Šta je novo?

Tramvaji

Niko nije govorio o ukidanju linija preko mostova
Drugo ta sveta presveta krava 95
Je sasvim slucajno dosla do nbg prvo okretala kod bot baste pa pravila guzvu pa je sibnuli do trga pa pravila guzvu daj gurni na nbg da nesmeta ...
 
Проблем трамваја су скретања и семафори где немају предност. Треба "испеглати што се испеглати може", тј. 6 продужити право булеваром испред скупштине до трга и Васином до Париске. 10 треба још више "испеглати" пругом кроз Краља Милана која је најављена. Решење за НБГ би била пруга на Бранковом мосту, али за тако нешто треба прво направити тунел Ботаничка-Економски и нови Савски мост (ја бих њему урадио и 6 трака). Тек онда може да се размишља и о траси дуж Михајла Пупина, па од општине дуж Омладинских бригада и о траси до Земуна. Онда могу и 9 и 7 да се "испеглају" и учине конкурентнијим 95ици.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619931#p619931:3pjs2qc0 je napisao(la):
Пантограф » Čet Maj 02, 2019 2:44 pm[/url]":3pjs2qc0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619915#p619915:3pjs2qc0 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 02 May 2019 12:15 pm[/url]":3pjs2qc0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619739#p619739:3pjs2qc0 je napisao(la):
Пантограф » Sre Maj 01, 2019 11:20 am[/url]":3pjs2qc0]Ја, ипак, капирам. Најјефтиније и најбоље решење није увек и најбоље. Планирана траса пролази поред десетина хиљада квадратних метара пословног простора више, него да трамвај са моста иде право у Јурија Гагарина. Примера ради, издигнута трамвајска станица налазиће се уз НЦР-ов (пардон, Меринов) кампус са 4.000 запослених. Само они су довољни да се, на истеку смена, ту напуне два трамваја за Баново брдо. А, нису сами на тој станици.

Остаје, наравно, чињеница да ће, због неградње свих планираних веза, тј. због уштеде ситних пара у буџету, трамвај у блоковима бити обесмишљен пошто ови безумници сруше Стари мост.
Какве везе има кампус који се једном дневно пуни/празни са потребама становништва на траси???

Само ти настави да 'капираш', за то време сав нормалан свет и даље ће да користи 85,89,94, а туристичко обилазни дангуба трамвај ће да превози промају што му и јесте превасходна намена у бг-у.

У кампусу, дабоме, не ради становништво, и редован долазак/одлазак на посао/са посла нема везе "са потребама становништва на траси"??? Браво, мајсторе! Браво, легендо! Уздигни поносно та три прста. Сви, сви, сви...!

Дакле, опслуживање централног пословног подручја Београда јавним превозом и потребе становништва Београда нису у корелацији, кажеш.

Још теби неко да плус ... Е, па - то је то. Ту ми живимо.
Ха ха, па опште је познато да се овде плусићи удељују по трамофило-кланској припадности без обзира на бесмисленост нечијег коментара који безуспешно покушава да релативизује једнако бесмислену замишљену трасу. Поред тога, постоји више познатих појединаца који ће ти плус дати увек кад напишеш нешто контра мене, шта год да напишеш. :laugh:
Срећа па је форум јаван па сваки разуман човек може да формира мишљење на основу написаног штива, а не да буде заведен буразерским плусићима :laugh:
Уместо да буду здрава и инспиративно-покретачка похвала, лајкови и плусићи (част изузецима) генерално далеко више служе да намире и нахране нечију сујету и по могућству излече комплексе, па самим тим понекад и нису нарочито релевантни. Али зато доста говоре о ономе ко се позива на њих. :laugh:

Ово спрдање и потцењивачки-иронично спомињање три прста (који, узгред, немају никакве везе са дискусијом) је само показатељ колико су појединци огрезли у аутошовинизам. Довољно сам и писмен и образован да би ме неко сврставао у патроЈоте, крајње јадан покушај, нема шта.

