tzoran1":2vx8rc78 je napisao(la):
Pricamo o liniji 1 Kalemegdan Slavija svojevremeno pokrivenoj trolejbusima koji nisu bili bucni niti su zagadjivali vazduh. Sada bi trebalo da se postave sine i da tramvaju kloparaju i zvone tuda.
To sto ce da pocnu da prave "metro" od Makisa do BnV (mega mol) je tek ..
Дакле, смета лако клопарање и звоњава... Позаконима физике, метро производи знатно већу буку и
вибрације. Дакле, онај ко је против трамваја из
тих разлога, или је још жешће против метроа, или обмањује себе да закони физике не постоје.
Да се разумемо, и да подсетим на свој став да не дође до хиљаду пута извртаног мојег мишљења. Сва транспортна решења треба прихватити условно, са много "ако". Зато обично напишем километарске постове са описом безброј техничких услова и решења.
Наравно да неки транспорт може имати слабости у примени у одређеној урбано-техничкој ситуацији, култури планирања, култури уличног саобраћаја, култури регрутације кадрова, (не)транспарентности итд. Постоје, рецимо, случајеви јако неуспелих метроа у Мајамију и Балтимору зато што је највећи део остатка града покривен "антибиотик" аутобуским линијама...
Али хајмо о трамвају Калемегдан-Славија.
Ја сам био заступао две тезе:
1. Прилазак трамвајем у центар Београда правцем Светогорска-Македонска, а са друге стране везивање Миријева преко Радио индустрије.
Ако обратите пажњу на плаве линије, предложио сам много више ширења тролејбуса него трамваја. Разлог је план да метро иде Вуков споменик-Творничка кроз средину Круга двојке, а поред тога и испод Краља Милана, Делиградске и Деспота Стефана. Зато је важно да постоје у току радова 1+1 безаутомобилски трамвајски коридори исток-запад и север-југ, а и касније да трамвај погушћује метро мрежу.
2. Када је први пут предлаган трамвај у Краља Милана, и у тренутку када ни један метро план није био актуелан, сугерисао сам да сноп линија кроз Краља Милана чине линије за Коњарник, Кумодраж и Видиковац (укључује се код Београђанке). У том случају, да се денивелише раскрсница Кнеза Милоша и Краља Милана, да се набављају нови двострани трамваји, а да у Булевару ослобођења и на Славији трамвај буде са западне стране. Такође, да уз трамвајску баштицу буде жива ограда, а попречна пешачка комуникација не буде непрекидна. То је важно и како би постојао брз бициклистички коридор у улици која у најбољем случају може бити полупешачка.
Сада сам поново потпуно против трамваја у Краља Милана зато што је метро поново известан, са обзиром на (не)стручне референце оних који трамвај хоће да уведу, и читав низ других мањкавости тог плана. То је рецимо, као брушење дијаманта. Када се да професионалцу, повећава му се вредност, а када се да некој СНС сировини, упропасти се скупоцена сировина.
И више доста паушалних оцена за мерљиве ствари као што је капацитет. Стандардни зглобни нископодни аутобуси имају капацитет 160 људи без осовинског преоптерећења (читај, силовања возила и пута). Стандардни трамваји КТ4 имају капацитет 192 места, дупли 384 места, Швајцарац са приколицом око 330, КАФ око 280.
У Краља Милана је ток путника реда 5000 путника на сат по смеру у вршном сату у оптерећенијем смеру. Са фактором попуњености 0,75 због дисперзије тока, добијамо:
- Интервал од 1,44 минута са зглобним аутобусом.
- Интервал од 2,59 минута са КАФ
- Интервал од 3,46 са дуплом Катицом.
Све то стане у једну саобраћајну траку, али први и други случај би изазвали тотални хаос у случају сигналног приоритета. Већ сада је брзина "супериорних" аутобуса и тролејбуса у Краља Милана 12км/с у време када највише људи путује. Ређи интервал такође омогућава слободу диспечерског штеловања пролазака преко важних раскрсница без сигналног приоритета.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580355#p580355:2vx8rc78 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 09 Nov 2018 10:24 pm[/url]":2vx8rc78]Ma ne sumnjam ja da bi ti sproveo tramvaj i do svoje vikendice... Da se ti pitaš, i vojnici u planinčinama Kopnene zone bezbednosti bi se vozili u nekim čangrljavim kutijicama po šinama umesto da idu u nekim tamo inferiornim Pincevima i Defenderima... Kod tebe su šine odgovor za sve. :lol:
Ако се сагледају моји предлози ширења трамвајске мреже, сугерисао сам их само на правцима где има преко 2000 путника на сат по смеру у вршним сатима, тамо где је слободна ширина улице бар 18 метара, или постоје услови да се тако нешто уради са прихватљивим улагањима. У детаље попут лутајућих струја, резонанце, статике шахтова и заштите голубова писмоноша нисам улазио из разлога што се тим врстама истраживања нисам бавио, а макар пре СНС-а нисмо били толико неписмено друштво да немамо људе који би применили нове методе истраживања, и нова технолошка решења везано за ту врсту негативних појава. Не може један човек направити такав пројекат нити донети коначну инвестициону одлуку.
Међутим, изгледа да неко боље од мене зна шта мислим, што је изузетна способност. Такве способности су квалификација да се постане председник Србије, или минимум заменик градоначелника.