Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580542#p580542:i7d7wwhp je napisao(la):
Дошљак » 10 Nov 2018 22:10[/url]":i7d7wwhp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580535#p580535:i7d7wwhp je napisao(la):
SRBO » Суб Нов 10, 2018 9:56 pm[/url]":i7d7wwhp]Не разумем ово да линија ова Калемегдан-Славија треба да иде до Бањице. То већ постоји, зове се 10.
Поента је да трамвај иде право, главним правцем, а не да скреће па тако губи на брзини због предности главног правца. Тако је некоме са Бањице до Калемегдана често брже да код Храма преседне са трамваја на 31 уместо да иде до краја са 10.

Онда да се ураде шине и да 10 иде туда, овако нема потребе да има 2 линије које се малтене потпуно поклапају сем на крају
 
Koliko god da je tramvaj bučan i pravi vibracije, ukoliko bude potpuno pešačka zona+tramvaj od Slavije to Kalemegdana to će biti daleko, daleko manje buke i vibracija u odnosu na trenutni saobraćaj. A sama frekvencija tramvaja sigurno neće biti toliko velika da smeta.
 
Рекао бих да су многи ставови исказани на овом топику са обе ноге негде у педесетим-шездесетим годинама прошлог века, па бих желео да, попут Пекићевог јунака, с тим у вези изнесем неколико примећенија:

1) У савременим урбаним срединама тролејбус је егзотично превозно средство, док трамвај од осамдесетих година доживљава праву ренесансу. Чини ми се да, кад у техничким стварима од јавног интереса Немци и њима слични нешто раде на одређени начин, то обично буде како треба. Французима, Енглезима, Шпанцима... Американцима је требало времена да дође из... у главу, па од неког времена и они настоје да у што већој мери, и где још могу, превоз у градовима уреде као Немци.

2) Не спорећи да тролејбус (још неко време, тј. до потпуног преласка на електричне аутобусе) има места у урбаном миљеу Београда, хтео бих да укажем и да је светска престоница тролејбуса, Москва, која последњих година доживљава импресивну, за многе ненадану трансформацију у савремен европски град (дакле, оно што Београд - не доживљава), тролејбусе почела да укида.

3) Са друге стране, прошле године се десило прво, мало али важно, продужење трамвајске мреже у централној зони Москве. Једна од линија сада повезује четири железничке станице - повезује их и метро, али се градске власти хвале да се нешто дужом вожњом трамвајем избегава спуштање и пењање са коферима по ескалаторима. Толико о овдашњим теоријама "конверзије", толико о причама, такође заосталим у давним временима, да трасе метроа и трамваја не смеју да се преклапају.

4) Београдски случај - да се на улазном саобраћајном чворишту у центар града, на Славији, из транспортног средства већег капацитета (трамваја) преседа у средство мањег капацитета (тролејбус/аутобус 31) да би се дошло управо у најужи центар - незаблежен је у свету. Вероватно сам 200 пута улазио на Славији у тролу, и од тога сам бар 170 пута био гњечен међу несрећним народом.

Верујем да су се у Загребу после рата смејали шта раде дегени у Београду, према замисли гуруа наших архитеката, за саобраћај (и урбанизам) потпуно нестручног опсенара Николе Добровића. Нити суседи, нити било ко други, глупост попут чупања шина баш између Славије и Калемегдана а да се остави около, нису починили. Једино комбинација веома ниског коефицијента интелигенције, недовољног образовања и болесне сујете могла је да постави ствари на тај начин. И поставила је.

5) Не постоји никаква техничка препрека да трамвајском "баштицом" (какав глуп термин!) кроз Краља Милана улицу вози и било које друго превозно средство, укључујући тролејбусе (могуће је, и постоји ваљда баш у неком омањем немачком граду техничко решење и за то). Дефинитивно, осим трамваја за Бањицу (какве везе, црни СРБО, има десетка, кад она не вози право на Теразије, него кружи око центра?), Баново брдо, Кнежевац, морала би туда да пролази 29-ка, и 31, док би за остале линије можда и могла да се нађе другачија траса. Такође нисам ни за потпуно укидање друмског саобраћаја у Краља Милана, мада за неку рестрикцију (или наплату), можда, уз озбиљну анализу, јесам.