Елем, наравно да поменуто није у корелацији јер је сваком разумном читаоцу јасно да се оно ´потребе становништва` односило на читаву трасу а не на једну њену тачку. Малициозно извтрање туђих речи једино може да се подведе под троловање.
Иначе, трамвај у београду није ´економски најекономичнији` надземни вид превоза већ је управо супротно - најнеекономичнији, по свим статистичким показатељима, што је, и једним погледом на углавном празне и споре трамваје, потпуно јасно и сваком обичном грађанину. У односу на цену и капацитет шпански трамваји нису превезли ни десетину онога што је оптимално, а с обзиром да их заступају појединци са крајње рационализујућим, релативизујућим и потпуно некритичким ставовима, није ни чудо што је тако.

Као што већ рекох, само ви наставите да се играте ваших празних возића, нормалан свет ће и даље да користи оно што је код бувљака функционално а то су аутобуси.
 
O kakvim tramvajima govorimo, njihovoj ekonomičnosti i brzini kada sada ukidaju tramvajsku bašticu u Cara Dušana. Gradu očigledno tramvaj nije prioritet i za to ne treba kriviti tramvaj. Nažalost, nismo ni Budimpešta ni Prag ni jedan drugi grad gde tramvaj igra važnu ulogu i tako će, kako izgleda, i ostati. Mentalitet ljudi koji vodi grad je prosto takav, gde vide malo asfalta, tu poteraju autobus, automobili moraju da se zaštite, biciklisti su višak (nema staze u Cara Dušana več se povećava broj kolovoznih traka) a tramvaji kao da su nužno zlo.
 
Ха ха, па опште је познато да се овде плусићи удељују по трамофило-кланској припадности без обзира на бесмисленост нечијег коментара који безуспешно покушава да релативизује једнако бесмислену замишљену трасу. Поред тога, постоји више познатих појединаца који ће ти плус дати увек кад напишеш нешто контра мене, шта год да напишеш. :laugh:
Срећа па је форум јаван па сваки разуман човек може да формира мишљење на основу написаног штива, а не да буде заведен буразерским плусићима :laugh:
Уместо да буду здрава и инспиративно-покретачка похвала, лајкови и плусићи (част изузецима) генерално далеко више служе да намире и нахране нечију сујету и по могућству излече комплексе, па самим тим понекад и нису нарочито релевантни. Али зато доста говоре о ономе ко се позива на њих. :laugh:

Ово спрдање и потцењивачки-иронично спомињање три прста (који, узгред, немају никакве везе са дискусијом) је само показатељ колико су појединци огрезли у аутошовинизам. Довољно сам и писмен и образован да би ме неко сврставао у патроЈоте, крајње јадан покушај, нема шта.

Елем, наравно да поменуто није у корелацији јер је сваком разумном читаоцу јасно да се оно ´потребе становништва` односило на читаву трасу а не на једну њену тачку. Малициозно извтрање туђих речи једино може да се подведе под троловање.
Иначе, трамвај у београду није ´економски најекономичнији` надземни вид превоза већ је управо супротно - најнеекономичнији, по свим статистичким показатељима, што је, и једним погледом на углавном празне и споре трамваје, потпуно јасно и сваком обичном грађанину. У односу на цену и капацитет шпански трамваји нису превезли ни десетину онога што је оптимално, а с обзиром да их заступају појединци са крајње рационализујућим, релативизујућим и потпуно некритичким ставовима, није ни чудо што је тако.

Као што већ рекох, само ви наставите да се играте ваших празних возића, нормалан свет ће и даље да користи оно што је код бувљака функционално а то су аутобуси.

