Šta je novo?

Tramvaji

Линија 9 има много корисника с Новог Београда. На Бањици ради скоро празна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608478#p608478:1ppvqqtv je napisao(la):
Пантограф » 14 Мар 2019, 11:20[/url]":1ppvqqtv]Po dve linije koje dele trasu, sa intervalima 8-10 minuta svaka, vidim kao odgovarajući princip u našem slučaju. Tu onda može i ozbiljan signalni prioritet.

слажем се. идеално би било да буде колико колосека на окретници, толико линија. онда не би било конвоја на окрентицама, као нпр. у Устаничкој, па се конвој одужи до Радио индустрије


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608482#p608482:1ppvqqtv je napisao(la):
Expert » 14 Мар 2019, 11:39[/url]":1ppvqqtv]Линија 9 има много корисника с Новог Београда. На Бањици ради скоро празна.

апсолутно нетачна информација. 9ка је редовно пуна од Аутокоманде до Бањице
 
To što jedan tramvaj čeka drugi je organizacioni propust. Ja ne vidim što ne bi mogli samo vozači da se smenjuju na jednom vozilu pa da ono tera dalje? to sam predlagao i za dvoju, nepotrebno je da svi čekaju vozača dok on uzima pauzu! Uz neki gps zarad podsećanja može i vozač da stalno menja linije u svom vozilu. Imam osećaj da se vezujemo za neke stvari od pre jako puno godina a bez opravdanog razloga
 
Problem je što je na nekim linijama optimalna Katica , a na drugima dupla Katica , dok je na trećim to Španac. Isto i u obrnutom smeru, Zato nije izvodljivo da se uvek izvede da se jednostavno samo menja displej , a vozilo ostaje isto.
 
Ja sad na sred diskusije upadam,ali šta mislite o kupovini ovog tramvaja za linije tipa 2,3,5,10?Veoma malo verovatrno,ali su tramvaji niskopodni,taman veličine za potrebe linije i kvalitetni(Štedler).
Link:https://www.stadlerrail.com/media/pdf/tostr0417e_print.pdf
 
Rekao bih da je katica neoštećena za razliku od nežnog CAF-a koji kad ga udara auto bukvalno se zarotira za ceo krug :mrgreen: Inače 2234 je 1981.godiste
 
Ne može se za tramvajski sistem isključivo gledati koja je linija u pitanju. Ovde je vrlo bitna trasa, odnosno deo trase, jer se one preklapaju. I nije dobro gledati samo liniju i koji deo grada "povezuje" i na osnovu toga odlučiti da li ide jedan vagon, dva, i ostale kombinacije. Na primer, trasa od Vuka do Ustaničke. Danas sam stigao na stanicu ka Ustaničkoj, kod Vuka, koja je bila poptuno prazna. Za jedno deset minuta, nijedan tramvaj nije prošao, a stanica je bila prepuna. Bukvalno prepuna, celom svojom dužinom i širinom je bila puna ljudi. I onda nailazi šestica, katica, sa jednim vagonom. Posledica guranje, prepun tramvaj do Ustaničke. I sada bi neko, gledajući činjenicu da spaja Tašmajdan i Ustaničku, jednu relativno bitnu sa drugom relativno nebitnom tačkom, rekao da tu ne mora dupli Katica. I odmah nastaje kolaps. Petica slično, često je jedan vagon, naiđe i prepuni se. Čim bude duplo, bilo koja linija, odmah se oseti olakšanje.
Tako da, to što će neki tramvaj negde da zvrji prazan ne znači da ta linija ne mora da ima takvu kompoziciju. Možda je u tom trenutku i na tom mestu takvo stanje. Ali negde drugde, efikasnost takve kompozicije se pokazuje na delu.
 
Докле год имамо пола трамваја на линијама а пола у депоу у сред шпица, онда је сасвим оправдано да сваки швајцарац иде на линију са приколицом, а катице да буду упарени.
 
A tako će nam biti sve dok ne pojačamo postojeće kapacitete mreže.
 
Mislim da za Düwag-e ne treba. Njihove prikolice su samo to, prikolice. Za Katice verovatno treba, jer ipak su u pitanju dva tramvaja sa sopstvenim pogonom.
 
Hteo sam da kažem da u sadašnjoj situaciji jedino može da kačimo prikolice na Švajcarce ili pravimo duple Katice , jer nemamo dovoljni kapacitet mreže da može da izdrži deset solo Katica , već svega pet duplih , obzirom da je dovoljno da samo jedna bude prikačena na kontaktnu mrežu.
 