6) У условима када возачи аутобуса емигрирају из земље, реците ми, заиста - зар нисте схватили да морамо хитно да ширимо трамвајску мрежу? То је већ питање тежње за самоочувањем, односно, одсуства самоубилачког гена. Ту, бојим се, рђаво стојимо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580547#p580547:35qcaz1b je napisao(la):
Bender Rodriguez » Суб Нов 10, 2018 10:23 pm[/url]":35qcaz1b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580542#p580542:35qcaz1b je napisao(la):
Дошљак » Sub Nov 10, 2018 10:10 pm[/url]":35qcaz1b]
Поента је да трамвај иде право, главним правцем, а не да скреће па тако губи на брзини због предности главног правца. Тако је некоме са Бањице до Калемегдана често брже да код Храма преседне са трамваја на 31 уместо да иде до краја са 10.
Za potrebe putovanja od Banjice do centra većina ljudi, kada im je brzina bitna, radije ide trolejbusom. Koji realno i jeste dosta brz onda kada mu saobraćajni uslovi kroz Kneza Miloša to dozvoljavaju. Na deonici od Prokopa do VMA npr ume da bude dosta brz. Kaže mi prijatelj koji je redovno koristi, taj deo se zapravo baš preleti. Ono što ga koči međutim jesu gužve u KM i to što 41 malo kruži levo desno u odnosu na vazdušnu liniju Kalemegdan-Banjica.
Oк Бањица има тролејбусе, али на трамваје се на Вождовцу ослања доста људи, ту су становници улице Војводе Степе и околних мањих улица. Чињеница је да је Славија не само левак за возила, већ и за путнике, па онда имамо ситуацију да са трамваја 9, 10, 14, и аутобуса 30, 33, 39, 42, 47, 48, 59, и од скоро 401 и 402 гомила путника преседа на тролејбусе и 31 који и сами долазе препуни на Славију.
 
Da podsetim da je pesacka subota Terazije-Slavija ukinuta jer je na kraju bila toliko slabo posecena da je izgubila smisao.
Svuda u svetu se prioritetno gleda da se uradi metro kao pouzdan brz tacan visokokapacitivni sistem prevoza do centra grada. Ovde se posle 125 godina ponovo otkriva tramvaj kao revolucionarno i spasonosno resenje berogradskog masovnog transporta koje ce niti nosilac prevoza na potezu Slavija TR . super :D
E sad Srbi ne vole da presedaju (teskom borbom osvojeno sediste u prevozu) pa bi svako da ga linija prevoza dovede bar do Trga Republike pa tako ce jedni da produze desetku drugi trojku treci sedmicu cetvrti dvanesticu.
 