Бумбаре прави си умишљени хејтер без увреде.Иди вози се аутобусом,и уживај у њему.Аутобус можда јесте за нијансу бржи од трамваја на Нбгду ал за пар мина горе доле пре ћу сести лепо у трамвај него у аутобус,лепша је и вожња има више места трамваји су тиши а и чистији .Трамвај јесте исплативије превозно средство захвалније а и здравије.Ако се паметно одради трамвај се може одвојити од остатка саобраћаја може бити јако брз и ефикасан.Код нас се трамвајса мрежа није ни ширила,скоро се ништа није мењало ја мсм бар 35 година а колко се Београд за то време променио.Трамвај има огроман потенцијал који се може искористити,само за то су потребни паметни одговорни неискварени људи на челу града,што код нас јако дуго није случај.
 
Kada bi se Jurija Gagarina uredila , pa da autobusi i tramvaji koriste zajednički deo kolovoza , odvojen od kolskog saobraćaja , bio bi efikasniji. O tome smo već pričali ranije. Takođe , kada bi smo samo vratili ono što smo nekada imali , a što bi bilo izvodljivo implementirati , već bi smo bili na konju. Naravno , uz infrastrukturu koja ne bi bila inferiorna u odnosu na ostatak saobraćaja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620786#p620786:2lu4vnr4 je napisao(la):
GOJE » 06 Мај 2019 02:27 pm[/url]":2lu4vnr4]@stf,
Upravo tako, a dodatno smatram tvoj predlog tramvaja ka Ušću izuzetnim i molio bih te da ga ponovo postaviš, da ne čeprkam sad bzvz.

На жалост, на теми преовладава рат трамвајских фанатика и фанатичних мрзитеља трамваја те се од кукоља не види жито. Једва сам и ја нашао тај пост.

Пругу треба наставити право улицом Ушће до самог Ушћа, где би била окретница. Сво земљиште је градско, простора има колико се жели, а добила би се диркетна веза блокова са новим парком Ушће и Музејом савремене уметности. Такође, увођењем стајалишта "Филхармонија" растеретио би се пешачки прелаз преко Милентија Поповића корисника тржног центра. МСУ и парк би коначно били повезани градским превозом што је један од разлога слабе посећености овог простора. Поред свега тога, трамвај остаје у функцији до ове изузетно битне раскрснице и након затварања трасе преко моста Миладина Зарића. Овде би окретао трам 11.

900 метара пруге решава брдо проблема.


10f8314.jpg
 
Не решавате ништа, јер ће опет постојати 27Е, 35, Еко1, 68 и 95... Ако мислите да се на силу, уметањем кружне трамвајске окретнице решава нешто, решава се ништа, јер опет од ушћа са леве стране до Блокова постоје 67 и 71, а и уз преседање на Општини Нови Београд, нико неће да ризикује импровизацију коју планирате да правите, чак и да се Зарићев мост сруши!
 
Ukineš autobuske linije koje idu paralelno sa tramvajima ili ih preusmeriš tako da se sa njima poklapaju minimalno. Autobusi treba da vežu urbano tkivo poprečno u odnosu na tramvajsku mrežu.

Jedan od razloga ekonomske katastrofe javnog prevoza u BG upravo i jesu tolika poklapanja i dupliranja linija tamo gde to ne treba da se radi. Javni prevoz je u dubiozi i bezeži milionske gubitke upravo zato što je zasnovan na autobusima kao najneisplativijem sistemu javnog prevoza.

Recimo, taj čuveni 95 skratiti do okretnice u bloku 20 i da vidiš kako će tramvaji biti krcati na potezu ka blokovima.
 
Eво предлога за окретницу трамваја на новом кружном току који је планиран код блока 20. Слично решење имамо на Аутокоманди, и користило би овде на НБГ како за време радова као терминус, тако и после, као техничка окретница, каква дефинитивно фали на Новом Београду.
 
