Šta je novo?

Tramvaji

A u materinu...

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Kako se može pročitati u elektronskim medijima, vozač putničkog automobila je proleteo kroz crveno svetlo iz Krunske i direktno udario u tramvaj.
 
DryTDV8XcAIAvGk.jpg:large
 
Zaista tragedija.

Svi znamo da je tramvaj teška mašina, i mislimo da je nadmoćan u sudaru sa automobilom, ali velika masa nosi i veliku inerciju, pa kad izleti iz šina nema brzog zaustavljanja.
 
Bože sačuvaj. Ali kako na uzbrdici da toliko produži nakon što izleti iz šina...
 
Reče pre neki dan.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580485#p580485:2chqqb2f je napisao(la):
Žika » Sub Nov 10, 2018 6:08 pm[/url]":2chqqb2f]
Brzina, relativna stvar opet treba zaustaviti šinsko vozilo. Poznanici koji voze tramvaj često upoređuju kao da voziš automobil bez kočnica. Što i nije daleko od istine.

još gora situacija je kad izleti iz šina.
Tramvaju je potrebno jako malo da izleti iz šina, neki predmet u samoj šini, bočni udarac i slično, posle se jako teško zaustavlja.

Nažalost jedan život je ugašen, ništa ga neće vratiti.
Povređeni putnici nisu teže povređeni, vozač tramvaja (Zoki) je OK.
 
Juče sam prolazio ovom raskrsnicom upravo iz pravca iz koga je došao ovaj manijak, prilično dugo sam čekao da se upali zeleno. Imam utisak da je i ovaj to znao i da je hteo da projuri na samom početku crvene "sesije" koja traje sigurno 2-3 minuta, što bi trebalo revidirati jer Resavska nije toliko prometna. Po položaju tramvaja reklo bi se da je ovaj išao nekontrolisano brzo. Sama pomisao da se ovuda vozi brzo nije baš zdrava čak i da su svi semafori trajno na zelenom ili da su poprečne ulice zatvorene za saobraćaj.
 
Zahvaljujući tramvaju koji je učesnik znamo da postoje sve potrebne pretpostavke da se jako brzo sazna šta se desilo a mislim na GPS, video nadzor interni i eksterni, digitalnu varijantu tahografa, snimač nalik na crne kutije tako da će to brzo ići i bez kamera u okolini. U nesreći je sreća da je učestvovao CAF pa će se brzo znati odgovoran za ubistvo pešaka i nesreću.

Послато са Redmi 5 уз помоћ Тапатока
 
Pa rekao bih da je potpuno jasno ko je odgovoran, sobzirom na idiota koji je sebi dao za pravo da prodje na crveno svetlo velikom brzinom...

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Nažalost, bićemo svedoci ovakvih i sličnih užasa sve do trenutka dok vlasti ne odluče da nije dobro baviti se samo uzimanjem novca od kandidata za vozače bez gotovo ikakve selekcije na psihološko-psihijatrijskoj osnovi, a koja bi u stvari trebalo da bude ključna aktivnost ako se uopšte misli na bezbednost u saobraćaju.
 
Veći problem je nepoštovanje ili selektivno poštovanje saobraćajnih propisa. Teško da je ovaj poštovao ograničenje kad je lansirao tramvaj tako daleko. I to nema veze sa vozačkim umećem i uslovima izdavanja lekarskog uverenja. Čak i profesionalci sa godinama iskustva jur aju kao sumanuti i ignorišu semafore i ostalu signalizaciju.
 
@tragac, pa to je psihijatrija, ne umeju sebe da kontrolisu

zato je u svajcarskoj najtezi deo polaganja (verovatno za nas srbe) proci psihijatriju, on valjda sedi u kolima dok polazes i prosto gleda dal normalno reagujes, npr, ako je nekom refleks kad vidi zuto odma na gas, pao je automatski i da je sumaher, i to je ono sto nama treba

jedini "mali" problem je sto 80% nas srba nikad ne bi prosli psihijatriju i onda bi se narod bunio "jao tirani maltretiraju nas nedaju nam da vozimo", al tako ti je to, kad nekom hoces da sacuvas dete, onda je to tiranija
 
Ma kodnas kad se desi neko sr.... svi gledaju da potegnu neku vezu i izvuku svoju g.... Da ne pričamo o tomešto projektanti saobraćajnica koje su često pune kontradikcija nikad nisu odgovarali ni za šta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580834#p580834:2u1krd6h je napisao(la):
tragac » Pon Nov 12, 2018 2:42 pm[/url]":2u1krd6h]Ma kodnas kad se desi neko sr.... svi gledaju da potegnu neku vezu i izvuku svoju g.... Da ne pričamo o tomešto projektanti saobraćajnica koje su često pune kontradikcija nikad nisu odgovarali ni za šta.
E baš to. Par puta "za sitnice" daš po par hiljadarki panduru da ti ne piše ništa i onda jednom konačno ne budne sitnica nego ubiješ nekoga, daleko bilo. Ne treba nam Švajcarski psihijatar, treba nam samo da se zakoni koje već imamo poštuju.
 