Hteo je da kaže da se nekada to održavalo svake prve subote u mesecu , a ne kao sada , jednom godišnje , samo u nedelji mobilnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580643#p580643:3fk24izs je napisao(la):
tzoran1 » Ned Nov 11, 2018 12:53 pm[/url]":3fk24izs]Da podsetim da je pesacka subota Terazije-Slavija ukinuta jer je na kraju bila toliko slabo posecena da je izgubila smisao.
Svuda u svetu se prioritetno gleda da se uradi metro kao pouzdan brz tacan visokokapacitivni sistem prevoza do centra grada. Ovde se posle 125 godina ponovo otkriva tramvaj kao revolucionarno i spasonosno resenje berogradskog masovnog transporta koje ce niti nosilac prevoza na potezu Slavija TR . super :D
E sad Srbi ne vole da presedaju (teskom borbom osvojeno sediste u prevozu) pa bi svako da ga linija prevoza dovede bar do Trga Republike pa tako ce jedni da produze desetku drugi trojku treci sedmicu cetvrti dvanesticu.
Čak i u situaciji kada se "naučno" dokaže da je za neke destinacije i situacije brže da se stigne presedanjem nego direktnom vezom , ljudi bi da te linčuju što si im uopšte spomenuo tu "najomrženiju" reč u srpskom jeziku. Minimum 90% bi da ima direktnu liniju od svog kreveta pa do svih , njemu bitnih destinacija.
Jeste da nam je metro potreban , ali ne da bi nas jedino i isključivo prevozio na relaciji periferija - centar i obrnuto , već na svim destinacijama gde je velika razmena putnika (stambeni blok , poslovni blok , BAS , Nova GŽS , industrijska zona...). Isto tako , to ne znači da zbog toga što nam ovo navedeno nedostaje , da treba da zbog toga ne širimo tramvajsku i trolejbusku mrežu. Sve tri stvari treba da budu kompatabilne jedna sa drugom. Takođe , treba i da polako uvodimo i elektrobuseve , ali ne kao zamenu za trole , nego autobuse.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]1) У савременим урбаним срединама тролејбус је егзотично превозно средство, док трамвај од осамдесетих година доживљава праву ренесансу. Чини ми се да, кад у техничким стварима од јавног интереса Немци и њима слични нешто раде на одређени начин, то обично буде како треба. Французима, Енглезима, Шпанцима... Американцима је требало времена да дође из... у главу, па од неког времена и они настоје да у што већој мери, и где још могу, превоз у градовима уреде као Немци.
Sve se može uz dobru organizaciju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]2) Не спорећи да тролејбус (још неко време, тј. до потпуног преласка на електричне аутобусе) има места у урбаном миљеу Београда, хтео бих да укажем и да је светска престоница тролејбуса, Москва, која последњих година доживљава импресивну, за многе ненадану трансформацију у савремен европски град (дакле, оно што Београд - не доживљава), тролејбусе почела да укида.
Lako je moskovljanima da ukidaju trole kad imaju metro i dobar sistem gradskog prevoza. Mi nemamo ništa od toga. A ukidati trole i menjati ih elektrobusevima , u našem slučaju , je presipanje iz šupljeg u prazno. Prvo treba da krenemo da autobuske linije pretvaramo u elektrobus linije. Kandidata za to ima sasvim dovoljno.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]3) Са друге стране, прошле године се десило прво, мало али важно, продужење трамвајске мреже у централној зони Москве. Једна од линија сада повезује четири железничке станице - повезује их и метро, али се градске власти хвале да се нешто дужом вожњом трамвајем избегава спуштање и пењање са коферима по ескалаторима. Толико о овдашњим теоријама "конверзије", толико о причама, такође заосталим у давним временима, да трасе метроа и трамваја не смеју да се преклапају.
Sve je to lepo , i slažem se sa time , ali opet , ovde kod nas je bila ideja da se tramvaj konvertuje u LRT sa "gumenjacima" , te otud i teorija (priča) o nepoklapanju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]4) Београдски случај - да се на улазном саобраћајном чворишту у центар града, на Славији, из транспортног средства већег капацитета (трамваја) преседа у средство мањег капацитета (тролејбус/аутобус 31) да би се дошло управо у најужи центар - незаблежен је у свету. Вероватно сам 200 пута улазио на Славији у тролу, и од тога сам бар 170 пута био гњечен међу несрећним народом.
Da nam je ostala linija 33P koja je išla od Kalemegdana , gužvali bi se u njoj. Isto tako , da imamo tramvaj kroz Kralja Milana , gužvali bi se u tramvaju. U oba slučaja ne bi bilo navale na trole , dok bi se pritisak na 31 u znatnoj meri smanjio.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]Верујем да су се у Загребу после рата смејали шта раде дегени у Београду, према замисли гуруа наших архитеката, за саобраћај (и урбанизам) потпуно нестручног опсенара Николе Добровића. Нити суседи, нити било ко други, глупост попут чупања шина баш између Славије и Калемегдана а да се остави около, нису починили. Једино комбинација веома ниског коефицијента интелигенције, недовољног образовања и болесне сујете могла је да постави ствари на тај начин. И поставила је.
:kk:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]5) Не постоји никаква техничка препрека да трамвајском "баштицом" (какав глуп термин!) кроз Краља Милана улицу вози и било које друго превозно средство, укључујући тролејбусе (могуће је, и постоји ваљда баш у неком омањем немачком граду техничко решење и за то). Дефинитивно, осим трамваја за Бањицу (какве везе, црни СРБО, има десетка, кад она не вози право на Теразије, него кружи око центра?), Баново брдо, Кнежевац, морала би туда да пролази 29-ка, и 31, док би за остале линије можда и могла да се нађе другачија траса. Такође нисам ни за потпуно укидање друмског саобраћаја у Краља Милана, мада за неку рестрикцију (или наплату), можда, уз озбиљну анализу, јесам.
To što nešto postoji u belom svetu i što odlično funkcioniše , ne znači i da će kod nas da funkcioniše. Mi ni najprostije stvari nismo u stanju da odradimo kako treba , a ne da se uspešno bavimo višom matematikom.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]6) У условима када возачи аутобуса емигрирају из земље, реците ми, заиста - зар нисте схватили да морамо хитно да ширимо трамвајску мрежу? То је већ питање тежње за самоочувањем, односно, одсуства самоубилачког гена. Ту, бојим се, рђаво стојимо.
Ko može da mi garantuje da će situacija biti bolja ako budemo proširili mrežu tramvaja i da neće biti isto ili gore nego što je sada? Naravno , ovo ne znači da istu ne treba širiti.
 
