP
Španci i Hrvati i dalje u trci
Autor: R. M. - B. C.

Iako je u pojedinim medijima ovih dana objavljeno da je tender za nabavku novih tramvaja završen i da je na njemu pobedila španska kompanija CAF, što je i našem listu nezvanično potvrđeno u Skupštini grada, Marko Blagojević, direktor Agencije za investicije, demantuje ovu vest.

- Tender za nabavku tramvaja još nije završen. Postupak je u toku. Agencija za investicije je svoj deo posla uradila i dokumentacija se trenutno nalazi u Evropskoj investicionoj banci i tek nakon njihovog izveštaja imaćemo konačan stav. To bi trebalo da bude početkom septembra, nakon čega će javnost biti obaveštena. Ova nabavka, kao i svaka druga, završava se tek potpisivanjem ugovora - izjavio je za Danas Blagojević.

Da podsetimo, još početkom godine najavljeno je da bi na ulicama glavnog grada od sledeće godine trebalo da saobraća 30 novih tramvaja, za čiju je nabavku raspisan tender. Na tenderu su učestvovale dve kompanije, španski CAF i hrvatska Končar elektroindustrija. Tramvaji kompanije CAF, inače, već prevoze građane mnogih velikih gradova, kao što su Edinburg, Hjuston, Lisabon i Valensija, dok Končar do sada nije uspeo da plasira vozila skoro ni na jedno evropsko tržište. Tramvaji hrvatske firme saobraćaju jedino u Zagrebu, a, kako je ranije najavljeno, uskoro bi mogli da se nađu i na ulicama Helsinkija u Finskoj.

Radoslav Nikolić, generalni direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd, rekao je ranije za naš list da tramvaji obe kompanije odgovaraju uslovima koji su raspisani na tenderu i da se nada da će tenderske komisija uskoro doneti odluku.

Vrednost ove nabavke iznosi oko 60 miliona evra, a projekat zajednički finansiraju Evropska investiciona banka i grad Beograd. Rok za isporuku prvog tramvaja je godinu dana od potpisivanja ugovora.
LINK
 
Stvar je u tome sto treba da potvordi i komisija evropske banke, a naravno da ce da potvrdi, CAF je sigurnija investicija od Koncara. Mene brine samo sto sve to jako sporo ide. BTW ovi tramvaji ce zbog svoje duzine od 32m moci da idu na 7, 9 i 12. Ja i dalje stojim iza toga da bi Beograd trebalo da kupi i jedan broj solo tramvaja.
 
Mislis da ce da renoviraju ozbiljnije neke? To bi bilo cool, ali da ostanu cetvorokrilna vrata
 
Pa koliko ja znam, pre neku godinu su par njih uređivali. Samo enterijer i to veoma skromno. Oni sa plavim stolicama i stavili su nova stakla kod šofera i one crvene displeje.

Meni su oni trenutno najudobniji tramvaji u Beogradu. Samo me nervira što nisu ostavili crvena i siva sedišta. :D

Ovi švajcarci su mi jako neudobni za sedenje. :S
 
sedista ckd-ovih tramvaja su izuzetna. lepo bi bilo kada bi se grad sa proizvodjacem tramvaja koji pobedi na konkursu koji je u toku dogovorio da stavi crvena i kremsiva sedista slicnog oblika.
 
Pa rekonstruisano je cini mi se 20 pre 5-6 godina i nije to samo enterijer, mnogo lepsi je zvuk u njima i rade najcesce upareni
 
little lightning":slvgico6 je napisao(la):
a ja volim čkd-ove, jedva čekam da ih renoviraju. <3
Pa ČKD KT 4 (Katica) je jako lep i veoma dobar tramvaj, čak šta više za proizvod iz jedne komunističke zemlje je i predobar.
Kada je 80tih godina stigao u Beograd mora da je izgledao kao svemirski brod u odnosu na tadasnje tramvaje.
Kada bi sredili sve Katice bilo bi super.
 
Матеја Бељан":2d1q6pg3 je napisao(la):
Stvar je u tome sto treba da potvordi i komisija evropske banke, a naravno da ce da potvrdi, CAF je sigurnija investicija od Koncara. Mene brine samo sto sve to jako sporo ide. BTW ovi tramvaji ce zbog svoje duzine od 32m moci da idu na 7, 9 i 12. Ja i dalje stojim iza toga da bi Beograd trebalo da kupi i jedan broj solo tramvaja.
О томе сам и ја размишљао. Заиста би требало у следећој тури да се купе краћи трамваји који ће моћи да иду на свим пругама.
Senke":2d1q6pg3 je napisao(la):
Kada bi sredili sve Katice bilo bi super.
Би, само то кошта, а питање је да ли се исплати сређивати прастаре трамваје или их полако мењати.
 
Vrh