Šta je novo?

Tramvaji

Кога интересује моше на следећем линку:
https://www.caf.net/en/productos-servic ... e.php?p=61
може да погледа Кафов трамвај у Ѕарагоси (Zaragoza). Трамвај је у истој композицији као и београдски.

Двосмерни је и има управљачнице на оба краја и врата са обе стране. Седишта нису тапацирана и изгледају као да су од моделоване шпер-плоче. У делу са вратима има само седишта на преклапање, са једне стране, док је са друге стране место за инвалидска или дечија колица.

Бидирекциони трамваји и завршетци линија без окретница има смисла само тамо где се завршава само једна линија. Тамо где се на истом месту завршава две или више линија неоходно је имати више паралелних колосека због раздвајања по линијама због различитих тактова сваке линије како би се обезбедили поласци у складу са редовима вожњи. Како на београдским трамвајским терминусима завршава више од једне линије, неопходне су класичне окретнице. Би дирекциони трамвај би био могућ на будућој линији 1, мада на оба краја има места за класичну окретницу и на Студенском тргу а и на Славији у Митићевој рупи.
 
Da, po konfiguraciji enterijera jeste sličan beogradskom, samo što je u pitanju šira varijanta za 1.5m širok kolosek. Koliko sve izgleda prostranije, a i stolice su iste kao naše, samo je materijal drugačije farban koliko mogu da vidim. U principu, pričali smo o dovođenju tramvaja u Višnjicu, što je malo verovatno rekao bih, i o puštanju tramvaja do kraja Mirijevskog bulevara. Više od jedne linije sa dobro pogođenim traktom i nije potrebno po mom mišljenju. U Mirijevu bi se možda i mogla napraviti okretnica. Buduća linja 1 će ići valjda od Kalemegdana (ne mogu da se setim dal se pričalo o Studentskom trgu kao polaznom terminusu) do Slavije, ako se ne varam, a svakako da bi bilo bolje da produži dalje prema autokomandi, odnosno Banjici. Tu nemamo problem sa okretnicama :)
 
Ваљда треба тежити унификацији возног парка. Да могу возила једна друга да мењају по потреби
 
apsolutno da treba, biće nekad radovi, nekad će beki da se pokvari itd, treba imati unifomnost, elem, ako bi već gurali jedan kraj za višnjicu onda može da se okreće između Despotovačke prvog dela i drugog dela, tu na ćošku ima mesta, na placu nema gradnje. i nije daleko od glavne ulice pa ne bi bilo preterano puno usporavanja. Drugi krak može kod orlovačkog groblja i treći krak bi mogao da ide sve do mirijeva 3. a ja bih svakako ostao pri tome da bih voleo da vidim i jedan krak koji bi išao preko dunava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609597#p609597:2g43un3t je napisao(la):
Kesha » Pon Mar 18, 2019 12:42 pm[/url]":2g43un3t]Zato je i potrebno sve staviti na papir. Cena vozila i infrastrukture na prvom mestu. Takođe, videti i gde e-busevi mogu raditi celodnevno uz dostupnu tehnologiju. Naime, uloženo će se sigurno vratiti, ponajviše zbog cena derivata, ali nije isto dal će do povraćaja uloga doći za pet, deset ili više godina. Za trole je malo nezgodno zbog ubrzanog razvoja baterija. Niko ne može garantovati da će se trole proizvoditi i kroz deset godina, recimo. Tramvaji su, u principu, mnogo sigurnija investicija, ali i traže daleko veća sredstva u startu, a i mnogo ozbiljnije planiranje i trasa i tokova putnika. Kapacitet i skromna potrošnja energije su im glavna prednost, i treba ih uglaviti gde god je to moguće, a i nije potrebna D kategorija za njih, što uopšte nije zanemarljiv faktor.

Dođe na isto, 120 000 din je dozvola za tramvaj koju izdaje ABS agencija. D kategorija je oko 56 000 dinara.

Vozila na elektro pogon su i dalje preskupa, koliko se isplati u toku eksplatacije mora da se vidi neka studija.
 
Ne znam kome je to uopšte i palo na pamet, a ima tome već par godina. Nekada je i PSP bio dovoljan da se krene sa obukom za vozača tramvaja, besplatno ako se ne varam. Ajde što traže B kategoriju manje više, al obuka mora biti besplatna sa garantovanim zaposlenjem ako se ista uspešno prođe. Sad niko čak i ne garantuje prijem u radni odnos nakon završene obuke, što je još jedan apsurd, imajući u vidu da samo GSP Beograd poseduje tramvaje u celoj Srbiji.
 
Како закон регулише дозволе за трамвај? Да ли би могло то да се пребаци на средњу ГСП школу па да школују кадрове према својим потребама?
 