Ovo je cisto zamazavanje ociju i przenje para. Slazem da bi bilo lepo da se to sa tramvajima u Kralja Milana odradi, ali daleko je to od kriticne i isplative investicije. Vec imamo relativno brz i ekoloski prihvatljiv prevoz solidnog kapaciteta na toj relaciji.
Mnogo je bitnijie obezbediti zute trake do Crvenog Krsta i obezbediti da pesaci ne blokiraju Bulevar i Makenzijevu na Slaviji. A onda mozemo pretvarati Kralja Milana u ulicu sa samo zutom trakom, menjati trole tramvajima (idealno celom duzinom), dodavati sine i jednu liniju (Kalis - Slavija/Banjica)...
 
Za žutu traku je neophodno da se proširi Makenzijeva , ali to opet ne bi rešilo problem presedanja sa tramvaja na trole i autobus 31 , na Slaviji. Naći rešenje za to , a pri tom ne čupati kontaktnu mrežu u Kralja Milana , bi olakšalo čitavu ovu zavrzlamu.
 
Za pocetak provuci pesake negde mimo saobracaja (ispod, iznad...). Zamena trola tramvajem (i pustanjem tramvaja do Kralja Milana) je samo "ne preseda Murta, al sad preseda Kurta", oni sto sad trolama stizu iz Makenzijeve bi morali da presedaju na taj tramvaj, ukoliko bi imali linije koje okrecu na Slaviji. Ili bi trasom trola morali da uvedemo (elektro?)buseve, pa je sve sto se postize dodavanje jedne tramvajske linije.
 
Ako urade što su naumili, možda korak po korak dođu do zaključka da pri nekoj budućoj rekonstrukciji/proširenju Makenzijeve mogu da propuste tramvaj kroz istu, pa da se u dvadesetim godinama 21. veka konačno dočepamo nivoa dvadesetih godina 20. veka. Ne ulazim u dobre ili loše strane takvog eventualnog rešenja, nego mi pala na pamet predratna linija do Prištinske.
 
Проблем је што се гледа да једно треба да мења друго. То је било погрешно и 1947. када је тролејбус заменио трамвај. Треба побољшати оба система и учинити их ефикаснијим и да путници од њих имају корист. Зато треба продужити (вратити) трамвај у Краља Милана до центра града, а тролејбус задржати и побољшати ширењем саобраћајница на Врачару од Славије до Војислава Илића како би и тај систем постао функционалан, пошто су властодршци представљали као ману система да квар једног возила на траси блокира целокупан саобраћај на потезу Макензијева-Жичка. А електробус треба увести као замену за аутобусе, пре свега за линије слабијег такта које окрећу на Славији и Зеленом венцу. Искључивањем једног вида превоза другим се ништа не добија.
 
Čisto sumnjam da će ostavljati i trol. i tramvajske linije, i to sa sve svojim infrastrukturama, jednu uz drugu. Nije im isplativo a ni praktično. Realno da sam na mestu Grada i GSP, ni ja to ne bih uradio sa finanijskog i praktičnog aspekta.

Takođe ne smem da zamislim na šta bi to ličilo kada u Kralja Milana nestane struje ili bude neki žešći kvar na obe mreže pa se naređaju i tramvaji i trolejbusi duž cele trase.

