[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580643#p580643:3fk24izs je napisao(la):
tzoran1 » Ned Nov 11, 2018 12:53 pm[/url]":3fk24izs]Da podsetim da je pesacka subota Terazije-Slavija ukinuta jer je na kraju bila toliko slabo posecena da je izgubila smisao.
Svuda u svetu se prioritetno gleda da se uradi metro kao pouzdan brz tacan visokokapacitivni sistem prevoza do centra grada. Ovde se posle 125 godina ponovo otkriva tramvaj kao revolucionarno i spasonosno resenje berogradskog masovnog transporta koje ce niti nosilac prevoza na potezu Slavija TR . super
E sad Srbi ne vole da presedaju (teskom borbom osvojeno sediste u prevozu) pa bi svako da ga linija prevoza dovede bar do Trga Republike pa tako ce jedni da produze desetku drugi trojku treci sedmicu cetvrti dvanesticu.
Čak i u situaciji kada se "naučno" dokaže da je za neke destinacije i situacije brže da se stigne presedanjem nego direktnom vezom , ljudi bi da te linčuju što si im uopšte spomenuo tu "najomrženiju" reč u srpskom jeziku. Minimum 90% bi da ima direktnu liniju od svog kreveta pa do svih , njemu bitnih destinacija.
Jeste da nam je metro potreban , ali ne da bi nas jedino i isključivo prevozio na relaciji periferija - centar i obrnuto , već na svim destinacijama gde je velika razmena putnika (stambeni blok , poslovni blok , BAS , Nova GŽS , industrijska zona...). Isto tako , to ne znači da zbog toga što nam ovo navedeno nedostaje , da treba da zbog toga ne širimo tramvajsku i trolejbusku mrežu. Sve tri stvari treba da budu kompatabilne jedna sa drugom. Takođe , treba i da polako uvodimo i elektrobuseve , ali ne kao zamenu za trole , nego autobuse.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]1) У савременим урбаним срединама тролејбус је егзотично превозно средство, док трамвај од осамдесетих година доживљава праву ренесансу. Чини ми се да, кад у техничким стварима од јавног интереса Немци и њима слични нешто раде на одређени начин, то обично буде како треба. Французима, Енглезима, Шпанцима... Американцима је требало времена да дође из... у главу, па од неког времена и они настоје да у што већој мери, и где још могу, превоз у градовима уреде као Немци.
Sve se može uz dobru organizaciju.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]2) Не спорећи да тролејбус (још неко време, тј. до потпуног преласка на електричне аутобусе) има места у урбаном миљеу Београда, хтео бих да укажем и да је светска престоница тролејбуса, Москва, која последњих година доживљава импресивну, за многе ненадану трансформацију у савремен европски град (дакле, оно што Београд - не доживљава), тролејбусе почела да укида.
Lako je moskovljanima da ukidaju trole kad imaju metro i dobar sistem gradskog prevoza. Mi nemamo ništa od toga. A ukidati trole i menjati ih elektrobusevima , u našem slučaju , je presipanje iz šupljeg u prazno. Prvo treba da krenemo da autobuske linije pretvaramo u elektrobus linije. Kandidata za to ima sasvim dovoljno.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]3) Са друге стране, прошле године се десило прво, мало али важно, продужење трамвајске мреже у централној зони Москве. Једна од линија сада повезује четири железничке станице - повезује их и метро, али се градске власти хвале да се нешто дужом вожњом трамвајем избегава спуштање и пењање са коферима по ескалаторима. Толико о овдашњим теоријама "конверзије", толико о причама, такође заосталим у давним временима, да трасе метроа и трамваја не смеју да се преклапају.
Sve je to lepo , i slažem se sa time , ali opet , ovde kod nas je bila ideja da se tramvaj konvertuje u LRT sa "gumenjacima" , te otud i teorija (priča) o nepoklapanju.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]4) Београдски случај - да се на улазном саобраћајном чворишту у центар града, на Славији, из транспортног средства већег капацитета (трамваја) преседа у средство мањег капацитета (тролејбус/аутобус 31) да би се дошло управо у најужи центар - незаблежен је у свету. Вероватно сам 200 пута улазио на Славији у тролу, и од тога сам бар 170 пута био гњечен међу несрећним народом.
Da nam je ostala linija 33P koja je išla od Kalemegdana , gužvali bi se u njoj. Isto tako , da imamo tramvaj kroz Kralja Milana , gužvali bi se u tramvaju. U oba slučaja ne bi bilo navale na trole , dok bi se pritisak na 31 u znatnoj meri smanjio.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]Верујем да су се у Загребу после рата смејали шта раде дегени у Београду, према замисли гуруа наших архитеката, за саобраћај (и урбанизам) потпуно нестручног опсенара Николе Добровића. Нити суседи, нити било ко други, глупост попут чупања шина баш између Славије и Калемегдана а да се остави около, нису починили. Једино комбинација веома ниског коефицијента интелигенције, недовољног образовања и болесне сујете могла је да постави ствари на тај начин. И поставила је.
:kk:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]5) Не постоји никаква техничка препрека да трамвајском "баштицом" (какав глуп термин!) кроз Краља Милана улицу вози и било које друго превозно средство, укључујући тролејбусе (могуће је, и постоји ваљда баш у неком омањем немачком граду техничко решење и за то). Дефинитивно, осим трамваја за Бањицу (какве везе, црни СРБО, има десетка, кад она не вози право на Теразије, него кружи око центра?), Баново брдо, Кнежевац, морала би туда да пролази 29-ка, и 31, док би за остале линије можда и могла да се нађе другачија траса. Такође нисам ни за потпуно укидање друмског саобраћаја у Краља Милана, мада за неку рестрикцију (или наплату), можда, уз озбиљну анализу, јесам.
To što nešto postoji u belom svetu i što odlično funkcioniše , ne znači i da će kod nas da funkcioniše. Mi ni najprostije stvari nismo u stanju da odradimo kako treba , a ne da se uspešno bavimo višom matematikom.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580554#p580554:3fk24izs je napisao(la):
Пантограф » Sub Nov 10, 2018 11:56 pm[/url]":3fk24izs]6) У условима када возачи аутобуса емигрирају из земље, реците ми, заиста - зар нисте схватили да морамо хитно да ширимо трамвајску мрежу? То је већ питање тежње за самоочувањем, односно, одсуства самоубилачког гена. Ту, бојим се, рђаво стојимо.
Ko može da mi garantuje da će situacija biti bolja ako budemo proširili mrežu tramvaja i da neće biti isto ili gore nego što je sada? Naravno , ovo ne znači da istu ne treba širiti.