Zakon reguliše da vozačke dozvole za vozače tramvaja izdaje Agencija za bezbednost saobraćaj.
Ranije je to radio GSP što je i logično (ima vozila za obuku i polaganje), nelogično je bilo što nije bilo potrebno da imaš bilo kakvo pred znanje niti vozačku dozvolu. Kada se priča prebacila na ABS i radnici GSP-a su dobijali vozačke za tramvaje automatski (ko je tu plaćao i da li je neko plaćao ne mogu da se setim, radnici nisu) nekolicina radnika bez vozačke dozvole B kategorije su se našli u velikom problemu. Pošto su uglavnom bili stariji i pre penziju takve ljude naterati da uče testove, prvu pomoć i da polažu bilo je tragično i komično.
Sad nove radnike za vozače tramvaja GSP ne finansira njima je ostala opcija da plate (ili u rate) i da čekaju momenat kada će postojati potreba. Imam par poznanika čije su žene bile u toj priči pa dobile vozačku tačno kad su krenuli remonti Voj. Stepe i umesto da kren da rade oni su čekali da se u ulicu vrate tramvaji.
Tako isto i ovo leto kada se očekuju veliki radovi na tramvajskim linijama krenula je panika među tramvajdžijama u vezi navodnih prinudnih odmora.
Ne bi im smetao duži odmor ali kako idu na prinudni tako će im navodno plata biti 60% od startne osnove. Startna osnova koja jedino vozačima i automehaničarima namerno nije povećavana, već su im uvaljivali neke stimulacije na mizernu osnovicu.
 
Дугорочни планови су ок, али за Нови Београд, где се планира да оставе 95 сам са аутобуском заменом до Славије, или Савског Трга, боље да не праве... Сваки аутобус са Савског Трга на 601, ће пре и брже превести људе до блокова него трамвај, мерено 1000 пута, и у најударнијој гужви... Зато је боље, не јурцати да се 601 скрати до Блока 20 или Блока 42, јер са 511 чини главницу путника за Чукарицу и Нови Београд... Очигледно да испада, да немам појма о неким стварима овде!
 
Jutrošnji mali problemi sa skretnicom koja nije radila već izvesno vreme

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KJa47qHp_FY[/youtube]

Srećom vozač na vreme primetio da je drugi deo krenuo put Nemanjine.
Opasna situacija.
 
Кад бациш све на папир видиш да шта год радио на крају крајева дође на исто, разлике буду минималне.

Трамвај и тролејбус јесу планирани за Миријево (што се види у плану за исти) али трамвај ће изгледа бити рециклиран у """"""метро"""""" а пре би себи главу одсекли него да уводе нове тролејбусе

Нас уништава неколико преклопних зачараних кругова, који се изражава као лоше планирање (погледајте било који ПДР, малтене су сви јадни и у главном не мењају ништа битно), као и неспровођење тих већ лоших планова (погледај: парцелацију у Калуђерици и околини, са непостојаним улицама од којих се сад одустало)
 
Što je velika šteta, Beograd stvarno ima potencijal da prodiše! ima mesta za nove puteve, nove bulevare, nove tramvajske i trolejbuske linije, jedna metro linija ovde ima potencijal da bitno doprinese odušenju, zatim mostovi fale a ima gde mogu da se postave i na kraju GARAŽE kako bi se oslobodile ulice i kako bi se smanjilo kruženje okolo-naokolo. pa da se krene sa 100m evra godišnje kroz 5 godina bi imali daleko bolju situaciju! a toliko grad može da uloži!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609870#p609870:3etvzjwq je napisao(la):
Gorstak89 » Uto Mar 19, 2019 11:22 am[/url]":3etvzjwq]Oduvek sam se pitao da li je ovo moguće i izgleda da jeste :D

Desilo se davno kod Gospodarske mehane (1994/95) pa je jedna putnica nastradala. Mislim da se tramvaj prevrnuo na bok. Dok se žena vozač tramvaja dugo provlačila po sudu.
Veoma opasno ako bilo šta za trenutak omete pažnju vozaču pa ne isprati kompletan prolazak kroz skretnicu. Tu treba gledati na sve strane zbog saobraćaja, pa ako još neko od putnika priđe da omet vozača eto recepta za nesreću.
 
A čudi me da ne postoji neka mehanička blokada skretnice pored neke strujne blokade? Nije skretnica naivna stvar, ja sam sad skoro razvalio menjač na autu jer sam u raskrsnici nagazio neku ogromnu rupu, naravno da nisam gledao na asfalt u raskrsnici, gledao sam da ne zakačim nekog i da mene neko ne zakači...
 
Lutajuće struje sigurno. Ona je elektromagnetna i ima dva položaja.
 