Na kraju krajeva, jel znate neki primer gde trolejbusi i tramvaji voze tako uporedo jedni pored drugih, i to u ulici takvog profila i takve pozicije? Ja ne znam. Znam za primere gde tramvaji voze po sredini velikog prostranog bulevara u svojim bašticama, a trolejbusi voze po kolovozu, 5 metara udaljeni od njih, sa dve trake između. A ovo da u ulici koja je 2+2 u centru grada imamo i tramvaje i trolejbuse jedne pored drugih, to zaista nigde nisam video.

Sve u svemu, potpuno besmislen plan gradskih vlasti koji pokušava da namiri neke estetske težnje a da uopšte ne razmatra praktičnu i funkcionalnu stranu. A čak i da se ostave trolejbusi i tramvaji, ne gledajući funkcionalnost, i estetski će to biti promašaj. Jer će cela ulica biti pod paukovom mrežom i neće ličiti ni na šta.
 
Верујем да је технички изводиво. А нестанак струје био би ништа мање катастрофалнија од испада трамваја у делу булевара Краља Александра без аутобуских линија oд Вука до Батутове или у Војислава Илића исто на делу без аутобуских линија од Црвеног крста до Шумица. Али треба тежити томе да у систему нема испада на електроенергетској мрежи. Иначе нисмо дорасли метроу.

Eво и пар примера како би то изгледало.

Tram & Trolleybus Vinnitsa UA, Soborna Street, by Peter Velthoen, on Flickr

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WOXlfwOqBws[/youtube]
 
Na oba ova primera ja vidim bar jednu traku između koridora za tramvaje i koridora za trolejbuse.

Koji god scenario da se izabere za KM, a koji obuhvata i trolejbuse i tramvaje, osuđen je na propast.

1) Ulica ostaje 2+2 i kroz nju prolaze i trole i tramvaji i putnička vozila - tramvaji uzimaju sredinu, što znači da u traku sa strane moraju da se uguraju i trolejbusi, i taksiji, i putnička vozila. Ideja o tome da se trolejbus ''sklanja'' u tramvajsku traku otpada jer samo na tim šaltanjima da se propuste vozila, i prestizanju tramvaja, bi se stvarale gužve i konfliktne situacije na svakih 50 metara.

2) Ulica ostaje 2+2 i biva rezervisana samo za JGP i vozila hitnih službi - manje zlo nego gornje rešenje, ali opet ostaje pitanje - šta kada nešto od ta dva zakaže? Šta kada mreža, koja bi u toj konfiguraciji bila jedna homogena struktura, otkaže? Pa sa napajanjem za tramvaje ode i napajanje za trolejbuse? Šta onda? Pritom ovo rešenje ne godi gradskoj vlasti a ni ljubiteljima pešačkih zona, jer ne mogu da se prošire trotoari i rasprostru ''bašte'' i sadržaji.

3) Ulica postaje 1+1 samo za JGP i HS, trolejbusi i tramvaji se smeštaju u istu traku - ovo je tek nemoguće i nepraktično. Prvo, zato što time kada stane jedan podsistem, staje i drugi. Kada rikne trolejbus, riknjavaju i tramvaji jer ne mogu da prođu od njega. I obrnuto. A drugo, ne postoji ta konfiguracija mreže da u jednoj traci napaja i trolejbus i tramvaj. A nigde nisam video da se mreža pravi tako da trolejbus stalno ide sa maksimalno ''ispruženim'' motkama ako ne mora.

A da... tu je zatim i problem širine kolovoza, koji je već sada toliko knap (kahm, ućaren i debilno zbijen...) da dva vozila JGP ne mogu da se mimoiđu ili prestignu bez makar malog zalaženja u druge trake. Što znači da i ona ideja o stubovima po sredini otpada. Osim ako ne mislite da se diže sve, sa sve drvoredom, pa da pravite novi kolovoz duž cele ulice...? Alternativa tome je da mreža bude okačena o stubove sa strane, a mislim da bi to iziskivalo one metalne nosače kao u Vojislava Ilića. Što znači da bi cela ulica bila prekrivena tom gvožđurijom. A kako to se to uklapa u ideju kojoj je estetika primarni i jedini uslov...? :roll:

I na kraju se postavlja pitanje napajanja i održavanja takve mreže. Prvo, siguran sam da bi za napajanje morale da se urade potpuno nove instalacije i još da se izgrade dve ili više trafo stanice da to regulišu. A što se održavanja tiče, to bi tek bio pakao. Jer kao što rekoh, kad god zakaže jedna mreža, zakazuje i druga. A sve i da ne zakaže, na isto mu dođe, jer servisni kamion ne može da radi bez blokiranja bar jedne trake i bez isključivanja mreže na celoj deonici, u oba smera.