@stf

То за економску катастрофу је тачно. Али ипак, не можеш баш све да укинеш. У ствари, могао би скоро све, да "ауто(БУСКИ)шовинисти" (ментални наследници ових који друге, не разумевајући текст, називају "аутошовинистима" (преглупа и много злоупотребљавана реч, предлажем Игору да је цензурише као псовке) нису укинули трамвај у најужем центру града. Зато је, већ деценијама, најоправданије улагање довођење трамвајске мреже кратким тунелом од Пициног парка до почетка булевара под Теразије (вероватно баш зато што дугорочно доноси највеће уштеде, нико га не разматра још од друге половине осамдесетих).

Ни тада не би могао да све путнике из 95 пребациш у трамвај, јер трамвај не вози кроз блокове 61-64, али - могао би да путнике аутобусом доведеш до трамваја, којим би продужили до центра. То је и еропски стандард - у градовима или на правцима на којима нема метроа. Код нас је, из незнања и неинтелигенције доносилаца одлука, од после рата - све супротно. То јесте, слажемо се, основни узрок економске катастрофе зване ГСП.
 
Зато је потребно вратити трамвај кроз сам строги центар (Краља Милана-Теразије-Трг-Васина и Деспота Стефана) и преко Бранковог моста, као и проширити исти дуж Михајла Пупина до Земуна и дуж Вишњичке до Вишњичке Бање. Људе у центар треба да довози трамвај, а не аутобус. А сада имамо обрнуту ситуацију, где трамвај обиграва око центра.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621326#p621326:3jffxfh5 je napisao(la):
Пантограф » 09 Мај 2019 08:48 am[/url]":3jffxfh5]@stf

То за економску катастрофу је тачно. Али ипак, не можеш баш све да укинеш. У ствари, могао би скоро све,
Ја нисам екстремиста, можда не бих поукидао ништа већ само рпеусмерио другим трасама. За коначне потезе треба озбиљно истраживање и анализа, ја само заступам принцип који се лако може разумети.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621326#p621326:3jffxfh5 je napisao(la):
Пантограф » 09 Мај 2019 08:48 am[/url]":3jffxfh5]Код нас је, из незнања и неинтелигенције доносилаца одлука, од после рата - све супротно. То јесте, слажемо се, основни узрок економске катастрофе зване ГСП.

Комунисти су засрали овај град за олимписку медаљу. Прво су готово истребили трамвај да би после тако истребљен и сакат систем ширили дужно да би покушали да доделе му улогу метроа. То су могли само болесни умови да смисле.


Људи који не воле трамвај заснивају своје мишљење о том систему на основу београдског нефунксионалног примерка. Такви дупета мрднули нису даље од Бежаније, а камоли да су у неком нормалном европском граду пробали и уверили се како то треба и може да функционише. То што је београдски трамвај нефункционалан не може да обори чињеницу да је тај вид надземног превоза економски најоправданији. Трамвај у једном пролазу може да превезе највише људи за најмање потрошених ресурса, а трамвајска су возила најдуговечнија и најотпорнија на српски систем (не)одржавања. Док аутобус, чак и немачки МАН може да се баци на рециклажу после 10 година, трамваји гурају и пет деценија.


Цео систем треба реорганизовати тако да се предности трамвајског система максимално искористе. Само тако можемо да спасимо град економског краха који му прави најнеефикаснији и најскупљи систем јавног превоза који постоји.
 
Ха ха, па ја сам, момче, више времена провео у шпанији и јуж америци нег што ћеш ти провести ´напољу` за читав живот.