Ok, znači primera ima. Sad još samo da se reši pitanje napajanja, održavanja i intervencija i biće kul.
 
Da je tramvaj imao zeleno svetlo koje je se u trenutku prebacilo na crveno svetlo, auto u tom slucaju mora da je stajao na toj raskrisnici ili isao nekom brzinom od 30,40na sat i cekao zeleno svetlo i onda dao gas pred semafor, jer tesko da je mogao da ide vecom brzinom (60/70 km/h) i da prepostavi da ce mu se u tom trenutku otvoriti zeleno. U tom slucaju bi video tramvaj i nebi ga udario toliko da odvali tramvaj.

Moja prepostavka je da je auto imao zeleno svetlo i da je isao vecom brzinom bar nekih 60km/h da prodje kroz zeleno i da mu je se prebacilo na crveno bar nekih 5,6 metara pre semafora i da je udardio tom brzinom u tramvaj koji je vec imao neko ubrzanje i kome je se otvorilo zeleno svetlo.

Al videcemo za par dana u novinama, mozda i snimak dobijemo.
 
To ne bi smelo da se desi. Upravo zato postoji onaj period kada je svima crveno. Prolazak je mogao biti samo na debelo crveno (par sekundi).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580751#p580751:jhd5d70k je napisao(la):
solecar » 12 Nov 2018 12:40 am[/url]":jhd5d70k]Vesić: Tramvaj broj jedan će oživeti centar grada

Prvo će prilikom rekonstrukcija Vasine ulice i Studentskog trga, koje počinju sledeće godine, biti postavljene šine koje će jednim delom prelaziti i preko Trga republike. Kasnije, kada se bude radila rekonstrukcija Terazija i Ulice kralja Milana, šine će biti postavljene i na tom delu. Posebno sam zadovoljan činjenicom da će centar grada, odnosno Ulica kralja Milana postati saobraćajnica kojom će prevashodno saobraćati tramvaji. Ova ulica će na taj način oživeti jer će imati više prostora za šetnju ili bašte ugostiteljskih objekata – rekao je Vesić.

izvor: beograd.rs

Znači, cilj je povećanje zone Diznilenda za turiste u centru Beograda, a ne unapređenje saobraćaja.
Tužno. Provincijalno. Vesićevski.

Stvarno, da li su u stanju da ukinu sve direktne veze iz predgrađa do Terazija preko Slavije, i da ostave samo lokalnu liniju 1, kako se može zaključiti iz ovih izjava? Time bi pomerili granice uništavanja Beograda, u koje su se već duboku upleli.
 
Ово је онај моменат када добар потенцијал за иоле нормалнији јавни превоз до центра града упропасте снобовско-ловаторским фикс идејама. У Краља Милана и на Теразијама има сасвим довољно простора за пешаке. Има и довољно простора за баште угоститељских објеката и истих има такође довољно (од баште Москве и Авијатора са једне и Касине и Мека са друге стране, до целог Цветног трга уређеног само за угоститељске баште). Али баш њих брига за функционалност јавног превоза.
 
Desio se nemili događaj, koliko sati su tramvaji bili van funkcije ?
Ovde postoji alternativa Beogradskom ulicom, ali da nema alternative ceo potez bi bio odsečen. Putnici bi čekali poprilično dok bi ukapirali, čuli da tramvaji ne saobraćaju. Pomoć iz autobuskog podsistema bi došla ali opet na uštrb drugih linija i posle bi se po celom gradu pravile gužve.
Autobus je daleko fleksibilniji i kao prevoz bolji, pouzdaniji a na kraju i brži.

Mešanje šinskog sa drumskim saobraćajem je uvek konfliktno, svuda. Najbolja alternativa je metro. Uvek bila.
 
Није трамвај погодан за споредну улицу као што је Ресавска, тај потез од ГЖС до Вука са бројним скретањима и кривудањима је силовање целог система трамваја. А да је аутобус флексибилнији то је неоспорно, али није ни он намењен да носи главнину терета јавног превоза, као што је случај у Београду.
 
Vrh