Tako da po svemu sudeći, uvođenje ove besmislene tramvajske linije najverovatnije znači ukidanje trolejbusa na toj deonici. A s obzirom na lokaciju Dorćolskog depoa, čisto sumnjam da će da se cimaju da sva ta vozila doteruju (nekom drugom trasom) do Slavije. Što znači da 19,21,22 i 29 otpadaju kao trolejbuske linije. I ostaju 28,40 i 41. Svega tri linije. Mislite da će GSP da održava ceo taj pogon i infrastrukturu zarad tri linije? Teško. Dakle, s ovom tramvajskom deonicom, možemo da se pozdravimo od (klasičnih) trolejbusa.

Tako da to bi bilo to, osim estetike i nostalgije, i nepotrebnih troškova, taj plan neće doneti apsolutno ništa.
 
P.S.

A da... Tu je i pitanje kako na toj deonici uglaviti i stajališta za tramvaje kod Beograđanke? Ako bi oni išli po sredini, to znači da bi zahtevali ostrva za smeštaj stajališta i putnika, a to dalje zahteva širenje kolovoza, što je neizvodljivo. Onda jedino ostaje opcija da tramvaji budu uz ivičnjak. Ali avajjjj, to onda nije kao sa starih fotografija...
I naravno ostaje treća opcija da i jedni i drugi idu istom trkaom kroz 1+1 ulicu, a rekao sam šta onda možemo očekivati s takvom konfiguracijom.
 
Није то тако неизводиво као што се чини. Заједничка трамвајска баштица-жута трака у крајњој трацаци до тротоара, контакна мрежа за трамвај изнад баштице, а за тролејбусе изнад суседне траке ако је проблем да се преклапају, пошто тролејбуске мотке могу у страну да се померају. Стајалишта иста као и постојећа. Није то никаква наука.
 
Naravno da se motke pomeraju, samo što se uvek ide na varijantu gde se to minimizuje na što kraću razdaljinu. Sem toga, u 2+2 konfiguraciji, siguran sam da bi trolejbusi redovno preticali tramvaje, što bi stalno stvaralo konfliktne situacije.

Tramvaj uz ivičnjak jeste praktičnija varijanta al onda ništa od one zamisli da bude kao sa fotografija i da stubovi budu posred ulice. I onda za tu ideju mora da se kompletno renovira i uradi podloga ispod žute trake u KM jer ima dosta uglegnuća i neravnina. Pa ako ne žele da krpe to svakih mesec dana kao Bulevar JNA onda bi morali da stave i potpuno novu i jaču podlogu.

I opet ostaje problem napajanja i održavanja mreže. Nebitno da li će ulica ostati otvorena za putnička vozila ili ne.
A i žutra traka za taksije se u startu obesmišljava, jer ne samo što će se saobraćaj dodatno usporiti, nego će i sama žuta traka biti pretrpana vozilima zbog dodavanja tramvaja koji su još duži nego trolejbusi.


Sve u svemu, ja ovo vidim kao ishitreni pokušaj da se u istu smešu umuti i estetika i funkcionalnost i praktičnost. Što u realnosti najčešće rezultira pičvajzom.
 
Mi izgleda baš volimo da na svakih pola veka menjamo trole tramvajima i obrnuto. Imali smo tramvaje za Zemun , pa smo ih uklonili i uspostavili trole. Onda smoi i njih uklonili , i pustili na kraju autobuse , koje opet planiramo da zamenimo metroom nalik na tramvaj. Nekada smo imali trole u BKA , a tramvaj u Kneza Miloša i Kralja Milana , a sada obrnuto , dok u budućnosti planiramo da opet uklonimo tramvaje iz BKA (zamenimo ga metroom) i trole i Kralja Milana (opet zamenimo tramvajima).
Rešenja koja je prezentovao Došljak , nisu uopšte ono o čemu se ovde priča i što predstavlja problem svoje vrste , što je opisao Bender. Takvo rešenje bi bilo izvodljivo u Višnjićkoj ulici , ali u tom slučaju bi to moralo mnogo bolje da bude odrađeno , nego što je primer iz Jurija Gagarina , da ne dođemo u situaciju da autobusi i trole (koje bi bile na kraju ulice) i dalje imaju primat u odnosu na tramvaj.
 