1.Уградња изломљених скретница дубоко у 21 веку, по којима пужеви брже од трамваја иду
2.Више од пола неисправних скретница, где се дангуби због ручног отварања
3.Убоге средње баштице које саме по себи имају очајан семафорски сигнал, далеко лошији него спољне баштице које увек прате главни сигнал
4.Већи број семафора на траси управо због убогих средњих баштица
5.На буквално сваком рачвању шина трамвај иза не сме да приђе оном испред, због чега дупло чека на семафору.
6.Поквари/судари се један, настаје колапс целог система
7. Путници који лете напред при сваком, чак најмањем кочењу
Да ли треба даље, могу ја овако цео дан. И онда мене неки кајсијар назива фанатичним мрзитељем, а за све трамо-недаће окривљујете кола и аутобусе, а богами и троле. Па стварно сте смешни. :laugh:

Због свих постојећих саобраћајних карактеристика (габарит улица у старом делу града), које су такве какве јесу и неће се битно мењати, трамвај у београду апсолутно нема нити ће икад имати тај капацитет да постане кичма надземног превоза, то је чак и комунистичким штеточинама било потпуно јасно, па су зато шине и делимично почупане и остављено оно што је било функционално, оно што реално и треба да остане.
Када би, недај боже, трамвај био кичма, читав град би свакодневно био осуђен на гомилу преседања да било где стигне, јер шине саме по себи не могу да понуде ни петину разноликости директних линија као аутобуси и тролеЈбуси, што је огроман минус у односу на исте.
Једноставно, бусеви и троле су неупоредиво прилагодљивији београдским условима саобраћаја, њихово својевремено форсирање није био хир него здрав разум који очигледно многима овде фали, јер у времену када се свакодневно гушимо и давимо због критичног недостатка подземних шина, неко машта о ширењу оних горе које би нас само још више погушиле.
У условима сваконевних и целодневих колапса свако маштање о ширењу у старом делу је и смешно и бесмислено.
Кажете да сам хејтер а постоји најмање десет мојих коментара са предлозима да се шинска мрежа шири правцима пупинов бул-угриновачка, зрењанински пут-борча, а предлагао сам и да се зарићев мост помери на ушће (у оси париске), да задржи трамвајско-друмско-пешачки карактер и да се тако на најјефтинији начин добије веза калемегдан/дорћол-ушће и за пешаке, и за кола и за јавни превоз. Кола би наравно ишла малим тунелчићем испод главног улаза на калиш.
То су краци који очигледно фале трам мрежи, а не додатно окивање колабиране касабе или овај дебилитет преко моста на ади где је неко нормалан предвидео метро а не трамвај па ћемо зато и добити на силу набуџену ролеркостер-франкенштајн трасу.

Као што видимо троле се враћају на студ трг, а урбано-самоубилачка умоболно-шизофрена идеја да се читав потез краља милана окује шинама и затвори за сав остали саобраћај пада у воду. Што се пре помирите с тим биће боље за ваше ментално здравље.

Иначе оволику количину мржње, фобије и крајње нетрпељивости према колима и аутобусима (а прикривено и према тролеЈбусима) још нигде не сретох као овде. А онда мени неко каже да сам хејтер. :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621393#p621393:36np1mao je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 09 May 2019 12:40 pm[/url]":36np1mao] Пробај ти, легендо, у било којој озбиљној земљи да се спрдаш са нацијом и симболима, па ћеш да видиш како ћеш да прођеш.

Легендо, нисам се ја "спрдао са нацијом и симболима" (што је, иначе, у "најозбиљнијој", тј у најјачој земљи света, у САД, у потпуности легално), већ сам се спрдао са твојим ставом, који је по специфичној тежини раван кликтању масе на митинзима Краља тргова, Вука Драшковића, који је у јавну употребу и увео Србима дотад потпуно непознат симбол - уздигнута три прста, уз, ко се сећа, потмули поклич "Сви, сви, сви..." (у значењу: сви затворени демонстранти да се пусте из апса). То није аргумент, већ клицање масе.