Па није ваљда једина на свету? Не могу да верујем да не постоје вишестепене заштите унутар скретнице и неки сензор у трамвају (додуше, обзиром на годину производње не бих се изненадио да нема).
 
Pa ja kapiram da može postojati neka mehanička zaštita ali imajmo na umu koliko su nam čiste ulice i koliko često viđamo neku ekipu na terenu koja čisti te skretnice.. Meni i sam sistem okretanja sa onim puštanjem jake struje (ako se ne varam tako radi skretnica?) deluje krajnje staromodno. a novo bi se verovatno kvarilo svaki dan?
 
Nema senzora nema ništa, samo signalno svetlo koje pokazuje u kom je smeru skretnica. Kad prođe prednjim štelom svašta može da se desi i ako vozač ne primeti eto velikog problema.
 
Ziko, kao stanovnik centralne i urbane zone Novog Beograda odgovorno tvrdim, da mi tramvajsku liniju das kroz Omladinskih Brigada, od Blokova do centra Zemuna preko Opstine i Starog Merkatora (kako je Jovin zamisljao), sa intervalom od 5 minuta, nogom bi se u dupe udarao, jer ti glavnu liniju kroz Omladinskih Brigada i nemas! Opet ponavljam, da li bi i zasto iko imao potrebu da se 95 preklapa sa tramvajima od Bloka 45 do Usca? Zasto iko hoce da se istera tramvaj tamo gde niko nece? Ljudi, poslednji 95 15 godina od kada ide u Blok 45, jer prepun na stanici u Bloku 70... Resenje jedino je to, da se tramvaji vrate od Novog Beograda, ali da idu kroz Omladinskih Brigada do Opstine pa stari Merkator, pored Metro Obuce da udju u Zemun... Kako to ne kapirate vise? Nije mi dovoljno sto moram da u najgorem spicu troje njih mi udara po ledjima?
 
@Gaspar18
Sine na Nbgd-u postavljene sredinom 80-ih, i u to vreme bilo je vrlo funkcionalno, koliko me secanje sluzi nije bilo toliko autobuskih linija po tom delu Nbgd kao sto danas ima. Posle 35 godina taj Nbgd i ovaj danas nisu isti, druga su kretanja ljudi, i druge su potrebe, i stvarno jeste zalosno sto se mreza nije prosirila po drugim delovima Nbgd, nego se i ta postojeca raspada. Ali opet ne vidim poentu tolikog ogorcenja na taj vid prevoza, jesu sporiji od autobusa, po meni 5 minuta duzeg putovanja nije neki problem, krene se ranije i to je to.
Mozda gresim ali 95 je puna zbog losih navika nasih sugradjana, da pitas starije sugradjane sta ide od autobusa na Nbgd kao iz topa ce reci 16 i 95, jer su tako naucili. Imas i one koji namerno vole da se guzvaju jer ne moraju da se validiraju, jer znaju da je mala veravotnoca da ce uci kontrola.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610348#p610348:sc91kw7a je napisao(la):
Gaspar18 » Čet Mar 21, 2019 1:05 am[/url]":sc91kw7a]Ziko, kao stanovnik centralne i urbane zone Novog Beograda odgovorno tvrdim, da mi tramvajsku liniju das kroz Omladinskih Brigada, od Blokova do centra Zemuna preko Opstine i Starog Merkatora (kako je Jovin zamisljao), sa intervalom od 5 minuta, nogom bi se u dupe udarao, jer ti glavnu liniju kroz Omladinskih Brigada i nemas! Opet ponavljam, da li bi i zasto iko imao potrebu da se 95 preklapa sa tramvajima od Bloka 45 do Usca? Zasto iko hoce da se istera tramvaj tamo gde niko nece? Ljudi, poslednji 95 15 godina od kada ide u Blok 45, jer prepun na stanici u Bloku 70... Resenje jedino je to, da se tramvaji vrate od Novog Beograda, ali da idu kroz Omladinskih Brigada do Opstine pa stari Merkator, pored Metro Obuce da udju u Zemun... Kako to ne kapirate vise? Nije mi dovoljno sto moram da u najgorem spicu troje njih mi udara po ledjima?

Meni ne izgleda da je tramvaj po novom beogradu nešto specijalno spor. Iskreno pre uđem u tramvaj nego u 95, manje gužve, manje cimanja i nekako ide. Tako isto i 3, brzo se stigne do sajma ili obrnuto ali meni je sve vezano za liniju 3 nepouzdano pa je nerado koristim. Inače idealna.


Kad se nađu dva balvana

54432871_1956858524443835_5204994711957274624_o.jpg
 
slazem se, i ja pre jurim tram nego 95, manja guzva, a vremenska razlika je stvarno toliko minimalna da jedva primetim

a i generalno vise volim tramvaje, udobniji su mi
 
Vrh