Tramvaji u Jurija Gagarina i uopšte na tom sadašnjem NBG kraku su savršen primer smandrljanosti i pokazatelj šta nas čeka i u budućnosti. Da se razumemo, nije problem što su sprovedeni na NBG - ja to potpuno podržavam i govorim svo vreme. Već je problem način na koji je to urađeno.

Početkom 80ih reče narod ''hoćemo metro!'' I tadašnje vlasti rekoše ''evo vam tramvaj!''. I poređaše šine duž par ulica po zemljanim bašticama i eto kao, to je to. Šta tu ima dalje, samo pustiš tramvaj po šinama i on vozi. Problem rešen. :kk: Kako to radi u praksi, to svi znamo. :roll:

Sad se istorija ponavlja, pa se tako pored priče ''hoćemo metro!'' (koja je sasvim na mestu) pojavila i priča ''eh kako beše lep stari Beograd...'' Jer Srbima su komšijina trava i vremena kojih više nema uvek lepša i slađa od sadašnjosti i svojeg. Elem, vlasti se savršeno setile kako da opet skinu narod s grbače brzim a prostim rešenjem - ''evo pustićemo tramvaje da voze kroz KM bez ikakve potrebe, ali eto, bar ćemo napraviti stariji i lepši™ Beograd. Dobro, jes da nije baš autentično, jes da nemamo ni 3 oldtajmera u svom inventaru da ih pustimo, ali eto kad prolazi Katica vi zažmurite i recite sebi da je to stari Simens i biće ok''. :lol:

Samo molim boga da se isti tok stvari ne desi i u kontekstu Stambol kapije, pa da vlast umisli da narod to istinski želi. Ili da prosto iskoristi momenat da ugrabi još koji politički poen i bugarskog turistu. Pa da nas jednog dana umesto sređenog i oformljenog najvažnijeg trga u gradu dočeka stiroporska replika bedema i kapije nasred platoa ispred muzeja i pozorišta. :roll:
 
Uzgred, ja ove najave razumem kao tramvaj koji saobraca Kalis-Slavija (kao jedini saobracaj kroz KM) i trole/busevi koji okrecu Slaviji, "Normandija sistem".
 
Vesić: Tramvaj broj jedan će oživeti centar grada

Beograd će narednih godina ponovo dobiti tramvajsku liniju broj jedan, koja će saobraćati od Slavije do Kalemegdana, najavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić gostujući na TV „Studio B”.

On je podsetio da je tokom prošle godine studija saobraćajnih stručnjaka pozitivno ocenila opravdanost potrebe za uvođenjem pomenute linije.

– Tokom narednih godina krenućemo u realizaciju projekta uspostavljanja tramvajske linije od Slavije do Kalemegdana, gde će se ona račvati levo i desno. Linija će ići preko Trga republike, kroz Vasinu i preko Studentskog trga, Uzun Mirkovom do Kalemegdana – precizirao je Vesić.

On je istakao da će se radovi na realizaciji ovog projekta odvijati postepeno.

Prvo će prilikom rekonstrukcija Vasine ulice i Studentskog trga, koje počinju sledeće godine, biti postavljene šine koje će jednim delom prelaziti i preko Trga republike. Kasnije, kada se bude radila rekonstrukcija Terazija i Ulice kralja Milana, šine će biti postavljene i na tom delu. Posebno sam zadovoljan činjenicom da će centar grada, odnosno Ulica kralja Milana postati saobraćajnica kojom će prevashodno saobraćati tramvaji. Ova ulica će na taj način oživeti jer će imati više prostora za šetnju ili bašte ugostiteljskih objekata – rekao je Vesić.

izvor: beograd.rs
 
Vrh