(Сад, Вук Драшковић, присталица независности Космета је, свакако, по твојој категоризацији, одавно "аутошовиниста", али то није тема. Тај дебилни појам свакако треба цензурисати по принципу "а...", ни "ш" да не остане)

Можеш по обрасцу са митинга милион пута да поновиш да се трамвајем у Београду "нико не вози", и може ти се сваки пут одговорити да то није тачно - јер, није - и објаснити зашто, не вреди. Ти ћеш наставити: "Бус, бус, бус... промаја, промаја, промаја". Вози се чиме хоћеш, нико ти не брани, ја знам како се возим, а, што се тиче мржње према аутомобилима... толико их мрзим, да возим нов аутомобил.

Дабоме да нико нормалан не "мрзи аутобус", јер, то су патолошка стања. Због уклањања трола са Студентског трга сам први водио крајње непријатну расправу на Беобилду, замеривши се неколицини форумаша који су били за ширење чисто пешачке зоне, тако да ме са својим психијатијским квалификацијама - заобиђеш у широком луку. Као круг двојке Теразије.

И, да, Јужна Америка није добар узор за решавање комуналних проблема и за развој јавног превоза. То је, у овом смислу, дубока периферија. Није велики показатељ памети ни Шпанија, која је, уз Фрнцуску и Британију, једна од земаља које су после Другог светског рата масовно укидале трамваје - да би их почев од осамдесеих масовно враћале и у њима данас то превозно средство доживљава, како сами кажу, ренесансу. Ако се на некога треба ту угледати, то су централноевропске, германске државе плус Чешка (и Мађарска) - е, они нису укидали па уводили, трамвајски системи им имају по милион путника дневно, што им штеди огроман новац. Хвала Богу, па су у Прагу све улице широке?! Беч, легендо, има укупно 450 аутобуса и оно што ти потрошиш на нафту - они улажу у инвестиције, углавном у градњу метроа. Тако они иду напред, а ти назад - право у Латинску Америку, и то у друштво Централноамеричких земаља. А нисмо били тамо, одавно.

Ето, просто ко пасуљ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620797#p620797:1t6v58fk je napisao(la):
Рипањац 405 » Pon Maj 06, 2019 4:40 pm[/url]":1t6v58fk]Имам једно питањце које ме малко интригира већ дужи период... Наиме, знамо да код тролејбуса може да се деси појава тзв. електризирања (пробој на масу), најчешће када пада киша или нешто. Интересује ме да ли иста појава може да се догоди и код трамваја? Унапред хвала на одговору.

prvi put cujem to za trole, ali mislim da na tramvaju to ne bi moglo da se desi jer nam omov zakon kaze U=I*R, dakle pad napona je proporcionalan otporu, a otpor izmedju mase kroz tockove do zemlje je daleko manji nego otpor bilo kog proboja naponskog voda na masu, dakle, napon izmedju mase tramvaja i zemlje je zanemarljiv u odnosu na napon izmedju kont. mreze i zemlje

kod trola se to verovatno desava jer je otpor izmedju nekog unutrasnjeg elektricnog kola napajanja i elektrifikovanog voda jednak otporu izmedju tog kola i drugog voda koji je (ispravite me ako gresim) uzemljenje, dakle ako dodje do proboja na masu, napon izmedju mase i zemlje nece biti oboren na skoro nula kao u slucaju tramvaja
 
@пантограф

Три прста није устоличио драшковић, то датира из времена устаничке србије и односи се на свето тројство. С обзиром на од раније наглашен комуњарско-југоносталгични ментални склоп, није ни чудо да то не знаш.
Можеш ти, ´стручњаче`, малициозно да изврћеш сваки мој коментар, али џаба, народ види празне и споре трамваје и види препуне аутобусе. Па ти кликћи и сикћи, као аутошовиниста вук, до миле воље. Можда и радиш у блицу па ти ширење тога дође и као радни задатак, ко ће га знати.
Јасно је да јужну америку поменух у контексту који никакве везе са јавним превозом нема, већ као одговор на констатацију кајсијара да нигде ван бежаније нисам изашао.