Pa dovoljno je da je samo jednoj podignut pantograf, ali koliko znam, multipliciranu Katicu pogone elektromotori i jednog i drugog tramvaja, što će reći da potrošnja struje nije mnogo manja, nego li kad su u pitanju dva potpuno odvojena tramvaja. Reklo bi se i po zvuku između ostalog, a i nema logike da elektromotor predviđen za pokretanje jednog tramvaja, koji raspolaže i sa snagom adekvatnom tom zadatku, pogoni čak dva tramvaja, što naravno, znači i duplo veću masu. Katice, mislim, raspolažu sa nekih 215ks, dok Düwag-zi sa preko 400ks ako se ne varam.
 
Upravo tako, potrošnja struje je ista a opterećenje mreže je vrlo moguže za nijansu lakše ako su dve katice odvojene nego kad su spojene.
A opterećenje strujne mreže zavisi direkt od tereta i toga kakav je motor, u oba slučaja dodatan teret povlači dodatnu struju i to onda kada trramvaj kreće i kada ubrzava i tu vidite skokove za po 100-200 ampera lagano. nekad i više. E sad, gde to mreža to ne može da izdrži? nisam siguran da je baš tako? a sa druge strane tu je mogućnost da se na svaku katicu nakači kondezator kapaciteta par KW koji bi amortizovao te jake udare. Nešto slično koriste i industrijska postrojenja.
 
Mreža na NBG je na maksimumu. Prilikom vraćanja linije 11 morali su da smanje određeni broj vozila sa linija 7 , 9 i 13 , kako bi mreža mogla da sve to izdrži. Taj broj smanjenih vozila je upravo broj vozila koji saobraća na liniji 11.
 
pa ta mreža na nbg svuda ima dodatne sajle za snabdevanje strujomnešto mi je teško da poverujem da to nije dovoljno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608834#p608834:8l71rx9y je napisao(la):
Gorstak89 » 15 Mar 2019 01:50 pm[/url]":8l71rx9y]Upravo tako, potrošnja struje je ista a opterećenje mreže je vrlo moguže za nijansu lakše ako su dve katice odvojene nego kad su spojene.

Baš suprotno, trebalo bi da je opterećenje dosta manje nego kad idu dva tramvaja odvojeno, jer jeto u osnovi ekonomike šinskog prevoza: kada su spojeni, drugi tramvaj ima mnogo manji aerodinamički otpor nego kad ide zasebno. A trenje je isto. Dakle, koristi se dosta manje energije da se pokrene dupla katica nego dve katice odvojeno.

Inače bi to sa podstanicama i opterećenjem mreže valjalo da neko stručno objasni, jer ja baš i nisam siguran u tu priču. Realno je da se broj polazaka tramvaja na NB ne povećava i iz čisto saobračajnih razloga: tuda ide i jedina veza sa centralnim depoom, i problem gomilanja tramvaja je več izražen. Zapravo su nam potrebni duži tramvaji koji bi išli na svaka 4 minuta, a ne kao sada na dva i po, jer bi onda mogli da idu i mnogo brže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608862#p608862:nmdfn0jz je napisao(la):
Gorstak89 » Пет Мар 15, 2019 3:25 pm[/url]":nmdfn0jz]pa ta mreža na nbg svuda ima dodatne sajle za snabdevanje strujomnešto mi je teško da poverujem da to nije dovoljno
Сад ће бити појачана са новом подстаницом испод УМП, а верујем и да ће на 13 са скраћењем трасе да смањи број трамваја па ће моћи да појачају 7 и 9.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608866#p608866:8404bnup je napisao(la):
Пантограф » Fri Mar 15, 2019 3:37 pm[/url]":8404bnup]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608834#p608834:8404bnup je napisao(la):
Gorstak89 » 15 Mar 2019 01:50 pm[/url]":8404bnup]Upravo tako, potrošnja struje je ista a opterećenje mreže je vrlo moguže za nijansu lakše ako su dve katice odvojene nego kad su spojene.

Baš suprotno, trebalo bi da je opterećenje dosta manje nego kad idu dva tramvaja odvojeno, jer jeto u osnovi ekonomike šinskog prevoza: kada su spojeni, drugi tramvaj ima mnogo manji aerodinamički otpor nego kad ide zasebno. A trenje je isto. Dakle, koristi se dosta manje energije da se pokrene dupla katica nego dve katice odvojeno.