Трола и не треба да иде на студ трг, већ француском доле, али је и то свакако боље од штеточинског укидања. А не треба из простог разлога што је то разлика тј укидање од буквално 200м, и зато што музеј и позориште као институције од националног значаја (ако уопште знаш шта то значи) заслужују плато непосредно испред, а не да посетиоци диретно испадају на улицу, небитно шта год њом пролазило. А ту има и других, лепих и вредних здања.

Осим по габариту и неразвијености уличне мреже стари београд је прилично брдовит град, са разуђено-некомпактним ткивом, због чега и у постојећем стању има значајно много преседања. Све то га чини крајње неповољним за било какво ширење шина, а фикс идеје залудних љубитеља крајње неоствариве.
Ја ћу да идем напред залажући се за оне подземне шине као насушну потребу, а ти иди где хоћеш и слободно настави туристички да дангубиш по муњевито-громовитим бг трамвајима. Или можда само солиш памет другима из свог гланц новог четвороточковног љубимца у ком дангубе нема. :wink:

ПС: ако није проблем, пошаљи ми линк те дискусије где се један трамофил залаже за троле, можда ме то инспирише да отворим форумску рубрику веровали или не.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621419#p621419:ffkyts9y je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 09 May 2019 02:57 pm[/url]":ffkyts9y]@пантограф

Три прста није устоличио драшковић, то датира из времена устаничке србије и односи се на свето тројство. С обзиром на од раније наглашен комуњарско-југоносталгични ментални склоп, није ни чудо да то не знаш.

Е, ај не њајке, живота ти.
 
Да је трамвајски систем савремено конципиран, са двосмерним возилима и управљан из једног центра, на претходној станици била би организована окретница (то аутобус не може), а онда следи пешачење од 400 метара - до следеће станице.

Да је мало мање савремено конципиран али много више разгранат (нпр. Цирих), дакле са једносмерним возилима, али управљан из једног центра, линије би се могле усмерити другом трасом (паралелном на два блока зграда одатле или сл. - такве трасе у Београду не постоје ни где би морале: Трећи булевар - Војвођанска као одмена за Ј. Гагарина нпр.).

Мораћемо да се сложимо са чињеницом да трамвај у остатку света који није Београд ипак функционише, и да је прилично популаран, зар не?

Рећи ћемо само - поменути Цирих у већини анкета бива проглашен градом с најбољим јавним превозом на свету. А циришки трамвај ј, у технолошком смислу, једнак београдском. Тамо имају очекиваних шест ванредних догађаја дневно, па ипак, ето, неће бити да је то смак света. Или у најбогатијој земљи Европе није, али у Србији јесте?

(Чекај, у Цириху није проблем ни да је железничка станица крај воде, да колосеци заузимају петину центра града у којем се главна улица зове Банхофштрасе по Железничкој станици...??)
 
I kako bi 10 tramvaja dvosmerno razvozio ?
Ili te paralene trase, šine , pa ovde nema para za redovne a ne za paralelne.
Iskreno u razvijenom svetu daleko se manje voze javnim prevozom a opet manje u tramvajima u odnosu na autobuse.
 
Na osnovu cega se zakljucuje da "u razvijenom svetu daleko se manje voze javnim prevozom a opet manje u tramvajima u odnosu na autobuse"?
 
Bulevarom ne idu ni tramvaji ni autobusi, jer je policija zaustavila sav saobracaj. A pucanje vodovodne cevi definitivno nije jedna od mana tramvaja.
 
мислим да су свима јасни проблеми београдских трамваја:
1. лоше пројектована мрежа (трасе, дељење са друмским саобраћајем, недостатак предности на раскрсницама, пуно семафора, итд.)
2. лоше трасиране линије, превише линија за дужину мреже (10 линија на 43.5 км мреже)
3. лоша инфраструктура (шине, скретнице, контактна мрежа, мањак алтернативних окретница)
4. неваспитани и некултурни возачи који не поштују предност трамваја
5. ________________________________ (допишите сами)
 
Vrh