Pa čekaj, od 0kmh do 10 kmh otpor vazduha skoro da ne igra nikakvu ulogu a imaš duplo veću masu? a na max 60kmh se verovatno i oseti razlika u potrošnji ali tu je ubrzanje daleko manje pa je i potrošnja generalno niža. otpor vazduha se povećava i igra ulogu tek sa solidnim pojačanjem brzine. Što se tiče polazaka na 2 min, ja tu opet vidim samo problem sa organizacijom i sa semaforima. Ja ne vidim što ne bi mogli i na manje da idu ako su dobri i ako je sve uhodano kao sat? Onda ulete u nekim ulicama u gužvu i svakako ne mrdaju, tu takt nije problem već opterećennost kolovoza i nedostatak posebne trake samo za tramvaj.
Što se same mreže tiče ona je 600v? pa pada na 400 pod opterećenjem ili je 6000? nisam za mojim računarom pa ne mogu da izguglam, ovaj stari jedva radi. Čini mi se da je 600 što je dosta malo ali je to možda i svetski standard? u tom slučaju trebaju deblji provodnici i češći priključak na mrežu sa trafoom. ili jedan tanji provodnik pa trafo na svakih x metara koji bi spuštao napon na 600v
 
600V je sigurno, taj je red velicina, cini mi se da im je tako nesto na voltmetrima u kabini, mada nisam primetio da opada kad ubrzava, samo ampermetar skace

ukupno opterecenje mreze kada jedan vice drugog u odnosu na to kad je sam je duplo vece, to je prosta matematika, ali sam 99% siguran da radi samo motor prvog, jer nikad nisam video da drugi ima podignut pantograf a povezani su nekom zicicom koja bi mogla da prodje kao audio kabl, to je sigurno samo signal za svetla
 
Како су дошли Шпанци, тако је постао проблем да ниједна трамвајска линија не постиже свој ред вожње... У почетку си купио трамвај за линију 7, касније за 6, 12, 13, а још касније за 9 и 14... Купиш ново возило без тестирања, али ајде то него ти првог дана рада искочи на шинама, на кључној раскрсници... Не браним ни једну власт, али за ових 30 трамваја је неко омастио брк, а видим 5 комада фино очерупаних, и судбина њихова ми делује да су завршили... Требало је направити класификацију трамваја по оптерећености, али опет због неадекватног капацитета све пада у воду због мреже дуж Новог Београда, и пре свега што нема ниједне помоћне окретнице од Блока 70 до Блока 45, где је могао трамвај да има сврху... Решење за трамваје је јачи такт Бг Воза, и тотално пребацивање лебе обале Саве у Блок 42, јер аутобуси пуцају!
 
Pa Sunce mu j..., zar nije onda apsolutni prioritet bila izgradnja ispravljačkih stanica, kako na NBG tako i drugde, pogotovo što isti podsistem koriste i trolejbusi. A ne nekakve gondole i ostala čuda. Kako neko može da pusti da španci propadaju, pa to su novi tramvaji - verovatno ( a to sam i tada govorio) bi bili bolji da su kupljeni sa istom snagom, ali pogonom na svim osovinama, samo je to neko od CAF-a trebao i da traži. Ali zapustiti nove tramvaje posle garantnog roka, pa to je stvarno nečuveno. Beograd uništava tramvaje enormnom brzinom, tu treba celo održavanje “resetovati od nule”. Ima li više iko neki dugoročni plan, ili je sve stihijsko odlučivanje za narednih par meseci?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608971#p608971:3lf4mhb7 je napisao(la):
nekianonimnilik » 16 Mar 2019 12:48 am[/url]":3lf4mhb7] ali sam 99% siguran da radi samo motor prvog, jer nikad nisam video da drugi ima podignut pantograf a povezani su nekom zicicom koja bi mogla da prodje kao audio kabl, to je sigurno samo signal za svetla
Kada su katice spojene u sinhron obe koriste svoje vučne motore za vuču. Nema veze što na drugoj nije podignut pantograf zato što je preko poluautomatskog kvačila( mehanička veza izmedju njih) obezbedjeno i napajanje el.energijom motora druge. Taj mali kabl je za potrebe busplus sistema.
 
Vrh